مزایا و معایب مبل پایه فلزی + معرفی 5 مدل شیک

در این دوره مبلمان تبدیل به اساسی ترین بخش هر محیطی بخصوص در خانه‌ها شده است، به طوری که عدم وجود یک ست مبل در خانه، یک نقص بزرگ به نظر میرسد. این مسئله سبب تقاضای بشدت زیاد مبلمان در مدل‌ها، سبک‌ها و متریال مختلف شده است؛ چرا که دکوراسیون داخلی هر خانه با دیگری متفاوت است و شرایط مختص خود را دارد. از همین جهت تولیدکنندگان در صنعت مبلمان در کنار مبلمان چوبی تصمیم به ساخت مدل‌هایی فلزی گرفتند که خوشبختانه بسیار کارآمد و محبوب شد؛ اما همچنان برخی برای خرید این مبل‌های پایه فلزی مدرن و راحت دودل هستند. پس در این مقاله درباره‌ی مزایا و معایب مبل پایه فلزی توضیح دادیم و در انتها 5 مدل مبل فلزی مدرن را معرفی کرده‌ایم.

مبل مینیمال پایه فلزی

مبل پایه فلزی که یک تحول نوین و مدرن در صنعت مبل‌سازی است، تنها برای بعضی از محیط‌ها که نمای مدرن و امروزی دارند مناسب میباشند و قطعا مبل پایه فلزی در فضاهای مجلل و اعیانی جایی ندارند. همچنین با وجود این که مبل مینیمال پایه فلزی در بازار قابل خریداری است؛ اما در نظر داشته باشید استفاده از مبل‌های پایه فلزی با درخشش زیادی که دارند ممکن است نمای ساده را از دکوراسیون مینیمال بگیرند.

البته درباره‌ی این جنس مبلمان باید یادآور شویم که کلاف آنها با دیگر سبک‌ها و مبل‌های پایه چوبی یکسان است و تنها پایه و تزئینات فلزی جایگزین پایه و تزئینات چوبی شده است. در واقع مبل مدرن فلزی، پایه‌های جنس فلز دارد که به بدنه چوبی متصل شده است؛ زیرا بدنه اصلی یا کلاف همه‌ی مبل‌ها در این دوره از جنس چوب است و دیگر بدنه‌های فلزی برای هیچ مبلی به کار برده نمیشود.

 

در سوفامبل انوع مبل پایه فلزی و پایه چوبی در تمام سبک‌ها از تولیدکنندگان معتبر قرار گرفته است و خرید هر چه راحتتر ن در سایت برای شما فراهم شده است.

قیمت مبل راحتی قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل کلاسیک قیمت مبل استیل

مزایای مبل‌های پایه فلزی

مزایای مبل پایه استیل

این مبل‌های فلزی یا در واقع پایه فلزی، دارای برخی ویژگی‌ها و مزایایی هستند که سبب میشود خرید آنها برای بعضی از افراد در مقایسه با یک مبل چوبی بسیار هوشمندانه ‌تر و بهتر باشد.

  • داشتن براقیت و درخشش

فلزات اغلب با رنگ‌های براق یا متالیک مشاهده میشوند که این رنگ‌ها میتواند نمای خانه را بیشتر کرده و درخشش خاصی در رنگ‌ها به وجود آورند. اگر ترکیب رنگی فضای خانه شما با رنگ‌های سرد یا خنثی است و باعث شده ست مبلمانتان به چشم نیاید، استفاده از فلز رنگ ثابت طلایی یا نقره‌ای برای پایه مبل، میز جلو مبلی و عسلی‌ها، میز تلویزیون و حتی میز ناهار خوری میتواند مشکل شما را حل کند.

  • مدرن نشان دادن دکوراسیون داخلی

درست است که مشاهده دکوراسیون یک محیط اصیل و تاریخی که به سبک سلطنتی، استیل یا کلاسیک چیدمان شده است برای همه جذاب و هیجان آور است؛ اما فراموش نکنید که درصد بیشتری از مردم علاقه به زندگی در محیط‌های این چنینی ندارند و به فضاهای امروزی و مدرن علاقمند هستند.

