بهترین رنگ برای آینه کنسول چه رنگیه؟

آینه کنسول که از دو بخش میز کنسول به همراه آینه ست تشکیل میشود، یکی از عناصر دکوراتیو و در عین حال بسیار کاربردی در قسمت‌های مختلف هر خانه مثل: اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق خواب، راهرو، ورودی خنه و … است. این آینه کنسول های جذاب، امروزه به قدری محبوب و ترند شده‌اند که در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای حداقل یکی از آنها را میتوان مشاهده کرد و عدم وجود آن در محیط، به چشم بیننده میتواند یک نقص شمرده شود؛ از طرفی به دلیل جدید بودن آینه کنسول در دکوراسیون داخلی، برخی افراد همچنان برای خرید مدل، ابعاد، سبک و پس از این‌ها انتخاب بهترین رنگ برای آینه کنسول دچار سردرگمی و مشکل هستند، از همین رو تصمیم گرفتیم تا در ادامه متن توضیح مفصلی در خصوص رنگ متناسب آینه کنسول هر خانه ارائه دهیم.

اما پیش از پرداختن به چگونگی انتخاب رنگ آینه کنسول‌ها بهتر است اشاره‌ای به شکل کلی و کاربرد آنها داشته باشیم. 

ظاهر آینه کنسول به شکل میز کم عرض و کشیده‌ای میباشد که اغلب با ارتفاع نسبتا زیادی طراحی میشود و چیدمان آنها همیشه کنار دیوار یا در اصل چسبیده به دیوار انجام میشود؛ این نوع طراحی و چیدمان، علت اصلی اشغال فضای خیلی کم در فضای خانه و همچنین مورد استقبال قرار گرفتن آینه کنسول است. 

داشتن آینه کنسول کمک خیلی خوبی برای ایجاد نظم و جلوگیری از شلوغ شدن فضای خانه میشود؛ زیرا اکثر مدل‌ها دارای تعدادی کشو و کمد هستند که میتوانید لوازم خرده ریزه اضافی یا حتی اسناد و مدارک ضروری را برای شما حفظ کند. جدا از زیبا و لوکس‌تر شدن دکوراسیون خانه که اشاره بیشتر به آن توضیح واضحات است، از کاربرد‌های دیگر آینه کنسول میتوان موارد زیر را نام برد:

  1. چیدمان ظروف گران قیمت یا اکسسوری‌هایی از جمله: گلدان، مجسمه، شمعدان و …
  2. آینه‌های بزرگ برای خانه‌های کوچک بسیار مفید هستند به طوری که با انعکاس نور میتوانند محیط را بزرگتر و درخشان‌تر نشان دهند
  3. به عنوان یک نقطه کانونی شیک در هر بخش خانه استفاده میشوند
  4. آینه کنسول در سالن پذیرایی برای قرار دادن خوراکی‌ها و ظروف پذیرایی از میهمان استفاده میشوند یا در واقع به عنوان میز خوراکی کاربرد دارد
  5. گوشه‌ی خالی و بی استفاده‌ در خانه‌های بزرگ را به بهترین شکل ممکن پوشش میدهد
  6. بهترین جایگزین برای میز آرایش قدیمی و جاگیر در اتاق خواب است

لزومی برای خرید ست آینه کنسول نیست، میتوانید به دلخواه خود میز کنسول را تنها خریداری کنید و حتی در صورت تمایل به هماهنگی بین عناصر اصلی، بهترین کار خرید همزمان آینه کنسول، میز تلویزیون، میز جلو مبلی و میز عسلی از تولیدی‌های معتبر قرار گرفته در سوفامبل است.

 

در سوفامبل جدیدترین مدل‌های آینه کنسول، میز جلو مبلی عسلی، میز ناهار خوری، مبلمان و دیگر مصنوعات چوبی منزل را میتوانید از تولیدی‌ها خریداری کنید.

قیمت آینه کنسول قیمت مبل سلطنتی قیمت میز جلو مبلی عسلی قیمت میز ناهار خوری

 

مقاله پیشنهادی: آینه کنسول مناسب خانه‌های کوچک

 

رنگ آینه کنسول را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ مناسب برای آینه کنسول

البته که انتخاب رنگ بستگی به سلیقه هر فرد دارد و این شما هستید که در انتها باید تصمیم نهایی را برای رنگ آینه کنسول و تک به تک وسایل خانه بگیرید ولی شک نکنید که رعایت اصول زیبایی شناسی و در نظر گرفتن نکات در انتخاب رنگ‌ها میتوانید تا حد خیلی زیادی یاری دهنده شما باشد و به به داشتن خانه‌ای زیباتر و دلنشین‌تر کمک کند.

