انواع مدل‌های میز تلویزیون

یکی از لوازم منزل که امروزه بسیار به آن توجه میشود و مردم برای انتخاب و خرید آن وسواس و دقت زیادی را به خرج میدهند، «میز تلویزیون» میباشد که این مسئله باعث شده تا تولیدکنندگان مدل‌های مختلفی از این محصول را تولیدکنند، به طوری که همه‌ی افرد با هر شرایط و دکوراسیونی بتوانند از آن در منزلشان استفاده کنند؛ از همین رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع میز تلویزیون را از نظر متریال ساخت، شکل ظاهری و سبک‌های مختلف به شما عزیزان معرفی و مقایسه کنیم تا بتوانید یک مدل متناسب با خانه خود را خریداری کنید.

برای انتخاب یک میز تلویزیون باید به موارد زیادی در دکوراسیون خانه دقت کنید و با توجه به آن مدل متناسب را انتخاب کنید، به طور مثال: برای مشخص کردن متریال میز میتوانید به جنس اکسسوری‌های بزرگ و کوچک و لوازم اصلی خانه از جمله مبل، میز جلو مبلی، میز ناهارخوری و … دقت کنید و هماهنگ با آنها انتخاب را انجام بدهید.

مطمئنن برای اکثر افراد سوال است که قیمت یک میز تلویزیون چقدر است؟ برای جواب این سوال باید توضیح بدهیم که به طور کلی این محصول جزء لوازم نسبتا گران قیمت در خانه محسوب میشود؛ اما قیمت دقیق یک میز تلویزیون کاملا بستگی به جنس و کیفیت متریالی که در آن بکار رفته و همچنین تزئینات و طراحی آن دارد، در نتیجه هیچ قیمت دقیق و مشخصی نمیتوان مشخص کرد. اگر بخواهیم این مسئله را با یک مثال برای شما بیان کنیم میگوییم که قیمت یک میز تلویزیون چوب طبیعی مطمئنن بیشتر از جنس فلزی است!

البته با وجودی که این محصول یکی از لوازم اصلی در خانه است و با قیمت نسبتا بالایی در بازار به فروش میرسد، اما یکی از راه‌های تهیه بهترین جنس میز تلویزیون با قیمت خیلی کمتر از بازار، خرید مستقیم آن از تولیدکنندگان میباشد که شما با این روش میتوانید تغییرات دلخواهتان را نیز در سفارش خود ایجاد کنید.

 

در سوفامبل میتوانید انواع مبلمان، میز تلویزیون، میز کنسول، ست کنسول و میز و … را مشاهده و مستقیما از تولیدی‌های معتبر خریداری کنید.

قیمت آینه کنسول قیمت مبل سلطنتی قیمت میز تلویزیون قیمت میز جلو مبلی

 

مدل‌های مختلف میز تلویزیون از نظر متریال و تفاوت آنها

انواع میز تلویزیون از نظر متریال

میز تلویزیون‌ها را از نظر جنس یا متریال در روند تولید میتوان به مدل‌های خیلی زیادی مثل: چوبی، فلزی، شیشه‌ای، ام دی اف، آینه‌ای و یا مدل‌های ترکیبی که از چند مواد باهم ساخته میشوند اشاره کرد، اما رایج‌ترین آنها که در بین مردم بسیار محبوب و ترند شده است، مدل‌های چوبی، ام دی اف، فلزی و آینه‌ای میباشد.

  • چوبی

میز تلویزیون چوبی یا همان چوب طبیعی دارای مزایا و معایبی میباشد که از مزایای اصلی آن طول عمر و کیفیت خیلی زیاد میباشد. کیفیت بالای چوب طبیعی باعث میشود تا شما با خیال راحت آن را خریداری کنید و سالیان زیادی از زیبایی و چشم‌نوازی آن در دکوراسیون خانه خود بهره ببرید، البته فراموش نکنید که محصولات ساخته شده با چوب اصلی یا طبیعی نیازمند نگهداری اصولی و مداوم است و تنها در این صورت عمر زیادی دارد. 

