نکاتی که در چیدمان مبل در انواع پذیرایی مربع باید رعایت کنیم

در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره‌ی چیدمان مبل در پذیرایی مربع را بررسی کنیم چرا که فضای پذیرایی مربع شکل در دکوراسیون، به علت داشتن دیوارهای موازی یکی از سخت‌ترین شکل‌ها برای چیدمان را دارد. این در حالی است که به وسیله استفاده از مبلمان متناسب با فضا و در نظر گرفتن اکسسوری‌های مناسب می‌توانید در پذیرایی خود محیط گرم و دلنشینی ایجاد نمایید.

در این متن سعی داریم تا شما با شیوه‌های مناسب برای چیدمان در پذیرایی مربع شکل آشنا شده و بتوانید با توجه به سلیقه شخصی خود بهترین انتخاب مبلمان را داشته باشید.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در هنگام چیدمان مبل در پذیرایی مربع باید در نظر داشته باشید، پیدا کردن نقطه کانونی مناسب، (مثلا تلویزیون یا شومینه) و در نظر گرفتن نقاط دسترسی (نقاط رفت و آمد) به فضای پذیرایی است که به شما در چیدمان درست مبلمان کمک می‌کند.

شما در سوفا مبل میتوانید مبلمان خود را به صورت مستقم از تولیدکنندگان معتبر خریداری کنید، در لینک های زیر میتوانید محصولات تولیدی‌های مختلف را مشاهده کنید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ

چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ

اگر مساحت فضای پذیرایی شما بزرگ باشد، تقریبا تمام محدودیت‌های شما برای دکور کردن از بین رفته و می‌توانید با دست باز برای چیدمان مبلمان خود تصمیم بگیرید.

در پذیرایی‌های مربع شکل بزرگ بهتر است فضا را به دو مستطیل کوچک‌تر تقسیم کرده و به عنوان دو بخش جداگانه چیدمان شود.

اگر قصد چیدن دو دست مبلمان در فضای خود داشته باشید بهتر است پس از تقسیم بندی به دو بخش، قسمت دور تر که دسترسی‌های کمتری دارد برای فضای پذیرایی مهمانان چیدمان شود و مبل‌های راحتی با نقطه کانونی تلویزیون در قسمت جلویی که دسترسی بیشتری دارد واقع گردد.

در این صورت شما فضای مربعی پذیرایی را به دو بخش خصوصی و مخصوص مهمان تقسیم کرده‌اید که قسمت خصوصی آن می تواند با یک نیم ست راحتی و صندلی‌های تکی برای دورهمی‌های خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد و قسمت دیگر با مبلمانی رسمی آماده پذیرایی مهمانان شما باشد.

اگر قصد چیدن دو دست مبلمان در قسمت پذیرایی را نداشته باشید می‌توانید فضای پذیرایی را با استفاده از میز نهارخوری کامل کنید.

به این صورت که در قسمتی از پذیرایی که دسترسی کمتری دارد از یک ست کامل مبلمان (مبل سه نفره، مبل دو نفره و دو مبل تک نفره) به صورت دایره‌ایی شکل با استفاده از نقطه کانونی بچینید و در کنار آن میز نهارخوری را قرار دهید.

با استفاده از این چیدمان علاوه بر ایجاد فضایی صمیمی در نحوه قرار گرفتن مبلمان، به نوعی فضای غداخوری نیز جدا گردیده است.

در نظر داشته باشید که اگر فضای پذیرایی مربعی شکل شما بزرگ باشد چیدن مبلمان در دور محیط و چسبیده به دیوار ایده خوبی نیست چرا که علاوه بر از بین بردن فضای مفید، به دلیل فاصله زیاد مبل‌ها با یکدیگر عملا گرما و تناسب محیط از بین خواهد رفت.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک

چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک

در فضای پذیرایی مربع شکل با مساحت کوچک گزینه‌های قابل استفاده جهت دکوراسیون تا حد زیادی کاهش می‌یابد و برای استفاده مفید از فضا باید از سبک‌های دکوراسیون مینیمال و ساده استفاده کرد.

