مبل راحتی مینیمال چه رنگی بهتره؟

سوالی که بیشتر مردم بعد از انتخاب سبک مینیمال برای دکوراسیون منزلشان میپرسند و درباره آن دچار سردرگمی میشوند این است که مبل راحتی مینیمال چه رنگی بهتره؟ یا مبل مینیمال چه رنگی بخریم که سبک و سادگی محیط به هم نریزد؟ پاسخ این سوال را در ادامه به طور مفصل و دقیق برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم؛ پس اگر شما هم برای انتخاب رنگ مبل مینیمال خود دچار مشکل شده‌اید، پیشنهاد میکنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

در ابتدا بهتر است به صورت خلاصه درباره‌ی مبل راحتی مینیمال و ویژگی‌های آن توضیحی بدهیم. این مبلمان در دسته مبل‌های سبک راحتی قرار دارند و داراری یک سری ویژگی‌های مشترک و چند مشخصه مخصوص به خود هستند؛ مثلا از ویژگی‌های مشترک مبل مینیمال با سبک راحتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارتفاع کاناپه‌ها کم است
  2. استفاده از اسفنج‌های نرم برای تمام قسمت‌های مبل
  3. متریال اصلی در آنها اسفنج نرم و پارچه است
  4. مبلمان راحتی و مینیمال اغلب بسیار سبکتر از دیگر مبلمان هستند
  5. داشتن حجم زیاد اسفنج در تمام قسمت‌ها باعث حجیک شدن کاناپه‌های مبل میشود

و مشخصه‌های اصلی یک مبل مینیمال شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از پارچه مبلی ساده و بدون طرح
  2. نداشتن هیچگونه تزئینات اضافی که فقط جنبه تزئینی داشته باشد
  3. کاربرد در همه مکان‌هایی که به سبک مینیمال چیدمان شده باشند مثل هتل، کافه، خانه، محل کار 
  4. قیمت مبل مینیمال در مقایسه با دیگر سبک‌ها و مدل‌ها بسیار ارزان و اقتصادی است
  5. استفاده از خطوط صاف و بدون پیچ و تاب در طراحی اصلی
  6. عدم استفاده از رنگ‌های جیغ و تند
  7. گاهی با پایه مخفی یا بدون پایه و دسته مبل مشاهده میشوند

درباره مبلمان این سبک لازم به ذکر است ک آنها هم به شکل مبل ال و هم به صورت کاناپه‌های مجزا توسط تولیدی‌ها ساخته و عرضه میشوند؛ اما تعداد ال (L) شکل آنها بیشتر است.

 

شما میتوانید در سوفامبل انواع مبل مینیمال، مبل ال، مبل کلاسیک و دیگر سبک‌های مبلمان را مشاهده و از تولیدی‌ها خریداری کنید.

قیمت مبل راحتی قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل کلاسیک قیمت مبل ال

 

چه گروه رنگ‌هایی برای یک مبل راحتی مینیمال مناسب است؟

گروه رنگ‌های مبل مینیمال

به طور کلی گروه‌های رنگی شامل: رنگ‌های گرم، سرد و خنثی میباشند که بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی مینیمال در بین گروه رنگ‌های خنثی به وجود می‌آید؛ به عبارتی برای مبل مینیمال فقط از رنگ‌های خنثی و طیف‌های آن استفاده میشود.

منظور از رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی مثل: سفید، مشکی، طوسی، کرم، نباتی، شیری، خاکستری، بژ، قهوه‌ای و … میباشد که از نظر ست شدن با دو گروه رنگی دیگر و حتی با رنگ خنثی دیگر به خوبی هماهنگ میشوند.

شاید تصور کنید که رنگ خنثی مبل شما را بی‌روح نشان میدهد؛ اما برخلاف این تصور باید توضیح بدهیم که طیف‌ها و تناژ‌های این دسته به قدری زیاد و متنوع است که شما میتواند با انتخابی صحیح و ایجاد تضاد رنگی، یک مبل خوشرنگ و شیک را داشته باشید. به عنوان مثال: 

  • ترکیب رنگ طوسی روشن برای پارچه مبلی و کرمی برای قسمت‌های چوبی 
  • کاناپه بزرگ با رنگ طوسی تیره و کاناپه کوچک رنگ طوسی روشن
  • کاناپه‌ها به رنگ کرمی و کوسن‌ها به رنگ قهوه‌ای
  • مبل مینیمال ال سفید با کوسن و چوب‌های کرمی تیره
  • کاناپه‌های ترکیبی از سفید و مشکی

اگر برای مبل مینیمال خود از ترکیب دو رنگ خنثی استفاده کردید حتما برای به هم نخوردن سبک دکوراسیون، از این ترکیب یا کی از رنگ‌های آن برای عناصر اصلی دیگر در محیط، مثل: میز تلویزیون، آینه کنسول و … و حتی برای پس زمینه هم بکار ببرید.

