اکسسوری های مختلف برای آینه کنسول

آینه‌های مختلف یک تکه یا چند تکه با فرم‌ها و مدل‌های متنوع که بر روی میز کنسول قرار میگیرند و در برخی مواقع در بالای میز به دیوار نصب میشوند به خودی خود بک اکسسوری جذاب هستند ولی این آینه‌های ست با میز کنسول که ست آینه کنسول خانه شما را تشکیل میدهند، برای زیبایی میز کفایت نمیکند و همچنان روی میز و کنار آینه و حتی در مواقعی زیر میز کنسول نیازمند اکسسوری‌های دیگری میباشد؛ در نتیجه میخواهیم ایده‌هایی از تزئینات مختلف آینه کنسول را در این مقاله به شما معرفی کنیم.

نکته‌ای که لازم است در زمان تزئین کردن آینه کنسول رعایت کنید به شرح زیر است:

  1. شلوغ نکردن روی میز کنسول و کنار میز
  2. انتخاب دکوری‌های متناسب با سبک آینه کنسول 
  3. از اکسسوری‌های متناسب با رنگ میز استفاده کنید

در مدل‌هایی که آینه با فاصله به دیوار نصب میشود و بیشتر حالت دکوراتیو چند تکه هستند، شما فضای بیشتری برای چیدمان وسایل روی میز دارید، ولی به طور کلی پر کردن روی میز به قدری که و کل سطح میز کنسول و دید کافی آینه را بگیرد یک اشتباه اساسی است.

همچنین لازم به ذکر است که به کار بردن المان‌های نا متناسب از نظر سبک و ترکیب رنگی با میز و محیط اطراف نه تنها سبب زیبایی بیشتر ست آینه کنسول شما نمیشود، بلکه نمای شیک خود میز و دکوراسیون داخلی را به هم میریزد، پس به هیچ وجه فقط بخاطر قسنگی یک دکوری آن را خریداری نکنید و حتما به هماهنگی آن با فضای خانه دقت داشته باشید.

تزئین کردن آینه کنسول و انتخاب دکوری‌های مناسب نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد، البته مشاهده و بررسی ایده‌ها میتواند کمک زیادی به شما بکند ولی در انتها این شما هستید که باید نهایت هنر و خلاقیت خود را به کار بگیرید و یک تزئین شیک و لوکس را برای آینه کنسول منزلتان ایجاد کنید.

 

در پلتفرم سوفامبل میتوان جدیدترین مدل‌های آینه کنسول، میز تلویزیون، مبلمان و دیگر صنایع چوبی را مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کرد.

قیمت آینه کنسول قیمت پاف قینت مبل راحتی قیمت صندلی راک

 

گل و گیاهان برای زیبایی بیشتر آینه کنسول

زیبایی آینه کنسول با گل و گیاهان

بیشتر دکوری‌ها تنها مختص یک قسمت خاص از خانه یا مخصوص سبک و مدلی مثل سلطنتی، مدرن، مینیمال و … هستند؛ اما در عوض یک سری اکسسوری‌ها مثل: آینه، ساعت، گلدان و … نیز بدون محدودیت استفاده میشوند که گل و گیاهان متنوع طبیعی و مصنوعی هم از این دسته هستند.

گلدان‌های گل طبیعی و مصنوعی در اندازه‌های مختلف را میتوانید به سلیقه خود در کنار میز و روی میز قرار بدهید. گیاهان طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق دارند و همچنین باید متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب بشوند، پس اگر زمان کافی برای مراقبت از گیاهان را ندارید و یا به طور کی علاقه‌ای به گیاهان و شناخت آنها ندارید به شما گیاهان مصنوعی یا ترجحا گیاهان خشک را پیشنهاد میدهیم. 

چند مدل از گیاهان خشک برای تزئین آینه کنسول به شرح زیر است:

  • گیاه سکه‌ای

گیاه سکه‌ای خشک

  • گیاه پامپاس

گیاه پامپاس برای تزئین آینه کنسول

  • گندم خشک

گندم برای تزئین میز کنسول

  • گل عروس

گیاه گل عروس

  • گیاه دم خرگوشی

گیاه تزئینی دم خرگوشی

تنوع خیلی زیادی از گل و گیاهان خشک تزئینی در بازار و گلفروشی‌ها قابل مشاهده است و اتفاقا زیبایی و ارزش آنها از گلدان‌های طبیعی چیزی کم ندارد.