اولین نکته در هنگام چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک این است که باید از یک تم دکوراسیون استفاده شود و امکان استفاده از چند مدل در کنار هم وجود ندارد.

بهترین انتخاب مبلمان برای چنین فضایی استفاده از نیم ست (یک مبل سه نفره یا دو نفره به همراه مبل تکی) است که می‌توان با استفاده از صندلی‌های تکی به خصوص صندلی‌های بدون دسته که امکان قرار دادن آنها به هر سمتی وجود دارد استفاده کرد.

امکان استفاده از ست کامل (یک مبل سه نفره، یک دو نفره و دو مبل تکی) نیز در فضاهای کوچک وجود دارد اما بهتر است در صورت استفاده از مبل تکی، از صندلی‌هایی با اندکی تفاوت استفاده شود تا هم فضای کمتری گرفته شود و هم یکنواختی فضا از بین برود.

نحوه قرار گیری مبلمان باید به این صورت باشد که در مقابل نقطه کانونی مبل بزرگ (سه نفره یا دو نفره) قرار بگیرد و اطراف آن بسته به راه‌های دسترسی که وجود دارد صندلی‌های تکی چیده شود.

در صورتی که در فضای خود تنها یک راه دسترسی دارید می‌توانید از نیمکت‌های کوچک استفاده کنید که علاوه بر بیشتر شدن تعداد صندلی‌ها، فضای محدودی را اشغال کرده و به سادگی قابل به جابه‌جایی هستند.

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع

یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان مبل در پذیرایی مربع استفاده از مبل ال است که به شما اجازه استفاده بهینه از فضا را می‌دهد.

مزیت استفاده از مبلمان ال این است که به دلیل نداشتن دسته امکان چرخاندن آنها به هر سمتی وجود دارد و به سادگی می‌توان با استفاده از انواع صندلی‌های تکی در کنار مبل ال شکل فضای پذیرایی را دکور کرد.

حتی اگر بخواهید فضایی خودمانی و راحت در پذیرایی خود ایجاد کنید می‌توانید از ترکیب مبل ال با مبلمان شنی استفاده کنید که علاوه بر شیک بودن امکان راحتی را نیز برای شما فراهم می‌آورد.

از دیگر برتری‌های استفاده از مبل ال در پذیرایی مربعی میتوان به یک تکه بودن آن اشاره کرد که عملا محدودیت دسترسی‌های شما را از بین برده و فضای کمتری میگیرد که استفاده از آن در پذیرایی مربعی کوچک به شدت پیشنهاد می‌شود.

چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع

چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع

مبلمان سلطنتی یا مبلمان استیل یکی از پر طرفدار ترین مبلمان در میان خانواده‌های ایرانی است که در دکوراسیون منازل خود از آن استفاده می‌کنند.

یکی از مناسب‌ترین محیط‌ها برای چیدمان مبل سلطنتی یا استیل، پذیرایی مربع شکل است زیرا وجود تقارن محیط به زیباتر کردن جلوه این مبلمان می‌افزاید و امکان چیدمان راحت‌تری را فراهم می‌کند.

اما باید به این نکته مهم توجه داشت که یکی از دلایلی که به این مدل از مبلمان، سلطنتی گفته می‌شود بزرگ بودن آنهاست که فضای زیادی را اشتغال می‌کنند. در نتیجه در هنگام انتخاب مبل سلطنتی باید با توجه به مساحت پذیرایی مدل و تعداد آن را مشخص نمایید.

اگر برای پذیرایی مربعی کوچک انتخاب می‌کنید باید از طرح‌های ساده‌تر با تاج‌های کوچکتر و تعداد نفرات نهایت 7 نفره (مبل سه نفره، مبل دو نفره، و دو صندلی تک نفره) استفاده نمایید. ولی اگر برای پذیرایی مربعی بزرگ انتخاب کنید می‌توانید تا تعداد 9 نفره و با طرح‌های مجلل‌تر نیز استفاده کنید.