از آنجایی که کاربرد فلز در صنعت مبل سازی تنها در چند سال اخیر رایج شده و هنوز تا هنوزه میلمان پایه فلزی به عنوان مبلی مدرن و جدید شناخته میشوند، پس در صورتی که قصد دارید فضای خانه شما کامل جدید و به روز نمایش داده شود از مبل فلزی مدرن استفاده منید.

  • استحکام بیشتر

بعضی از مردم به دلیل شرایط زندگی مجبور به اسبابکشی مداوم هستند یا عادت به جابجا کردن مبل‌ها و لوازم خانه به منظور تغییر دکوراسیون میباشند. مبل چوبی در خانه این افراد دوامی ندارد؛ چرا که شکنندگی چوب مانع از جابجایی زیاد مبل میشود و خطر شکستن قسمت‌های چوبی، بخصوص پایه‌ها را بیشتر میکند. ولی مبل‌های پایه فلزی که در آنها پایه مبل به بدنه چوبی و اسفنجی کاناپه پیچ میشود، به این راحتی‌ها نمیشکنند و گزینه عالی برای اسبابکشی و تغییر دکوراسیون است.

  • داشتن فرم‌های متنوع و خاص

پایه فلزی مبل

در ظاهر کاناپه‌ها یکی از مواردی که در زیبایی و نمای خوب مبل تاثیرگذار است «پایه» میباشد. همه به خوبی آگاه هستند که پایه چوبی مبلمان طرح‌های مشخصی دارند مثل:

  1. منبت کاری شده
  2. کاملا ساده
  3. فرانسوی (شمشیری)
  4. مخروطی شکل
  5. توکار

اما اشاره به طرح یا شکل پایه‌های فلزی کمی دشوار است؛ چرا که فرم‌های فانتزی زیادی با فلز برای پایه مبل ساخته شده و هر روزه مدل‌های بیشتری نیز اضافه میشود.

  • نظافت راحت‌تر

سطح فلزات کاملا صاف و سیقلی است و به راحتی با یک تکه پارچه نرم تمیز و براق میشوند؛ همچنین احتمالا به وجود آمدن لکه‌های سخت و دائمی در این جنس خیلی کم است. مبل راحتی مدرن پایه فلزی مناسب افرادی میباشد که زمان زیادی برای تمیز کردن مبل و نگهداری زیاد ندارند

 

مقاله پیشنهادی: تفاوت مبل مدرن و کلاسیک

 

معایب مبلمان پایه فلزی

معایب مبل پایه فلزی

در این قسمت مطلب با موضوع مزایا و معایب مبل پایه فلزی راحتی مدرن، به مواردی اشاره میکنیم که ممکن است شما را برای خرید مبلی با این متریال و طراحی منصرف کند.

  • امکان قدیمی شدن

عوامل متعددی در قدیمی شدن یا از مد رفتم یک مبل تاثیر دارد که مهم‌ترین آنها تغییر سلیقه عموم مردم، تغییر مد و ترند سال و ابداع متریال جدید برای مبلمان در طی مرور زمان است؛ ولی به طور کلی به غیر از چوب، سنگ و دیگر مواد طبیعی که در هر برهه زمانی مطابق مد و سلیقه مردم میباشد، دیگر مواد امکان قدیمی شدن را به همراه دارند.

  • ست شدن سخت با محیط

از آنجایی که ست کردن و ایجاد تعادل بین رنگ پایه مبل و بیشتر عناصر موجود در فضا بخصوص: میز جلو مبلی عسلی، میز تلویزیون و … از قوانین زیبایی شناسی و اصول دکوراسیون داخلی میباشد، ممکن است در این مورد کمی دچار مشکل شوید؛ چرا که شما برای حداقل یکی از ترکیبات رنگی محیط، محدود به رنگ‌های متالیک طلایی، نقره‌ای یا رنگ‌های مات سفید و مشکی میشوید.