مزیتی که مسبب رایج شدن این گیاهان خشک و لوکس شده است همین نیاز به مراقبت خیلی کم، کاربرد در هر شرایط آب و هوایی، عمر خیلی زیاد یا در اصل بی‌نهایت و نیز ترند بودن در هر دوره زمانی میباشد؛ ولی با همه‌ی این مزایا باید توجه کرد که گردگیری و تمیز کردن گیاهان خشک کمی دشوار است و از طرفی در حال حاضر قیمت گیاه خشک تزئینی میتواند بیشتر از گل طبیعی باشد.

این نوع گیاهان اکثرا بسیار شکننده و حساس هستند و ممکن است در زمان گردگیری و تمیز کردن شکسته و پودر شوند، پس اگر شرایط مراقبت از گل و گیاه طبیعی را دارید از نوع طبیعی استفاده کنید تا هم حس شادابی و سرزندگی بیشتر به محیط خانه ببخشید و هم در پرداخت هزینه زیاد صرفه جویی کرده باشید.

نمونه‌ی دیگر از گیاه طبیعی که نیاز به مراقبت کمتری نسبت به دیگر گیاهان دارد، کاکتوس‌ها هستند. کاکتوس‌های مینیاتوری گزینه خیلی خوبی برای روی میز کنسول در کنار تزئینات دیگر میشوند و به خوبی با هر شرایط آب و هوایی، نور و … هماهنگ میشوند. 

تزئین آینه کنسول پذیرایی با ظروف قیمتی

ظروف زینتی قیمتی برای آینه کنسول پذیرایی

آینه کنسول سالن پذیرایی که در مرکز توجه میهمانان قرار دارد، طبیعتا باید مرتبط با فضا بوده و در عین حالی که بسیار شیک و لوکس است، حالت رسمی هم داشته باشد.

در ابتدا اکسسوری که لازم است در جهت فوق‌العاده لاکچری شدن روی میز به کار بگیرید «رانر» است. همانطور که در مقاله رانر چیست؟ مفصل توضیح داده شده، رانر یک پارچه مستطیل شکل میباشد که یک سوم از عرض میز را پوشش میدهد و اغلب از دو طرف میز آویز میشود. البته بخاطر کم بودن عرض میز کنسول و یکی بودن با عرض رانر، امکان دارد بخش بیشتری از میز را پوشش دهد.

رانر برای آینه کنسول

رانر‌ها در جنس‌های مختلف پارچه‌ای و در سبک و رنگ‌های مختلف در بازار قابل خریدرای هستند و برای تمامی میز‌ها بخصوص میز کنسول و میز ناهار خوری کاربرد دارند.

در واقع رانر یک رومیزی فوق لاکچری محسوب میشود که به تنهایی زیبایی آینه کنسول شما را دوچندان میکند، از همین رو حتی اگر هیچ المان دکوری برای روی میز در دسترس ندارید یا علاقه به دکور ساده و مینیمال دارید، تنها از یک رانر برای زیبایی و خالی نبودن روی میز به کار ببرید.

تزیئن آینه کنسول با ظروف

ایده بعدی برای تزئین کنسول پذیرایی «ظروف گران قیمت و عتیقه» یا ظرف‌های دکوری هستند که مرتبط‌ترین تزئینی در پذیرایی خانه محسوب شده و ارزش بالایی که دارند، حس گران قیمت بودن و اعیانی را به بیننده القا میکنند؛ اما در صورتی که امکان خرید ظرف‌های دکوری گران و عتیقه را ندارید نیازی به نگرانی نیست! چرا که میتوان با همان ظرف‌های عادی که برای پذیرایی از میهمانان استفاده میکنید هم آینه کنسول را تزئین کنید. 

اگر میز کنسول شما مانند مدل بالا به شکل دو طبقه است، میتوان از ردیف پایین برای ظروف پذیرایی و ردیف بالای میز یا همان روی میز را خوراکی‌ بچینید تا نیازی به رفت و آمد به آشپزخانه و دائما پذیرایی از میهمانان نباشید.

