میز تلویزیون را با چی ست کنیم؟

همه‌ی تلویزیون‌ها با هر ابعاد و مدلی نیاز به یک میز مخصوص دارند تا بر روی آن قرار بگیرند و ارتفاعی استاندارد، متناسب با زاویه دید افراد داشته باشند. این میز تلویزیون‌ها به دو شکل کلی دیواری و زمینی در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی قابل مشاهده هستند که با وجود رایج بودن بیشتر مدل‌های زمینی، اگر خانه‌ای کوچک دارید بهتر است میز تلویزیون دیواری را انتخاب کنید. اما این که میز تلویزیون با چی ست میشه؟ سوال پرتکرار افراد است و از همین جهت مطلبی در خصوص جواب این سوال برای شما اماده کرده‌ایم.

اهمیت تلویزیون و تماشای تلویزیون امروزه به قدری در خانه‌ها زیاد شده که خانه‌های بزرگ با تعداد بیشتری اتاق، از یک اتاق یا فضای مجزا به اسم اتاق تی وی روم (tv room) برای چیدمان تلویزیون و هر لوازمی که مرتبط با تلویزیون باشد استفاده میکنند. البته تفاوتی ندارد شما تلویزیون و میز تلویزیون را برای اتاق تی وی روم، اتاق خواب، اتاق نشیمن، سالن پذیریرایی یا … در نظر دارید، اصول چیدمان و نکات ست کردن میز تلویزیون در هر قسمت خانه به یک شکل است و آن هماهنگی با لوازم و المان‌های نزدیک و مرتبط با تماشای تلویزیون است.

ست کردن میز تلویزیون در خانه تنها به منظور یکی بودن رنگ‌ها با هم نیست، شما باید به سبک، متریال و مدل میز با لوازم دیگر اصلی مثل مبل، میز‌های دیگر از جمله: میز جلو مبلی، میز عسلی، میز دکوری و … دقت کنید و از نظر رنگی یک هارمونی و ترکیب شیک و خاص را به وجود بیاورید.

در کنار توضیح درخصوص ست شدن میز تلویزیون با دکوراسیون داخلی، درباره‌ی بهترین و بدترین رنگ‌ها، سبک مناسب هر خانه و نکاتی که به داشتن بهترین میز تلویزیون کمک میکند را نیز ارائه میدهیم؛ پس به شما اطمینان میدهیم با مطالعه‌ی این مطلب تا انتها میتوانید بهترین انتخاب میز تلویزیون را برای منزلتان داشته باشید. 

توجه داشته باشید انتخاب نهایی برای این بخش از خانه و همچنین تمام دیزاین دکور خانه به سلیقه و مقدار خلاقیت شما برمیگردد به طوری که هر چقدر اصول و روش‌ها و ترفند‌های دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید در انتها شما هستید که باید با خرید بهترین لوازم و بهترین چیدمان هنر خود را به رخ بکشید. 

 

در سوفامبل میتوانید به راحتی میز تلویزیون، آینه کنسول، میز جلو مبلی عسلی و انواع مبلمان را از تولیدی‌ها خریداری کنید.

قیمت میز جلو مبلی قیمت میز تلویزیون قیمت مبل راحتی قیمت آینه کنسول

 

مقاله پیشنهادی: میز تلویزیون چه رنگی خوبه؟

 

میز تلویزیون با لوازم مرتبط با تلویزیون هماهنگ میشه

ست کردن میز تلویزیون با لوازم مرتبط

اولین قدم در ست کردن میز تلویزیون مشخص کردن جای میز و پس از آن وسایل بزرگ و اصلی مرتبط با تلویزیون تماشا کردن است که اغلب شامل مبل، میز جلو مبلی عسلی و قالیچه هستند. به عنوان مثال:

  • در سالن پذیرایی: پرده‌، قالیچه، میز جلو مبلی عسلی، ست مبلمان
  • در اتاق نشیمن یا تی وی روم: مبل، پرده، میز جلو مبلی و اکسسوری‌های بزرگ مثل صندلی راک، پاف
  • در اتاق خواب: سرویس خواب، کتابخانه، کاناپه تک، میز مطالعه

بعد از انتخاب جای چیدمان و تشخیص لوازم مهم برای ست کردن، توجه به سبک فضا بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا شما با مشخص کردن سبک به یک محدوده رنگی و متریال میرسید و از این سردرگمی بین دنیای رنگ و مواد و مدل‌ها خارج میشوید. 