  • خطر زنگ زدگی یا رنگ پریدگی

احتمالا از فروشندگان زیادی شنیده‌اید که مبل فلزی مناسب مناطق مرطوب کشور است و خطر جذب رطوبت و خرابی را ندارد! خوب اگر به این دلیل تصمیم به خرید مبل مدرن پایه فلزی گرفته‌اید، دست نگه دارید؛ واقعیت درباره‌ی کیفیت فلزات مختلف قابل استفاده در مبلمان این است که خطر خراب شدن آنها نسبت به مبل پایه چوبی مثل مبل کلاسیک میتواند حتی بیشتر هم باشد؛ چرا که اگر از فلز نامرغوب و نامتناسبی در مبل شما به کار رفته باشد خیلی سریع‌تر از چوب دچار زنگ‌زدن و رنگ پریدگی میشود.

تنها راه جلوگیری از این مشکل، اطمینان از ثابت بودن رنگ فلز مبل و نیز خرید از فروشگاه‌های معتبر است. شما میتوانید انواع این مبلمان را از تولیدی‌های معتبر در سایت سوفامبل خریداری کنید.

  • تنوع رنگی کم

مبل‌ راحتی مدرن فلزی از نظر پارچه مبلی بسیار متنوع است و محدودیتی در طرح و رنگ ندارد، ولی برای قسمت فلزی که شامل پایه و نوار‌های تزئینی میشود تنها یک سری رنگ‌های براق و مات از جمله:

  1. طلایی
  2. نقره‌ای
  3. بژ
  4. سفید
  5. مشکی
  6. طوسی

امکان ساخت وجود دارد که البته طلایی و نقره‌ای متالیک در مقایسه با رنگ‌های دیگر رایج‌تر است. این تنوع رنگی کم شما را برای انتخاب ترکیب رنگی محیط خانه محدود میکند و امکان به کاربردن بعضی رنگ‌های فانتزی و تند را میگیرد. اما رنگ‌های خنثی به خوبی با رنگ‌های فلز هماهنگ و شیک میشوند. مثال:

مبل پایه فلزی طوسی به طوری که رنگ پارچه مبل طوسی و رنگ پایه طلایی باشد، گرمای رنگ طلایی و طوسی خنثی یک ترکیب عالی برای دکوراسیون مدرن ایجاد میکند.

وزن و قیمت در مبلمان پایه فلزی

وزن و قیمت مبل پایه فلزی

برای ساخت مبل مدرن پایه فلزی از حجم زیادی اسفنج نرم، مقداری چوب فقط برای کلاف و نیز فلزاتی در قسمت پایه‌ها استفاده میشود؛ اما به دلیل این که بیشترین موادی که استفاده میشود اسفنج ارزان قیمت و سبک وزن است و مقدار فلز و چوب خیلی کمتر میباشد، این دسته مبلمان وزن نسبتا سبک و قیمت مناسب‌تری در مقایسه با مبلمان چوبی سنگین وزن و ارزشمند دارند.

جالب است بدانید که گاهی مواقع مدل‌هایی با فلز طلایی رنگ قیمت بالاتری نسبت به رنگ‌ها دارند؛ چرا که رنگ طلایی یادآور طلای ارزشمند میباشد. به طور مثال ممکن است دو مدل مشابه با پایه طلایی و نقره‌ای را در فروشگاهی مشاهده کنید که قیمت مبل پایه فلزی طلایی مقداری بیشتر از رنگ نقره‌ای آن باشد!

مبل‌های فلزی مدرن و راحت، بهترین انتخاب برای افرادی میباشند که به دنبال یک ست قیمت مناسب و اقتصادی و سبک وزن هستند که در زمان اسبابکشی استحکام خوبی داشته باشد و پایه‌ای آن مانند مبلمان چوبی به راحتی نشکند یا ترک نخورد.

مبل راحتی چستر آداک

مبل راحتی چستر آداک، یکی از مبل‌های جدید مدرن با پایه فلزی و دوخت چستر میباشد که برای شما در سایت قرار گرفته است. در این مبل راحتی چستر هم پشت و هم بخش‌های بغل مبل دارای لمسه‌دوزی هستند.