آباژور‌های رومیزی مینیمال یا شمعدان‌های ظریف برای آینه کنسول اتاق نشیمن

آباژور رومیزی مینیمال برای آرایش آینه کنسول پذیرایی

اتاق نشیمن خانه محل دور هم جمع شدن افراد خانواده برای گفت و گو و تماشای تلویزیون است، از همین جهت همه‌ی وسایل این بخش خانه ساده، راحت و برای آرامش افراد خانه انتخاب میشوند؛ مثلا مبل‌ها از سبک راحتی هستند و اکسسوری‌ها شامل: پاف، صندلی راک میباشند.

اغلب اکسسوری‌ها در اتاق نشیمن سرشار از آرامش و درخشش هستند، پس لوازم دکوری روی میز کنسول نیز باید این خصوصیات را دارا باشند؛ ولی اگر میپرسید برای این بخش خانه روی میز کنسول چی بزارم؟ به ادامه متن توجه کنید.

از دکوری‌های بسیار لوکس و ترند برای روی میز «آباژور‌های کوچک رومیزی» هستند که ترکیب آنها در کنار شمعدانی خیلی ظریف میتواند در عین سادگی و مینیمال بودن، حس محیط را درخشان، گرم و دلنشین کند.

اگر اتاقی که برای نشیمن در نظر گرفتید متراژ زیادی دارد، آباژور‌های بلند برای کنار میز هم انتخاب خوبی هستند، در این مدل روی میز را با شمع و شمعدان‌ها در کنار یک ساعت رومیزی یا گل طبیعی تکمیل کنید تا با نور مصنوعی ملایم آباژور زیبایی خود را به رخ بکشند و محیطی فوق‌العاده رمانتیک ایحاد کنند.

قاب عکس‌های خانوادگی و خاطره انگیز را روی میز کنسول و در معرض دید خانواده بگذارید

قاب عکس‌های خاطره انگیز روی میز کنسول

اگر هنوز هیچ دکوری یا اکسسوری برای روی میز کنسول خریداری نکردید و از خالی بودن روی میز ناراحت هستید، در این بخش مقاله با موضوع تزئینات مختلف آینه کنسول میگوییم قاب‌های خانوادگی و خاطره انگیز شما میتوانند مشکل را حل کنند. خاطره‌های شما بهترین تزئین برای آینه کنسول اتاق نشیمن هستند؛ زیرا معمولا بیشترین افرادی که در این اتاق نشسته و وقت میگذرانند افراد خانواده میباشند و با مشاهده‌ی این عکس‌ها لحظات خوش گذشته را به یاد می‌آورند و مهم‌تر از همه، حس صمیمیت و عالی بین خانواده ایجاد میکند.

توجه داشته باشید حتی اگر قاب عکس‌های شما تنها تزئینی میز کنسول است، باز هم انتخاب قاب هم سبک و متناسب با محیط و میز اهمیت زیادی دارد و تصور نکنید استفاده از هر نوع قابی میتواند به زیبایی و جذابیت آینه کنسول شما منتهی شود!

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، قاب عکس‌ها و دو آباژور به شکل قرینه چیدمان شده‌اند این روش جذابیت تزئین میز را بیش از آنچه هست نشان داده است؛ اما نکته‌ای که در رابطه با چیدن وسایل تزئینی و سبک میز حائز اهمیت است همین قرینگی میباشد به طوری که اگر سبک اتاق نشیمن و آینه کنسول را سلطنتی، کلاسیک، سنتی و این گونه سبک‌های رسمی انتخاب کردید، چیدمان قرینه تمام قسمت‌ها بخصوص تزئینات روی میز کنسول باید قرینه انجام بشود ولی در سبک‌های مدرن و مینیمال با وجود این که زیبایی میز با قرینه بودن بیشتر است اما لزومی برای این روش نیست!.

 مجلات و کتاب‌ها زینتی ساده و شیک برای آینه کنسول اتاق نشیمن

زیبایی آینه کنسول با مجلات

بجز دکوراتیو‌های میز کنسول پذیرایی که در بخش قبل معرفی کردیم شامل: آباژور، شمعدان و قاب عکس‌های خاطره انگیز، میخواهیم دیگر وسایل تزئینی روی کنسول را نیز برای ایده گرفتن شما عزیزان معرفی کنیم که قطعا در هر خانه‌ای وجود دارد ولی به چشم دکوری شیک و جذاب به آن نگاه نمیشود.