  • سبک دکوراسیون

بعد از این که سبک کلی هر بخش منزلتان را بر اساس متراژ، سلیقه شخصی، عناصر دیگر محیط و … مشخص کردید انتخاب رنگ آینه کنسول و المان‌های دیگر برای شما آسان میشود؛ چرا که با این کار، به رنگ‌های کمتری محدود شده و کمی از سردرگمی در بین دنیای رنگ‌ها خارج میشوید ولی این که برای هر سبک باید آینه کنسول چه رنگی را تهیه کنید را در بخش‌های بعدی توضیح میدهیم.

  • متراژ خانه 

آینه کنسول در خانه کوچک

رنگ آینه کنسول یکی از عوامل تاثیرگذار در کوچک یا بزرگتر به نظر رسیدن خانه شما است و با انتخاب صحیح آن میتوانید به هدف خود که بزرگتر نشان دادن خانه یا پر کردن فضاهای خالی میباشدبرسید. 

تولیدی‌ها رنگ مختلفی از آینه کنسول را طراحی و تولید میکنند تا حتی کوچکترین بخش‌های خانه هم قادر به استفاده از این وسیله‌ی کاربردی و شیک باشند. تنها نکته‌ای که باید هنگام خرید متمرکز باشید «رنگ‌های تیره برای خانه بزرگ و رنگ روشن برای خانه کوچک و متوسط» و هماهنگی رنگ با دیوار است؛ یعنی برای خانه کوچک ابتدا باید جای دقیق آینه کنسول را مشخص کرده و طیف روشن‌ یا تیره‌تر از دیوار را برای رنگ آینه کنسول مشخص کنید.

در صورتی که قصد خرید آینه کنسول در بخش کوچک خانه را دارید، طیف روشن و برای فضای بزرگ در خانه از طیف تیره‌تر از دیوار استفاده کنید.

  • محل قرار گیری

محل قرارگیری اینه کنسول

آینه کنسول یکی از وسایلی است که میتوان از یک تا هر تعداد مورد نیاز دز خانه استفاده کرد و حتی امکان قرار دادن در همه‌بخش‌ها از جمله سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، سالن غذاخوری، اتاق خواب، اتاق میهمان و … آن را چیدمان کرد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون، متناسب با همان فضا کاربرد مختص خود را دارد.

اما برای سوال کنسول با چی ست میشه؟ ابتدا باید جای آن را مشخص کرد و براساس المان‌های اصلی محیط برای رنگ آینه کنسول تصمیم گرفت؛ چرا که آینه کنسول نیز از وسایل تزئینی کاربردی اصلی هر نقطه از خانه محسوب میشود. به عنوان مثال:

  1. سالن پذیرایی: آینه کنسول سالن پذیرایی را بهتر است با ست مبلمان، میز جلو مبلی عسلی و میز تلویزیون هماهنگ کرد
  2. اتاق نشیمن: در این بخش از خانه میتوانید بر اساس رنگ ست مبل، میز جلو مبلی، پاف، صندلی‌های تک آینه کنسول انتخاب کرد
  3. اتاق خواب: رنگ اجزاء سرویس خواب از جمله تخت، کمد، فایل‌ها، پاتختی و … را با آینه کنسول ست کنید زیرا آینه کنسول نیز یکی از اجزاء سرویس خواب است
  4. سالن غذا خوری: المان اصلی یک سالن غذاخوری «میز ناهار خوری» است، پس رنگ میز ناهار خوری و آینه کنسول باید متناسب با هم باشد

توجه داشته باشید منظور از ست شدن یا هماهنگی آینه کنسول با اجزاء دیگر محیط، لزوما همرنگ بودن آنها نیست؛ شما میتوانید از یک رنگ در طیف‌های مختلف تیره و روشن برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید و با جذابیت ترکیب رنگی دکوراسیون منزلتان را دوچندان کنید. مثال:

اگر رنگ میز مبلمان کرمی در پذیرایی دارید، آینه کنسول نسکافه‌ای، شکلاتی، بلوطی و عسلی و حتی شیری رنگ گزینه خیلی خوبی برای شماست که البته این انتخاب بستگی به سلیقه هر فرد و شرایط خانه دارد. به طور کلی رعایت این نکات به زیبایی خانه شما کمک میکند ولی در نهایت انتخاب و چیدمان تمام دکوراسیون داخلی تا حد زیادی نیاز به خلاقیت، ابتکار و ذوق و سلیقه صاحب خانه دارد.

