مبل مدرن چیست؟ + معرفی 5 مدل مبل شیک و مدرن

مبل مدرن (modern) که به معنی مبلی جدید و نو میباشد، از قرن 19 تا به امروز مورد استفاده بوده و در هر زمان با حفظ قوانین و خصوصیات خود، اما به جدیدترین حالت ممکن طراحی و تولید میشود. مبلمان این سبک، شباهت زیادی به مبلمان راحتی و مینیمال دارند؛ اما در عین حال دارای تفاوت‌هایی نیز با این دو سبک هستند که در ادامه توضیح داده میشود. در ابتدا به جواب سوال مبل مدرن چیست؟ باید توضیح دهیم که به نوعی مبل ساده، راحت، شیک و همچنین ظاهر متناسب با سلیقه مردم در هر زمان را مبل مدرن میگویند.

در این سبک، طراحی کاناپه‌ها از الگویی با خطوط صاف، سرد و گاهی هندسی تابعیت میشود؛ از طرفی لازم به ذکر است که ظاهر ساده و شیک و همچنین ابعاد کم مبل مدرن، سبب جذب طرفداران بسیار زیاد و استقبال بی نظیر از آن شده است. ظاهر مبل مدرن نه به اندازه‌ی مبل‌های سبک مینیمال عاری از هر گونه دوخت، طرح، فرم و … است و نه مانند یک مبل سلطنتی و کلاسیک همراه با حجم زیاد تزئینات و منبت‌کاری میباشد؛ بلکه مبل مدرن به ساده‌ترین شکل ممکن تزئین میشود. 

از مزایای این مبل شیک و مدرن، تنوع بسیار زیاد کاناپه‌ها از نظر دوخت، متریال، فرم کاناپه، طرح و رنگ و نیز امکان استفاده از آنها برای خانه‌های بزرگ، کوچک و متوسط است.

 

در سوفامبل میتوانید انواع مبل مدرن پایه چوبی و پایه فلزی و نیز دیگر مدل‌های مبلمان را بررسی و سپس مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید.

قیمت مبل راحتی قیمت سرویس خواب قیمت مبل ال قیمت مبلمان ارزان

 

خصوصیات مبلمان مدرن

ویژگی‌های مبل مدرن

مبل مدرن با داشتن ظاهر شیک و لوکس در دسته مبل‌های نیمه رسمی قرار گرفته است و از همین جهت اغلب در بخش پذیرایی خانه و حتی گاهی در محیط کاری مشاهده میشود. ویژگی‌های اصلی و منحصر به فرد یک مبل مدرن به شرح زیر است:

  • نشیمن راحت

مبل مدرن

در روند ساخت مبلمان سبک مدرن از مقدار خیلی زیادی اسفنج نرم استفاده میشود یا در واقع میتوان گفت بیشترین موادی که در ساخت کاناپه‌های مدرن به کار میرود «اسفنج» و پارچه میباشد.

یکی از نکاتی که سبب شده تا مبل مدرن کمی حالت رسمی داشته باشد، نوع اسفنج آن است؛ به طوری که این اسفنج‌ها نه به نرمی مبلمان سبک راحتی میباشد که تنها مناسب لم دادن و اتاق نشیمن صمیمی باشد و نه مشابه مبل سلطنتی با اسفنج‌های سفت و محکم تولید میشود. این اسفنج مشابه نشیمن مبل کلاسیک ولی با حجم خیلی بیشتری میباشد و به شما این امکان را میدهد تا ساعت‌های زیادی را بر روی نیمه رسمی مدرن خود بنشینید.

  • ساده و بدون نقش و نگار

طراحی مبلمان مدرن

در مبل مدرن نیز مانند سبک مینیمال، اولویت با حفظ سادگی کاناپه‌ها است؛ اما با محدودیت و سخت‌گیری کمتر! در واقع در مبل‌های مدرن هیچ قسمتی دارای نقش و نگار پرکار و حجیم نیست که توجه شما را به خود جلب کند و یا باعث شلوغ به نظر رسیدن پذیرایی منزلتان بشود؛ولی هر نوع دوختی در این سبک مجاز است یامیتوان گفت: تنها قسمت زینت دهنده کاناپه‌ها دوخت تزئینی و مختلف است

پایه‌های مبل مدرن با هر متریالی که تولید شده باشند از حالت و فضای سنتی و تاریخی به دور هستند و به سمت حالتی نوین و خاص تمایل دارند. شما میتوانید جدیدترین فرم‌های پایه مبل را در کاناپه‌های مبل مدرن مشاهده کنید.

