انتخاب بهترین میز جلو مبلی و عسلی مناسب برای منازل

برخلاف چندین سال گذشته که اهمیت خیلی زیادی به اکسسوری‌ها برای پرکردن محیط خانه داده میشد، امروزه تلاش میشود تا فضاهای خالی منازل را با لوازم و اکسسوری‌هایی پوشش داد که در کنار زیبایی، کاربردی هم باشند و کمتر اکسسوری‌هایی به چشم میخورند که فقط برای زیبایی خریداری شده و فضای زیادی از خانه را اشغال کند. همچنین در این دوره انتخاب وسایل و اثاثیه منازل برای تکمیل یک دکوراسیون داخلی زیبا و اصولی نیازمند هنر و خلاقیت در کنار قوانین زیبایی شناسی در فضا است؛ از همین جهت افراد برای خریداری تک تک عناصر و المان‌ها، بخصوص لوازم و اکسسوری‌های بزرگتر و اصلی، دقت و وسواس خاصی به خرج میدهند که البته متاسفانه در این میان به میز جلو مبلی و عسلی‌ها با وجود اهمیت بسیار زیاد آن در نمای محیط، توجه کمتری میشود. تنوع بیشماری از طرح، رنگ، فرم، جنس و … برای میز جلو مبلی عسلی در بازار ممکن است باعث سخت شدن انتخاب میز جلو مبلی و عسلی مناسب خانه شما بشود و یا در بین انبوهی از این میز‌ها بپرسید که میز جلو مبلی چی بخرم؟!

در ادامه این مطلب همه‌ی نکات و مواردی که نیاز است قبل از خرید جلو مبلی و عسلی بدانید را توضیح میدهیم و نیز به انواع مدل‌ها، اهمیت استفاده و چگونگی ست کردن این عنصر جذاب و شیک میپردازیم.

شاید بگویید که اصلا چرا باید میز جلو مبلی عسلی بخرید؟ در جواب این سوال باید به اطلاع داشته باشید که اهمیت جلو مبلی عسلی به قدری زیاد است که میتواند زیبایی ست مبلمان گران قیمت و شیک شما را دو چندان کرده و دکوراسیون پذیرایی، اتاق نشیمن، تی وی روم و هر بخشی از خانه که دارای مبل است را تکمیل کند. حتی اگر از تاثیر زیبایی این ست میز هم که بگذریم، کاربرد‌‌های آن انکار ناپذیر است. تصور کنید که میز جلو مبلی عسلی ندارید! لیوان چای، شربت، ظروف پذیرایی، خوردنی‌ها، حتی کنترل تلویزیون، مجله‌ها و خیلی از این دسته موارد را کجا میگذارید؟!

در نتیجه مطمئن باشید خانه شما بدون وجود این ست میز جلو مبلی و عسلی بشدت ناقص و خالی به نظر میرسد.

 میز جلو مبلی که میز اصلی میباشد همیشه با ابعاد بزرگتر و جزئیات بیشتر در مقابل بزرگترین کاناپه با فاصله متناسب چیدمان شده و میز عسلی نیز هم شکل با جلو مبلی، اما با اندازه کوچکتر و جزئیات کمتر است که مقابل کاناپه‌های کوچکتر قرار داده میشود. البته معمولا عسلی‌ها با وزن و ابعاد کمی که دارند قابل جابجایی هستند و فقط هنگام پذیرایی از میهمانان جلوی کاناپه‌ها گذاشته میشوند؛ اما میز جلو مبلی همیشه در مرکز ست مبلمان ثابت است.

 

در سوفامبل امکان خرید میز جلو مبلی عسلی، میز تلویزیون، میز کنسول، مبلمان و دیگر مصنوعات چوبی از تولیدکننده فراهم شده است.