رنگ مناسب آینه کنسول سلطنتی

رنگ آینه کنسول سلطنتی

در صورتی که سبک سلطنتی را انتخاب کرده‌اید قطعا متراژ زیادی برای چیدمان آینه کنسول در اختیار دارید و با رنگ‌های پر زرق و برق و اشغال فضای زیاد توسط آینه کنسول مشکلی ندارید؛ زیرا همانطور که مطلع هستید در این سبک همه‌ی وسایل پر از تزئینات ریز و درشت منبت کاری به شکلی استادانه و پر کار است که این مسئله سبب ابعاد بزرگتر اینه کنسول سلطنتی نسبت به دیگر سبک‌ها میشود. 

ولی در خصوص رنگ آینه کنسول به سبک سلطنتی به وضوح مشخص است رنگ‌های «طلایی و نقره‌ای» و دیگر رنگ‌های براق از جمله مسی، بژ حرف اول را میزنند و پس از آن رنگ‌های خنثی بخصوص طیف‌های قهوه‌ای و رنگ اصلی چوب است! برخلاف آن، تمام رنگ‌های فانتزی گرم و سرد مثل: زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و … در آینه کنسول سلطنتی جایی ندارند.

برای این سبک میتوانید ترکیب رنگی‌های مختلفی را مشاهده کنید که جدیدا تولید و به بازار عرضه شده است. مثل: ترکیب رنگ همزمان طلایی و نقره‌ای، یک رنگ براق برای نقوش برجسته و زمینه ساده و …

مزیت داشتن مدل‌های دارای رنگ براق بخصوص رنگ طلایی، به وجود آوردن حس دکوراسیون گران قیمت و داشتن وسیله‌ی ارزشمند در خانه است؛ زیرا این رنگ‌های براق یادآور فلزات طلا، نقره، مس و … هستند.

بهترین رنگ آینه کنسول سبک مدرن

رنگ آینه کنسول مدرن

تنها سبکی که برای انتخاب رنگ لوازم دست شما را باز گذاشته تا به دلخواه خودتان بین دسته‌های رنگی گرم، سرد، خنثی انتخاب کنید «دکوراسیون مدرن» است. اگر از این سبک رنگارنگ و هیجان‌آور برای پذیرایی، اتاق خواب و بخش‌های دیگر استفاده کرده‌اید و به دنبال رنگ انتخاب رنگ آینه کنسول هستید این مژده را میدهیم که برای انتخاب لوازم این سبک محدودیت رنگی ندارید! ولی همین انتخاب‌های زیاد میتواند حسابی شما را گیج و سردرگم کند.

در نتیجه به نکات زیر قبل از انتخاب رنگی فانتزی توجه کنید:

  • رنگ‌های جیغ و خیلی تند مثل قرمز، نارنجی، سرخابی و از این گروه رنگ‌ها بعد از گذشت مدتی حس هیجان بیش‌ از حد، اضطراب، بی خوابی و … میشود به طوری که لحظه‌ای نمیتوانید آن رنگ را تحمل کنید، پس به خسته کننده بودن و تاثیرات رنگ بر احساسات را در نظر داشته باشید
  • قصد تغییر یکی از وسایل یا تغییر دکوراسیون را ندارید؟ اگر از رنگ‌های فانتزی برای آینه کنسول استفاده کنید در زمان تغییر دکوراسیون و ست کردن آن رنگ با وسایل جدید دچار مشکل میشوید.

بهترین رنگ برای آینه کنسول را در بین گروه رنگ‌های خنثی میتوان یافت؛ اما چرا در هر سبکی اسمی از رنگ‌های خنثی برده میشود؟ علت کاربرد خیلی زیاد رنگ خنثی مخصوصا در وسایل بزرگ و گران قیمت خانه ویژگی‌های زیر است:

  1. با تمام رنگ‌ها هماهنگ میشوند
  2. در هر دوره زمانی حتی با گذشت قرن‌ها همچنان مطابق مد و ترند است
  3. مورد پسند همه‌ی افراد در هر سن و شخصیتی میباشد
  4. بخاطر ساخته شدن از رنگ‌های اصلی و حس سنگینی و جذابیت، هیچ وقت از آن خسته نمیشوید
  5. از یک تا چندین رنگ خنثی در کنار هم میتوان استفاده کرد بدون این که نگران بهم ریختگی و شلوغی محیط بود

