ویژگی‌های مبلمان راحتی سبک مینیمال چیست؟

در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال، اولین چیزی که نگاه را به سمت خود میکشد «مبل» است؛ زیرا در این نوع دکوراسیون توجه افراد به ساده و خلوت بودن محیط و ایجاد حس آرامش هرچه بیشتر میباشد، به طوری که بشدت از لوازم غیر ضروری و بی‌استفاده که فقط تزئینی هستند دوری میشود و بیشتر به وسایلی توجه میشود که کاربردی و در عین حال شیک باشند، مثل: مبل راحتی مینیمال! از طرفی مبل راحتی مینیمال اصلی‌ترین عنصر یک کوراسیون مینیمال است. به نظر شما یک مبل راحتی مینیمال دارای چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی است؟ در این مقاله با موضوع ویژگی‌های مبل راحتی مینیمال تصمیم داریم درباره‌ی ویژگی‌ها، مزایا، معایب و همچنین کاربرد این مبلمان توضیح کاملی بدهیم و به شما پیشنهاد میدهیم اگر نیاز به اطلاعات جامعی درباره مبل مینیمال دارید، این متن را تا انتها مطالعه کنید.

قبل از این که به جواب سوال بالا پاسخی داده شود نیاز است که درباره دکوراسیون داخلی سبک مینیمال بگوییم: این سبک در واقع یکی از زیرشاخه‌های دکوراسیون مدرن محسوب میشود و به دلیل سادگی خیلی زیادی که دارد قابل اجرا در اکثر فضاها مثل: خانه، هتل، کافه، محل کار و … میباشد.

در سبک مینیمال همه‌ چیز به ساده‌ترین حالت ممکن است و همچنین از هر وسیله‌ یا اکسسوری که شلوغ، پر تزئین باشد دوری میشود و بیشتر از ترکیب عناصر ساده با رنگ‌های هماهنگ گرم و سرد استفاده میشود که معمولا در یک طیف یا تناژ هستند.

عموما بیشترین لوازم دکوری یا اکسسوری یک دکوراسیون داخلی با سبک مینیمال را پاف، کوسن‌های مبل، صندلی راک، ساعت دیواری و … تشکیل میدهند که هم جنبه‌ی زیبایی و هم کاربردی دارند.

متریال اصلی سبک مینیمال میتواند عناصر طبیعی از جمله: چوب، چرم، پارچه‌های الیاف طبیعی و یا متریال‌هایی مثل: فلز، شیشه و … باشند؛ اما نکته‌ای که در این سبک حائز اهمیت است «بکار بردن تنها یک متریال غالب در محیط» میباشد. شما در دکوراسیون مینیمال و خیلی از سبک‌های دیگر بهتر است این قانون را رعایت کنید تا محیطی هماهنگ، منظم و بالانس داشته باشید. به عنوان مثال: اگر از مبل مینیمال چوبی برای خانه استفاده کردید، حتما میز تلویزیون، جلو مبلی و عسلی‌ها و … را نیز از جنس چوب خریداری کنید.

در بخش‌های بعدی میتوانید ویژگی، مزایا و معایب مبلی مینیمال و همچنین کاربرد‌های آن را مطالعه کنید.

 

در سوفامبل میتوانید انواع پاف، صندلی راک، مبل مینیمال یافت آباد و دیگر مصنوعات چوبی را مشاهده و بررسی کنید و سپس محصول مدنظرتان را به تولیدی سفارش بدهید.

قیمت مبل راحتی قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل ال قیمت مبل راحتی 7 نفره

 

خصوصیات اصلی مبل راحتی سبک مینیمال

خصوصیات مبل راحتی مینیمال

امروزه طرفداران مبل‌های راحتی بخصوص مدل‌های مینیمال و ساده بشدت زیاد شده است؛ زیرا در این سادگی در ظاهر مبل راحتی باعث میشود زمان زیادی را بتوان با خیال راحت از ست مبل خود در خانه استفاده کرد بدون این که حس تکراری شدن و خسته‌کننده بودن را در محیط ایجاد کند.

مبل مینیمال را به دو مدل تمام پارچه‌ای یا بدون پایه و معمولی میتوانید در تولیدی‌ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه سوفامبل و … مشاهده کنید که در مدل‌های معمولی پایه‌ها از جنس چوب یا فلز هستند و باقی قسمت‌های مبل با اسفنج و پارچه پوشده شده است، در صورتی که مدل‌های تمام پارچه‌ای همه‌ی کاناپه را اسفنج و پارچه پوشش داده است؛ به طوری که چوب‌های مبل در هیچ قسمت کاناپه مشخص نیست. البته که مبل‌های بدون پایه و تماما پوشیده شده اکنون ترند بازار و خیلی پر فروش است و به عنوان مبل مینیمال جدید شناخته میشوند.

