«روانشناسی رنگ مبلمان و رنگ مبل سال 1402»

روانشناسی رنگ در انتخاب مبلمان از جمله موارد بسیار جذاب است که دانستن آن برای فردی کاربردی است. فهم روانشناسی رنگ در انتخاب مبلمان و تاثیر رنگ در مبلمان، زیباسازی منزل را برای شما آسان میکند. اینگونه میتوانید چند قدم از دیگران جلوتر باشید و از این اطلاعات نه فقط برای مبلمان بلکه در هر جایی از زندگی که با رنگها برخورد دارید؛ یعنی تقریبا همه جا، استفاده کنید. با انتخاب رنگبندی درست برای مبلمان میتوانید فضا و حسی که به مخاطب میدهید را چنان عوض کنید که طرف مقابل نتواند تشخیص دهد که این اتاقی در آن پا گذاشته، همان اتاق سابق است. انتخاب درست رنگ مبل در کنار طرح درست پارچه، میتواند اثری جادویی خلق کند. شاید هر کسی علم انجام این کار را نداشته باشد، اما انجام دادنش قطعا، هر کسی را تحت تاثیر قرار میدهد.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ها مطالعه چگونگی تأثیر رنگ ها بر رفتار، احساسات و ادراک انسان است. رنگ‌ها می‌توانند معانی و احساسات متفاوتی را منتقل کنند و تأثیر قابل توجهی بر خلق و خو، رفتار و وضعیت روانی ما داشته باشند. استفاده از رنگ ها در برندسازی، تبلیغات، طراحی داخلی و مد می تواند بر نحوه درک ما از یک برند، محصول یا فضا تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که در طراحی گرافیک، طراحی دکوراسیون منزل، و حتی طراحی ماشین، اولین چیزی که نظر افراد را جلب میکند، رنگبندی است. ارتباط عمیق ما با رنگها از سنین اولیه کودکی شروع میشود.
هر ملت و حتی هر فردی به رنگها متفاوت واکنش نشان میدهد. حتی رنگهای نوستالژیک هر جامعه که با توجه به فرهنگ و تاریخ آن جامعه، متفاوت است، تاثیر عمیقی بر انتخابهای روزمره شما میگذارند. مثلا رنگهای سبز قرمز و سفید که نماد نوروز و پرچم ایران هستند، برای ما ایرانیان حس نوستالژیک دارند. اما رنگها در روانشناسی رنگ یک معنای کلی هم دارند که اینجا لیست کرده‌ایم:

روانشناسی رنگ چیست؟معنی رنگها

• قرمز

این رنگ با انرژی، اشتیاق، عشق و هیجان شدید همراه است. قرمز، همچنین می تواند احساس شهوت، خطر یا خشم را نشان دهد.

• نارنجی

نارنجی رنگی گرم، دوستانه و بازیگوش است که می تواند نشان دهنده خلاقیت، اشتیاق و گرما باشد.

• زرد

زرد نماد شادی، خوش بینی و امید، همچنین احتیاط، و یا خطر است.

• سبز

سبز رنگی آرام بخش و با طراوت است که با طبیعت، رشد و تعادل همراه است. همچنین می تواند نشان دهنده حسادت و بدبینی باشد.

• آبی

این رنگ اغلب با آرامش، ثبات و اعتماد همراه است. همچنین می تواند احساس غم و اندوه یا افسردگی را برانگیزد.

• بنفش

رنگ بنفش اغلب با سلطنت، تجمل و قدرت همراه است. همچنین می تواند خلاقیت، مرموز بودن و معنویت را نشان دهد.

• صورتی

این رنگ اغلب نماد زنانگی، عشق و پرورش، معصومیت و جوانی است. صورتی نسخه ی ملایم تر رنگ قرمز است پس در کنار آن موارد، تمام احساساتی که قرمز منتقل میکند را، با شدت کمتر در بر دارد.

• قهوه ای

قهوه ای رنگی گرم و خاکی است که اغلب با ثبات، قابلیت اطمینان و راحتی همراه است. قهوه ای پای ثابت تم های زمینی (earthy tones) است. رنگهای زمینی معمولا شامل رنگهای طبیعی مثل انواع سبز زیتونی، شتری، خاکی، کرم و تناژهای گرمِ رنگِ قهوه‌ای هستند.

• مشکی

مشکی رنگی قدرتمند و پیچیده است که اغلب با تجمل، ظرافت و اقتدار همراه است. همچنین میتواند نشان دهنده احساسات منفی، غم و سوگواری هم باشد.

