چیدمان مبل کلاسیک در فضاهای کوچک

مبل کلاسیک یکی از سبک‌های مبلمانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و با توجه به نوع طراحی که دارد و با بسیاری از دکوراسیون ها هماهنگ میشود انتخاب بسیاری از خریداران است. اما با توجه به متراژ متوسط و نسبتا کوچک بسیاری از منازل خصوصا در شهر تهران و کلان شهرها انتخاب و خرید این مبل ممکن است با چالش روبرو شود و انتخاب مبل کلاسیک برای خانه های کوچک یکی از مهمترین چالش ها بوده که در ادامه به این چالش و راهکارهای آن خواهیم پرداخت.
این مبلمان به دلیل پایه های بلند، پشتی های نسبتا حجیم و منبت کاری هایی که بر روی چوب خوددارند فضای نسبتازیادی را اشغال میکنند. اما اگر نگران فضای کم منزلتان هستید و به این سبک علاقه دارید و نگران چیدمان و دکوراسیون مبل کلاسیک برای خانه های کوچک هستین، میتوانید با رعایت نکاتی که درادامه گفته میشود، این سبک مبلمان را در منزل خود قرار دهید و به دکوراسیون منزلتان حس آرامش،شکوه و زیبایی خاصی ببخشید.

نحوه استفاده از مبل های کلاسیک در خانه های کوچک

برای استفاده از مبل های کلاسیک در خانه هایی با فضای محدود باید به چند مورد دقت کنید. به طور مثال:
1.تعداد نفرات مبلمان
2.ابعاد کاناپه ها
3.رنگ چوب و پارچه مبلی
4.اکسسوری هایی که برای استفاده مناسب ترند
5.انتخاب جلو مبلی و عسلی ها
6. چیدمان
نکاتی که برای این موارد وجود دارند، در ادامه توضیح داده شده.

در خانه های کوچک مبل کلاسیک چند نفره استفاده کنیم؟

انتخاب مبل کلاسیک برای خانه های کوچک
تولیدی ها معمولا این سبک مبلمان را به صورت ست های 7 نفره و 9 نفره تولید میکنند که 7 نفره شامل(یک عدد کاناپه 3نفره و4عدد 1 نفره) و ست 9 نفره شامل (یک عدد کاناپه 3 نفره و4 عدد 1 نفره و 2 عدد صندلی میزبان) میشود.
اما افرادی که در منزل فضای کافی برای چیدمان این تعداد مبل ندارند و سبک انتخابی برای دکوراسیون منزلشان کلاسیک است، میتوانند از ست های 5 یا 6 نفره استفاده کنند که شامل (یک عدد کاناپه 3 نفره و 2 تا 3 عدد صندلی یک نفره) میشود.
به طور کلی درساخت مبلمان کلاسیک، کاناپه های 3 نفره وصندلی های 1 نفره تولید میشود، که شما نسبت به فضایی که برای مبلمان در منزلتان اختصاص دادید، میتوانید تعداد صندلی های 1نفره را کمتر یا بیشتر سفارش دهید.
بهترین ترکیب برای مبل کلاسیک مناسب خانه های کوچک، یک عدد کاناپه 3 نفره + دو عدد کاناپه 1 نفره است. البته این ترکیب با توجه به متراژ خانه شما و سبک طراحی مبلمان شما میتواند تعداد کمتر یا بیشتری داشته باشد.

ابعاد مبل کلاسیک در خانه هایی با فضای کم

ابعاد مبل کلاسیک در خانه های کوچک
مبلمان کلاسیک مدل های مختلفی دارد که شامل: چسترکلاسیک، امریکایی کلاسیک، فرانسوی کلاسیک و ایتالیایی کلاسیک میشود.
ابعاد دقیق مبلمان کلاسیک بستگی به مدل و طرح آنها دارد، اما برخی از ابعادی که بیشترازانها استفاده میشود به شرح زیر است:

♦ ارتفاع 90 تا 100 cm
♦ عرض 60 تا 70 cm
♦ عمق 80 تا90 cm
♦ ارتفاع پشتی 70 تا80 cm

مبلمان کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی با توجه به اینکه منبت کاری و طرح های کمتری دارند میتواننند انتخاب بسیار مناسبی برای خانه های با متراژ کم باشند.

رنگ چوب و پارچه مبل کلاسیک در خانه هایی با متراژ کم

پارچه مبل کلاسیک
همانطور که اطلاع دارید استفاده از رنگ های تیره و طرح های شلوغ ، باعث کوچک تر نشان دادن محیط میشود. پس اگر در خانه ای کوچک یا متوسط زندگی میکنید، سعی کنید مبلمانی با چوب رنگ روشن و پارچه ای ساده یا طرح خیلی کم و رنگ روشن انتخاب کنید که باعث بزرگتر نشان دادن محیط شود.