در هنگام چیدمان مبل در پذیرایی مربع توسط مبل سلطنتی پس از انتخاب نقطه کانونی بزرگترین مبل درست در مقابل نقطه کانونی قرار می‌گیرد و در سمتی که دسترسی کمتر وجود دارد مبل بزرگ بعدی واقع می شود.

در نقطه مقابل صندلی‌های تکی با فاصله مناسب به طوری که بتوان از میان آنها یک میز کوچک قرار داد و به موازات مبل روبه‌رویی قرار میگیرند و معمولا فضای وسطی مبلمان با استفاده از میز شیشه‌ایی یا سنگی پر می‌شود.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد امکان چیدن دو دست مبلمان در پذیرایی مربعی بزرگ امکان پذیر است که به شما امکان تقسیم متناسب فضا و چیدمان اصولی داده می‌شود.

اگر قصد دکور کردن پذیرایی با دو دست مبلمان را در چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع دارید به شما پیشنهاد می‌شود که از دو سبک متفاوت و متناسب با یکدیگر استفاده کنید.

به این صورت که پس از تقسیم بندی متناسب پذیرایی به دو بخش قسمتی از آن را با ست مبلمان رسمی و کامل به صورت چیدمان دایره‌ایی بدون نقطه کانونی پر کنید که محیط پذیرایی از مهمانان باشد. استفاده از مبلمان سلطنتی یا استیل می تواند انتخاب مناسب برای این بخش باشد.

در قسمت بعدی با در نظر گرفتن نقطه کانونی مانند تلویزیون و یا شومینه از مبلمان راحتی، نیم ست یا ست کامل استفاده کنید که فضایی خودمانی‌تر ایجاد شود.

می‌توانید با قرار دادن میز نهار خوری بین این دو قسمت تقسیم بندی را انجام داده و همچنین دسترسی به میز نهارخوری را برای هر دو قسمت آسان نمایید. بهتر است در انتخاب میز نهارخوری از قسمت رسمی پذیرایی برای ست کردن استفاده کنید.

 

نتیجه گیری چینش مبلمان در حال و پذیرایی شکل مربع

در انتها لازم به توضیح است که در فضاهای مربعی شکل به دلیل قرینه بودن استفاده از اکسسوری‌های دکوری در نقاط مختلف می‌تواند به ایجاد تناسب کمک کند.

اگر از جمله افرادی هستید که قرینه بودن محیط برای شما مهم است به سادگی با وسایلی مانند آباژور که می‌تواند به صورت ست در دو سوی پذیرایی قرار بگیرد، علاوه بر حفظ قرینگی زیبایی محیط را دو چندان کنید.

اما اگر علاقه‌ایی به قرینه بودن لوازم ندارید، استفاده از کنسول، کتابخانه و … می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد محیطی متفاوت در پذیرایی مربعی شکل باشد.

در نظر داشته باشید که بسته به مساحت پذیرایی از گزینه‌های مناسب برای پر کردن محیط استفاده کنید. به عنوان مثال در محیط های کوچکتر استفاده از تابلوهای متنوع، شلف‌های دیواری، کتابخانه دیواری، و… که محیط کمتری اشغال می‌کند به پیشنهاد می‌شود.

با استفاده از اکسسوری‌های دیواری علاوه بر پر شدن محیط، میزان فضای مفید خانه نیز کاهش نیافته و شلوغی بیش از حد و دست و پا گیر ایجاد نمی‌کند و میتواند به زیبایی چیدمان مبل در پذیرایی مربع کمک بسزایی کند.

شما می‌توانید در محیط‌های بزرگتر از کنسول‌ها، کتابخانه ایستاده، گلدان‌های بزرگ، آباژور‌های ایستاده، و… استفاده کنید که علاوه بر تکمیل دکوراسیون، فضاهای اضافی به خوبی پر شده و باعث بهتر دیده شدن چیدمان مبلمان شود.