مثلا اگر سبک سلطنتی را انتخاب کردید و از ست مبل سلطنتی با پایه چوبی، پارچه‌های پر نقش و نگار، حجم زیادی منبت کاری در کنار میز جلو مبلی عسلی مطابق این سبک به کار بردید قطعا باید یک میز تلویزیون چوب طبیعی با رنگ‌های باشکوه و لاکچری مثل: طلایی، نقره‌ای براق، طرح و رنگ اصلی چوب طبیعی یا طیف‌های مختلف قهوه‌ای و به طور کلی گروه رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. در صورتی که دیزاین محیط را سلطنتی میخواهید حتما باید تحمل تزئینات ریز و درشت منبت کاری و رنگ‌های براق پرتلالو را بر روی تمام بخش‌های میز تلویزیون، مبل، میز جلو مبلی و نیز پارچه‌های طرحدار را داشته باشید و از طرفی لازم به ذکر است، میز تلویزیون‌های سلطنتی گران قیمت ترین مدل‌های بازار هستند.

به هیچ وجه سعی نکنید برای تکراری نشدن میز تلویزیون از مدلی ساده‌تر یا سبکی متفاوت برای میز انتخاب کنید در حالی که مبل و میز‌های جلوی مبل شما در کنار قالیچه و تک تک المان‌های دیگر محیط سلطنتی هستند! زیرا با این کار تمام زیبایی را از محیط خانه میگیرید؛ پس اولویت ست شد میز تلویزیون از نظر سبک، رنگ، مدل و متریال با وسایل بزرگتر یا همان مبل، میز‌ها، پرده، قالیچه و … است.

لزومی برای دقیقا یکی بودن طیف رنگی میز تلویزیون، مبل، جلو مبلی و … با هم نیست؛ شما میتوانید از طیف‌های مختلف تیره و روشن یک یا دو رنگ هماهنگ بهره ببرید تا جلوه‌ای متفاوت و دلنشین داشته باشید. مثال: 

مبل پایه چوبی کرم روشن در کنار میز جلو مبلی عسلی قهوه‌ای نسکافه‌ای و میز تلویزیون رنگ خاکی انتخاب مناسبی میباشد.

رنگ میز تلویزیون متناسب با پس زمینه

ست کردن میز تلویزیون با رنگ پس زمینه

معمولا افراد تصور میکنند برای ست شدن رنگ میز تلویزیون با پس زمینه باید رنگی دقیقا یکسان در یک درجه رنگی برای هر دو انتخاب کنند در صورتی که این کار فقط نمای زیبای میز را گرفته یا به عبارتی به کلی آن قسمت از محیط را کور میکند. بهترین روش «ایجاد تضاد رنگی» با استفاده از دو رنگ هماهنگ مثل کرم روشن و قهوه‌ای است.

درصد بیشتری از خانه‌ها دیوار‌های رنگ ملایم و خنثی مثل کرم، نخودی، طوسی خیلی روشن، شیری یا سفید دارند که یک مزیت برای شماست و باعث میشود بدون محدودیت رنگ میز تلویزیون خود را انتخاب کنید، البته اگر قصد خرید میز رنگ روشن دارید حتما به اختلاف طیف رنگی با دیوار توجه داشته باشید تا رنگ و مدل میز به چشم بیاید.

