چیدمان بخش پذیرایی خانه به سبک مینیمال

قلب خانه شما بخش «سالن پذیرایی» است و چیدمان آن قطعا باید به شکلی انجام شود که سرشار از حس آرامش برای شما، خانواده و میهمانان باشد، به همین دلیل می‌بایست این گوشه از منزلتان را طوری دیزاین کنید که مطابق سلیقه درصد بیشتری از افراد بوده و در عین این که دارای یک سبک واحد است، سبک بخصوص خود شما نیز به وضوح در آن مشخص باشد؛ پس به شما چیدمان پذیرایی به سبک مینیمال را پیشنهاد میدهیم.

احتمالا میگویید چطور میشود در سبک مینیمال با رعایت قوانین و قواعد محدود کننده آن، سبک مخصوص خود را ایجاد کرد؟ در جواب باید بگوییم که این کار بسیار ساده است ولی نیازمند خلاقیت و ابتکار شماست! مثال:

سبک خاص شما میتواند استفاده از بافتی جذاب برای یک دیوار بزرگ پذیرایی یا یک المان تیره در بین ترکیب رنگی روشن خانه باشد یا حتی سقف و دیواری متفاوت خلاقیت شما را به رخ میکشد.

المان‌های مختلفی در پذیرایی مینیمال قرار دارند که برخی الزامی و به کار بردن تعدادی بسته به سلیقه شما دارد. از عناصر مهم پذیرایی مینیمال میتوان به :

  1. مبل مینیمال
  2. میز جلو مبلی عسلی
  3. آینه کنسول
  4. قالیچه
  5. پرده
  6. میز تلویزیون

تمامی موارد گفته شده در بالا جزء اکسسوری و عناصر بزرگ پذیرایی هستند که در همه‌ی خانه‌ها با هر سبکی قرار میگیرند ولی نکته این است که در پذیرایی مینیمال، تمام این موارد دقیقا متناسب با شرایط و اصول سبک مینیمالیسم باشد.

اگر بخواهیم وسایل یا دکوراتیو‌های متفرقه که استفاده از آنها به سلیقه شخصی افراد برمیگردد را مثال بزنیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گل و گیاهان
  2. قاب عکس 
  3. پاف
  4. رانر
  5. شال مبل
  6. و…

چیدن یک دکور با سبک مینیمال اصلا به معنای ساختن فضای سرد و بی‌روح که تماما از رنگ سفید و مشکی یا داشتن خانه‌ای خالی و بدون تزئینات نیست! اتفاقا رنگ‌های و طیف‌های متنوع مثل: قهوه‌ای، خاکستری، بژ، نباتی، نخودی و دکوراتیو‌های خاص و لوکس همگی میتوانند رنگ و لعاب جذابی را به خانه بدهند. 

 

در پلتفرم سوفامبل امکان خرید تمام لوازم خانه چوبی و مصنوعات چوب مثل: مبلمان، میز جلو مبلی عسلی، آینه کنسول، میز ناهار خوری و … از تولیدی‌ ها به صورت مستقیم برای شما فراهم شده است.

قیمت آینه کنسول قیمت پاف قیمت مبل راحتی قیمت میز جلو مبلی

 

مقاله پیشنهادی: 11 مبل مینیمال کمتر از 20 میلیون تومان

 

اهمیت بافت در دکوراسیون مینیمال

جایگاه بافت ها در پذیرایی مینیمال

بافت‌ها، تقلبی هوشمندانه در مینیمالیسم هستند که دیزاین خانه مینیمال شما را از یکنواختی و سادگی بیرون می‌آورد، اما چطور؟

همانطور که مطلع هستید، طرح‌ها به دلیل بهم زدن سادگی مطلق و بی تجملاتی در سبک مینیمال هیچ جایی ندارند؛ اما باف‌های ریز و درشت متفاوت که به نحوی الگوی به وجود آورنده اجسام و سطح‌ها هستند مثل: تار و پود پارچه، رگه‌های نامنظم چوب، نمای اجر و … هستند به خوبی جای خود را در این محیط‌ها باز کرده‌اند.