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین نکات چیدمان را در انواع نشیمن‌های مربعی شکل بررسی کنیم، به نظر شما چه موارد دیگری برای چینش مبل در این نوع نقشه مهم است؟

شما در سوفا مبل میتوانید انواع قیمت مبل راحتی، قیمت مبل ال، قیمت مبل کلاسیک، قیمت مبل چستر و … را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان دریافت کنید و در صورت نیاز خرید مبلمان خود را به صورت حضوری و یا آنلاین انجام دهید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات تولیدکنندگان صفحه اینستاگرام سوفا مبل را دنبال کنید.

 

1. نکات مهم چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ چیست؟

در پذیرایی مربع بزرگ اکثر محدودیت‌ها از بین می‌رود. سعی کنید پذیرایی مربع خود را به دو مستطیل کوچک تقسیم کنید.

یکی از فضاها که دسترسی دورتری دارد را مخصوص مهمانان قرار بدهید و قسمت دیگر را با مبل راحتی و یا نیم ست مخصوص افراد منزل در نظر بگیرید.

تا حد امکان سعی کنید چیدمان مبل خود را به دیوار نچسبانید.

2. کدام چیدمان مبل مناسب پذیرایی مربع کوچک است؟

تا حد امکان در فضای پذیرایی مربع از سبک‌های مینیمال و ساده استفاده کنید و از دکوراسیون شلوغ استفاده نکنید.

بهتر است در مبلمان خود از صندلی‌های تکی با اندکی تفاوت نسبت به ست مبلمان استفاده کنید.

چیدمان مبلمان را در مقابل نقطه کانونی مبل بزرگ قرار دهید.

3. مزایای چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع چیست؟

مبل ال یکی از بهترین گزینه‌ها برای چیدمان پذیرایی مربع است تا استفاده بهینه‌ای از فضا داشته باشید.

ترکیب مبل ال و مبل شنی میتواند فضایی بسیار راحت، زیبا و شیکی را برای شما به ارمغان بیاورد.

استفاده از مبل ال در پذیرایی مربع به خاطر یک تکه بودن تقریبا تمام محدودیت‌های دسترسی شما را از بین برده و فضای کمتری را اشغال میکند به خاطر همین مبل ال همیشه جزء مبل‌های پیشنهادی در پذیرایی مربع مخصوصا کوچک قرار دارد.

4. چه نکاتی در چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع باید رعایت کرد؟

در هنگام خرید مبلمان سلنتطی و استیل حتما اندازه مبل‌ها را با توجه به متراژ متراژ منزل خود انتخاب کنید.

اگر پذیرایی شما به صورت مربع و کوچک است سعی کنید از طرح‌های ساده مبل استیل با تاج‌های کوچکتر استفاده کنید و تعداد نفرات مبلمان بیشتر از 7 نفر نباشد.

پس از انتخاب نقطه کانونی چیدمان، بزرگترین مبل (3 یا 2 نفره) در مقابل نقطه کانونی قرار بگیرد و در سمتی که دسترسی کمتری وجود دارد مبل بزرگ بعدی واقع شود.

سعی کنید فضای وسطی مبلمان را با استفاده از میز شیشه‌ای یا سنگی پر کنید.

صندلی‌های تکی را با فاصله مناسب و به موازات مبل روبرویی قرار دهید و سعی کنید بین آن‌ها یک میز کوچک با فاصله مناسب قرار دهید.

5. نکات چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع

سعی کنید پذیرایی را به دو قسمت تقسیم کنید.

از دو سبک مبلمان متفاوت اما متناسب با یکدیگر در چیدمان استفاده کنید.

قسمی از پذیرایی را با ست مبلمان رسمی به صورت چیدمان دایره‌ای و بدون نقطه کانونی پر کنید برای پذیرایی از مهمانان.

قسمت دیگر را با در نظر گرفتن نقطه کانونی تلویزیون یا شومینه، از مبلمان راحتی خود استفاده کنید.

برای تقسیم بندی این دو قسمت پیشنهاد میشود از میز ناهار خوری ساده استفاده کنید و از چیدمان اکسسوری های شلوغ در بین چیدمان‌ها خودداری کنید.

2/5 - (5 امتیاز)