• سفید

سفید، رنگی تمیز و خالص است که اغلب با معصومیت، سادگی و آرامش همراه است.

• خاکستری

خاکستری رنگی خنثی و متعادل است که اغلب نماد شخصیت پیچیده، بلوغ روانی و حتی بیتفاوتی است.

• طلایی

طلایی از فلز طلا برگرفته شده و نماد ثروت، موفقیت، تجمل، کیفیت و دوام است.

• نقره‌ای

نقره ای نماد ظرافت، جدیت، حرفه ای بودن و تکنولوژی است. همچنین می تواند نماد مدرنیته و نوآوری هم باشد.

• فیروزه ای

فیروزه ای رنگی آرام بخش است. نماد تعادل، شفافیت و ارتباط

• سرخابی

سرخابی رنگی پر جنب و جوش و پر هیجان است که اغلب با اشتیاق، خلاقیت و منحصر به فرد بودن همراه است.

 

رنگهای مختلف در روانشناسی رنگ مبلمان

روانشناسی رنگ در انتخاب مبلمان
درست است که رنگها معنای مخصوص به خود را دارند، اما به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ ها در کنار یک دیگر است که معنا پیدا میکند. مثلا رنگ زرد ممکن است به تنهایی نمادی از شادی، امید و حس طراوت نوجوانی باشد. اما اگر مبلمان زرد خود را با دیوارهای مشکی ست کنید، پیامی جز قدرت و تسلط مخابره نمیکنید. به دلیل این پیچیدگی، ما کامل ترین مرجع روانشناسی رنگ برای مبلمان را برای شما دوستان تدارک دیده ایم. در این قسمت کاربرد رنگها برای مبلمان، معنای رنگ در مبلمان و نحوه استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی را توضیح میدهیم.

سفید

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال بهترین استفاده را دارد، زیرا می تواند حس تمیزی و سادگی را ایجاد کند. سفید یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک و خانه های دانشجویی است، زیرا می تواند فضای اتاق را جادارتر و دلبازتر کند. با این حال، مهم است که از استفاده از رنگ سفید در مکان‌های پر رفت و آمد یا اتاق‌هایی که کودکان و حیوانات خانگی در آن حضور دارند، خودداری کنید، زیرا تمیز نگه داشتن آن دشوار است. می‌توانید از مبلمان سفید در اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و حتی دفاتر رسمی استفاده کنید.

مشکی

مشکی رنگی همه کاره است که می توان از آن در سبک های مختلف طراحی، از مدرن گرفته تا سنتی استفاده کرد. زمانی که با رنگ های روشن دیگر ترکیب می شود برای کنتراست خوبی ایجاد میکند. ترجیحا از مشکی در اتاق کودکان و محیطهای درمانی و پزشکی استفاده نکنید. به غیر از آن، مبلمان مشکی چه برای فضاهای رسمی و چه شخصی قابل استفاده است.

خاکستری

خاکستری رنگی خنثی است که در هر اتاقی از خانه قابل استفاده است. همچنین بسیار همه کاره است و برای مبلمان اداری، و حتی مبلمان و صندلی فضاهای آموزشی کاربرد دارد. دقت کنید که خاکستری به هر ترکیبی که اضافه شود، اثر آن را کم میکند. بنابراین سعی کنید در کنار مبل خاکستری از شادترین رنگها استفاده کنید تا ست دکوراسیون شما تکمیل شود. رنگ خاکستری به ویژه در طراحی مبلمان به سبک اسکاندیناویایی، بسیار استفاده میشود.

بژ

رنگ بژ یکی دیگر از رنگ های خنثی است که در هر اتاقی از خانه قابل استفاده است. مبلمان به رنگ بژ خیلی خوب با سایر رنگهای خنثی و گرم ترکیب میشود. ترکیب بژ و سفید، یک ترکیب برنده است و فضایی گرم و دلپذیر ایجاد میکند. همچنین ترکیب بژ با رنگهای پاستلی، بنفش روشن و آجری هم میتواند فضایی خلاقانه ایجاد کند. این رنگ بیشتر برای اتاق والدین، هال پذیرایی و آشپرخانه هایی با استایل مینیمال مناسب اشت.

قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگی طبیعی و خاکی است که می توان از آن در طراحی های داخلی به سبک سنتی و برای تکمیل انواع پتینه و کهنه کاری، استفاده کرد. از مبلمان قهوه ای در اتاق هایی با کف چوبی یا با رنگ های گرم دیگر مانند نارنجی یا قرمز، برای ایجاد فضایی دنج و دلپذیر استفاده کنید. با این حال، مهم است که از استفاده بیش از حد قهوه‌ای در اتاق خودداری کنید، زیرا می تواند فضایی سنگین و خفه ایجاد کند.

آبی

آبی رنگی آرامش بخش و آرام است. مبلمان آبی می تواند در اتاق خواب و حمام برای ایجاد حس آرامش استفاده شود. آبی به طور کلی دو نوع دارد. آبی با تناژ گرم تر (مثل آبی زنگاری) و آبی با تناژ سرد ( مثل آبی نیلی). بهتر است آبی گرم را با رنگ های گرم تر، مثلا زرد، کرم و طلایی، و آبی سرد را با رنگهای سرد دیگر مانند سبز یا بنفش ست کنید. با این حال، مهم است که از استفاده بیش از حد رنگ آبی در اتاق خودداری کنید، زیرا می تواند فضایی سرد و ناخوشایند ایجاد کند.

فیروزه ای

فیروزه ای در کنار رنگ طلایی، از رنگهایی است که در دربار سلطنتی ایرانیان بسیار استفاده میشده است. مبلمان فیروزه ای در کنار سایر انواع آبی، میتواند تاثیری آرامش بخش و متعادل به فضا اضافه کند. رنگ مبل فیروزه ای اغلب در طراحی های داخلی مدیترانه ای و بوهمیایی استفاده می شود.

سبز

سبز رنگی شاداب و جوان کننده است که می تواند در هر اتاقی از خانه استفاده شود. دکوراسیون و مبلمان رنگ سبز بیشتر برای محیطهایی که نیاز به آرامش واعتماد در آن موج میزند؛ مثل مطب پزشک، درمانگاه، اتاق عمل و …، کاربرد دارد.

قرمز

قرمز رنگی پرانرژی است که می تواند در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری برای ایجاد حس هیجان و اشتیاق استفاده شود. قرمز در راحت ترین حالت با رنگ های گرم دیگر مانند نارنجی یا زرد ترکیب می شود. همچنین ترکیب قرمز با رنگهای پاستلی، حس و حالی پرهیجان و در عین حال ملایم به اتاق میدهد. با این حال، مهم است که از استفاده بیش از حد قرمز در اتاق خودداری کنید، زیرا می تواند فضای استرس زا و آشفته ای ایجاد کند. مبلمان قرمز رنگ برای محیطهایی مثل رستورانهای مدرن، کافی شاپ های دنج و کم نور، اتاق کودک و نوجوان و حتی مهدکودک کاربرد دارد. از مبلمان قرمز در سبکهای ریجنسی و آرت دکو، زیاد استفاده میشود.

نارنجی

میتوان از نارنجی در دفاتر خانگی و فضاهای خلاقانه برای ایجاد حس اشتیاق و خلاقیت استفاده کرد. اگر مبلمان نارنجی شما با رنگ های گرم دیگر مانند زرد یا قرمز ست شود فضایی شاد ایجاد میکند. ولی میتوان آن را با مشکی ترکیب کرد و حس قدرت و تسلط بر فضا را منتقل کرد. نارنجی، نسخه قوی تر و خشن تر زرد است. بنابراین برخلاف زرد، وقتی با مشکی ترکیب میشود، حس سرعت، و تا حدی خشونت ایجاد میکند.

زرد

رنگ زرد، رنگی روشن و آفتابی است که می تواند در آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده شود. بهتر است از زرد در اتاق هایی با نور طبیعی فراوان یا زمانی که با رنگ های روشن دیگر مانند آبی یا سبز ترکیب می شود برای ایجاد فضایی شاد استفاده کنید. اگر زرد را با خاکستری ترکیب کنید ترکیب نهایی را تقریبا در هر محیطی میتوانید استفاده کنید. رنگهای خنثی از جیغ بودن رنگ زرد کم میکنند و آن را حرفه ای تر جلوه میدهند. رنگ زرد طول موج بالایی دارد و استفاده بیش از حد از آن، چشم را خسته میکند.