بافت در پذیرایی مینیمال

این باف‌های فوق‌العاده، گاهی تنها با دیدن از دور یا حتی در یک عکس به خوبی احساس میشوند مثل قالیچه‌ای که در تصویر بالا مشاهده میکنید! در این عکس به خوبی ناهموار بودن سطح بافت فرش، کمی زبر بودن و حتی مقدار زیاد الیاف طبیعی به کار رفته در آن را میتوان احساس کرد، بدون دیدن و لمس کردن قالیچه از نزدیک! و دقیقا بافت‌ها باید همین قدر ملموس باشند.

یک بافت بسته به نوعی که دارد میتواند به وضوح حس زبری، سردی، مقاوم بودن، گرما، لطافت و … را به بیننده منتقل کننده. این الگو‌های یکنواخت در کنار ترکیب رنگی خنثی تکمیل کننده‌ی زیبایی و شیکی پذیرایی و دیگر قسمت‌های خانه هستند و ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی دارند. به طور مثال:

  1. بافت‌ها به دکوراسیون داخلی عمق میدهند
  2. بین رنگ‌های یکسان و هم طیف تضاد ایجاد میکند
  3. باعث شلوغ شدن و بی نظم به نظر رسیدن محیط نمیشود
  4. معمولا از دو یا سه طیف رنگی تشکیل میشوند و جلوه‌ی بیشتری به پذیرایی میدهند
  5. ظاهری گران قیمت و لاکچری دارند
  6. برگرفته از طبیعت هستند و قدیمی نمیشوند

بافت‌ها جزء جدایی ناپذیر تمام اجسام هستند و بیشمار تنوع دارند که بسته به ریز و درشتی، قابل مشاهده و ملموس هستند. از طرفی برخی از نمونه‌ها به قدری خاص و دلپذیرند که در دکوراسیون داخلی از آنها الهام گرفته تا برای کاغذ دیواری در پس زمینه، پارکت کف، سقف، راهرو و … به کار میرند. 

بافت در پذیرایی مینیمال

  • چطور به فضا بافت اضافه کنیم؟
  • چقدر بافت در یک پذیرایی مینیمال لازم است؟ 

انتخاب مقدار استفاده از این الگوهای یکنواخت متنوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و هیچ قانوع مشخصی برای آن نیست. شما میتوانید برای لوازم خانه که جنس پارچه‌ای دارند مثل: مبل، فرش، صندلی میز ناهار خوری، رومیزی، رانر، پرده، پاف و هر بخشی که از جنس پارچه است به کار ببرید.

همچنین دکور چوبی با نمای چوب طبیعی که رگه‌های زیبا و چند رنگی دارد خود یک بافت محسوب میشود. نیازی نیست الزاما بخش خیلی زیادی از پذیرایی را بافت‌دار تهیه کنید، یک مبل راحتی یک تکه که بافت ریز کنفی داشته باشد در بین رنگ‌های خنثی ساده هم میتواند به خوبی بدرخشد.

بافت در پذیرایی مینیمال

به تصویر بالا نگاه کنید، در این تصویر یک بخش از پذیرایی سبک مینیمال را نشان داده که به زیباترین شکل ممکن از بافت‌های مختلف پارچه، چوب، خزه و قاب با طرح بافت در کنار یکدیگر استفاده کرده است. تمام چیزی که در این تصویر مشاهده میکنید به شما احساس نرمی و لطافت از قالیچه خزه، گرما از شال مبل و کوسن بافتنی، شادابی و سرزندگی الهام گرفته از طبیعت با دیدن میز و کفپوش چوبی است! در حالی که سادگی و بی تجملاتی کل محیط به شما آرامش را منتقل میکند.

انتخاب پس زمینه مناسب پذیرایی مینیمال

پس رمینه پذیرایی سبک مینیمال

خوب نباید منکر این شد که رنگ سفید و مشکی دو رنگ رایج و پرکاربرد در فضای مینیمال بخصوص قسمت دیوار، کف و سقف هستند ولی به این معنا هم نیست که شما ملزم به انتخاب سیاه و سفید یا یک دیوار کاملا ساده و بی روح هستید! 

رنگ‌های خنثی با طیف‌های گسترده رنگی و تناژهای تیره، روشن و متوسط به شما این امکان را میدهند تا بر اساس رنگ دیگر المان‌های اصلی و نیز مهم‌تر از همه «متراژ و شرایط خانه» ترکیب رنگی دلخواه خود را انتخاب کنید. 