کتاب‌های رنگارنگ یا مجلات مورد علاقه را میتوان روی میز کنسول قرار داد تا در کنار زیبایی میز، جلوی چشم شما باشند و به سراغشان بروید، حتی استفاده از یک مبل تک راحت، صندلی راک یا ساده، پاف و این گونه نشیمن‌ها یک فضای مطالعه‌ی فوق‌العاده آرامش بخش و دنج را به وجود می‌آورد که میتوانید روی صندلی نشسته و با لذت به مطالعه بپردازید.

شاید بگوییم اهل کتاب خواندن نیستید و تزئین میز با کتاب برای شما جذابیتی نداشته باشد ولی حتی اگر علاقه‌ای به کتاب نداشته باشید همچنان مجله‌های مختلف با موضوعات مورد علاقه، روزنامه‌ها و … جایگزین خوبی برای کتاب هستند.

گلدان‌های گل طبیعی، مصنوعی یا گل خشک که نمونه‌های آن را در ابتدای متن گفتیم و قطعا یکی از آنها پای ثابت روی میز هستند در کنار یک سبد حصیری و کتاب یا مجلات، ترکیبی ساده، معمول و بی‌نظیر زیباست.

تزئینات دستساز حصیری و چوبی برای آینه کنسول راهرو بشدت ترند است

لوازم تزئینی دستساز برای آینه کنسول ترند هستند

راهرو‌ها یا ورودی‌ خانه برخلاف تصور اغلب افراد بسیار مهم هستند و نیاز به دکوراسیون جذاب و شیک دارند؛ چرا که در زمان ورود میهمانان اولین قسمت دکوراسیون داخلی است که به چشم میرسد و پیش زمینه‌ای برای خلاقیت و ذوق شما در چیدمان دکور خانه میباشد.

از طرفی حتی خود شما و افراد خانواده نیز در هر بار ورود و خروج از در خانه، تزئینات ورودی که اغلب با آینه کنسولی کاربردی انجام میشود را مشاهده میکنید. در مقاله‌ی کاربرد آینه کنسول راهرو و ورودی خانه درباره‌ی استفاده‌ها، مزایا و معایب آیه کنسول این بخش توضیح دادیم و در این مطلب میخواهیم به چگونگی تزئین آن اشاره کنیم.

روی میز کنسول راهرو و ورودی را نیز همانند میز سالن پذیرایی و اتاق نشیمن را میتوان با گل و گلدان، شمعدان، آباژور، مجسمه‌های دکوری ریز و درشت و … قرار داد؛ اما بهتر است برای این قسمت کمی خلاقیت و ابتکار بیشتری را چاشنی کار کنید. اگر کار هنری مثل: نقاشی، مجسمه سازی و … انجام میدهید حتما از آثار دستساز و هنری خود برای روی میز استفاده کنید؛ چرا که ارزش هیچ اکسسوری آماده‌ای به پای اثر هنری دستساز خود شما نمیرسد.

در صورتی که اثر هنری مختص خود را ندارید، میتوان به سراغ اکسسوری‌های ساده و همیشه ترند که هیچ وقت خسته کننده نمیشوند از جمله: دکوراتیوهای حصیری و چوبی بروید.

ترجیحا دیزاین آینه کنسول راهرو و ورودی را در کمال سادگی و شیکی حفظ کنید و از به کار بردن وسایل دکوراتیو خیلی زیاد و رنگارنگ بپرهیزید؛ زیرا امکان دارد دیدن مداوم این تزئینات زیاد، در گذشت زمان حس کلافگی و آشفتگی به شما میدهد.

از لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت و زیبا را برای زیبایی آینه کنسول اتاق خواب میتوان استفاده کرد

لوازم آرایشی برای تزئین آینه کنسول اتاق خواب

میز کنسول اتاق خواب را راحت‌تر از هر آینه کنسول دیگری در خانه میتوانید تزئین کنید و برای این کار فقط نیاز به یک یا دو سینی مخصوص لوازم آرایشی و استند لوازم آرایش دارید.