قیمت مبل راحتی قیمت میز تلویزیون قیمت میز جلو مبلی عسلی قیمت آینه کنسول

 

طرح و رنگ متنوع میز جلو مبلی عسلی 

تنوع سبک و طرح میز جلو مبلی عسلی

ست جلو مبلی و عسلی در بیشتر سالن‌های پذیرایی به عنوان نقطه کانونی در مقابل ست مبلمان قرار میگیرد و از همین رو هماهنگی سبک، طرح، رنگ و جنس آن با تمام عناصر محیط حائز اهمیت است. به نظر شما در یک سالن پذیرایی چیدمان شده به سبک سلطنتی و مبلمان شلوغ و پرکار میتوان ست میز ساده و مینیمالی قرار داد؟

قطعا این کار تمام توازن و هماهنگی و مهمتر از همه ظاهر شیک و زیبای پذیرایی را بهم میزند. پس پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان اقدام به خرید جلو مبلی عسلی نا هماهنگ با مبل نکنید. از انواع سبک‌های رایج در بازار برای این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلطنتی

مدل‌های سبک سلطنتی متناسب با لوازم همین سبک، از جنس چوب طبیعی ساخته میشوند که بر روی این چوب‌ها با نقش و نگار ریز و درشت از منبت کاری، حکاکی و گاهی سنگ کاری زینت داده شده است. تزئینات نقوش منبت در جلو مبلی و عسلی‌های سلطنتی به قدری زیاد است که به جز صفحه‌ی روی میز، هیچ قسمت دیگری از میز ساده نیست! همین مسئله سبب میشود تا این میز جلو مبلی و عسلی انتخاب خوبی برای سالن پذیرایی کوچک و نباشد؛ زیرا منجربه شلوغی و کوچکتر به نظر رسیدن هر چه بیشتر آن محیط میشود.

این سبک میز جلو مبلی و عسلی معمولا سنگین نسبت به دیگر سبک‌ها با وزن بیشتر و قیمت بالاتر به فروش میرسند که به دلیل به کار بردن مقدار خیلی زیادی چوب طبیعی با کیفیت و سنگین وزن است. البته تزئینات بسیار زیاد و زمان‌بر انجام شده روی چوب میز هم در قیمت بالا و ارزشمندی ست میز سلطنتی بی تاثیر نیست.

در ابتدای متن گفته شد که جای میز عسلی‌ها ثابت نیست و فقط در مواقع لزوم جلوی کاناپه‌ها قرار میگیرن؛ اما عسلی‌های سبک سلطنتی بخاطر وزن نسبتا زیادی که دارند، اغلب در کنار دسته‌های کاناپه تک نفره چیدمان میشوند تا دسترسی راحت و همچنین نیاز به جابجایی کمتری داشته باشند.

  • کلاسیک

میز جلو مبلی عسلی کلاسیک

همانطور که در مبل‌های سبک کلاسیک و دیگر وسایل از چوب‌های مقاوم و خوش تراش به کار میرود، در جلو مبلی عسلی این سبک نیز میتوانید ظریف‌ترین برش‌ها و طرح‌ها را روی چوب مشاهده کنید. زیبایی چشم نواز پایه‌های قوس دار و منحنی میز که با دقت تمام تراشیده شده و شیار‌های نرمی که با مهارت زیاد بر روی چوب طبیعی به وجود آمده است، هر بیننده‌ای را جذب خود میکند.

  • مینیمال

میز جلو مبلی عسلی مینیمال

جلو مبلی عسلی‌های مینیمال، طبق روال دکوراسیون این سبک به ساده‌ترین حالت ممکن و بدون هیچ برش تزئینی توسط تولیدی ساخته و عرضه میشود. این مدل‌ها نه تنها در پذیرایی مینیمال، بلکه برای محیطی مدرن و کلاسیک نیز کاربرد دارند و همچنین بخاطر وزن سبک و قابلیت جابجایی راحت، بهترین گزینه برای افرادی میباشد که دائما اسبابکشی یا تغییر دکوراسیون انجام میدهند. 

از مزیت‌های خیلی خوب میز مینیمال قابلیت تمیز کردن خیلی راحت و سریع میباشد؛ چرا که هیچ برش و تزئینی ندارد که زمان شما را برای گردگیری بگیرد. همچنین فراموش نکنید که میز جلو مبلی و عسلی سبک مینیمال بهترین انتخاب برای پذیرایی و اتاق نشیمن کوچک و نقلی است.

  • مدرن

میز جلو مبلی عسلی مدرن

در سبک مدرن هم مانند جلو مبلی عسلی‌های مینیمال به سادگی نمای کلی ست میز اهمیت بسیار زیادی داده میشود و از همین جهت طرح تزئینی در آنها به کار برده نمیشود؛ اما تفاوتی که سبک مدرن با مینیمال دارد در فرم‌های فانتزی و متریال میز است. 