اگر با انتخاب رنگ مبل مینیمال خود با این روش، همچنان حس میکنید نیاز به رنگی با جلوه‌ی بیشتر یا رنگی متفاوت‌تر دارید، یک گلدان برگ سبز در کنار کاناپه مبل میتواند مشکل را حل کند. درواقع با قرار دادن یک گیاه سبز رنگ در کنار ست مبل خود هم توانسته‌اید حس زندگی، تازگی، روح و آرامش را به خانه بیاورید و هم خیلی هوشمندانه از رنگی بغیر از رنگ خنثی در کنار مبل مینیمالتان استفاده کردید. اما توجه داشته باشید که رنگ گلدان را حتما هماهنگ با پارچه مبلی و یا از گروه رنگ‌های خنثی انتخاب کنید!

مبل مینیمال روشن انتخاب کنیم یا تیره؟

برای مبل مینیمال رنگ روشن استفاده بشه یا تیره؟

در ادامه‌ی متن با موضوع مبل راحتی مینیمال چه رنگی بهتره؟ در این بخش درباره‌ی تیره یا روشن بودن آن توضیح میدهیم با این که در مبل راحتی مینیمال رنگ‌های روشن بیشتر رواج دارد؛ اما رنگ‌های نیمه تیره مثل قهوه‌ای و دودی و یا رنگ مشکی که تنها رنگ کاملا تیره‌ی رنگ‌ خنثی میباشد نیز در این سبک مبل قابل استفاده است.

برای این که انتخابی صحیح‌تر برای روشن و تیره بودن مبلتان داشته باشید، میتوانید به متراژ محیط توجه کنید. اگر متراژ فضایی که مبل مینیمال را برای آن در نظر گرفتید زیاد است میتوانید به سلیقه خود از طیف‌های تیره، روشن یا ترکیبی استفاده کنید؛ اما در صورتی که متراژ محیط کم یا متوسط است، حتما از رنگی روشن از جمله: سفید، نباتی، طوسی خیلی روشن، صدفی و … بکار ببرید تا با ایجاد نور و درخشندگی فضا را بزرگتر از آنچه هست به نمایش بگذارید. 

 فراموش نکنید که انتخاب دکوراسییون مونوکروم روشن و یا کاناپه‌های رنگ روشن و کوسن‌هایی یک درجه تیره‌تر میتواند زیبایی و جلوه‌ی خانه‌ی کوچک دوچندان کند. به عنوان نمونه:

در سبک مونوکرم برای این منازل بهترین ترکیب رنگ «سفید» و طیف‌های شیری، نباتی، صدفی و رنگ چوب روشن است و برای مبل بهترین گزینه کاناپه‌ی کاملا سفید و کوسن‌های شیری میباشد و برای خانه‌ای بزرگ ترکیب سفید و مشکی میتواند بسیار زیبا و شیک باشد.

 

مقاله پیشنهادی: ویژگی مبل مینیمال

 

برای مبل راحتی مینیمال از ترکیب چند رنگ استفاده بشود یا فقط یک رنگ؟

برای مبل مینیمال یک رنگ استفاده بشه یا چند رنگ؟

ترکیب رنگ پارچه مبل مینیمال اگر در بین دسته رنگ‌های خنثی انتخاب بشود موردی ندارد؛ اما اطلاع داشته باشید که در صورت بکار بردن رنگی گرم، سرد و بخصوص رنگ‌های جیغ در این مبلمان میتواند تمام سبک مینیمال فضا را خراب کند؛ اما این که چند رنگ را میتوانید با هم ترکیب کنید باید توضیح بدهیم که شما 1 تا 3 رنگ مجزا را میتوانید به سلیقه خود و با توجه به شرایط محیطی که دارید انتخاب کنید؛ اما پیشنهاد ما تنها یک یا دو رنگ است، زیرا بکاربردن 3 رنگ یا بیش از 3 رنگ میتواند باعث شلوغ شدن و از بین رفتن سادگی مبل بشود و محیط را از حالت مینیمالیسم خارج کند.

چنانچه تصمیم به ترکیب 2 یا 3 رنگ گرفته‌اید باید در انتخاب رنگ‌ها و هماهنگی آنها با هم دقت زیادی داشته باشید. مثلا ترکیب رنگ مشکی، خاکستری و قهوه‌ای نمیتواند انتخاب خوبی باشد؛ زیرا این ترکیب بسیار دلگیر و تیره است ولی برخلاف آن رنگ سفید، خاکستری و عسلی یکی از شیک‌ترین ترکیب‌ها برای دکوراسیون مینیمال در فضای بزرگ است.