پس از این که سینی و استند آرایشی را تهیه کنید باید لوازم آرایشی گران قیمت و زیبا مثل: پالت سایه، کرمپودر، رژ و … به همراه ادکل‌ها را جدا کرده و یک چیدمان شیک در سینی‌های لوکسی که خریداری کرده‌اید انجام بدهید و سپس باقی لوازم آرایشی متفرقه را در استند به شکل خیلی منظم قرار بدهید.

کنار این وسایل نیاز به هیچ تزئینی دیگری نیست، ولی ممکن است میز شما به قدری بزرگ باشد که حس کنید لازم به قرار دادن ساعت رومیزی، گلدان‌های کوچک یا قاب عکس خودتان و این دسته اکسسوری‌های رایج روی میز باشد که سطح میز کنسول اتاق را به خوبی پوشش بدهد.

سعی کنید روی میز کنسول اتاق خواب که بجای میز آرایش استفاده میشود را خیلی پر نکنید و فضای خالی بیشتری روی سطح میز بگذارید تا در زمان آرایش کردن و حاضر شدن اذیت نشوید یا این اکسسوری‌ها به دست شما برخورد نکند.

بالاخره آینه کنسول را چطور تزئیین کنیم؟

در مقاله تزئینات مختلف آینه کنسول چند ایده فوق‌العاده شیک و جذاب را به شما معرفی کردیم و به شما اطمینان میدهیم با ایده گرفتن از این متن و به کارگیری خلاقیت و ابتکار خود میتوان بهترین دیزاین را برای تک تک آینه کنسول‌های خانه خود داشته باشید. 

برای دیزاین آینه کنسول هر قسمت از خانه بهتر است یک دکوری مناسب و هماهنگ با محیط استفاده کرد ولی یک سری اکسسوری‌ها را مثل: گل و گلدان بدون درنظر  گرفتن محیط، برای آینه کنسول هر قسمت از خانه مثل: راهرو، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق خواب و … میتوان استفاده کرد. حال این گل و گیاهان را میتوان به شکل طبیعی، خشک یا مصنوعی استفاده کنید که متناسب با شرایط زندگی، تایم نگهداری و علاقه خود باید این تصمیم را گرفت.

رانر یک اکسسوری پارچه‌ای فوق العاده ترند است که حدود یک سوم از میز را پوشش میدهد و اغلب از دو سمت میز اویز میشود؛ اما شما میتوانید از رانر‌های کوتاه‌تر ی هم اندازه میز کنسول بهره ببرید. جنس‌های مختلفی برای رانر وجود دارد تا شما به دلخواه و براساس سبک و سیاق میز خود آن را انتخاب کنید.

در اتاق نشیمن که همه‌ چیز برای استراحت و آرامش افراد خانواده انتخاب شده و تلاش در چیدمان دکوراسیونی راحت در عین حال شیک است، برای دیزاین آینه کنسول نیز باید از این قاعده پیروی کرد که بهترین انتخاب ترکیب شمعدان‌ در کنار آباژور رومیزی میباشد یا بسته به سلیقه شما قاب عکس‌های خانوادگی، کتاب‌ها و مجلات در حالی که کنار آینه کنسول یک نشیمن تکی قرار گرفته است.

تزئین آینه کنسول راهرو یا ورودی خانه به دلیل مشاهده در هر بار ورود و خروج از خانه یا در زمان رفت و آمد بین اتاق‌ها حائز اهمیت است و نکاتی از جمله: شلوغ نکردن سطح میز، پرهیز از رنگ‌های هیجان آور و خسته کننده را باید در تزئین این آینه کنسول رعایت کرد. آینه کنسول ورودی خانه و راهرو را بهتر است با اثار هنری دستساز خود یا وسایل همیشه ترند بخصوص با متریال‌های حصیری و چوبی که همیشه ارزشمند و شیک هستند استفاده کنید.

اما درباره‌ی تزئین آینه کنسول اتاق خواب باید بگوییم دیزاین این آینه کنسول خیلی راحت است به طوری که تنها با جدا کردن وسایل آرایشی زیبا و گران قیمت‌تر و چیدمان آنها در سینی مخصوص آرایشی به همراه ادکلن‌ها میتوانید میز را تزئین کنید. برای باقی لوازم آرایشی حتما از استند‌های شیک مخصوص کمک بگیرید تا نظم و ترتیب خوبی به میز داده شود.

4.1/5 - (10 امتیاز)