در واقع میتوان گفت تمام میز جلو مبلی عسلی‌های انتزاعی و پایه فلزی به سبک مدرن هستند که فوق‌العاده شیک و منحصر به فرد و در عین حال ساده میباشند. میز جلو مبلی عسلی پایه فلزی مدرن به خوبی با مبل‌های راحتی پایه فلزی و اکسسوری‌هایی با همین متریال تطابق دارد و درخشش سالن پذیرایی را بیشتر میکند.

تولیدکنندگان هر روزه فرم‌های جدیدی از ست جلو مبلی عسلی مدرن را مطابق سلیقه و تقاضای مردم طراحی کرده و عرضه میکنند؛ پس مطمئن باشید که حتما برای هر خانه‌ با هر سبک و متراژ میتوان چندید مدل یافت.

  • پاف

پاف جلو مبلی عسلی

یکی از کاربرد‌های پاف استفاده به عنوان میز جلو مبلی و عسلی میباشد که مختص مبلمان سبک راحتی در مدل‌های مختلف است. اگر به دنبال خرید میز جلو مبلی مناسب مبل ال، مبل چستر، مبل بدون پایه، مبل تختخواب‌شو و … هستید، این نمونه‌های بامزه و متفاوت که ظاهر دکوراسیون نشیمن را راحت و صمیمی نشان میدهد جذاب‌ترین انتخاب است.

شما میتوانید پاف جلو مبلی خود را کامل ست با مبلمانتان سفارش بدهید؛ به این صورت که از دوخت، جنس و طرح و رنگ پاف مدنظرتان را کاملا مشابه کاناپه‌ها انتخاب کنید و همچنین برای صفحه روی کار از شیشه استفاده کرده تا بتوانید خوراکی‌ها را روی آن بچینید.

در مقاله پاف چیست و چه کاربردی دارد؟ میتوانید کاربرد‌های دیگر این اکسسوری شیک و راحت را مطالعه فرمایید.

فرم‌های مختلف برای میز جلو مبلی عسلی

فرم‌های متنوع میز جلو مبلی عسلی

مهم‌ترین عاملی که در زمان انتخاب میز جلو مبلی و عسلی مناسب خانه باید به آن توجه کنید فرم میز با توجه به «متراژ خانه» است؛ زیرا عدم انتخاب فرم متناسب میز جلو مبلی میتواند به کوچک به نظر رسیدن متراژ پذیرایی، شلوغی و بی‌نظمی محیط و نیز پوشش ندادن جلوی مبلمان به مقدار کافی را به همراه داشته باشد. 

در صورتی که سالن پذیرایی منزل شما متراژ زیادی دارد و ست مبلمان با فاصله زیاد از هم چیدمان شده است، میز جلو مبلی مربع و مستطیل در وسط سالن جذابیت و نمای خوبی پیدا نمیکند. اما اگر در این پذیرایی از میز جلو مبلی و عسلی‌های فرم گرد یا بیضی به کار ببرید، هم دسترسی کاناپه‌ها به میز بیشتر است و هم فضای بین مبلمان به خوبی پوشش داده میشود.

پذیرایی‌های جمع و جور و کوچک برخلاف سالن‌های بزرگ، می‌بایست از فرم مربع و محیط‌های متوسط از فرم مستطیل برای جلو مبلی عسلی بهره ببرند؛ چرا که میز دایره و بیضی با نداشتن ضلع یا گوشه، حجم خیلی زیادی را بین مبلمان اشغال کرده و مجال راه رفتن بین مبل را از شما میگیرد.

نکته دیگری که در مشخص کردن فرم جلو مبلی تاثیرگذار است «فرم کلی کاناپه‌ها» میباشد که با ذکر مثال توضیح میدهیم. مثال:

  1. برای مبل راحتی ال، نیز جلو مبلی و عسلی مربع بهتر است
  2. جلوی ست مبل مینیمال U شکل، میز جلو مبلی گرد به خوبی میدرخشد
  3. در مقابل کاناپه راحتی چستر یک پاف جلو مبلی با دوخت مشابه انتخابی عالی میباشد

میز جلو مبلی عسلی فرم مربع 

میز جلو مبلی و عسلی مربع

میز جلو مبلی عسلی فرم مستطیل

میز جلو مبلی و عسلی مستطیل

میز جلو مبلی عسلی فرم گرد

میز جلو مبلی عسلی گرد

 

میز جلو مبلی عسلی فرم بیضی

میز جلو مبلی عسلی بیضی

 

مقاله پیشنهادی: معرفی 30 مدل میز جلو مبلی عسلی

 

میز جلو مبلی را با اندازه‌ای بخرید که مانع رفت و آمد نباشد!