  • دارای دوخت‌های متنوع

مبل مدرن با دوخت متنوع

لمسه دوزی، دوخت حصیری، خیاری، راه‌راه ریز، پلیسه‌ای و … از انواع دوخت‌های تزئینی هستند که برای مبل مینیمال هیچ کدام از اینها امکان استفاده وجود ندارد و فقط میتوان از دوخت ساده در سبک مینیمال به کار برد تا ظاهر ساده و بدون تجمل کاناپه‌ها حفظ شود؛ از طرفی در مبل چستر نیز فقط از لمسه دوزی و دوخت ساده میتوان به کاربرد تا یک مبل راحتی چستر اصیل داشت؛ اما مبلمان مدرن با همه‌ی این دوخت‌ها تولید میشوند. حتی بعضی مواقع مدل‌هایی را مشاهده میکنید که دارای چند نوع دوخت ترکیبی متفاوت هستند، مانند تصویر بالا که تولیدکننده در دسته‌ها دوخت چستر، نشیمن با دوخت ساده و پلیسه‌های ریزی را در پشتی و بخش‌های دیگر طراحی کرده است.

 

مقاله پیشنهادی: انواع مبل مینیمال

 

متریال مورد استفاده در مبل سبک مدرن

نوع متریال در مبل مدرن

مبلمان مدرن با استفاده از پایه‌های فلزی خود میتوانند به تنهایی درخشش و جلوه‌ی ویژه‌ای را به محیط ببخشند و امکان استفاده از اکسسوری و لوازم براق فلزی مثل: میز جلو مبلی عسلی فلزی، آینه شمعدان، میز تلوزیون پایه فلزی و … را به شما بدهند.

از طرفی معمولا تنوع طرح‌های مبلمان پایه فلزی نسبت به مبلمان پایه چوبی بسیار بیشتر است و فرم‌های خاص آن است که به شکل نوین و خلاقانه‌ای باعث میشود یک دکوراسیون امروزی و ترند داشته باشید. اضافه شدن فلز به ساختار مبل مدرن از خصوصیاتی است که این سبک را از مبل سبک راحتی و مبل مینیمال مجزا میکند و باعث میشود تا در هر فروشگاه، نمایشگاه یا هر بازاری با مشاهده پایه و تزئینات فلزی، مبل مدرن را تشخیص بدهید.

توجه داشته باشید همه‌ی این مبلمان با کلاف یا بدنه‌ی چوبی در تولیدی ساخته میشوند و حتی گاهی مدل‌های پایه چوبی مبل مدرن نیز در بازار قبل خریداری است؛ اما مبل پایه فلزی نماد یک مبل مدرن تمام عیار است.

طرح و رنگ قابل استفاده در مبل‌های مدرن

طرح و رنگ مبل مدرن

در این بخش از مطلب با موضوع مبل مدرن چیست؟ به رنگ و طرح کاناپه‌های این سبک شیک و جذاب میپردازیم.

در سبک مدرن طرح‌های سنتی و گلدار درشت، جای خود را به طرح‌های خطی و هندسی و بافت‌های ریز مثل: خطوط لوزی ریز، مربعی، طرح ماربل، طرح راه‌راه و … داده‌اند که البته این الگو‌های نام برده را نیز بهتر است با رعایت احتیاط در ست مبل مدرن به کار ببرید. به عنوان مثال: 

  • اگر قصد خرید مبلی با پارچه طرحدار دارید، حتما در کنار پارچه طرحدار از ساده هم بهره ببرید تا شلوغی مبلمان شما را پس از مدتی خسته نکند و همچنین ترجیحا فقط کاناپه‌ی تک نفره را طرحدار انتخاب کنید. 
  • کوسن‌های مبل که جزء اکسسوری اصلی و وابسته به مبلمان هستند؛ بستر خوبی برای پارچه‌های طرحدار و جلوه بخشیدن به نمای کلی مبل مدرن هستند.
  • نوار‌های فلزی یا چوبی همجنس و هم رنگ با پایه مبل، در قسمت دسته‌ها، پشتی و بخش‌های دیگر میتوانند یکی از بهترین تزئینات مبل سبک مدرن باشند.

