کدام مبل مناسب خانه کوچک است؟

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها، چیدمان درست منازل برای استفاده حداکثری از فضای مفید خانه امری بسیار مهم است. این مسئله باعث شده تا طراحی‌ها و تولیدات المان‌های دکوراسیون به صورتی باشد که اکثر لوازم کاربردهای چندگانه داشته باشند تا علاوه بر اشغال کردن فضای کمی بتوانند جایگزین چند وسیله کاربردی باشند.

با این حال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد انتخاب مبل مناسب خانه کوچک  است که علاوه بر داشتن زیبایی باعث کوچک‌تر شدن فضا نشود.

در این متن قصد داریم انواع مبل مناسب خانه کوچک را  معرفی کرده و به بررسی نکاتی بپردازیم که به شما در چیدمان منازل کوچک برای داشتن فضایی دلنشین، زیبا و راحت کمک می‌کند.

 

شما میتونید توی فروشگاه مبلمان سوفامبل انواع مدل‌های مبلمان رو به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید!

مبلمان ال

مبلمان ال

به طور کلی مبل ال مدلی از مبلمان مدرن و راحتی است که میتوان در دسته مبل مناسب خانه کوچک قرارداد. این مدل به دلیل سادگی زیاد و یکپارچگی فضای بسیار کمی را اشغال کرده و از اتلاف فضا تا حد زیادیی جلوگیری می‌کند.

مبل ال به دلیل داشتن زاویه 90 درجه به سادگی در کنج قرار میگیرد که همین امر موجب بازتر شدن محیط می‌شود از این رو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای منازل با متراژ پذیرایی کوچک است. از سوی دیگر به دلیل سادگی این مدل مبلمان استفاده از صندلی‌های تکی متنوع برای زیادتر شدن تعداد صندلی استفاده کرد و همچنین محیطی گرم و آرام جهت استراحت و پذیرایی از مهمانان ایجاد کرد.

با افزایش محبوبیت مبلمان ال، تعداد تنوع در مدل‌های آن تا حدی بالا رفته که دیگر هر فردی با توجه به سلیقه خود می‌تواند مدلی مناسب از انواع راحتی، کلاسیک، چستر، سلطنتی و … را در قالب مبل ال داشته باشد.

همچنین میتوانید قیمت مبل ال تولیدی‌ها را در سوفا مبل مشاهده کنید.

استفاده از نیم ست

استفاده از نیم ست

اگر مبلمان ال مورد پسند شما نیست و ترجیح می‌دهید به جای استفاده از یک مبل یکپارچه، مبلمان شما از چند بخش جداگانه تشکیل شود می‌توانید به جای استفاده از یک ست کامل مبلمان، یک نیم ست مناسب و ساده انتخاب کنید تا چیدمانی ایده آل داشته باشید. نیم ست ها هم انتخاب خوبی برای مبل مناسب خانه کوچک حساب می‌شوند.

نیم ست‌ها معمولا از یک مبل بزرگ دو یا سه نفره به علاوه دو مبل تکی تشکیل می‌شوند که به شما کمک می‌کند چیدمان مورد نظر خود را داشته باشید. بر خلاف معمول که گفته می‌شود مبلمان از دیوار فاصله داشته باشد در منازل کوچک استفاده از هر کنج و دیوار بلا استفاده به بازتر شدن محیط کمک می‌کند.

از این روی بهتر است مبلمان را به نحوی قرار دهید که در غیر مفیدترین قسمت قرار گرفته از ایجاد شلوغی در محیط جلوگیری نماید.

سبک چیدمان مینیمال

سبک چیدمان مینیمال

به طور کلی بهترین انتخاب برای چیدمان فضای پذیرایی استفاده از سبک چیدمان مینیمال است. به دلیل کوچک بودن فضای مفید پذیرایی، هرچه مدل مبلمان ساده‌تر باشد، به خلوت‌تر شدن فضا کمک می‌کند. استفاده از مبلمان استیل و یا ست‌های کامل مبلمان می‌تواند به کلی فضای مفید مورد استفاده در خانه را از بین ببرد و اصطلاحا در محیط خفگی ایجاد کند.

استفاده از مبلمان با پایه‌های بلند، تاج و بدنه کار شده نیز شلوغی زیادی وارد محیط کرده و باعث می‌شود متراژ خانه کوچک‌تر به نظر بیاید. به همین دلیل در هنگام انتخاب مبلمان برای چیدمان در پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که پایه‌های کوتاه‌تری داشته یا به طور کلی پایه ندارند و همچنین بدنه و دسته زیادی نداشته باشند. این مسئله در مورد تشکچه‌های مبل نیز صادق است. استفاده از مبلمانی با تشکچه یا پشتی‌های بسیار بزرگ و پارچه‌های ضخیم نیز که حجم زیادی دارند باعث می‌شود فضا کوچکتر به نظر برسد.

از همین جهت استفاده از سبک‌های مینیمال بسیار کارآمد است. به دلیل کم بودن المان‌ها و استفاده مفید فضا در این سبک چیدمان، می‌توانید از کوچکترین محیط بهترین استفاده را داشته باشید. به کاربردن وسایل چندکاربردی در عین سادگی ظاهری شاخصه اصلی این سبک است.