در چندین سال گذشته به وفود دیوار‌های طرحدار شلوغ را می‌توانستید در خانه‌ها مشاهده کنید که حتی برای پشت میز‌ها هم استفاده میشد، اما خوشبختانه در حال حاضر طرح‌های شلوغ و رنگارنگ از مد رفته و سبک و سیاق سلایق مردم به سمت سادگی تمایل پیدا کرده است در نتیجه دیوار طرحدار را خیلی کم میتوانید در خانه‌ها یا حداقل برای پشت میز‌ها، مبلمان و … دید.

پس زمینه میز تلویزیون یا همان دیوار قرار گرفته پشت تلویزیون به قدری حائز اهمیت است که میتواند در احساسات و آرامش شما هنگام تماشای تلویزیون و برنامه مورد علاقه شما تاثیر گذار باشد؛ رنگ‌های تند مثل قرمز، نارنجی، زرد، سرخابی و طرح‌های خیلی شلوغ و رنگی حس اضطراب، هیجان، آشفتگی و کلافگی به شما میدهند بخصوص این که زمان زیادی نگاه شما به آن سمت است.

بهترین رنگ‌ها برای رنگ میز تلویزیون و پس زمینه سبک مینیمال، کلاسیک، سلطنتی و حتی مدرن به شرح زیر است: 

  • دیوار سفید با میز تلویزیون رنگ دلخواه 
  • پس زمینه کرم با میز قهوه‌ای، شکلاتی، کنفی، نخودی، نقره‌ای
  • پس زمینه طوسی با میز رنگ طلایی، شیری، کرم، سفید، بژ، خاکستری
  • دیوار نباتی با میز سفید، طوسی، خاکستری
  • دیوار خاکستری با میز سفید، طوسی روشن، فیلی، نقره‌ای، طلایی

اکسسوری‌ها را متناسب با رنگ، جنس و سبک میز تلویزیون تهیه کنید

ست کردن میز تلویزیون با اکسسوری ها

در ادامه مقاله با موضوع میز تلویزیون با چی ست میشه؟ به ست شدن اکسسوری‌ها یا همان دکوری‌های ریز و درشت خانه با میز اشاره میکنیم که احتمالا از نظر بیشتر افراد اهمیت زیادی ندارند، اما باید به این نکته دقت داشته باشید که عناصر دکوراتیو محیط اگر به درستی انتخاب نشوند عامل اصلی بی نظمی و ناهماهنگی دکوراسیون میشوند؛ در نتیجه هر اکسسوری که به نظرتان فقط زیبا میرسد را خریداری نکنید بلکه در کنار زیبایی به ست بودن رنگ، جنس و سبک آن با میز تلویزیون، مبلمان و … نیز دقت کنید.

برای نمونه تصویر بالا را مشاهده کنید که برای میز تلویزیون مدرن چوبی با پایه و نوار فلزی طلایی از دکوری فلزی طلایی بسیار ظریف و مدرنی استفاده شده است و قطعا بهترین انتخاب است.

شما میتوانید برای میز‌های تمام چوب از تزئینات ریز و درشت از جمله: ساعت رو میزی، مجسمه، قاب عکس، گلدان و … جوبی استفاده کنید که مطابق با سبک میز باشد؛ اما اگر پیشنهاد میکنیم هر سبکی را برای میز تلویزیون در نظر دارید از زیبایی و حس شادابی گل و گیاهان بهره ببرید.

گل‌ها و گیاهان سبز و رنگی بدون توجه به سبک، مدل و … به خوبی در هر گوشه‌ی خانه شما هماهنگ میشوند، تنها نکته در استفاده از آنها انتخاب سایز و جای مناسب گلدان‌ها میباشد به طوری که گل‌های آویز و رومیزی با سایز کوچکتر برای خانه متراژ کم و متوسط و گل‌های بزرگتر متناسب با خانه‌های بزرگ هستند.

