میز تلویزیون چه رنگی بخریم خوبه؟

انتخاب رنگ برای میز تلویزیون که جزء لوازم اصلی و مهم در دکوراسیون داخلی خانه است، تا حد زیادی بستگی به سلیقه افراد خانواده و شرایط زندگی دارد، اما با این وجود بهتر است قبل از انتخاب نهایی و خرید، به رنگ و سبک غالب در دکوراسیون خانه دقت کنیم؛ درنتیجه برای این که بدانیم میز تلویزیون چه رنگی خوبه؟ نیاز به دقت در هماهنگی رنگ‌ها با المان‌های دیگر محیط و همچنین سلیقه‌ی افرادخانواده داریم.

از طرفی به دلیل تنوع دکوراسیون‌ها از نظر سبک، باید اطلاع داشته باشید که برای هر سبک فضا یک سری رنگ‌ها و ترکیب رنگی‌ها رایج‌تر است و بعضی رنگ‌ها کاربردی ندارد؛ به عنوان مثال: برای محیطی با سبک کلاسیک، طیف کرم و قهوه‌ای استفاده‌ی زیادی دارد و رنگ‌های جیغ مثل قرمز و نارنجی کمتر دیده میشود.

رنگ مبلمان، پرده‌ها، جلو مبلی و عسلی‌ها، پس زمینه و … از مواردی هستند که بهتر است برای انتخاب رنگ متناسب برای میز تلویزیون به آنها دقت شود.

میز‌های تلویزیون امروزه بسیار متنوع و با متریال‌های زیادی مثل: چوب، ام دی اف، ملامینه، فلز، شیشه و … توسط تولیدی‌ها ساخته میشوند که در هر متریال تناژ رنگی خاصی وجود دارد. با این که رنگ طبیعی بعضی متریال زیبایی خاص و متفاوتی دارد؛ اما به دلیل رنگپذیری اکثر مواد و متریال‌ها امکان تولیدشان با رنگ مورد نظر شما وجود دارد.

در ادامه‌ی این مطلب میخواهیم نکاتی که برای انتخاب رنگ یا ترکیب رنگی یک میز تلویزیون نیاز است اطلاع داشته باشید را بیان کنیم تا خریدی صحیح و متناسب داشته باشید.

 

در سوفامبل امکان مشاهده، بررسی و سپس خرید جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون، مبل راحتی، مبل استیل،مبل کلاسیک و دیگر مصنوعات چوبی مستقیما از تولیدی‌ها وجود دارد.

قیمت مبل راحتی قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل کلاسیک قیمت میز تلویزیون

 

 رنگ مناسب برای میز تلویزیون در هر سبک چیه؟

رنگ میز تلویزیون برای هر سبک

میز تلویزیون‌ها از نظر سبکی تنوع زیادی دارند که رایج‌ترین آنها شامل: مدرن، مینیمال، کلاسیک و سلطنتی میشود و در هر سبک متریال‌ بخصوص خود استفاده میشود. مثال:

  • در سبک مدرن و مینیمال از مواد به صورت ترکیبی استفاده میشود (ترکیب فلز،شیشه) یا (چوب، ام دی اف، ملامینه)
  • برای سبک کلاسیک معمولا ام دی اف و ملامینه بیشتر کاربرد دارد
  • در سبک سلطنتی شاهد مدل‌هایی با چوب طبیعی هستیم که مقاومت و انعطاف کافی برای تزئینات را داشته باشد

درست است که شما میتوانید از هر رنگی برای میز تلویزیون در خانه با هر سبکی که باشد انتخاب کنید، اما با انتخاب رنگی مناسب با آن دکوراسیون میتوانید زیبایی و جلوه‌ی محیط را دوچندان کنید. به عنوان نمونه اگر برای خانه‌ای با سبک کلاسیک از میز تلویزیون چوبی رنگ قهوه‌ای استفاده بشود آن حس کلاسیک بودن و زیبایی بیشتر نشان داده میشود یا یک میز تلویزیون رنگ آبی؟ قطعا رنگ طبیعی چوب که طیف قهوه‌ای دارد زیبایی فضای کلاسیک اتاق نشیمن شما را بیشتر نشان میدهد.

اگر میز تلویزیون مدنظرتان با سبک مدرن و مینیمال میباشد و از جنس فلز یا ترکیبی از دو یا چند متریال است، محدودیتی برای انتخاب رنگ از نظر سبکی ندارید و میتوانید با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه گفته میشود از انواع رنگ‌های سرد، گرم، خنثی، جیغ و … انتخاب کنید؛ اما اگر مدلی با سبک کلاسیک و جنس چوب و ملامینه انتخاب کردید، ترجیحا رنگ‌های جیغ و فانتزی ازجمله سرخابی، صورتی، نارنجی، قرمز و… را کنار بگذارید و به رنگ‌های خنثی مثل: کرمی، طوسی، سفید، بژ، نباتی و … دقت کنید.