چوب:

چوب های بسیار زیادی برای ساخت مبلمان کلاسیک استفاده میشود که میتوانید به برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی بهترین چوب برای مبلمان کلاسیک را مطالعه کنید. اما از نظر جنس و نوع چوب تاثیری بر روی اینکه مبلمان مناسب متراژ منزل شما باشد ندارد اما رنگ چوب تاثیر مستقیمی دارد.
سعی کنید برای اینکه مبل کلاسیک مناسب فضای متراژ پایین خانه شما باشد به هیچ عنوان سراغ رنگ های تیره مانند مشکی یا قهوه ای پر رنگ نروید و از رنگ های ملایم و روشن استفاده کنید تا فضای منزل شما کوچتر نشان داده نشود.

پارچه:

پارچه های مبلی از نظر طرح، رنگ و جنس تنوع خیلی زیادی دارند. ولی درانتخاب پارچه ، برای مبلمان درخانه هایی که فضای کم و محدودی دارند باید نکاتی را رعایت کنید که فضای خانه شما را بزرگتر نشان دهد.
هرچه دکوراسیون ساده تر باشد فضا بزرگتر بنظر میرسد، پس ترجیحا پارچه های طرحدار و خیلی شلوغ را انتخاب نکنید.
اگر به پارچه های طرحدار علاقه دارید، میتوانید در کنار پارچه ی ساده، پارچه هایی با طرح خیلی کم و روشن استفاده کنید. به طور مثال میتوانید پارچه مبل را ساده و پارچه کوسن هارا با طرح های خیلی کم انتخاب کنید.
با استفاده از رنگ های تیره برای پارچه مبلی، فضای منزلتان را خفه نکنید. رنگی که انتخاب میکنید هرچه روشن تر باشد فضا درخشان تر و بزرگتر بنظر میرسد.
انتخاب رنگ های روشن مثل(سفید، کرمی روشن، طوسی روشن، یاسی و …) بهترین گزینه برای خانه های کوچک است.
در نظر داشته باشید ضخامت پارچه هم تاثیر زیادی درکوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد.
جنس پارچه هرچه ضخامت کمتری داشته باشد و از نظر بافت ظریف تر باشد بهتر است. پارچه هایی مثل چرم مصنوعی یا طبیعی،شانتون و … به دلیل ضخامت زیادی که دارند گزینه مناسبی نیستند.
چند نمونه پارچه مبلی با ضخامت کمتر که درساخت مبلمان کلاسیک استفاده میشود، عبارت است از: مخمل، جیر،پارچه های پنبه ای، ابریشمی و کتانی …

انتخاب جلو مبلی و عسلی برای خانه های کوچک

جلو مبلی و عسلی کلاسیک
به نظر شما برای خانه ای کوچک، انتخاب جلومبلی وعسلی هایی با فرم مربع بهتراست یا یک جلومبلی و عسلی هایی یا فرم دایره؟
مطمئنا فرم دایره فضای زیادی را اشغال میکند و گزینه مناسبی برای خانه هایی که محدودیت فضا دارند نیست. سعی کنید ازفرم های مربع یا مستطیل، که پایه هایی با ارتفاع کم و ظریف دارند را انتخاب کنید که فضای کمتری را اشغال کند.
همینطور همجنس بودن و هم رنگ بودن جلو مبلی و عسلی ها با بدنه مبلمان بسیارمهم است. مطمئنا برای مبلمان کلاسیک که بدنه ای از جنس چوب دارند، انتخاب جلومبلی و عسلی از جنس استیل، زیبایی را از دکوراسیون خانه میگیرد.
به طور مثال: میتواید برای مبلمان سبک کلاسیک در خانه ای کوچک یا متوسط ، ازجلومبلی و عسلی چوبی به شکل مربع با ارتفاع کم و پایه های ظریف وهمرنگ با بدنه مبل ها اتخاب کنید.