تنوع مبل سبک مینیمال از نظر رنگی بسیار زیاد است و نیز با طرح‌های متنوعی به صورت ال‌ (L) یا با کاناپه‌های مجزا توسط تولیدی‌ها ساخته و عرضه میشوند؛ اما این مبل‌ها خصوصیات بارزی از نظر ظاهر و نوع ساخت دارند که آنها را از مدل‌ها و سبک‌های دیگر خاص و متمایز میکند. به طور مثال: 

  • ویژگی‌های مبل مینیمال از نظر ظاهری
  1. برای پارچه مبلی از پارچه‌های ساده با رنگ‌های خنثی یا ترکیب آن با رنگ‌های گرم و سرد استفاده میشود
  2. بیشتر مدل‌ها با حجم زیاد و کاملا اسفنجی طراحی میشوند تا راحتی بیشتری داشته باشند
  3. کاناپه‌های مبل مینیمال کم ارتفاع هستند
  4. معمولا همراه با تزئینات مربوط مبل و هماهنگ مثل: پاف و کوسن تزئینی همراه هستند
  5. تنوع زیادی در مدل‌های آن وجود دارد
  • ویژگی‌های مبل مینیمال از نظر نوع ساخت
  1. در این سبک مبل از حجم خیلی زیادی اسفنج استفاده میشود و مقدار چوب آن خیلی کم است
  2. وزن کاناپه‌های مبل مینیمال در مقایسه با دیگر سبک‌ها کمتر است
  3. نوع دوخت این مبل معمولا ساده یا خطوط صاف است و از دوخت‌های چستر و … خیلی کم استفاده میشود
  4. پایه‌های مبل مینیمال همیشه کاملا ساده و ظریف ساخته میشوند

 

مقاله پیشنهادی: انواع مبل مینیمال

 

مزایای مبل راحتی مینیمال چیست؟

مزایای مبل راحتی مینیمال

بعد از اشاره به ویژگی‌های مبل راحتی مینیمال از نظر ظاهری و نوع تولید، میخواهیم به مزایای این مبل و مواردی که باعث میشود تصمیم خود را برای خرید مبلی با این سبک بگیرید بپردازیم.

  • جابجایی راحت

همانطور که در بخش ویژگی‌های مبل مینیمال گفته شد، حجم اسفنج و پارچه‌ای که در این سبک مبلمان بکار میرود خیلی بیشتر از مقدار چوب است و از همین رو وزن کمتر اسفنج نسبت به چوب باعث میشود کاناپه‌های مبل راحتی مینیمال خیلی سبک‌تر از سبک‌های دیگر باشد و جابجایی آن نیز مسلما راحت‌تر است؛ در نتیجه اگر جزء افرادی هستید که زیاد اسبابکشی میکنید یا دائم جای کاناپه‌ها را تغییر میدهید مبل مینیمال بهترین گزینه برای شماست.

  • هماهنگی با اطراف

بنظر شما ست کردن یک مبل ساده با اجزاء دیگر محیط راحت‌تر است یا یک مبل طرحدار و شلوغ؟ قطعا مبل ساده و بدون جزئیات به خوبی با هر اکسسوری و وسیله‌ای در محیط هماهنگ میشود و انتخاب را برای شما راحت میکند، البته ایجاد تغییرات در سبک مینیمال بسیار راحتتر از دیگر سبک‌هاست.

منظور از تغییرات راحت‌تر را با ذکر یک مثال برای شما عزیزان توضیح میدهیم: تصور کنید یک مبل راحتی مینیمال را با رنگ طوسی ملایم در پذیرایی خانه قرار دادید و قصد دارید پاف‌ها و کوسن‌های سبز خود را تغییر بدهید. پاف و کوسن‌های جدید را با چه رنگی باید انتخاب کنید که با مبل به خوبی هماهنگ شود؟ 

برای این دو اکسسوری جذاب در کنار مبل مینیمال طوسی خود میتوانید از همه‌ی رنگ‌ها به سلیقه خود استفاده کنید مثل: بنفش، زرد، کرمی، آبی، قهوه‌ای، طوسی تیره و … پس متوجه شدیم که مبل مینیمال به خوبی با هر رنگ و طرحی تطبیق داده میشود.

  • نظافت سریع و آسان

تمیز کردن این مبلمان شیک و ساده خیلی آسان و سریع است و همچنین نیاز به نگهداری و مواظبت سخت و دائم ندارند؛ البته این مسئله برای مبل‌های چرمی صدق نمیکند چون نگهداری و مراقبت از مبل چرم کمی بیشتر از کاور پارچه‌ای میباشد. در مقاله‌ی تمیز کردن انواع مبل میتوانید روش نظافت مبل چرمی و … را مطالعه کنید.