در سبک سلطنتی استفاده از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، بژ به شکل براق و متالیک برای بخش‌هایی که دارای نقوش برجسته و زیبا هستند بسیار رایج است و اغلب در میز‌هایی با این سبک از رنگ چبیعی چوب که در طیف‌ها و رنگ‌های زیادی میباشد استفاده میشود، اما شما میتوانید از رنگ طوسی، کرم، قهوه‌ای در تناژ‌های مختلف بهره ببرید. 

البته اگر بخواهیم اجماعا درباره رنگ این میز‌ها نظر بدهیم، باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که بیشترین رنگ‌هایی که امروزه استفاده میشود و ترند بازار است شامل: سفید، مشکی، قهوه‌ای، طوسی و کرم به صورت کم رنگ و پررنگ است و رنگ‌های فانتزی برای یک میز تلویزیون جدید کمتر کاربرد دارد.

 

مقاله پیشنهادی: انواع میز تلویزیون

 

رنگ میز تلویزیون با پس زمینه را هماهنگ انتخاب کنید

رنگ میز تلویزیون با پس زمینه

پس زمینه یا دیوار پشت میز تلویزیون شما چه رنگیه؟

شاید تعجب کنید که رنگ دیوار چه ارتباطی با این مقاله با موضوع میز تلویزیون چه رنگی خوبه دارد؟ در این مورد باید توضیح بدهیم که اگر شما زیباترین میز تلویزیون را انتخاب کنید، ولی در نقطه‌ای قرار دهید که رنگ دیوار و رنگ میز باهم هماهنگ و بالانس نباشند، میتواند جلوه‌ی کل آن محیط را خراب کند.

البته دقت داشته باشید که هدف از هماهنگی دیوار با میز تلویزیون دقیقا هم رنگ بودن آنها نیست، بلکه هم رنگ بودن دقیق میز و دیوار میتواند باعث بی روح شدن محیط و نیز به چشم نیامدن میز شود؛ پس هماهنگی رنگ میز و دیوار تنها به منظور ست شدن آنهاست. این مسئله را با مثالی کاملا به شما توضیح میدهیم: 

فرض کنید بخشی از خانه را که برای میز تلویزیون خود انتخاب کردید با رنگ کرمی خیلی روشن است، در این فضا بهترین انتخاب برای رنگ میز، قهوه‌ای، کرمی تیره‌تر از دیوار، طوسی، بژ، نسکافه‌ای، سفید و … میباشد. اگر دیوار به رنگی فانتزی یا جیغ باشد بهتر است از ترکیب طیف کمرنگ یا پررنگ‌تر همان رنگ در کنار یک رنگ خنثی برای میز استفاده شود.

لازم به ذکر است: میز تلویزیونی که با رنگ‌های جلوه‌دار مثل: سبز، آبی، بنفش و … انتخاب میشوند را حتما باید در نقطه‌ای چیدمان کرد که دیوار با رنگی خنثی رنگ‌آمیزی شده باشد.

در مواردی که رنگ دیوار با مبلمان، پرده و اکسسوری‌های بزرگ کاملا یکی است، به هیچ وجه مجدد از آن رنگ برای میز استفاده نکنید که باعث حس مردگی و دلگیری در دکوراسیون میشوید؛ بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل انتخاب یک رنگ متفاوت ولی هماهنگ برای میز تلویزیون میباشد.

انتخاب رنگ میز تلویزیون براساس مواد و متریال

رنگ میز تلویزیون براساس متریال

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید این وسیله در خانه نیازمند توجه میباشد «متریال یا مواد میز تلویزیون» است. بجز چوب‌ها که به صورت طبیعی دارای رنگ و طرح‌های خاص هستند، مواد‌های دیگر مثل فلز و MDF نیاز به رنگ کردن یا یک لایه‌ی پوشی دارند که بیشترین استفاده برای پوشش دادن MDF کاور ملامینه در رنگ‌ و طرح متنوع میباشد. 

رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی بیشترین کاربرد را در مدل‌های فلزی مدرن و مینیمال دارند و رنگ‌های کرم و قهوه‌ای با طیف طوسی و قرمز در سبک کلاسیک و سلطنتی برای رنگ میز تلویزیون چوبی و ام دی اف بسیار رایج هستند.

البته روکش‌های ملامینه که برای ام دی اف استفاده میشود هم در رنگ‌های فانتزی قابل تولید است و همانطور که در بخش قبلی گفتیم: در سبک سلطنتی رنگ کردن تزئینات منبت‌کاری با رنگ‌های براق طلایی، نقره‌ای و بژ رایج است.