در خصوص ترکیب رنگی و رنگ‌های مجاز برای سبک مدرن مبلمان باید توضیح داد که در این سبک محدودیت رنگی وجود ندارد؛ اما رنگ‌های سرد بخصوص رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت مثل: انواع سبز، آبی، قهوه‌ای و دسته رنگ‌های خنثی از جمله: طوسی، کرمی، سفید و … بسیار رایج‌تر و شیک‌تر هستند.

ترجیحا از رنگ‌های گرم و هیجان آور بخصوص قرمز و نارنجی و این دسته رنگ‌های جیغ برای مبل مدرن خود استفاده نکنید، زیرا امکان قدیمی شدن و یا از مد رفتن آنها در کنار خسته کننده شدن رنگ مبل برای افراد خانواده بشدت زیاد است.

چگونگی وزن و قیمت در مبلمان مدرن

قیمت و وزن مبلمان مدرن

از آنجایی که متریال مبل مدرن در اغلب موارد اسفنج و فلز و تنها کمی چوب برای کلاف کاناپه‌ها است و این مواد وزن و هزینه کمتری در مقایسه با مبل‌های تمام چوب دارند؛ پس خرید مبلمان مدرن گزینه عالی برای افرادی با بودجه کم و نیز افرادی که باید اسبابکشی کنند یا عادت به جابجایی مبلمان دارند است.

البته در نظر داشته باشید وزن و قیمت هیچ مبلی به صورت دقیق و صد در صد نمیتوان گفت، زیرا این دو کاملا بستگی به عوامل زیادی همچون: 

  1. کیفیت مواد
  2. مقدار متریال به کار رفته
  3. نوع متریال

دارد و تنها میتوان به طور حدودی من یا زیاد بودن هر سبک یا مدل را حدس زد، حتی ممکن است مقدار متریال گران قیمت و درجه یک در مبل مدرن بیشتر از حجم متریال گران قیمت مبل مینیمال باشد که در این صورت قیمت آن نیز بیشتر میشود.

تنوع مدل در مبل مدرن

تنوع مدل مبل مدرن

در انتها به جواب سوال مبل مدرن چیست؟ درباره‌ی انواع مدل‌های مبلمان مدرن توضیح میدهیم و سپس 5 مدل شیک را از این سبک به شما عزیزان معرفی میکنیم.

تنوع مدل‌های سبک مدرن بسیار زیاد است و هر روزه نمونه‌های جدیدتری نیز به آن اضافه میشود؛ اما به طور کلی مدل‌های کلی این سبک شبیه به مبلمان سبک راحتی میباشد. به عنوان مثال: 

  • مبل ال مدرن
  • مبل تختخواب شو مدرن 
  • مبل چستر مدرن
  • مبل مدرن ساده

از طرفی گاهی مواقع به سبب راحتی نشیمن مبلمان مدرن و شباهت مدل‌ها به یکدیگر، به مبل راحتی مدرن نیز شناخته میشوند. مبل راحتی ال مدرن با کاناپه‌های به هم چسبیده و L شکل ساخته میشود ولی دارای خصوصیات مبل مدرن مثل: پایه فلزی، تنوع رنگی، نشیمن‌های کمی محکم‌تر و دوخت‌های متنوع‌تری است. 

مبل مدرن تختخواب شو به شکل یک کاناپه عادی مدرن است که قابلیت تاشو یا مکانیزم تختخواب شدن را در مواقع نیاز دارد. در مبل چستر مدرن نیز تنها نوع دوخت لمسه یا همان چستر است که آن را متمایز و شیک میکند.

مبل چستر مرینوس

مبل چستر مدرن مرینوس مبل چستر مدرن مرینوس مبل چستر مدرن مرینوس

مبل چستر مرینوس به تازگی در بازار عرضه شده است اما به دلیل طراحی متمایز و کیفیت قابل قبول در ساخت، مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. مبل مرینوس با پایه‌های فلزی تولید و عرضه میشود و سفارش این محصول با پایه چوبی به دلیل مناسب نبودن کیفیت و طراحی نهایی محصول انجام نمیشود. پایه‌های فلزی مبل هم به رنگ استیل و هم رنگ طلایی قابل سفارش هستند، هر دو رنگ ثابت هستند و تغییر نمیکنند و همچنین این مبل چستر مدرن با ضمانت دو ساله کیفیت محصول به مشتریان محترم عرضه میشود.
نوع دوخت چستر مدل مرینوس براساس نظر شما متغیر است. پشت کار نیز در این مبل دارای دوخت چستر است، بخش پشتی در تمامی مبل ها مانند مبل تک نفره در ست 7 نفره مبل چستر مرینوس دارای دوخت چستر هستند و زیبایی بیشتری به فضا میدهند، با این حال شما میتوانید مبل خود را با دوخت ساده نیز سفارش دهید. رنگ پارچه مبل نیز قابل تغییر همانند رنگ پایه‌های مبل است.