مبل چستر آداک در یک ست کامل هفت نفره متغییر عرضه میشود، یعنی تعداد و ابعاد مبل‌ها توسط تولیدی قابل تغییر در نظر گرفته شده تا بتوانید تعداد مبل‌ها را کم یا زیاد کرد و ست مبل را تغییر داد.  
نوع دوخت در مبل راحتی آداک قابل تغییر براساس سلیقه شماست، شما می‌توانید نوع دوخت چستر را برای مبل خود به شکل ساده، خیاری و … در نظر بگیرید. نوع پارچه مبل آداک نیز براساس نظر مشتری قابل تغییر است، شما میتوانید مبل‌های این ست را به صورت دو رنگ نیز سفارش دهید، بدین صورت که مبل های تک نفره یک رنگ و مبل‌های دو و سه نفره دارای یک رنگ پارچه باشند. 

مشخصات مدل آداک

  • حداکثر زمان تحویل: 10 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی:  تهران – رباط کریم 
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر 

مشاهده مبل چستر آداک

 

مبل راحتی لورنس

مبل راحتی لورنس مبل راحتی لورنس

مبل راحتی لورنس یک ست 8 نفره شامل: 2 عدد کاناپه 3 نفره و 2 عدد کاناپه تکی فوق‌العاده راحت است که نشیمن کاناپه‎‌های 3 نفره از اسفنج 2 تکه نشکیل شده و دسته‌های مبل، با فرم هلزونی و بالشتی است. در قسمت‌هایی از مبل (پشت دسته‌ها، قسمت جلویی کفی، پشتی مبل) دوخت‌های راه‌راه زیبایی مشاهده میشود که با ظرافت تمام روی کاناپه ها انجام شده است. تعداد نشیمن مبل قابل تغییر است و میتوانید با تعداد کمتر یا بیشتر به تولیدی مربوطه سفارش دهید.  

کلاف استفاده شده در مبل لورنس، چوب روس باکیفیت و درجه یک است ولی پایه‌های مبل از دو جنس چوبی و فلزی در رنگ‌های مختلف، به سلیقه مشتری قابل ساخت است.  

قیمت این ست راحتی زیبا، با پارچه خارجی دیامنت محاسبه شده که در رنگ‌های بسیار متنوع قابل سفارش است و برای تضمین کیفیت ست 8 نفره لورنت، 2 سال ضمانت در قرار داده شده است. امکان اضافه کردن جلو مبلی و عسلی هم توسط تولید‌کننده وجود دارد و همچنین، در صورت تمایل میتوانید از دیگر مدل‌های قرار داده شده در سایت سوفامبل سفارش دهید.  

مشخصات مدل لورنس

  • حداکثر زمان تحویل: 15 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه خارجی دیاموند
  • محل تولیدی: تهران – شهرک صنعتی چهاردانگه  
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر  
  • ضمانت: 2 سال ضمانت
  • چوب کلاف: روس درجه یک
  • جنس اسفنج: 30 کیلویی ویژه برند البرز
  • پایه: چوبی و فلزی به دلخواه مشتری

مشاهده مبل راحتی لورنس

 

مبل راحتی الماس

مبل راحتی الماس

مبل راحتی الماس یکی شیک‌ترین مدل‌های پایه فلزی در سایت سوفامبل است که توسط تولیدی در یافت آباد طراحی و ساخته میشود. البته در نظر داشته باشید که می‌توانید پایه‌های فلزی مبل الماس را در رنگ‌های استیل (نقره‌ای) یا طلایی سفارش دهید.  

این مبل مدرن و راحتی زیبا در یک ست کامل 7 نفره شامل یک عدد مبل سه نفره، یک عدد مبل دو نفره و دو عدد مبل تک نفره تولید و عرضه می‌شود. نوع دوخت مبل نیط یکی دیگر از مواردی است که امکان تغییر آن در مدل الماس ایجاد شده و در نتیجه شم میتوانید مبل خود را به صورت ساده، چستر، حصیری و ترکیبی انجام ثبت سفارش کنید.