با این که زیبایی طبیعی چوب میتواند جلوه‌ای متفاوت، نماد طبیعت و حس زندگی و نشاط را در خانه به وجود بیاورد، اما اگر علاقه‌ای به این رنگ اصلی آن ندارید میتوانید آن را تغییر بدهید؛ زیرا به دلیل رنگ‌پذیری بسیار خوبی که چوب‌ها دارند قابل سفارش با رنگ‌های دلخواه نیز هستند.

رنگ میز تلویزیون را با چی ست کنیم؟

رنگ میزتلویزیون با چی ست کنیم؟

در جواب سوال میز تلویزیون چه رنگی خوبه؟ توضیح داده میشود که رنگ میز تلویزیون علاوه بر ست شدن با دیوار، هماهنگی از نظر متریال و سبک، نیاز است که با بعضی از لوازم خانه نیز ست شود که در درجه اول باید به نزدیک‌ترین وسایل و عناصر به میز تلویزیون که عموما ست مبلمان و میز جلو مبلی است دقت کرد و سپس به هماهنگی آن با اکسسوری‌های کوچک و دورتر از جمله: پرده‌ها، قالیجه، قاب و… توجه کرد.

معمولا برای مبلی که جلوی تلویزیون قرار میگیرد از مبل‌های پایه فلزی، پایه چوبی یا بدون پایه که بسیار نرم و راحت هستند استفاده میشود تا مناسب استراحت کردن و دراز کشیدن باشند؛ این مبلمان که مبل راحتی نام دارند را با انواع رنگ‌ها برای پارچه مبلی و پایه میتوانید در بازار یا فروشگاه سوفامبل مشاهده کنید.

برای میز تلویزیون مناسب این مبل سبک راحتی با پایه چوبی یا فلزی باید از میز تلویزیون سبک مدرن یا مینیمال استفاده کرد، اما انتخاب رنگ آن بستگی به رنگ پایه و کاور مبل دارد.

در بعضی از منازل به دلیل کمبود فضا، ست مبلمان در اتاق پذیرایی که سبک سلطنتی یا کلاسیک دارد چیدمان میشود که در این موارد باید متقابلا از یک میز تلویزیون کلاسیک و یا سلطنتی استفاده کرد. برای میز‌هایی با این دو سبک، پیشنهاد میکنیم که حتما از رنگ‌های خنثی بخصوص طیف‌های کرم، قهوه‌ای و نسکافه‌ای استفاده کنید تا حس و نمای سلطنتی و تاریخی بودن محیط حفظ شود.

بالاخره میز تلویزیون چه رنگی بخریم؟

رنگ میز تلویزیون هم مثل دیگر لوازم خانه تا حدود زیادی بستگی به سلیقه افراد خانواده دارد، اما موارد دیگری مثل جنس میز، رنگ المان‌های اطراف، سبک و رنگ پس زمینه میز تلویزیون نیز تاثیر مستقیم بر انتخاب رنگ میز شما دارد. تنوع میز تلویزیون از نظر جنس بسیار زیاد است، ولی مدل‌های چوبی، فلزی، ام دی اف، ملامینه و شیشه‌ای در بازار رایج‌تر از همه هستند که متریال چوبی برای سبک سلطنتی، ام دی اف برای سبک کلاسیک و برای سبک مدرن و مینیمال از فلز یا ترکیبی از چند مواد و متریال درکنار هم استفاده میشود. هماهنگی رنگ دیوار پشت میز تلویزیون با رنگ میز تلویزیون یکی از موارد تاثیرگذار بر زیبایی محیط میباشد و به شما پیشنهاد میکنیم که حتما در زمان خرید میز به آن دقت کنید. سعی کنید رنگ میز و دیوار پشت آن دقیقا با هم یکی و همرنگ یا کاملا مخالف و بی‌ربط نباشد و به صورتی انتخاب شود که با یک طیف رنگی و ست باشند.

اگر از میز تلویزیون کلاسیک با متریال چوب یا MDF استفاده میکنید میتوانید رنگ‌های خنثی مثل طوسی، سفید، مشکی و بخصوص تناژ‌های کرمی را انتخاب کنید و اگر سبک سلطنتی چوبی را مدنظر دارید بهتر است از طیف‌های متنوع قهوه‌ای تیره و روشن و رنگ‌های براق طلایی، نقره‌ای و بژ برای منبت‌کاری‌ها استفاده کنید. از طرفی مدل‌های مینیمال و مدرن بهترین نمونه‌ها برای رنگ‌های فانتزی و جیغ هستند.

 

مقاله پیشنهادی: میز تلویزیون کجای خانه بگذاریم؟

 

در سوفامبل میتوانید مبل کلاسیک، میز ناهارخوری و آینه کنسول را در طرح و رنگ دلخواه به تولیدکننده سفارش بدهید و بعد از ساخته شدن درب منزل تحویل بگیرید.

4.5/5 - (4 امتیاز)