مشخصات مبل مرینوس

  • حداکثر زمان تحویل: 10 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی: تهران – دلاوران
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر 

مشاهده مبل مرینوس

 

مبل راحتی مدرن لورنس

مبل راحتی مدرن لورنس مبل راحتی مدرن لورنس

مبل 8 نفره لورنس، شامل: 2 عدد کاناپه 3 نفره و 2 عدد کاناپه تکی فوق‌العاده راحت میباشد که نشیمن کاناپه‎‌های 3 نفره از اسفنج 2 تکه نشکیل شده و دسته‌های مبل، با فرم هلزونی طراحی شده. اسن. در قسمت‌هایی از مبل (پشت دسته‌ها، قسمت جلویی کفی، پشتی مبل) دوخت‌های راه‌راه زیبایی مشاهده میشود که با ظرافت تمام روی کاناپه‌ها انجام شده است. تعداد نشیمن مبل قابل تغییر است و میتوانید با تعداد کمتر یا بیشتر به تولیدی مربوطه سفارش دهید.

کلاف استفاده شده در مبل لورنس، چوب روس باکیفیت و درجه یک است ولی پایه‌های مبل از دو جنس چوبی و فلزی در رنگ‌های مختلف، به سلیقه مشتری قابل ساخت است.

قیمت این ست راحتی و مدرن پرفروش، با پارچه خارجی دیامنت محاسبه شده، اما در رنگ‌های بسیار متنوع قابل سفارش است. از طرفی برای تضمین کیفیت ست 8 نفره لورنت، 2 سال ضمانت کیفیت محصول قرار داده شده است.

امکان اضافه کردن میز جلو مبلی عسلی هم توسط تولید‌کننده وجود دارد و همچنین، در صورت تمایل میتوانید از دیگر مدل‌های قرار داده شده در سایت سوفامبل  سفارش دهید.

مشخصات مدل لورنس

  • حداکثر زمان تحویل: 15 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه خارجی دیاموند
  • محل تولیدی: تهران – شهرک صنعتی چهاردانگه  
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر  
  • ضمانت: 2 سال ضمانت
  • چوب کلاف: روس درجه یک
  • جنس اسفنج: 30 کیلویی ویژه برند البرز
  • پایه: چوبی و فلزی به دلخواه مشتری

مشاهده مدل لورنس

 

مبل راحتی مدرن اسکارلت

مبل راحتی اسکارلت مبل راحتی اسکارلت

یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های مبل راحتی برای خرید، مبل راحتی اسکارلت است؛ چرا که این مبل، قیمت بسیار مناسبی دارد و قیمت خرید آن از تولیدی قرار گرفته در سوفامبل به مراتب کمتر از قیمت عرضه این مبل در بازار است. مدل اسکارلت، به دو صورت پایه فلزی و پایه چوبی مدرن قابل سفارش است که در پایه فلزی مبل در دو رنگ استیل و طلایی و پایه چوبی آن بدون محدودیت رنگی تولید میشود.

مبل بسیار شیک اسکارلت 7 نفره پایه فلز، سال‌ها است که در بازار تولید و عرضه میشود و در این سال‌ها رضایت بالایی از طرف مشتریان دریافت کرده است. 

در کنار پایه فلزی مبل راحتی اسکارلت با پایه چوبی نیز قابل سفارش است و رنگ پایه نیز براساس سلیقه شما تعیین می شود. تعداد نفرات در این مبل به صورت یک ست هفت نفره است اما شما میتوانید تعداد مبل‌ها در این ست را کمتر یا بیشتر کنید. رنگ پارچه مبلی و نوع دوخت نیز قابل تغییر هستند و هیچ محدودیتی برای شما به عنوان خریدار مبل راحتی اسکارلت پایه فلزی برای پیاده سازی سلیقه‌تان وجود نخواهد داشت.   