قطعا پیشنهاد همیشگی برای دیوار پذیرایی‌های متراژ کم، ترکیب رنگی روشن مثل:

  • نباتی
  • شیری
  • کرم
  • کنفی
  • صدفی
  • طوسی روشن
  • بژ
  • خاکی
  • نسکافه‌ای
  • طوسی متمایل به سبز یا آبی و…

میباشد؛ زیرا این نمونه رنگ‌ها با درخشان نشان دادن فضا، نشان دادن بیشتر نور‌ها و همچنین جلب توجه کمتر سبب میشند تا پذیرایی کوچک خانه بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. در این گونه سالن‌های پذیرایی ترچیحا رنگ تمام دیوار‌ها یکی باشد تا با ایجاد اختلاف رنگی عمق دیوار کمتر نشان داده نشود.

اگر به دیوار‌های ساده علاقه ندارید و قصد استفاده از کاغذ دیواری طرحدار را دارید، میتوانید از کاغذ دیواری‌های بافت‌دار ریز استفاده کنید؛ اما دقت داشته باشید که رنگ کاغذ دیواری کاملا یک دست و با تناژ روشن باشد. از طرفی در صورت انتخاب این بافت‌ها برای پس زمینه، بهتر است فقط یک سمت دیوار را به این شکل در نظر بگیرید و باقی دیوار‌ها ساده با رنگی مشابه دیوار طرحدار باشند.

پذیرایی بزرگ به طور کلی محدودیتی برای رنگ‌ها ندارند، میتوانید از ترکیب رنگی روشن با تیره به دلخواه خود استفاده کنید؛ حتی استفاده از کاغذ دیواری بافت دار، ورق‌های طرح چوب تیره و روشن، نمای آجری مینیمال و … همگی برای سالن پذیرایی بزرگ مناسب هستند.

بهترین مبل ها برای پذیرایی مینیمال

چه مدل مبل در پذیرایی مینیمال مناسب است؟

چند وقتی است که مبلمان مینیمال به عنوان یک سبک مستقل در بازار، هم‌پای دیگر سبک‌های مبل مثل مدرن، کلاسیک، راحتی، سلطنتی و … مشاهده و به فروش میرسند؛ این مبل‌ها از نظر متریال و روش ساخت شباهت زیادی به مبل راحتی دارند به طوری که میتوان از آنها نه تنها در دکوراسیون دیزاین شده با سبک مینیمال، بلکه در پذیرایی مدرن و راحتی نیز استفاده کرد. 

مبل مینمیال همانند یک مبل راحتی از ترکیب چوب و اسفنج خیلی نرم ساخته میشود که حجم اسفنج به مقدار قابل توجحی بیشتر از حجم چوب است به طوری که از چوب فقط برای اسکلت یا کلاف کاناپه به کار برده میشود و دیگر بخش‌ها با لایه‌ی ضخیم اسفنج نرم پوشش داده میشود.

مبل‌های مناسب پذیرایی چیدمان شده به سبک مینیمال باید ارتفاع کم و بدون هیچ طرح، دوخت یا فرم فانتزی باشند تا با دیدن آنها به خوبی حس راحت بودن و بی تجملاتی را دریافت کرد. این که کاناپه‌های مبل مینیمال شما بدون پایه یا به عبارتی یک تکه باشند و یا پایه کوتاه چوبی ساده داشته باشد به سلیقه شخصی شما و نوع دکور سالن پذیرایی مرتبط است، ولی حس راحتی و مینیمالیسم را بیشتر از مدل‌های یک تکه میتوان دریافت کرد.

یکی از کار‌ها در هنگام انتخاب مبل که میتواند به عنوان سبک شخصی در سالن پذیرایی نمایان شود، نوع بافت یکسان برای مبل و پس زمینه است.

مبل مینیمال ساده با کوسن‌های بافت‌دار ریز یا حتی کاناپه تک متفاوت میتواند دکوراسیون متفاوت و شیکی به محیط بدهد، همچنین گزینه دیگر برای این نوع دکور میتواند ست مبل مینیمال با ترکیب دو رنگ خنثی مثل سفید و کرم، طوسی و خاکستری، کرم و شکلاتی و … باشد به طوری که کاناپه‌های بزرگ با یک رنگ و کاناپه‌های تک با رنگی دیگر کاور شده باشند.