اکسسوری هایی که برای خانه های کوچک مناسب است

اکسسوری و دکور برای خانه
گلدان، آباژور، قاب های متناسب با سبک کلاسیک ،کوسن های مبل و … از اکسسوری هایی هستند که زیبایی سبک کلاسیک منزلتان را بیشتر میکنند ودر کنار ست مبلمان کلاسیک میدرخشند.
اما نکاتی وجود دارد که باید برای استفاده انها در فضاهای کم رعایت شود. به طور مثال:
اگر به گل و گیاه علاقه دارید و پای ثابت منزلتان است، سعی کنید بجای استفاده از گلدان های پهن و بزرگ که جاگیر هستد از گلدان های باریک و بلند استفاده کنید که جای کمتری را اشغال کنند و تا حد امکان از گلدان های زیادی استفاده نکنید و سعی کنید تعداد گلدان ها را محدود کنید.
همینطور میتوانید از گلدان های آویز استفاده کنید که جلوه زیباتر و خاص تری دارند و هم متناسب با فضای منزلتان است.
آباژور های کوچک وساده، با پارچه رنگ روشن، قاب های کلاسیک متقارن، کوسن هایی که متناسب با رنگ مبلمان است می‌تواند به بزرگتر نشان دادن و زیباتر کردن منزل کمک بسیاری کند.

چیدمان مبل کلاسیک در خانه هایی با متراژ کم

چیدمان مبل کلاسیک
نقطه کانونی خانه خود را مشخص کنید! دقیقا جایی که باید مبلمان خود را قرار دهید،همان نقطه کانونی خانه است.
برای مشخص کردن نقطه کانونی باید ببینید بعد از ورود به پذیرایی، اولین نقطه ای که به چشم میاید کجاست؟ همانجا نقطه کنونی خانه شماست.
برای کمتر اشغال شدن فضا بهتراست صندلی های میزبان را از ست مبلمان کلاسیک خود حذف کنید و فقط از کاناپه 3نفره و تک نفره مهمان استفاده کنید.
معمولا این سبک مبل هارا به شکل قرینه قرار میدهند اما به طور کلی چیدن مبلمان، بستگی به فضای منزل و سلیقه ی شما دارد.
مواردی مثل فاصله دادن مبل ها ازدیوارو قرار دادن اکسسوری هایی مثل قاب های کلاسیک، آباژورهای کوچک یا مجسمه های کلاسیک ،در کنارمبل ها میتواند باعث بیشتر به چشم آمدن ست مبلمان شما شود.

نتیجه گیری انتخاب مبلمان کلاسیک مناسب خانه های کوچک

در صورتی که انتخاب شما مبلمان کلاسیک برای خانه هایی با متراژ متوسط و کوچک از مدل های مبلمان فرانسوی و ایتالیایی ست 5 نفره با ترکیب 3 + 1 + 1 استفاده کنید و حتما رنگ پایه و چوب مبل را روشن انتخاب کنید، از انتخاب پارچه‌هایی با رتگ تیره و یا طرح دار شلوغ اجتناب کنید، میز جلومبلی و عسلی خود را حتما مربع یا مستطیل انتخاب کنید و از انتخاب جلومبلی عسلی دایره ای شکل اجتنالب کنید. از اکسسوری های با حجم و عرض زیاد استفاده نکنید و در صورتی که تمایل دارید در دکوراسیون خود از گلدان استفاده کنید، گلدان های باریک بلند و با تعداد کم را انتخاب کنید.
اگر شما هم تجربه ای از دکوراسیون و چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای خانه های کوچک دارید میتوانید با ما و مخاطبان سوفامبل به اشتراک بگذارید.

 

1. نشیمن مبل کلاسیک معمولا چند نفره است؟

معمولا این سبک مبلمان به صورت ست های 7 نفره و 9 نفره تولید میشود که 7 نفره شامل(یک عدد کاناپه 3نفره و4عدد 1 نفره) و ست 9 نفره شامل (یک عدد کاناپه 3 نفره و4 عدد 1 نفره و 2 عدد صندلی میزبان) میشود.افرادی که در منزل فضای کافی برای چیدمان این تعداد مبل ندارند و سبک انتخابی برای دکوراسیون منزلشان کلاسیک است، میتوانند از ست های 5 یا 6 نفره استفاده کنند که شامل (یک عدد کاناپه 3 نفره و 2 تا 3 عدد صندلی یک نفره) میشود.

2. ابعاد مبل کلاسیک معمولا به چه صورت است؟

در مبل کلاسیک معمولا  ارتفاع 90 تا 100 cm و عرض مبل  60 تا 70 cm، عمق 80 تا90 cm و ارتفاع پشتی 70 تا80 cm است.

3.از چه اکسسوری‌هایی میتوان در خانه با مبلمان کلاسیک استفاده کرد؟

شما میتوانید از گلدان، آباژور، قاب های متناسب با سبک کلاسیک ،کوسن های مبل و … در خانه خود استفاده کنید که زیبایی سبک کلاسیک منزلتان را بیشتر میکنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)