لوازم چوب طبیعی مثل میز تلویزیون نباید دربرابر نور مستقیم خورشید و یا فضاهایی با رطوبت زیاد قرار بگیرد؛ زیرا رطوبت هوا باعث تورم، انقباض و درنهایت ترک خوردگی چوب میشود و نور خورشید به مرور زمان رنگ چوب را تغییر میدهد و از طرفی لکه‌گیری و گردگیری محصولات چوب طبیعی باید به صورت منظم و مداوم انجام شود.

چوب در دکوراسیون خانه شما میتواند یاداور طبیعت و زندگی باشد و حس آرامش و گرما را به وجود بیاورد و نیز طرح و رنگ طبیعی چوب که به خوبی با دکوراسیون هر فضایی هماهنگ و ست میشود؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی لوازم چوبی، وزن زیاد و امکان جذب حشراتی مثل سوسک، موریانه و … است که این مشکلات باعث شده تا بعضی افراد مدل‌های ساخته شده با mdf را به چوب طبیعی ترجیح بدهند.

  • ام دی اف و ملامینه

ام دی اف یکی از فراورده‌های چوب است که از ترکیب خرده‌های اضافی چوب، چسب و مواد شیمیایی دیگر به واسطه‌ی حرارت، پرس و تولید میشود. این ام دی اف‌ها به دلیل بافتی زبر و نداشتن رنگ و طرح خاصی با روکش‌های مختلف مثل روکش ملامینه کاور میشوند تا سطحی صاف و ظاهری زیبا داشته باشند.

میز تلویزیون ام دی اف قیمت خیلی کمتر و وزن سبکتری در مقایسه با چوب طبیعی دارد و همچنین با انتخاب این مدل‌ها آسیب کمتری به طبیعت و درختان میزنیم. روکش‌های ملامینه که برای کاور میز تلویزیون و دیگر لوازم ام دی اف استفاده میشوند، در طرح و رنگ متنوعی ساخته میشوند و شما میتوانید رنگ و طرح هماهنگ با فضایی که در اختیار دارید را انتخاب کنید.

به دلیل بکار رفتن مواد شیمیایی در روند تولید چوب ام دی اف، میز تلویزیون و دیگر محصولات با این متریال را با خیال راحت میتوانید برای مناطق مرطوب استفاده کنید. میز ام دی اف نه تنها رطوبت را به خود جذب نمیکند، بلکه امکان جذب حشرات نیز برای آن وجود ندارد و همچنین نیازمند مراقبت خیلی کمی است.

البته محصولات ام دی اف در کنار همه‌ی این مزایا دارای معایبی نیز هستند، مثل: امکان شکنندگی بیشتر، تحمل وزن و فشار کمتر از چوب طبیعی و نیز استحکام کمتر در قسمت اتصالات میز!

برای اطلاعات بیشتر در خصوص چوب طبیعی و ام دی اف برای لوازم خانه میتوانید مقاله‌ی میز کنسول چوبی بهتره یا ام دی اف؟ را مطالعه فرمایید

  • آینه‌ای

 در ادامه‌ی معرفی انواع جنس میز تلویزیون میخواهید مدل‌های آینه‌ای را که تحول و ابتکار جذاب و جدیدی در ساخت میز تلویزیون میباشد را به شما عزیزان معرفی کنیم. این مدل‌ها که دارای یک سطح آینه‌ای دقیقا مثل یک آینه معمولی هستند در همه‌ی دکوراسیون‌ها با هر سبکی و متراژی کاربرد دارند؛ زیرا این مدل جذاب میتواند با بازتاب نور به درخشش بیشتر و بزرگتر نشان دادن محیط کمک کند و از طرفی تنوع این متریال در رنگبندی باعث شده که بتوانید از رنگ‌های طلای و بژ برای سبک سلطنتی، کلاسیک و لوکس استفاده کنید و رنگ‌های سیلور، برنز و … را برای محیط‌های مدرن بکار برد.