بنفش

بنفش رنگی مجلل و شیک است که می تواند در اتاق خواب ها و اتاق های نشیمن رسمی استفاده شود. بهتر است مبلمان بنفش خود را در اتاق هایی با نور آفتابی بچینید یا با رنگ های سرد دیگر مانند آبی یا سبز ترکیب کنید. از استفاده بیش از حد بنفش در اتاق خودداری کنید، زیرا می تواند فضایی تاریک و سنگین ایجاد کند. ترکیب بنفش با رنگهای متالیک، مخصوصا طلایی و نقره‌ای، اثری چشم‌نواز خلق میکند. مبلمان بنفش در سبکهای روکوکو و باروک، بیشتر دیده میشود.

صورتی

صورتی رنگی زنانه و بازیگوش است که می توان از آن در اتاق خواب و اتاق کودکان استفاده کرد تا حس شیرینی و جذابیت ایجاد کند. از مبلمان صورتی در اتاق هایی با نور ملایم استفاده کنید. مبلمان صورتی را با رنگ های پاستلی مانند آبی روشن یا یاسی ترکیب کنید تا فضایی ملایم و آرامش‌بخش ایجاد شود. استفاده بیش از حد از صورتی میتواند چشم را بزند چون آدم را یاد خانه عروسکی باربی می اندازد. با این اوصاف مبلمان صورتی برای محیطهای رسمی مناسب نیست. در عوض برای محیطهای غیر رسمی و دوستانه، اتاق کودکان و حتی مهمانی ها میتوانید به راحتی از رنگ صورتی استفاده کنید.

بهترین رنگ مبل برای خانه

به طور کلی، انتخاب رنگ مبل برای خانه می تواند تاثیر زیادی بر اتاق داشته باشد. هنگام انتخاب رنگ برای پروژه طراحی داخلی، مهم است که سبک مد نظرتان را در نظر بگیرید. نوع استفاده از رنگها در سبکهای مختلف مبلمان متفاوت است. بنابراین اگر مثلا بخواهید اتاق خود را به سبک روکوکو تزئین کنید، باید حواستان به پالت رنگ این سبک از مبلمان باشد. در زیر، رنگهای محبوب هر سبک از مبلمان لیست شده:

روکوکو

رنگ سبک دکوراسیون روکوکو
بنفش، طلایی و سفید اغلب در طراحی های داخلی روکوکو برای ایجاد فضایی مجلل و آراسته استفاده می شوند.

اسکاندیناوی

رنگها در سبک دکوراسیون اسکاندیناوی
خاکستری و سفید معمولا در طراحی های داخلی اسکاندیناوی برای ایجاد ظاهری ساده و مینیمال استفاده می شود.

مدیترانه ای

رنگها در سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای
فیروزه ای و سایر رنگ های آبی و سبز اغلب در طراحی های داخلی مدیترانه ای برای ایجاد فضایی آرام استفاده می شود.

صنعتی و مدرن

رنگها در سبک دکوراسیون صنعتی
رنگ‌های مشکی، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی در طراحی‌های داخلی صنعتی برای ایجاد ظاهری مدرن و مینیمالیستی رایج هستند. از طرفی رنگهای خاکستری و نقره ای نمادی از تکنولوژی هستند و به همین دلیل در این سبک، بسیار زیاد دیده میشوند.

بوهمیایی

رنگها در سبک دکوراسیون بوهمیایی
سبز، نارنجی و دیگر رنگ‌های روشن اغلب در طراحی‌های داخلی بوهمیایی برای ایجاد فضایی شاد و راحت استفاده می‌شوند.

 

چطور رنگ مناسب مبل را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در انتخاب رنگ مبلمان
انتخاب پالت رنگ مناسب برای مبلمان گام مهمی در ایجاد یک طرح طراحی داخلی منسجم و جذاب است. نکات انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان را برای شما لیست کردیم:

سبک اتاق

رنگ هایی که برای مبلمان انتخاب می کنید باید سبک و فضای اتاق شما را تکمیل و تقویت کنند. به عنوان مثال، اگر اتاقی مدرن و مینیمالیستی دارید، بهتر است مبلمانی با رنگ های خنثی یا کمرنگ انتخاب کنید. همچنین پارچه مبلمان بهتر است ساده و از جنس کتان و یا چرم روشن باشد. البته پارچه های مبلی با طرح های ساده؛ مثل یک یا دو خط عمو بر هم، میتواند در سبک مینیمالیستی قابل قبول باشد.

