آینه کنسول در ورودی و راهرو

قطعا تا به حال آینه کنسول که تشکیل شده از یک میز کنسول به همراه آینه‌ی ست است را در قسمت‌های مختلف خانه‌ها بخصوص در بخش پذیرایی، اتاق خواب و اتاق نشیمن مشاهده کردید و از کاربرد‌های بسیار زیاد آنها مطلع هستید، اما این که کاربرد آینه کنسول در ورودی و راهرو خانه‌ها چیست و یا این آینه کنسول‌ها به چه شکلی هستند را در ادامه متن کاملا شرح میدهیم. البته در صورتی که نیاز به اطلاعاتی درباره‌ی چیدمان این محصول دارید، میتوانید به مقاله‌ی آینه کنسول را کجای خانه بگذاریم؟ مراجعه کنید.

کنسول در واقع به شکل یک میز کم عرض (نیمه میز) اما با ارتفاع و طول نسبتا زیاد ساخته میشود و طراحی آن به گونه‌ای میباشد که همیشه به دیوار چسبیده میشود و همین ویژگی به اشغال کردن فضای خیلی کم در محیط کمک خیلی زیادی میکند.

با این که ساختار اصلی و شکل ظاهری آینه کنسول راهرو با دیگر نمونه‌ها در بخش دیگر منزل یکسان است، اما نوع چیدمان و کاربرد آنها بسیار متفاوت است، به طوری که در این نوع چیدمان میتوان از کنسول به عنوان جاکفشی و محلی برای آویز لباس‌ها و همچنین از آینه‌ها به منظور بزرگتر نشان دادن راهرو استفاده کرد و یا آینه کنسول را تنها بخاطر جنبه زیبایی که دارد در فضا بکار برد.

حال این که هدف شما از بکار بردن این المان در بخش ورودی و راهرو چیست، کاملا بستگی به شرایط زندگی و منزلتان دارد؛ به عنوان مثال: متراژ راهرو بخصوص عرض آن اهمیت خیلی زیادی دارد.

 

شما میتوانید آینه کنسول، ست کنسول و میز و مبلمان و همچنین دیگر مصنوعات چوبی را از طریق فروشگاه سوفامبل به تولیدکنندگان سفارش بدهید.

قسمت آینه کنسول قیمت سرویس خواب قیمت میز تلویزیون قیمت میز جلو مبلی

 

استفاده از آینه کنسول بجای جاکفشی

آینه کنسول بجای جاکفشی

آینه کنسول برای راهرو یک وسیله‌ی ضروری و بسیار کاربردی در منازل است که یکی از اصلی‌ترین کاربرد آنها در قسمت ورودی، جایگزین کردن با جاکفشی‌های قدیمی میباشد.

شما میتوانید بجای قرار دادن یک باکس بزرگ و جاگیر جابکفشی که فقط مخصوص کفش‌ها است و کاربرد دیگری در ورودی خانه ندارد، از ست آینه کنسول استفاده کنید که دارای محفظه‌ای متناسب با کفش است. شما با این انتخاب هوشمندانه هم فضایی برای کفش‌ها دارید و هم آینه‌ای که قبل از خروج از خانه و همینطور بعد از ورود، ظاهر خود را چک میکنید.

از طرفی این آینه کنسول قطعا به شیک‌تر شدن محیط کمک کرده و زیبایی ورودی خانه را کامل میکند و همینطور فضای روی میز کنسول بهترین جا برای قرار دادن اکسسوری‌هایی مثل: شمعدان، قاب عکس، ساعت رومیزی و … است.

شما میتوانید به راحتی مدل مدنظرتان را همانطور که با متراژ و شرایط راهرو متناسب است، به تولیدی‌های قرار گرفته در سوفامبل سفارش بدهید و محصول خود را با قیمتی مناسبتر تحویل بگیرید.

آینه کنسول‌های باکس دار برای آویز لباس

آینه کنسول برای آویز لباس

اگر شما هم بعد از ورود به خانه، لباس یا کلاه خود را گوشه‌ای می‌اندازید بهتر است این بخش از کاربرد آینه کنسول در ورودی و راهرو خانه را مطالعه کنید. 

مدل‌هایی از آینه کنسول توسط تولیدی‌ها ساخته و عرضه به بازار میشوند که در کنار آینه دارای آویز مخصوص لباس، کلاه، کیف و حتی کلید هستند. این قسمت در محصول هم به صورت روباز و هم به شکل محفظه‌ای درب دارد یا کمد ساخته میشود و شما به انتخاب خود میتوانید آنها را خریداری کنید. معمولا در این مدل‌ها آینه به شکلی مستطیلی و کشیده‌تر از دیگر آینه‌ها هستند و در زیر آینه کنسولی ساده‌تر قرار میگیرد.

آینه کنسول‌هایی که با این طراحی ساخته میشوند را نه تنها در ورودی منازل، بلکه در راهرو‌های منتهی به اتاق خواب نیز میتوان قرار داد و کاربرد خیلی خوبی دارند؛ اما نکته حائز اهمیت درباره‌ی این مدل‌ها حجم بیشتر آنهاست!