در بین تنوع خیلی زیاد مبلمان راحت سبک مینیمال در بازار، ست‌های ال (L)، مدل یو (U) و یک تکه بیش از دیگر مدل‌ها طرفدار دارند؛ زیرا نداشتن جزئیات و فرم یکپارچه نشیمن به خوبی حس سادگی یا مینیمالی را به بیننده منتقل میکند.

پرده و قالیچه در پذیرایی مینیمال

پرده و قالیچه مناسب پذیرایی مینیمال

یکی از المان‌ها در چیدمان پذیرایی به سبک مینیمال که به زیبایی و نمای لوکس خانه کمک خیلی زیادی میکند «پرده و قالیجه» است. 

پرده‌های ساتن و ژاکارد خیلی ضخیم برای پذیرایی مینیمال انتخاب خوبی نیستند؛ زیرا این جنس پارچه‌های گران قیمت و لاکچری بیشتر برای سبک‌هایی با نمای رسمی و مجلل مثل سلطنتی، کلاسیک و … به کار میروند. بر خلاف آن پارچه‌های ساده و نازک که عاری از هرگونه الگو هستند و به خوبی نور را به داخل سالن شیک و ساده شما عبور میدهند مثل حریر به خوبی با دکور هماهنگ میشوند.

پرده‌ی حریر پذیرایی را میتوانید به دلخواه با استر یا بدون استر استفاده کنید و از یک یا چند رنگ خنثی در کنار هم به کار ببرید. با این که امکان دارد فاصله‌ی ست مبل با پرده زیاد باشد، ولی به وفور دیده شده که طرح و رنگ این دو اکسسوری را در پذیرایی با هم به شکل کاملا ست یا فقط با یک طیف رنگی خریداری میکنند که در این سبک منازل نیز امکان خرید این ست‌ها وجود دارد اما با رعایت اصول سبک مینیمال!

پرده‌ها بخاطر پوشش دادن حجم بیشتری از فضا، بهتر است بدون الگوهای بافتی شلوغ باشند و الگو‌های دلخواه را برای قالیچه زیر مبل گذاشت تا هم زیبایی ست مبل مینیمال ساده شما بیشتر شود و هم باعث بهم خوردن نمای ساده دکور خانه نشود. البته تمام این موارد تا حد زیادی بستگی به متراژ پذیرایی و سلیقه شخصی هر فرد دارد و تنها موردی که باید رعایت شود «استفاده کردن نقوش شلوغ، رنگ‌های فانتزی و به کار بردن بیش از حد بافت‌ها به طوری که دکور پذیرایی از حالت مینیمالی خارج شود» است.

طرح ماربل، طرح هندسی ریز مثل: راه‌راه، مربع ریز، بافت کنفی، طرح پارچه دونخ و … برای فرش مناسب سبک مینیمال و پرده‌های همرنگ میتوانند گزینه عالی برای این نوع چیدمان باشند.

اهمیت میز جلو مبلی و آینه کنسول در پذیرایی مینیمال

میز جلو مبلی عسلی در پذیرایی مییمال

در بسیاری از مقالات و سایت‌ها و همچنین مقاله اکسسوری‌های دکوراسیون مینیمال ذکر شده است که در این سبک، تمام دکوراتیوها می‌بایست در کنار زیبا بودن کاربردی هم باشند، یعنی فقط به منظور قشنگی و پر کردن فضای خالی استفاده نشوند؛ اما هدف این نکته «اکسسوری‌های کوچک» مثل قاب عکس، گلدان و … است که بودن یا نبودنشان دلخواه است نه لوازم تزئینی واجب در دکور خانه! 

دو دکوراتیو کاربردی که عدم وجودشان دیزاین پذیرایی منزلتان را ناقص نشان میدهد «آینه کنسول» و «میز جلو مبلی» هستند. 

  • آینه کنسول مینیمال

آینه کنسول در پذیرایی مینیمال

آینه کنسول از دو بخش میز کنسول به همراه آینه ست تشکیل میشود؛ میز کنسول به شکل یک نیمه میز کم عرض ولی با ارتفاع و طول نسبتا زیاد است که همیشه به دیوار چسبانده میشود و به همین خاطر کم‌ترین مقدار از فضای خانه را به خود اشغال میکند، همچنین یکی از علل استفاده از آینه کنسول در خانه‌های کوچک با خیال آسوده همین کم حجم بودن آینه کنسول است.