تنها عیب میز تلویزیون آینه‌ای کثیف شدن زیاد است؛ زیرا همانطور که اطلاع دارید، آینه خیلی زود کثیف و لکه میشود و نیاز به تمیز کردن مداوم دارد که محصولات آینه‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

  • فلزی (استیل)

پای ثابت خانه‌هایی به سبک مدرن، میز تلویزیون فلزی است. این مدل‌های فلزی اغلب وزن سبک‌تری در مقایسه بادیگر مدل‌ها دارند و از نظر قیمتی میتوانند خیلی مناسب‌تر از چوب و … باشند؛ اما در مقابل این مزایا مقاومت و استحکام کمتر در برابر فشار و خط و خش نیز برایشان وجود دارد.

میز‌های فلزی زمان کمتری را برای نظافت از ما میگیرند و به راحتی تمیز میشوند و همچنین از نظر تزئینات بسیار ساده‌تر هستند، درنتیجه اگر دکوراسیونی با سبک مینیمال یا مدرن دارید حتما از این نوع میز تلویزیون را در نظر داشته باشید.

انواع میز تلویزیون از نظر ظاهری و تفاوتشان

انواع میز تلویزیون از نظر ظاهری

در ادامه متن انواع میز تلویزیون میخواهیم درباره‌ی دو مدل دیواری و زمینی این محصول بگوییم که هر دو مدل بسیار کاربردی و شیک هستند و از نظر طرح بسیار متنوع میباشند، اما نمونه‌های دیواری بیشتر به سبک مردن و مینیمال تولید میشوند و بعد از خرید باید مراحل نصب آن را انجام بدهید که ممکن است کمی دشوار باشد، در صورتی که نمونه‌های زمینی را با هر سبک و طرحی که نیاز داشته باشید میتوانید در بازار بیابید و یا از طریق سوفامبل به تولیدی‌ سفارش بدهید و از طرفی این میز تلویزیون‌های دیواری را بعد از تهیه میتوانید در گوشه‌ی مورد نظر قرار دهید و استفاده کنید، بدون این که نیاز به نصب داشته باشد.

شما میتوانید مدل متناسب با منزلتان را در بین نمونه‌های دیواری و معمولی بر اساس شرایط محیط و زندگی خود انتخاب کنید؛ به عنوان مثال:

  • دیواری
  1. در خانه کودک بازیگوش دارید
  2. میخواهید میز تلویزیون در مرکز توجه قرار نگیرد
  3. متراژ محیط کم است و فضای کافی برای میز تلویزیون روی زمین ندارید
  4. میخواهید سیم و کابل‌های تلویزیون کاملا مخفی باشد
  5. نیاز به فضایی در دیوار برای دکوری در کنار تلویزیون دارید

میتوانید از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید؛ اما اگر 

  1. تلویزیون و میز تلویزیون نقطه کانونی خانه شماست
  2. فضای زیادی در اختیار دارید و باید این فضا را پر کنید
  3. به کشو و کمد‌های میز تلویزیون نیاز دارید
  4. نیاز به دسترسی به سیم و کابل پشت تلویزیون دارید
  5. عادت به تغییر دکوراسیون دارید و نمیخواهید تلویزیون برای همیشه در یک بخش خانه ثابت باشد

میز تلویزیون‌های زمینی و معمولی گزینه مناسبی برای خانه شماست. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر و کامل‌تری برای انتخاب بین میز تلویزیون دیواری و زمینی دارید میتوانید مقاله میز تلویزیون دیواری بهتره یا زمینی؟ را مطالعه کنید.

سبک‌های مختلف میز تلویزیون و کاربردشان

سبک مختلف میز تلویزیون

هماهنگی المان‌های دکوراسیون خانه بخصوص لوازم و اکسسوری‌های بزرگ و اصلی از نظر سبک، تاثیر مستقیمی بر زیبایی محیط دارد، از همین رو در زمان خرید میز تلویزیون که میتواند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود، باید حتما به سبک دیگر لوازم محیط مثل مبلمان، میز جلو مبلی و عسلی‌ها که نزدیک به میز تلویزیون میباشند دقت کرد و با توجه به آن انتخاب خود را انجام داد.