در صورتی که اصرار به خرید آینه کنسول رنگی بجز رنگ خنثی دارید، ترجیحا آینه کنسول را در اتاق خواب، اتاق کودک یا اتاق میهمان چیدمان کنید نه سالن پذیرایی، راهرو و بخش‌های رسمی و عمومی خانه! همچنین رنگ‌های پاستلی ملایم مثل صورتی روشن، یاسی، عسلی و نیز رنگ‌های سنگین از جمله سبز تیره، زرشکی و … بهتر از رنگ‌های جیغ هستند.

به دلیل این که در آینه کنسول‌های مدرن در کنار متریال محبوب و ارزشمنده چوب، از فلز هم استفاده میشود؛ میتوانید بجز پایه‌ها در بخش‌های دیگر آینه کنسول نیز از رنگ طلایی و نقره‌ای متالیک استفاده کنید.

همچنین یکی دیگر از مدل‌هایی که با خیال راحت از قدیمی نشدن آن میتوان خریداری کرد «آینه کنسول با تزئینات آینه‌ای» است؛ در این نمونه ورق‌های آینه‌کاری رنگی که غالبا رنگ‌های خنثی دارند استفاده میشود و از آنجایی که آینه در هر دوره بین مردم محبوب و جذاب بوده، پس محصولات آینه‌ای مدرن نیز در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، بژ، مسی، نباتی و … میتوانند همیشه شیک و حذاب باشند.

انتخاب رنگ متناسب با سبک مینیمال

رنگ آینه کنسول مینیمال

در بین قوانین محدودکننده‌ی دکوراسیون داخلی سبک مینیمال، رنگ‌ها یکی از موارد اصلی و خیلی مهم هستند به طوری که با به کار بردن یک رنگ اشتباه یا برخلاف اصول سبک و سیاق دلنشین مینیمال، تمام حس سادگی و بی تجملاتی محیط را بهم ریخته‌اید و محیط را از سبک مینیمال به سبک مدرن تبدیل میکند.

رنگ تمام وسایل اصلی بزرگ و کوچک مثل: میز ناهار خوری، مبل، میز تلویزیون و … همچنین لوازم تزئینی کوچک و بزرگ از جمله آینه کنسول، گلدان و … در سبک مینیمال باید از در بین رنگ‌های خنثی انتخاب شوند تا حس آرامش و متانت دکوراسیون داخلی را حفظ کند ولی برای تیره و روشن بودن رنگ مدنظرتان محدودیتی وجود ندارد.

احتمالا تصور میکنید با استفاده از تنها رنگ خنثی انتخاب‌های زیادی برای آینه کنسول ندارید، ولی آینه کنسول مینیمال شما میتواند ترکیبی از دو رنگ خنثی متضاد هم یا دو طیف از یک رنگ باشد که نمونه‌ی آن را در تصویر بالا مشاهده میفرمایید. مثال‌های دیگر برای ترکیب رنگی آینه کنسول مینیمال به شرح زیر است:

آینه کنسول مینیمال

  • ترکیب رنگ سفید و مشکی
  • ترکیب کرم و قهوه‌ای
  • ترکیب سفید و طوسی
  • ترکیب خاکستری و طوسی روشن
  • ترکیب عسلی و مشکی و…

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، مزیت این دسته رنگ‌ها هماهنگی فوق‌العاده‌ای که با همه‌ی رنگ‌های دیگر حتی با رنگ خنثی دیگر دارند میباشد و این ویژگی سبب شده تا مدل‌های بیشتری برای آینه کنسول مینیمال خود داشته باشید.

بهترین رنگ آینه کنسول کلاسیک

رنگ آینه کنسول کلاسیک

وقتی اسم سبک کلاسیک آورده میشود، تصور وسایل چوبی با رگه‌های بخصوص چوب در ذهن‌ها نقش میبندد؛ چرا که از گذشته تا اکنون آینه کنسول چوبی جدید، شیک ترین مدل آینه کنسول محسوب میشده و مردم با اطمینان کامل از زیبایی و کیفیت آن را خریداری میکردند. از همین رو بهترین رنگ آینه کنسول کلاسیک را طیف‌های چوب که شامل:

  • قهوه‌ای تیره
  • قهوه‌ای روشن
  • نسکافه‌ای
  • کنفی
  • عسلی
  • قهوه‌ای متمایل به قرمز
  • قهوه‌ای با رگه‌های طوسی و … 

میشود؛ ولی در این سبک مدل‌هایی با رنگ سفید، مشکی، مسی، بژ و … نیز که در دسته رنگ‌های خنثی هستند قابل مشاهده و خریداری میباشد.