اگر میخواهید تنها یک رنگ را برای مبل مینیمالتان استفاده کنید، از طیف‌های گسترده‌ی آن رنگ غافل نشوید؛ به طوری که برای رنگ قهوه‌ای میتوان از کرمی تیره، کرمی روشن، شکلاتی، نسکافه‌ای، خاکی، کاراملی، عسلی و … که جزء تناژ‌های قهوه‌ای میباشد استفاده کرد.

رایج‌ترین رنگ‌ها در مبلمان راحتی مینیمال

بهتریم رنگ مبل مینیمال

تقریبا همه‌ی رنگ‌های خنثی در مبل مینیمال استفاده میشود، اما اگر بخواهیم رایج‌ترین آنها را نام ببریم میتوان به رنگ سفید، کرمی و طوسی اشاره کنیم و طیف‌های هرکدام موارد زیر است:

  • سفید: شیری، نباتی، صدفی
  • کرمی: نسکافه‌ای، قهوه‌ای، عسلی، خاکی، کرمی خیلی روشن
  • طوسی: دودی، مشکی، طوسی با ته رنگ آبی، طوسی خیلی روشن، فیلی

از طرفی همانطور که اطلاع دارید، این مبلمان چوبی هستند و اگر از نمونه‌های بدون پایه که تماما پارچه پوشی هستند انتخاب نکنید، دسته و پایه‌ی کاناپه‌ها با رنگ و طرح طبیعی چوب میباشند و به همین خااطر است که رنگ کرمی چوب به صورت تیره و روشن بیشتر از باقی رنگ‌ها در مبل و دکوراسیون مینیمال مشاهده میشود.

یکی دیگر از رنگ‌هایی که به وفور در مبل مینیمال دیده میشود رنگ بژ است که البته رنگ اصلی بژ هنوز برای بعضی افراد مشخص نیست. این رنگ که در دسته رنگ خنثی قرار گرفته، ریشه واژه آن فرانسوی است و به رنگ طبیعی پشم توصیف شده و این رنگ را میتوان به کرمی مایل به صورتی چرک هم توصیف کرد.

چه رنگ‌هایی را برای مبل مینیمال انتخاب نکنیم؟

مبل مینیمال چه رنگی نخریم؟

در متن بالا کاملا درباره‌‌ی این که مبل راحتی مینیمال چه رنگی بهتره؟ توضیح دادیم و اکنون قصد داریم رنگ‌هایی که نباید برای مبل مینیمالتان بکار ببرید را نام ببریم.

رنگ‌های جیغ و شلوغ از جمله زرد، قرمز، نارنجی، بنفش که درخشش خیلی زیادی دارند و در بین رنگ‌ها توجه بیشتری را به خود جلب میکنند بدترین انتخاب برای یک مبل مینیمال و یا به طور کلی دکوراسیون مینیمال هستند. 

در رنگ‌های فانتزی گرم و سرد تنها رنگی که مجاز به استفاده از آن هستید، رنگ سبز است و آن هم به واسطه‌ی گیاهان برگ سبز و رنگ طلایی و نقره‌ای متالیک به مقدار خیلی کم است!

از اشتاهات رنگی دیگر در مبلی با این سبک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به کار بردن چند رنگ تیره و کدر در کنار هم 
  2. استفاده فقط از یک طیف رنگ
  3. هم رنگ و هم طیف بودن رنگ مبل و پس زمینه

بالاخره مبل مینیمال چه رنگی بخریم بهتره؟

توضیح داده شد که مبل مینیمال در دسته مبلمان سبک راحتی قرار دارد که از ویژگی‌های آن پارچه مبلی کاملا ساده و بدون تزئین، قیمت و وزن کمتر در مقایسه با دیگر سبک‌ها، طراحی با خطوط صاف و بدون پیچ و تاب، کاناپه‌های کم ارتفاع همراه با اسفنج‌های نرم و حجیم میباشد.

برای مبل مینیمال تنها مجاز به استفاده از دسته رنگ‌های خنثی که شامل رنگ‌هایی مثل: سفید، قهوه‌ای، مشکی، طوسی و … میشود و نیز طیف‌های گسترده‌ی هرکدام هستید. برای تشخیص این که ست مبل مینیمالتان را روشن انتخاب کنید یا تیره بهتره است به متراژ و وسعت محیطی که در اختیار دارید توجه کنید و با توجه به آن، برای متراژ زیاد رنگ تیره یا ترکیب تیره و روشن و برای رنگ متراژ کم از رنگ روشن استفاده کنید. رنگ کرمی بخاطر رنگ طبیعی چوب بیشترین رواجرا در مبل مینیمال و سپس رنگ طوسی و سفید بیشترین کاربرد در این مدل مبل‌ها را دارد و از طرفی رنگ‌های سرد، گرم و مخصوص رنگ‌های جیغ را به هیچ وجه نباید برای این مبلمان به کار برد.

 

مقاله پیشنهادی: تفاوت مبل مینیمال و مدرن

 

5/5 - (1 امتیاز)