  • مدرن و مینیمال

میز تلویزیون‌های به سبک مینیمال به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی و تولید میشوند تا به خوبی با مبلمان راحتی و به طور کلی با دکوراسیون مینیمال هماهنگ بشوند و میز‌های به سبک مدرن، اغلب با طرح‌های فانتزی و خاص قابله مشاهده هستند. 

برای سبک مدرن میتوانید از جنس فلزی و آینه‌ای و برای سبک مینیمال از جنس‌های چوب، فلز و یا آینه‌ای استفاده کنید و فقط باید دقت داشته باشید که برای این سبک هرچه میز تلویزیون شما ساده‌تر باشد هماهنگی بیشتر در خانه دارد.

  • سلطنتی

میز‌ تلویزیون‌هایی که برای دکوراسیون سبک سلطنتی ساخته میشوند نیز مثل وسایل دیگر با این سبک، از جمله میز ناهارخوری، مبلمان، آینه کنسول و … از جنس چوب طبیعی هستند و دارای حجم خیلی زیادی تزئینات منبت‌کاری، حکاکی، تزئینات مشبک و … میباشند و معمولی قسمت ساده در محصولات با این سبک دیده نمیشود. 

مدل‌های سلطنتی که تنها کاربدشان در منازلی با سبک سلطنتی و سنتی میباشد، اغلب وزن خیلی زیاد و قیمت بسیار بالایی دارند که به واسطه‌ی استفاده از چوب زیاد و باکیفیت در آنها و منبت‌کاری‌های پرکارشان است.

  • کلاسیک

در میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک اغلب از چوب ام دی اف استفاده میشود و به همین دلیل شاهد قیمت مناسب‌تر و وزن کمتر در آنها میباشید. با این که در این مدل میز هم میتوان منبت‌کاری‌هایی را دید، اما شکل و مقدار این تزئینات خیلی کمتر و متفاوت با میز تلویزیون سبک سلطنتی است؛ زیرا در مدل کلاسیک طرح‌ها خیلی ظریف و پیچیده هستند.

در منازلی با دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک تنها میتوان از مدل‌های ساخته شده از جنس چوب طبیعی، mdf و آینه‌ای استفاده کرد و نیز مدل‌های فلزی در این سبک جایی ندارند.

بالاخره چند نوع میز تلویزیون داریم؟

میز تلویزیون‌ها از جنس چوبی، فلزی، آینه‌ای، ام دی اف با روکش ملامینه و به صورت زمینی یا دیواری و نیز به سبک‌های مدرن، مینمیال، کلاسیک و سلطنتی متناسب با شرایط زندگی و فضایی خانه انتخاب و خریداری کنید.

در متن بالا توضیح دادیم که: انواع میز تلویزیون از نظر متریال یا مواد قابل تولید شامل نمونه‌ها چوبی، فلزی، ام دی اف و آینه‌ای تقسیم میشوند که مدل‌های سبک سلطنتی را با چوب طبیعی، مدل‌های کلاسیک را از جنس ام دی اف یا چوب طبیعی و سبک‌های مدرن و مینیمال را نیز از جنس فلز، چوب، ام دی اف تولید میکنند؛ البته میز تلویزیون‌های آینه‌ای را با تنوع رنگی بسیار زیادی که دارند میتوانید برای همه‌ی سبک‌ها استفاده کنید. میز تلویزیون از نظر چیدمان و طرحی میتوان به دو دسته‌ی دیواری و زمینی تقسیم کرد که مدل زمینی از ابتدا تاکنون رایح است و همه‌ی افراد به خوبی با آن آشنایی دارند، اما مدل‌های دیواری که نیاز به نصب بعد از خریداری دارند را میتوانید به سبک مدرن یا مینیمال داشته باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)