این نمونه‌های دارای آویز، بخصوص آنهایی که آویز در محفظه‌ای درب دار قرار میگیرد فضای خیلی بیشتری از راهرو خانه شما را اشغال میکنند؛ درنتیجه پیشنهاد میکنیم که نمونه‌ی آویز دار این محصول را تنها برای فضای باز و متراژ زیاد بکار ببرید تا هنگام رفت و آمد افراد آزار دهنده و دست و پاگیر نشود.

آینه کنسول برای بزرگتر و زیباتر نشان دادن راهرو باریک

آینه کنسول برای بزرگتر نشان دادن وروردی باریک

گذشته از دو کاربرد خیلی خوبی که در بالا گفته شد، راهرو بعضی از خانه‌ها به قدری باریک است که امکان قرار دادن آینه کنسول‌های بزرگ با قسمتی برای آویز وسایل و یا مدل‌های جایگزین جاکفشی را ندارند.

ممکن است فکر کنید که قرار دادن آینه کنسول در این محیط اشتباه است و باعث اشغال فضای بیهوده میشود؛ اما ما به شما اطمینان میدهیم که ساده و بیروح رها کردن محیط نیز اشتباه  است؛ پس شک نکنید که میتوانید از یک مدل مناسب با ابعاد خیلی کم برای جلوه بیشتر راهرو استفاده کنید، بدون این که راهرو را کوچتر از آنچه هست نشان بدهد.

راه حل این راهرو و ورودی کوچک بکار بردن کنسولی دیواری یا پایه دار با عرض خیلی کم و طول زیاد است، به قدری که تنها جنبه‌ی تزئینی داشته باشد. از طرفی بهتر است کنسول برای راهرو باریک را با سبک مینیمال یا مدرن انتخاب کنید تا تزئینات و طرح‌های محصول باعث شلوغی و بهم ریختگی نشود.

برای آینه کنسول کوچک و زیبایی که انتخاب کردید ترجیحا از یک آینه با ابعاد بزرگ انتخاب کنید که با انعکاس نور، محیط را درخشانتر و وسیع‌تر به نمایش بگذارد و همچنین از اکسسوری‌های خیلی کم و کوچک برای روی میز انتخاب کنید و نیز سعی کنید زیادی با اکسسوری‌ها اطراف کنسول را شلوغ و بهم ریخته نکنید.

در صورتی که مدل مدنظرتان پایه‌دار است، بهترین انتخاب نمونه‌هایی با پایه کاملا ساده و ظریف میباشد؛ اما ترجیحا بهتر است از نمونه‌های دیواری انتخاب کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

با رعایت کردن این نکات و انتخاب ست میز کنسول و آینه ست با این ویژگی‌ها هم دکوراسیون راهروی خانه را به روز و شیک چیدمان کرده‌اید و هم باعث بزرگتر بنظر رسیدن آن محیط میشوید.

آینه کنسول جادار از شلوغی و بی‌نظمی محیط جلوگیری میکند!

نقش کنسول در نظم راهرو

در صورتی که به دنبال جایی برای قرار دادن وسایل اضافی خانه یا لوازمی که میخواهد پنهان؛ اما دسترسی به آن آسان باشد هستید، خرید آینه کنسول با کمد و کشو زیاد برای شما یک گزینه عالی است؛ همچنین لازم به ذکر است انتخاب یک کنسول بزرگ، فضای بیشتری را برای چیدمان اکسسوری به شما میدهد.

این قسمت از متن با موضوع کاربرد آینه کنسول در ورودی و راهرو خانه، تنها برای ورودی و راهرو‌های وسیع است؛ زیرا ممکن است چیدمان یک مدل باکس دار بزرگ در خانه‌ی کوچک امکان پذیر نباشد و برخلاف هدفی که دارید، جذابیت و زیبایی دکوراسیون را خراب و بینظم نشان دهد.

فراموش نشود که در این مدل‌ها آینه‌ای چند تکه و تزئینی جلوه‌ی بسیار بیشتری نسبت به یک آینه بزرگ و یک تکه دارد؛ البته که این مسئله تا حدودی بستگی به سلیقه شما دارد.

 

مقاله پیشنهادی: 8 آینه کنسول پایه فلزی

 

بالاخره کاربرد آینه کنسول در ورودی و راهرو چه استفاده‌ای میشود؟

آینه کنسول ترکیب یک میز کنسول و آینه به همراه قاب آینه میباشد و شکل کلی کنسول به صورت یک میز کم عرض است که طول و ارتفاع نسبتا زیادی دارد. در مقالات قبل درباره‌ی اینه کنسول در پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و … توضیح مفصلی داده‌ایم؛ اما درباره کاربرد آینه کنسول در راهرو یا ورودی باید بگوییم:

از یک آینه کنسول میتوانید بجای جاکفشی‌های بزرگ و جاگیر استفاده کنید یا مدل‌هایی که دارای گیره و آویز مخصوص لباس، کلاه، کیف و … هستند استفاده کرد. همچنین میتوانید از یک مدل مینیمال و دیواری با ابعاد خیلی کم به همراه آینه‌ای بزرگ و یک تکه برای راهرویی باریک و کوچک بکار ببرید. انتخاب مدلی با محظه‌های بزرگ و زیاد نیز به نظم بیشتر و ذخیره سازی لوازم اضافی کمک میکند. 

 

در سوفامبل میتوانید انواع سبک‌های مبلمان، میز ناهار خوری، میز تلویزیون و … را با بهترین کیفیت از تولیدی خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)