نکات خرید میز تلویزیون

نکات ست کردن میز تلویزیون

در این بخش به چند نکته اشاره میکنیم که حتی اگر به هیچ کدام از موارد توضیح داده شده را هم رعایت کنید، با توجه به این موارد میتوانید تا حدودی ظاهر شیک فضای چیدمان شده با میز تلویزیون را حفظ کنید. 

مورد اول و مهم‌تر از همه خودداری از انتخاب رنگ‌های فانتزی و جیغ است. در واقع هر رنگی بجز گروه‌های خنثی انتخاب مناسبی برای میز تولویزیون که یک وسیله‌ی بزرگ و اصلی محسوب میشود و در مرکز توجه قرار میگیرد نیست! 

جدای این که رنگ‌های خیلی تند مثل قرمز، نارنجی، سرخابی و … باعث ایجاد حس اضطراب، هیجان خیلی زیاد، آشفتگی و … میشوند، خیلی زود به چشم شما تکراری و خسته کننده شده و بیشتر شما را کلافه و عصبی میکند. همچنین اگر از نظر مد و ترند بخواهیم به این موضوع بپردازیم باز هم فقط رنگ خنثی هر هر دوره زمانی شیک و ترند است و دیگر رنگ‌های گرم و سرد خیلی زود از مد میروند.

پس بهترین انتخاب برای میز تلویزیون طیف‌های تیره و روشن از رنگ‌های خنثی مثل: قهوه‌ای، سفید، مشکی، کرم، طوسی، بژ، صدفی و … است.

مورد بعد در نظر گرفتن متراژ محیط مدنظر برای میز تلویزیون و پس از آن انتخاب تیره یا روشن بودن رنگ میز است؛ در اصل انتخاب رنگ یک بحث و درجه تیره و روشن بودن آن مسئله‌ای جدا است.

میز تلویزیون رنگ روشن و همینطور ترکیب تعداد رنگ‌های کمتر با هم برای میز میتواند در بزرگتر و درخشان‌تر بودن فضای تی وی روم، پذیرایی، نشیمن یا هر قسمت از خانه با تاثیر گذار باشد همانطور که برخلاف آن میز تیره یا چند رنگ قطعا خانه را دلگیر و کوچک نشان میدهد.

 

مقاله پیشنهادی: انواع میز تلویزیون

 

ساده ترین راه ست کردن میز تلویزیون و داشتن دکوراسیون داخلی منظم

راه ست کردن میز تلویزیون در خانه

از آنجایی که یکی از معضلات همه‌ی افراد خرید لوازم هماهنگ و ست با هم است، میتوانید مستقیما به سراغ خرید یک ست کامل میز تلویزیون، میز جلو مبلی، میز عسلی و آینه کنسول از یک فروشگاه بروید تا دغدغه‌ی ست کردن لوازم اصلی خانه را نداشته باشید.

البته پیشنهاد عالی ما سفارش ست‌های میز و کنسول شیک، قیمت مناسب و درجه یک به تولیدی‌های قرار گرفته در سایت سوفامبل است. در این روش نه تنها میتوانید تنوع خیلی زیادی از مدل و سبک محصولات را از تعداد زیادی تولیدی مشاهده و بررسی کنید، بلکه امکان ایجاد تغییرات خیلی زیاد و شخصی سازی کامل محصولات نیز برای شما قرار گرفته است. 

در ست‌های میز و کنسول تولیدی‌های معرفی شده توسط سوفامبل دقیقا اجزاء اصلی که باید در هر خانه‌ای با هم ست باشند را میتوانید یکجا یا در صورت تمایل مجزا خریداری کنید که شامل: میز جلو مبلی، 2 یا 3 عدد میز عسلی، میز تلویزیون و آینه کنسول میشود.