مشخصات مدل اسکارلت

  • حداکثر زمان تحویل: 10 روز کاری
  • نوع پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی: تهران – رباط کریم 
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر 

مشاهده مبل اسکارلت

 

مبل راحتی مدرن برلین

مبل راحتی برلین مبل راحتی برلین

مبل راحتی مدرن برلین، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های راحتی و مدرن بازار است؛ زیرا در این کاناپه‌ها : نشیمن‌های پهن، دسته‌های اسفنجی نرم و به شکل هلزونی رو به بیرون و پشتی‌های راحت متمایل به بیرون در کنار پایه فلزی درخشانی مشاهده میشود.

مدل برلین یک ست 8 نفره است که 2 کاناپه 3 نفره و 2 کاناپه تکی دارد و قابل تغییر به تعداد مورد نیاز است. در کاناپه‌های 3 نفره، دوخت‌های خاص و زیادی مشاهده میشود که شامل: دوخت چستر در پشت دسته‌های مبل، چین‌های ریز در قسمت کفی مبل و بخشی از پشتی و دسته‌های کناپه میشود و در کاناپه‌های 1 نفره: تنها در پشتی مبل پلیسه‌های کمی مشاهده میشود و بقیه قسمت‌ها ساده است. البته لازم به ذکر است (همه دوخت‌های انجام شده روی کاناپه‌ها قابل تغییر و یا قابل حذف هستند).

پایه‌های مبل شیک و مدرن برلین را از جنس چوب روس در رنگ‌های متنوع و از جنس فلز در رنگ نقره‌ای و طلایی میتوانید سفارش دهید و همچنین انتخاب طرح و رنگ پارچه مبلی به سلیقه مشتری است. از طرفی در صورت نیاز به جلو‌ مبلی و عسلی ست مبلمان برلین در زمان ثبت سفارش نهایی میتوانید با تولیدی هماهنگ کنید.

مشخصات مدل برلین

  • حداکثر زمان تحویل: 15 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه خارجی دیاموند  
  • محل تولیدی: شهرک صنعتی چهاردانگه  
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر  
  • ضمانت: 2 سال ضمانت
  • چوب کلاف: روس درجه یک
  • جنس اسفنج: 30 کیلویی ویژه برند البرز
  • پایه: چوبی و فلزی به دلخواه مشتری
  • نحوه پرداخت: فقط نقدی 

مشاهده مبل برلین

 

مبل راحتی مدرن گلوریا

مبل راحتی گلوریا مبل راحتی گلوریا مبل راحتی گلوریا

مبل راحتی گلوریا را به صورت مدرن و با ترکیب پارچه مبلی ساده و طرحدار ساخته شده است را میتوانید با پایه فلزی و یا پایه چوبی برای دکوراسیون داخلی مدرن به سلیقه خود ثبت سفارش کنید. همچنین امکان تغییر رنگ و طرح این پارچه مبلی بر اساس نیاز شما وجود دارد و لزومی برای داشتن مبل گلوریا با این ترکیب نیست.

مبل راحتی مدرن گلوریا یک ست 8 نفره کامل میباشد که شامل: 2 عدد کاناپه 3 نفره و 2 عدد کاناپه 1 نفره میشود؛ ولی شما میتوانید این مبل را با کاناپه‌های بیشتر یا کمتر، متناسب با فضای منزلتان سفارش بدهید و در 15 روز کاری همراه با 4 سال گارانتی درب منزل  تحویل بگیرید.

در قسمت پشتی دسته‌های مبل و کوسن پشتی‌ها دوخت لوزی شکل ریز و در باقی قسمت‌ها دوخت ساده انجام شده است که مانند رنگ پایه فلزی و چوبی، همگی قابل تغییر و یا قابل حذف میباشند.

تولیدکننده رنگ پایه فلزی را طلایی و نقره‌ای و رنگ چوب روس و راش این محصول را بدون محدودیت تغییر میدهد و حتی میز جلو مبلی عسلی ست با مبل گلوریا را نیز سخته تا همزمان یا این محصول ثبت سفارش کنید.

مشخصات مدل گلوریا

  • محل تولیدی: تهران – فیروز بهرام
  • زمان تحویل: 15 روز کاری
  • ضمانت و گارانتی: 4 سال
  • تعداد نشیمن: 8 نفره + قابلیت تغییر
  • ترکیب مبلمان: 3+3+1+1
  • چوب کلاف: روس و راش
  • پارچه: قیمت با پارچه خارجی درجه یک
  • رنگ چوب و پارچه: دلخواه مشتری

مشاهده مبل گلوریا

 

مقاله پشنهادی: تفاوت مبل مینیمال و مدرن

 

5/5 - (1 امتیاز)