یک یا چند عدد از این وسیله لوکس و جذاب، در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی و در واقع در هر خانه‌ای بدون در نظر گرفتن متراژ و شرایط نیاز است. پیشنهاد میدهیم حتی اگر برای آتاق نشیمن، راهرو، اتاق خواب و سالن غذاخوری خانه مینیمال خود قصد خرید آینه کنسول را ندارید، حتما یک مدل زیبا و هماهنگ با دیزاین سالن پذیرایی را تهیه کنید؛ چرا که آینه کنسول در سالن پذیریرایی بسیار کاربردی و کمک کننده است. 

گذشته از زیبایی بیشتر پذیرایی با وجود آینه کنسول که کاملا واضح و مبرهن است، از کاربرد‌های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به عنوان میز سرو خوراکی در زمان میهمان داشتن
  2. میز دکوری برای ظروف گران قیمت تزئینی
  3. قرار دادن ظروف پذیرایی روی میز
  4. نگهدار ظرف‌ها و وسایل اضافی در کمدهای میز کنسول
  5. قرار دادن گلدان‌های دکوری روی میز کنسول
  6. و…

فراموش نکنید در پذیرایی مینیمال، آینه کنسول باید به ساده ترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه تزیئنات منبت کاری یا برشی خاص باشد.

  • میز جلو مبلی عسلی

میز جلو مبلی عسلی برای پذیرایی مینیمال

اهمیت استفاده از میز جلو مبلی و میز عسلی در سالن پذیرایی میتواند به اندازه‌ی اهمیت ست مبلمان باشد، یعنی به جرئت میتوان گفت: ست مبلمان شما بدون وجود میز جلو مبلی عسلی ناقص است! 

این میز کاربردی که همیشه در نقطه وسط مبل‌ها قرار میگیرد و اغلب اوقات به عنوان نقطه کانونی یا مرکز توجه انتخاب میشود، کاربرد‌های زیادی دارد ولی مهم‌ترین آن «میز پذیرایی از میهمانان» است. مهمانانی که از کاناپه‌های نزدیک به میز جلو مبلی استفاده میکنند میتوانند خوراکی‌های خود را روی میز جلو مبلی بگذارند و برای آنهایی که دسترسی به میز جلو مبلی ندارند، میز عسلی آورده میشود.

میز عسلی، یک میز پذیرایی مشابه میز جلو مبلی در نسخه کوچکتر و با جزئیات کمتر است؛ این میز‌های تک نفره کوچک همیشه همراه با میز جلو مبلی خریداری میشوند.

این ست میز، در تنوع بسیار زیادی قابل خریداری هستند ولی مدل‌های مینیمال آن همیشه کاملا ساده هستند، حتی برای مبل‌های مینیمال یک تکه میتوان از پاف جلو مبلی که دقیقا مشابه طراحی مبل است استفاده کرد.

دکوراتیو های کاربردی در پذیرایی مینیمال

دکوراتیو های کاربردی برای پذیرایی مینیمال

در کنار آینه کنسول و میز جلو مبلی که گفته شد از دکوری‌های لوکس و کاربردی در پذیرایی چیدمان شده به سبک مینیمال و حتی دیگر سبک‌ها هستند، میتوان دکوری‌های دیگری را نیز نام برد مثل: 

  • آباژور

آباژور در دکوراسیون داخلی سبک مینیمال

آباژور‌ها یک منبع نور مصنوعی در پذیرایی هستند که با افزایش نور، به درخشش و جلوه‌ی رنگ‌ها کمک کرده و از طرفی میتوانند جنبه‌ی زیبایی بسیار زیادی نیز داشته باشند.

این وسیله‌ی تزئینی نیز همانند دیگر وسایل خانه با سبک‌ها و مدل‌های خیلی زیادی مثل رومیزی و ایستاده تولید میشوند تا قابل استفاده در تمام خانه‌ها باشند؛ ولی اگر قصد تهیه آباژور برای پذیرایی مینیمال را دارید، باید نمونه‌های ظریف، ساده و بدون نقش و نگار تجملاتی مثل تصویر بالا را خریداری کنید.

در پذیرایی دکور شده با این سبک اگر آباژور بلند را در نظر دارید، بهتر است آن را در گوشه‌ها، بین دو کاناپه یا نشیمن‌های تکی قرار بدهید و آباژور‌های رومیزی را میتوانید روی میز عسلی، روی میز کنسول، میز جلو مبلی و … قرار دهید؛ اما در هر دو مدل باید دقت کرد که فاصله آباژور با نشیمن طوری باشد که نور ملایم آن چشم افراد را اذیت نکند.