این مبل دارای سبک طراحی خاص و متمایز از سایر مبل‌های راحتی در بازار است و با قیمتی به مراتب کمتر عرضه میشود و به عنوان یک مبل ارزان قیمت و اقتصادی طراحی زیبایی دارد. 

مشخصات مدل الماس

  • حداکثر زمان تحویل: 10 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی: شهرک ولیعصر – یافت آباد
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر 

مشاهده مبل راحتی الماس

 

مبل راحتی مانیسا

مبل راحتی مانیسا مبل راحتی مانیسا مبل راحتی مانیسا

اگر به دنبال خرید مبل راحتی هشت نفره پایه فلزی با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه و در عین حال ظاهر بسیار شیک هستید، مبل راحتی مانیسا بهترین انتخاب برای شماست،.

مبل راحتی مانیسا در یک ست کامل هشت نفره شامل دو کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره عرضه می‌شود؛ اما لزومی برای داشتن مبل مانیسا با این ترکیب مبل نیست، بلکه شما میتوانید ست مبل مانیسای خود را با هر تعداد کاناپه که نیاز دارید از تولیدی در سایت خریداری کنید.

در کنار تعداد مبل، نوع پارچه مبل، نوع دوخت مبل و رنگ فلزی پایه‌های مبل قابل تغییر هستند. شما می‌توانید فلز پایه مبل را با رنگ استیل یا طلایی سفارش دهید و با نوار تزئینی کار شده در مبل ست کنید. در کناره‌های مبل و پشتی مبل دوخت به کار رفته است که سبب زیباتر شدن این ست مبل می‌شود، هر چند شما می‌توانید نوع دوخت را تغییر داده یا مبل را بدون دوخت سفارش دهید.  

مشخصات مدل مانیسا

  • حداکثر زمان تحویل: 10 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی: شهرک ولیعصر – تهران
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر 

مشاهده مبل راحتی مانیسا

 

مقاله پیشنهادی: مبل مدرن چیست؟

 

مبل راحتی هلگا

مبل راحتی هلگا مبل راحتی هلگا مبل راحتی هلگا

مبل راحتی هلگا، به صورت 8 نفره کامل و تشکیل شده از 2 عدد کاناپه 3 نفره با دوخت‌های زیبایی که روی قسمت‌های مختلف انجام شده است و 2 عدد کاناپه 1 نفره با فرم دایره‌ای مشاهده میشود.

پشتی کاناپه 3 نفره با دوخت چستر و قسمت بیرونی دسته‌های مبل با دوخت‌های لوزی شکل بسیار منظم و ظریفی تزئین شده است که قابل تغییر و قابل حذف است. کاناپه 1 نفره مدل هلگا با دوخت ساده و با پارچه طرحدار روکش شده است، ولی انتخاب رنگ و طرح کار کاملا به سلیقه خریداران است و قابل تغییر میباشد.

امکان اضافه کردن میز جلو مبلی و عسلی توسط تولیدی امکان‌پذیر است و همچنین پایه مبل‌ها را میتوانید با پایه چوبی از جنس چوب روس درجه یک در رنگ‌های متنوع و یا پایه فلزی در رنگ طلایی و نقره‌ای ثبت سفارش کنید. از طرفی برای این محصول،  امکان تغییر تعداد کاناپه‌ها و ترکیب بندی آن وجود دارد که با خرید، مبل خود را همراه با 2 سال ضمانت درب منزل دریافت میکنید.

مشخصات مدل هلگا

  • حداکثر زمان تحویل: 15 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه خارجی دیاموند
  • محل تولیدی: شهرک صنعتی چهاردانگه
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر  
  • ضمانت: 2 سال ضمانت
  • چوب کلاف: روس درجه یک
  • جنس اسفنج: 30 کیلویی ویژه برند البرز
  • پایه: چوبی و فلزی به دلخواه مشتری

مشاهده مبل راحتی هلگا

 

4.7/5 - (3 امتیاز)