ابعاد میز جلو مبلی عسلی

اندازه‌ی میز جلو مبلی و میز عسلی‌ها اعداد دقیق و مشخصی ندارد و تنها ابعاد حدودی براساس ابعاد میانگین مبلمان برای آنها مشخص شده است، بخاطر این که اندازه این محصول کاملا بستگی به متراژ محیطی در اختیار شما و ابعاد ست مبل دارد؛ ولی اگر بخواهیم برای هر فرم جلو مبلی یک عدد حدودی و رایج بگوییم به شرح زیر است: 

  • میز جلو مبلی مربع: طول و عرض برای فرم‌های مربع معمولا بین 100 تا 120 سانتی متر و ارتفاع میز حدود 40 تا 50 سانتی متر است

ابعاد میز جلو مبلی مربع

  • میز جلو مبلی گرد: اندازه میانگین برای این فرم 90 تا 105 سانتی متر و ارتفاع میز حدود 40 تا 50 سانتی متردر نظر گرفته شده است
  • میز جلو مبلی مستطیل: طول میز بین 90 تا 117 سانت، عرض کار حدود 50 تا 65 تا 110 و ارتفاع میز حدود 40 تا 50 سانتی مترسانتی متر میباشد

ابعاد میز جلو مبلی مستطیل

  • ابعاد میز جلو مبلی بیضی مشابه فرم مستطیل میباشد.

تمام اعداد نوشته شده در بالا برای فرم‌های مختلف میز، میانگین است. به عنوان مثال: امکان دارد شما مبلی با ارتفاع زیاد تهیه کنید که در این مورد متقابلا نیازمند جلو مبلی و عسلی‌هایی بلند نیز هستید. توجه کنید این محصول را نه به قدری بزرگ خریداری کنید که در زمان رفت و آمد به آن برخورد کنید و دست و پاگیر باشد و نه قدری کوچک باشد که در برابر مبلمان به چشم نیاید. همچنین برای ارتفاع استاندارد میز باید 5 سانتی متر بیشتر از نشیمن کاناپه‌ها یا کاملا همسطح با نشیمن مبل در نظر بگیرید.

میز جلو مبلی عسلی رنگ خنثی کاربردی‌تر است

رنگ میز جلو مبلی عسلی

در این بخش از مطلب با موضوع انتخاب میز جلو مبلی و عسلی مناسب خانه به چگونگیانتخاب رنگ میز جلو مبلی میپردازیم.

برای مشخص کردن رنگ و همچنین جنس این ست میز، بهتر است اولویت را بر هماهنگی با پایه مبلمان بگذارید؛ به طوری که اگر مبلی پایه چوبی به رنگ قهوه‌ای تیره دارید از جلو مبلی عسلی جنس چوب و همرنگ با پایه مبل استفاده کنید یا رنگ میز را یک درجه تیره تر یا روشنتر تهیه کنید تا نمای زیباتری داشته باشد. 

شما هیچ محدودیتی برای رنگ میز جلو مبلی وجود ندارد؛ اما قطعا رنگ‌های خنثی انتخاب هوشمندانه‌تری است، زیرا:

  1. طی مرور زمان قدیمی نمیشود
  2. خسته کننده نیست
  3. به راحتی با عناصر دیگر محیط ست میشود

از مزایای دیگر خرید جلو مبلی عسلی رنگ خنثی قابلیت تغییر دکوراسیون راحت است؛ به طوری که اگر شما قصد تعویض مبلمان، قالیچه، میز تلویزیون یا هر قسمت نزدیک به میز را داشته باشید از بابت ست شدن ست میز جلو مبلی با آن نگران نیستید؛ البته که این گزینه برای مدل‌های چوبی است.

مدل‌های فلزی که مناسب مبلمان مدرن پایه فلزی هستند، در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای براق و رنگ‌های فانتزی در بازار وجود دارند؛ اما از آنجایی که کمتر مبلی با پایه فلزی رنگ فانتزی تولید میشود و اکثرا رنگ طلایی یا نقره و یا گاهی سفید و مشکی میباشند، پیشنمهاد ما خرید رنگی مشابه پایه مبلمان است.