خرید از سوفامبل بسیار راحت است به طوری که محصولات تولیدی‌های معتبر را در سایت مشاهده کرده و پس از انتخاب با شماره تماس تولیدی تماس میگیرید تا ثبت سفارش نهایی را انجام دهید. حتی برای اطمینان بیشتر، امکان خرید حضوری و یا بازدید نهایی از سفارشتان نیز در تولیدی وجود دارد.

 

مشاهده ست‌های میز و کنسول

 

بالاخره میز تلویزیون با چی ست میشه؟

در مقاله میز تلویزیون با چی ست میشه؟ توضیح دادیم که تفاوتی ندارد چه مدل تلویزیونی را خریداری کرده‌اید بلکه برای راحتی بیشتر در تماشای تلویزیون و زیبایی محیط باید میز تلیزیون زمینی یا دیواری را نیز تهیه کنید، اما در خصوص ست کردن میز تلویزیون باید خلاقیت و دقت زیادی را به خرج بدهید تا از ناهماهنگی و بی‌نظمی در خانه جلوگیری شود.

در جواب این سوال ابتدا باید بگوییم لوازم اصلی و مرتبط با تماشای تلویزیون را که انتخاب کرده‌اید باید از نظر رنگ، سبک، مدل و … با میز تلویزیون ست باشند که این موارد شامل وسایل زیر است:

  1. ست مبلمان چیدمان شده جلوی تلویزیون
  2. میز جلو مبلی و علی‌های جلوی مبل
  3. قالیچه‌ی پهن شده جلوی میز تلویزیون
  4. آینه کنسول قرار گرفته در محیط مخصوص تلویزیون 
  5. ست سرویس خواب و کاناپه قرار گرفته برای تماشای تلویزیون در اتاق خواب

پس از مشخص کردن وسایل مرتبط با تلویزیون و هماهنگی آنها بهتر است توجهی به پس زمینه‌ی میز بیندازید و از هماهنگی رنگ‌ آنها و همچنین یک طیف نبودن رنگ میز و دیوار اطمینان حاصل کنید؛ جرا که در صورت دقیقا یک طیف و یک رنگ بودن پس زمینه و میز، امکان از بین رفتن جلوه میز و حتی نمایی بی‌روح در دکوراسیون همان بخش وجود دارد.

نکته‌ای که درباره این موضوع توجه کنید این است که رنگ وسایل را میتوانید در یک یا دو رنگ مختلف در طیف‌های متنوع تیره و روشن انتخاب کنید ولی برای سبک محیط دقیقا برعکس میباشد به طوری که تمام وسایل باید متناسب با سبک واحد محیط باشند؛ مثلا اگر مبل و میز جلو مبلی مینیمال را انتخاب کردید به هیچ وجه میز تلویزیون مدرن یا کلاسیک خریداری نکنید.

شاید تصور کنید اکسسوری‌های کوچک اطراف میز و روی میز تاثیر چندانی ندارند و بدون در نظر گرفتن توازن با میز تلویزیون و فقط بخاطر زیبایی آنها را خریداری کنید؛ اما باید اطلاع دهیم این کار نه تنها فضای تی وی روم، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن یا هر بخشی که دارای میز تلویزیون است را بی نظم نشان میدهد، بلکه میتواند سبک و ترکیب رنگی تمام فضا را بهم بریزد؛ پس تمام اجزاء ریز و درشت باید متناسب با میز تلویزیون باشند فقط به وسایل اصلی و بزرگتر توجه بیشتر داشت.

روشی که برای کاملا ست شدن وسایل بزرگ به شما پیشنهاد میدهیم خرید همزمان ست میز و کنسول از یک تولیدکننده معتبر معرفی شده در سوفامبل است که در این ست‌های میز و کنسول میتوانید یک میز جلو مبلی، یک میز تلویزیون، دو یا سه عدد میز عسلی و یک آینه کنسول را یکجا دریافت کنید؛ البته که امکان خرید تکی هرکدام نیز در سوفامبل برای شما فراهم شده است.

5/5 - (1 امتیاز)