به عنوان مثال برای بازتر بودن فضای پذیرایی می‌توانید از شلف‌های دیواری به جای کتابخانه‌های بزرگ و جاگیر استفاده کنید و یا از میزهایی را که امکان تغییر سایز و یا ترکیب شدن دارند را انتخاب نمایید.

استفاده از رنگ مبلمان مناسب

استفاده از رنگ مبلمان مناسب

انتخاب رنگ همیشه تاثیر به سزایی در بزرگ یا کوچک‌تر نشان دادن محیط خانه دارد. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب مبلمان با توجه به متراژ خانه می‌تواند کمک بزرگی به نمای منزل شما کند. به طور معمول انتخاب رنگ‌های تیره برای منازل کوچک اصلا پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است تا حد امکان از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید تا بتوانید فضا را بازتر از حد معمول نشان دهید.

استفاده از مبلمان با رنگ روشن و خنثی زیبایی بی‌نظیری به فضای پذیرایی شما می‌دهد اما علاوه بر آن امکان استفاده از رنگ‌های دیگر را نیز در اختیار شما می‌گذارد. به طور معمول رنگ‌های متنوع و زیادی با رنگ‌های خنثی ست می‌شوند از همین روی می‌توانید به صورت فصلی و دوره‌ایی، دکوراسیون منزل خود را با استفاده از اکسسوری‌های رنگی تغییر داده بدون اینکه محیطی شلوغ و کوچک در پذیرایی خود ایجاد کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی برای چیدمان منازل کوچک و انتخاب مبل مناسب خانه کوچک بهتر است سادگی وسایل را در الویت خود قرار دهید و به سراغ مبلمانی مینیمال و راحتی باشید. هرچه ارتفاع مبلمان شما کمتر باشد و پایه و دسته‌های کوچک‌تر و کمتری داشته باشند، محیط پذیرایی شما بازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌آید. بهتر است از وسایل کم جا و مفید مانند پاف و صندلی‌های تکی کوچک در محیط کوچک استفاده کنید تا علاوه بر استفاده مفید از کارآیی آنها به فضای زیادی برای جا دادنشان احتیاج نداشته باشید. همچنین قرار دادن میز بزرگ در وسط مبلمان می‌تواند دست و پا گیر باشد بهتر از میزهای کوچک در کناره‌های مبل استفاده کنید تا در فضا صرفه جویی کرده باشید.

در انتها نیز توجه داشته باشید که با تقسیم بندی محیط خانه به نحو صحیح می‌توانید کمک بزرگی به زیبایی دکوراسیون خود کنید. این تقسیم بندی می‌تواند با نحوه قرار گرفتن مبلمان و یا تنوع رنگی ایجاد شود. بهتر است فضایی مربعی شکل با یک نقطه کانونی مانند تلویزیون را برای چیدن مبلمان در پذیرایی در نظر بگیرید و مبلمان خود را به نحوی قرار دهید که از سه جهت بسته و تنها از یک جهت مسیر رفت و آمد داشته باشد. با استفاده از این مدل چیدمان شما فضایی اختصاصی در متراژی کوچک برای مبلمان خود ایجاد می‌کنید و تا حد امکان از فضای مفید خانه بهترین استفاده را خواهید داشت.

شما نیز اگر مدل‌های خاص یا چیدمان خاصی که مناسب منازل کوچک است میشناسید و یا استفاده میکنید، در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

شما در سوفا مبل میتوانید انواع قیمت مبل راحتی، قیمت مبل ال، قیمت مبل کلاسیک و … را مشاهده کنید و خرید خود را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان انجام دهید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از آخرین محصولات، اخبار و تخفیف‌ها صفحه اینستاگرام سوفا مبل را دنبال کنید.

1. بهترین نوع مبلمان برای خانه‌ی کوچک کدام است؟

انتخاب نوع مبل به سلیقه‌ی شخصی، نوع دکوراسیون و نوع چیدمان بستگی زیادی دارد اما مبلمان ال، نیم ست، مبلمان راحتی ظریف میتواند انتخاب مناسبی برای خانه‌هایی با متراژ کوچک باشد.

2. در خانه‌های متراژ متوسط و کوچک از چه رنگی برای مبلمان باید استفاده کرد؟

رنگ‌های تیره برای متراژهای متوسط و کوچک پیشنهاد نمیشود چرا که فضا را کوچکتر از حد واقعی نشان میدهد. بهتر است از رنگ‌های خنثی و روشن مانند طوسی، کرم و … استفاده شود و در کنار آن‌ها از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های مکمل رنگ مبلمان قرار داده شود.

3. بهترین سبک چیدمان مبلمان در فضای کوچک چه سبکی است؟

در فضاهایی با متراژ کوچک یا متوسط بهتر از از دکوراسیون و چیدمان‌های شلوغ و یا رنگ‌های تیره و پر رنگ استفاده نشود و تا حد امکان به چیدمان به صورت ساده، مینیمال و با رنگ‌های روشن صورت بگیرد تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد.

 

5/5 - (1 امتیاز)