میز جلو مبلی عسلی را چطور ست کنیم؟

ست کردن میز جلو مبلی عسلی

در این قسمت از متن برای جواب به سوال میز جلو مبلی با چی ست میشه؟ توضیح میدهیم که برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر در محیط، بهترین کار ست کردن لوازم بزرگ و اکسسوری‌های اصلی و یا لوازمی که در بدو ورود مورد توجه افراد است. به عنوان مثال: به محض وارد شدن به سالن پذیرایی اولین وسایلی که به چشم میخورد عموما شامل:

  1. مبلمان
  2. میز جلو مبلی
  3. میز تلویزیون
  4. آینه کنسول
  5. پرده و قالیچه
  6. و …

است که حجم بیشتری را اشغال کرده‌اند میباشد؛ در نتیجه اگر این موارد را با هم ست کنید قطعا به زیبایی پذیرایی و تناسب دکوراسیون آن منجر میشود. البته که به سبب نزدیکی بیشتر میز جلو مبلی و عسلی‌ها به مبل و نیز کاربرد وابسته‌ای که به هم دارند، ست بودن آنها از جهت طرح و رنگ، جنس، تناسب ابعاد و … مهم‌تر است؛ اما از ست شدن با عناصر دیگر نیز نباید غافل شد.

بالاخره میز جلو مبلی عسلی را چطور ست کنیم؟

میز جلو مبلی عسلی یکی از وسایل تزئینی و در عین حال بسیار کاربردی در فضای خانه است که عدم وجود آن میتواند دکوراسیون داخلی پذیرایی، اتاق نشیمن و هر بخشی که دارای ست مبلمان است را ناقص و خالی نشان بدهد. میز جلو مبلی که در جلوی کاناپه بزرگ و مرکز مبلمان چیدمان میشود برای قرار دادن گلدان، خوراکی‌ها و ظروف پذیرایی، کنترل تلویزیون، کتاب و مجله و … استفاده شده و میز عسلی در مواقع نیاز، جلوی کاناپه‌های کوچکتر قرار میگیرند. میز جلو مبلی عسلی با طرح و سبک مختلفی مثل: سبک سلطنتی، کلاسیک، مدرن، مینیمال و پاف وجود دارد و دارای فرم گرد، مربع، مستطیل و بیضی هستند. 

برای انتخاب بهترین فرم میز جلو مبلی عسلی باید به متراژ محیط توجه کنید. فرم‌های گرد و بیضی با اشغال فضای بیشتر متناسب با چیدمان در خانه کوچک و متوسط نیستند، همانطور که فرم‌های مربع و مستطیل ممکن است به خوبی فضای بین مبلمان در خانه‌های بزرگ را پوشش ندهد. در نتیجه برای پذیرایی بزرگ، میز جلو مبلی گرد یا بیضی شکل و نیز برای پذیرایی کوچک، میز فرم مربع یا مستطیل بهترین انتخاب است.

طول و عرض میز جلو مبلی عسلی را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که مانع رفت و آمد افراد نباشد و همچنین ارتفاع استاندارد میز جلو مبلی برای هر محیط به صورت همسطح با نشیمن کاناپه‌ها یا 5 سانت بالاتر است. رنگ میز جلو مبلی و عسلی‌ها بهتر است در بین رنگ‌های خنثی باشد تا طی گذشت زمان قدیمی و خسته کننده نشود و با تغییر دکوراسیون با همه‌ی لوازم به خوبی ست شود. از طرفی برای تشخیص جنس این محصول، از پایه‌های مبل کمک بگیرید؛ به طوری که اگر مبلی پایه چوبی رنگ قهوه‌ای روشن دارید میتوانید جنس و رنگ ست میز را هم چوب قهوه‌ای خریداری کنید.

به طور کلی ابعاد میز جلو مبلی عسلی با توجه به متراژ خانه و از نظر متریال، رنگ، فرم، ابعاد و … در هر محیطی اول از همه با ست مبلمان و سپس با لوازم اصلی و اکسسوری‌های بزرگ مثل: میز تلویزیون، آینه کنسول، پرده، قالیچه و … ست میشود.

5/5 - (2 امتیاز)