معایب یک مبل مینیمال

معایب مبلمان راحتی مینیمال

تنها مشکلی که میتواند شما را از خرید یک مبل مینیمال منصرف کند «کافی نبودن آن برای محیط بزرگ» است. شما میتوانید این مدل را برای خانه‌ای با متراژ زیاد انتخاب کنید، اما به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است یک ست مبل مینیمال آن محیط را به خوبی پوشش ندهد و فقط قسمت کمی از محیط را پرکند و نیاز به خرید یک ست مبل دیگر در کنار آن پیدا کنید که البته این احتمال برای مبل ال با کاناپه‌های یکپارچه و جمع و جور بسیار بیشتر است. 

سعی کنید اگر قصد خرید مبل مینیمال برای این خانه‌ها را دارید، حتما مدل مورد نظرتان را به تولیدی‌ها سفارش بدهید تا بتوانید تعداد وحجم کاناپه‌ها را متناسب با متراژ محیط سفارش بدهید که برای این نوع خرید بهتر است به سایت سوفامبل سری بزنید.

کاربرد مبل مینیمال در خانه

کاربرد مبل مینیمال در خانه

مبل‌های مینیمال را نه تنها در خانه، بلکه قابل استفاده برای فضاهای عمومی مثل هتل، کافه و حتی محل کار هم هستند؛ اما اگر بخواهیم کاربردشان را در خانه به شما توضیح بدهیم، به طور خلاصه میتوانیم بگوییم که جای اصلی این مبل‌های جذاب و دلربا در خانه‌های نقلی و کوچک است؛ زیرا این آنها فضای خانه را بزرگتر نشان میدهند و از شلوغ شدن بی مورد در خانه جلوگیری میکنند.

اگر به دنبال یک مبل راحت و شیک برای خانه‌ای کوچک و متوسط هستید که زیبایی و راحتی آن دکوراسیون خانه را کامل کند، حتما این نمونه‌های مینیمال و راحتی را مدنظر داشته باشید؛ اما به اشتباه تصور نکنید که مبل مینیمال فقط برای محیط کوچک کاربرد دارد! بلکه از آنها میتوانید برای جلوی تلویزیون، اتاق نشیمن، گوشه‌ای از اتاق خواب و حتی هر گوشه‌ی خالی که در خانه دارید استفاده کنید و برای جلوه‌ی بیشتر، از پاف‌های ست در کنار مبلتان بهره ببرید.

حدود قیمت مبل‌های مینیمال

قیمت مبلمان راحتی مینیمال

یکی از ویژگی‌های مبل راحتی مینیمال قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ی آن است و با وجود این که ما نمیتوانیم قیمت مشخصی برای هیچ مبل و سبکی بگوییم؛ اما قطعا مبل‌های راحتی مینیمال جزء ازران‌ترین مدل‌های مبلمان محسوب میشوند.

علت قیمت کم این سبک مبل، مقدار و نوع متریالی که در روند ساخت بکار میرود و طراحی ساده در ظاهر آن است؛ زیرا نداشتن تزئیناتی از جمله: منبت‌کاری، حکاکی و … و همچنین استفاده نکردن از دوخت‌های گران قیمت و سخت مثل: چستر، حصیری و … قیمت کاناپه را کم میکند و از طرفی به کار رفتن مقدار کمتری چوب گران قیمت و در مقابل آن استفاده از اسفنج‌های سبک و ارزان، به قیمت کمتر مبل کمک میکند.

به طور کلی شما برای تهیه لوازم خانه بخصوص مبل که المان اصلی دکوراسیون داخلی است، نیاز به بودجه‌ی زیادی ندارید، حتی میتوانید مبل مدنظرتان را با مناسبترین قیمت و کیفیت درجه یک از طریق سایت سوفامبل مستقیما به تولیدکننده سفارش بدهید.

بالاخره مبل مینیمال چه ویژگی داره؟

مبل مینیمال یکی از مدل‌های سبک راحتی است که کاربرد آن در دکوراسیون‌های مینیمال میباشد. این مبل‌ها به ساده‌ترین حالت ممکن و بدون هیچ ترزئین یا جزئیات اضافه‌ای طراحی و تولید میشوند. از این مبلمان مینیمال در خانه‌های بزرگ، کوچک و متوسط با سبک مینیمال میتوانید استفاده کنید؛ اما ممکن است یک خانه بزرک با متراژ زیاد را به خوبی پوشش ندهد و قسمت زیادی را خالی بگذارد. مبل‌های مینیمال برای جابجایی و نظافت خیلی راحت هستند و همچنین به خوبی با دکوراسیون و المان‌های اطراف ست میشوند.

از ویژگی‌های یک مبل راحتی مینیمال میتوان به: قیمت مناسب و مقرون به صرفه، وزن کم به دلیل استفاده از چوب کمتر و اسفنح بیشتر، کاناپه‌های کم ارتفاع، استفاده از اکسسوری‌های کاربردی و زیبا مثل پاف و کوسن، دوخت‌های ساده و اجتناب از ترکیب چندین رنگ جیغ و الگو‌ها اشاره کرد.

 

مقاله پیشنهادی: مبل مینیمال چه رنگی بهتره؟

 

5/5 - (1 امتیاز)