نمای اصلی چوب به خودی خود آینه کنسول شما را گران قیمت و لاکچری نشان میدهد، بخصوص که با سبک کلاسیک و دارای طرح‌های ریز پیچیده منبت کاری همراه باشد، ولی با این وجود میتوانید در کنار چوب از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، بژ، مسی و … براق برای قسمت‌های تراش خورده استفاده کنید تا آینه کنسیول مدنظرتان ظاهر رسمی‌تری داشته باشد.

 

مقاله پیشنهادی: 9 مدل آینه کنسول سفید و مشکی

 

بالاخره آینه کنسول چه رنگی بخریم؟

درباره‌ی بهترین رنگ برای آینه کنسول گفته شد که: آینه کنسول از ترکیب یک میز کنسول و آینه ست تشکیل میشود و امروزه در دکوراسیون داخلی منازل بسیار ترند شده است. میز کنسول درواقع به شکل یک میز کم عرض ولی کشیده و بلندی میباشد که در کنار دیوار چیدمان شده تا فضای خیلی کمی را به خود اختصاص میدهد. این آینه کنسول‌ها را میتوانید بر اساس نیاز و سلیقه خود در هر بخش از خانه مثل: اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق خواب، سالن غذاخوری، راهرو یا ورودی خانه و … قرار بدهید که کاربرد آن نیز بر همین مبنا تعیین میشود. به عنوان مثال: آینه کنسول پذیرایی را میتوان به عنوان میز خوراکی‌ها و ظروف پذیرایی از میهمانان، آینه کنسول اتاق نشیمن را برای چیدمان عکس‌های خانوادگی، آینه کنسول اتاق خواب را بجای میز آرایش‌های قدیمی و حتی از آینه کنسول راهرو بجای جاکفشی نیز استفاده کرد.

اما برای انتخاب بهترین رنگ آینه کنسول باید در کنار سلیقه شخصی خود، به مواردی دیگری در خانه توجه کرد و براساس آن یک رنگ متناسب را انتخاب کرد که از مهم‌ترین آنها میتوان به سبک دکوراسیون، متراژ خانه و محل قرارگیری ست آینه کنسول اشاره کرد. انتخاب یک سبک واحد در نقطه مدنظر برای آینه کنسول میتواند تا حد زیادی شما را از سردرگمی خارج کند؛ چرا که هر سبک محدوده‌ی خاصی از رنگ‌ها را شامل میشود. با دقت به متراژ خانه به راحتی تیره یا روشن بودن رنگ آینه کنسول را مشخص کرد به طوری که آن بخش از خانه متراژ کمی دارد بهتر است از رنگ‌های روشن و در صورت زیاد بودن متراژ خانه از رنگ‌های تیره، متوسط و یا ترکیب تیره، روشن و متوسط به کار برده شود. با همه‌ی این توضیحات نباید اهمیت هماهنگی رنگ وسایل اصلی هر قسمت از محیط را فراموش کرد؛ در نتیجه ابتدا ببینید المان‌های اصلی مثل: مبلمان، میز جلو مبلی عسلی، میز ناهار خوری و … چه رنگی هستند.

اما به طور کلی بهترین رنگ‌ها در هر سبک دکوراسیون داخلی به شرح زیر است: 

  • دکوراسیون سلطنتی و مجلل: رنگ‌های براق طلایی، نقره‌ای، مسی، بژ و رنگ‌های خنثی
  • در سبک کلاسیک: رنگ اصلی چوب و رنگ‌های خنثی بخصوص طیف‌های قهوه‌ای، کرم، سفید، طوسی
  • سبک مینیمال: فقط رنگ‌های خنثی در طیف‌های ختلف تیره، روشن، متوسط و ترکیب آنها
  • در سبک مدرن: رنگ‌های خنثی، رنگ‌های براق فلزات و آینه‌ای برای نقاط عمومی خانه از جمله پذیرایی، اتاق نشیمن، راهرو و … همچنین رنگ‌های پاستلی ملایم برای اتاق خواب مناسب هستند
5/5 - (2 امتیاز)