رنگ های اتاق

هنگام انتخاب رنگ مبلمان، رنگ دیوارها، کفپوش و لوازم جانبی خود را در نظر بگیرید. شما باید یک پالت رنگی منسجم و هماهنگ ایجاد کنید که به خوبی با هم ست شوند. مثلا بهتر است برای اتاقی با تم قهوه ای، از مبلمان سبز و یا کرم استفاده کنید. از طرفی اگر اتاقتان سبک سلطنتی دارد، با انتخاب رنگهای بنفش، سفید، و یا آبی زنگاری و ترکیب آنها با رنگهای متالیک، نتیجه ای عالی خلق میکند.

کاربرد مبلمان

اگر فرزند یا حیوان خانگی دارید، ممکن است بخواهید مبلمانی را با رنگ‌های تیره‌تر و پارچه قابل شستشو و طرح دار انتخاب کنید که به راحتی لکه‌ها را نشان ندهند. اگر میخواهید برای محل کار یا یک محیط رسمی، مبلمان بخرید بهتر است از رنگهایی مثل سرخ آبی یا زرد نئون استفاده نکنید.

تئوری رنگ

تئوری رنگ می تواند ابزار مفیدی برای انتخاب یک پالت رنگ برای مبلمان شما باشد. رنگ‌های مکمل (رنگ‌های مقابل هم در چرخه رنگ) می‌توانند ظاهری پر جنب و جوش و پویا ایجاد کنند، در حالی که رنگ‌های مشابه (رنگ‌های کنار هم در چرخه رنگ)، هارمونی بهتری دارند و توجهات را جلب نمیکنند.

اندازه

رنگ مبلمان شما می تواند بر اندازه یک اتاق تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند مبلمان را کوچک‌تر نشان دهند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند مبلمان را بزرگ‌تر نشان دهند. همچنین اندازه اتاق را هم در نظر بگیرید. اگر اتاق شما کوچک است، بهتر است رنگهای روشن انتخاب کنید تا اتاق دلبازتر به نظر برسد. مثلا برای یک کابین کوچک که کارگاه شخصی شماست، یک مبل زرد لیمویی، واقعا جانی تازه به فضا میدهد. ولی برای اتاق پذیرایی که بزرگ تر است، میتوانید بدون ترس مبل زرشکی یا آبی تیره را انتخاب کنید.

نور طبیعی

میزان نور طبیعی در یک اتاق می تواند بر ظاهر رنگ ها تأثیر بگذارد. اگر اتاق شما نور طبیعی زیادی دریافت نمی کند، حتما رنگ های روشن تری را انتخاب کنید که نور را منعکس کرده و اتاق را روشن تر و جادارتر نشان میدهد. ولی اگر نور کافی دریافت میکنید دستتان در انتخاب رنگبندی مبلمان، باز است.

رنگ مبل سال 1402

در سال 1402 که معادل با 2023 میلادی است، 4 تم اصلی برای رنگ مبل سال انتخاب شدند: رنگهای رویال، از جمله زمردی و بنفش. رنگهای خنثی با تناژ گرم و رنگهای پاستلی

بنفش

رنگ بنفش به علت کاربردی بودن، هم در مبلمان مدرن و هم در مبل سلطنتی کاربرد دارد و یکی از رنگهای مد سال برای مبلمان و انواع  دکوراسیون داخلی است.
پالتهای کاربردی رنگ بنفش برای مبلمان:

ترکیب رنگی بنفش در دکوراسیون
بنفش، نارنجی، سرخ آبی، مشکی

دکوراسیون نشیمن بنفش
آجری، قهوه ای، کرم، بنفش

دکوراسیون با ترکیب رنگی زرد و بنفش

زرد، آبی کاربنی، بنفش، یاسی روشن، بژ

 

سبز زمردی

سبز زمردی از جمله رنگهای سلطنتی است که هم در مبلمان و هم در انواع سبک دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.
پالتهای کاربردی رنگ زمردی برای مبلمان:

دکوراسیون سبز رنگ
انواع سبز

اتاق با رنگ سبز و طوسی

 نقره ای، طوسی، سفید، زمردی

مبل کله غازی
زمردی، یاسی، زرد، بادمجانی روشن

خاکستری کرم

خاکستری کرم، نوعی رنگ خاکستری با تناژ بسیار گرم است. این رنگ تقریبا نمادی از راحتی و آرامش است و یاداور خانه مادربزرگ و بالشهای نرم و تمیز است. تمما انواع رنگهای خنثی که تناژ گرم دارند، از رنگهای ترند مبلمان در سال 2023 هستند.
پالتهای کاربردی رنگ خاکستری کرم برای مبلمان:

نشیمن به رنگ طوسی
خاکستری کرم، خاکستری، آبی طاووسی، مشکی

پالت رنگی زرد نشیمن

زرد زعفرانی، صورتی چرک، آبی طاووسی، قهوه‌ای سوخته

تم رنگی نباتی نشیمن
انواع بژ، کرم، سفید و نباتی

رنگهای پاستلی

دکوراسیون به رنگ پاستلی

رنگهای پاستلی به علت ملایم و عروسکی بودنشان، بسیار دعوت کننده به نظر میرسند. خانه ای که مبلمان پاستلی دارد انگار از شما دعوت میکند به داخل بروید و برای صرف چای بمانید. رنگهای پاستلی چون اغلب در کنار هم هستند، پالت رنگی متفاوتی را نمیتوان برای آنها در نظر گرفت. با اینحال ترکیب اینها با انواع کرم، سفید و بژ روشن در یک مبل راحتی نرم و دکوراسیونی با ظرافت و جزئیات میتواند زیبایی خانه را دوچندان کند. ترکیب این رنگها طوری جذاب و روشن است، که انگار خورشید از درون خانه طلوع کرده است.

صورتی ملایم
تفاوت صورتی ملایم با صورتی پاستلی در این است که صورتی پاستلی، رنگ پریده تر و سفیدتر است. صورتی ملایم کمی صورتی تر و روشن تر است. پالتهای کاربردی صورتی برای مبلمان:

دکور نشیمن با تم صورتی و سبز
صورتی، سبز لجنی، خردلی

دکور نشیمن با تم رنگی خاکستری و نباتی

صورتی، دودی، نباتی، قهوه‌ای

دکور اتاق به رنگ صورتی

انواع صورتی، کرم، بادمجانی، طلایی روشن

نتیجه گیری

روانشناسی رنگ مبلمان، ابزار ارزشمندی در انتخاب پالت رنگ برای مبلمان است. با در نظر گرفتن عواملی مانند سبک اتاق، رنگ های موجود، کاربرد مبلمان و سلیقه شخصی، میتوان یک طراحی منسجم و جذاب ایجاد کرد. بازی کردن با رنگها و ترکیب سبکهای مختلف مبلمان میتواند به شما کمک کند که خانه ای کاملا خاص و یونیک داشته باشید.


منابع

arredaremoderno.com

arch2o.com

missionpaintingkc.com


1. روانشناسی رنگ چیست و چرا مهم است؟

روانشناسی رنگ ها از تاثیر هر رنگ بر احساس و رفتار انسان میگوید. رنگ‌ها می‌توانند معانی و احساسات متفاوتی را منتقل کنند و تأثیر قابل توجهی بر خلق و خو، رفتار و وضعیت روانی ما داشته باشند. استفاده از رنگ ها در برندسازی، تبلیغات، طراحی داخلی و مد می تواند بر نحوه درک ما از یک برند، محصول یا فضا تأثیر بگذارد.

2. رنگ‌های گرم و سرد شامل چه رنگ‌هایی میشوند؟

به طور کلی رنگ‌هایی که در طیف قرمز و زرد قرار دارند، در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند و طیف رنگ‌های سبز و آبی و بنفش در دسته رنگ‌های سرد قرار دارند.

3.رنگ‌های سبک روکوکو چگونه اند؟

در سبک روکوکو اغلب از رنگ‌های سفید و طلایی استفاده میشود که گاها با رنگ‌های آبی یا بنفش هم همراه است.در این سبک مجلل بودن و با عظمت جلوه دادن فضا یک امر مهم است.

4. پالت رنگی سبک بوهمیایی چیست؟

سبک بوهمیایی از یک طیف رنگی گرم نارنجی، کرم و قهوه‌ای ایجاد شده که در کنار رنگ سبز و متریال بومی و ساده خودش را به خوبی نشان میدهد.

5. رنگ مبل سال 1402 چیست؟

در سال جدید رنگ‌هایی که بیشتر ترند و محبوب شدند رنگ‌های مثل  بنفش هست که در کنار آبی کاربنی و زرد و نارنجی بسیار استفاده شده.
رنگ سبز زمردی و خاکستری کرم به همراه رنگ‌های پاستلی از رنگ‌های پر طرفدار سال 1402 برای مبلمان بوده‌اند.

4.6/5 - (9 امتیاز)