  • آینه

آینه قدی در دکوراسیون داخلی مینیمال

آینه به خودی خود یک اکسسوری کاربردی و زیباست که در تعداد خیلی زیاد برای نقط مختلف خانه در هر سبکی بخصوص مینیمال مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما انتخاب یک آینه مناسب برای هر سبک کاملا بستگی به قاب آینه شما دارد.

در تصویر بالا یک مدل آینه قدی با قاب کاملا ساده را مشاهده میکنید که دقیقا متناسب با این سبک انتخاب شده است و در عین سادگی بسیار شیک و زیباست! در سبک مینیمال میتوانید آینه‌های بدون قاب یا دارای قاب چوبی، فلزی و … را بدون هیچ تزئینی به کار ببرید.

جای آینه قدی یا آینه‌های کوچک چند تکه در سالن پذیرایی میتواند مختلف باشد به عنوان مثال:

  1. روبروی دریچه بزرگ با منظره‌ای دلنشین
  2. کنار آباژور
  3. روبروی قاب هنری
  4. کنار صندلی تک در کنج خانه
  5. و…

از این آینه‌ها برای عکاسی، افضایش نور سالن، حاضر شدن و یا حتی ایجاد نقطه کانونی خاص و نوین در گوشه پذیرایی استفاده کرد.

  • پاف

پاف در دکوراسیون داخلی مینیمال پاف در دکوراسیون داخلی مینیمال

پاف به عنوان یک نشیمن سبک مثل صندلی اما بدون پشتی و دسته است که به راحتی قابل جابجایی در خانه میباشد. این پاف‌ها در ابعاد مختلف و در طرح، رنگ، سبک و متریال زیادی متناسب با همه‌ی منازل ساخته و قابل خرید هستند که نمونه‌های مینیمال آن معمولا بدون طرح، از جنس حصیری، بافت، پارچه‌ای یا چرم دیده میشوند. 

کاربرد پاف در سالن پذیرایی هم به صورت نشیمن کمکی کنار ست مبل، کنار پنجره و گوشه‌های دنج و ابعاد بزرگتر آن به عنوان میز جلو مبلی و میز عسلی است و انتخاب آن بسته به نیاز و شرایط دیزاین پذیرایی با هر فرد است.

  • صندلی گهواره‌ای

صندلی گهواره ای در پذیرای سبک مینیمال

از صندلی راکر در چیدمان پذیرایی به سبک مینیمال میتوان استفاده‌های مختلفی کرد که چند مثال را در ادامه برای شما عزیزان آورده‌ایم:

  1. برای ایجاد گوشه‌ای دنج در کنار پنجره یا روبروی شومینه‌ی سالن پذیرایی
  2. به عنوان نشیمن کمکی یا صندلی مخصوص افراد مسن در اتاق پذیرایی
  3. برای قرار دادن در کنار پنجره‌ در پذیرایی و لذت بردن از منظره بیرون
  4. در زمان تماشای تلویزیون و ریلکس کردن

وجود یک صندلی راک یا صندلی گهواره‌ای در سالن پذیرایی مینیمال شما، کمک میکند احساس راحتی بیشتری در محیط ایجاد شود و از طرفی این صندلی به عنوان یک اکسسوری جذاب و بخصوص در دکور خانه است.

بالاخره چطور یک پذیرایی مینیمال بچینیم؟

بخش پذیرایی خانه به دلیل رفت و آمد میهمانان و همینطور بزرگ‌تر بودن متراژ نسبت به بخش‌های دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در نتیجه باید دکوراسیون سالن پذیرایی را طوطی انتخاب کرد که در عین سادگی کاملا شیک و زیبا و مطابق سلیقه درصد زیادی از مردم باشد. دکوراسیون داخلی سبک مینیمال بخاطر ساده بودن مورد پسند اکثر مردم است و انتخاب عالی برای پذیرایی خانه شماست! توجه داشته باشید رنگ در سبک مینیمال بسیار حائز اهمیت است به طوری که باید دقت کرد در این سبک از رنگ‌های جیغ، فانتزی، گرم و سرد استفاده نشود؛ زیرا در دکوراسیون داخلی سبک مینیمال تنها گروه رنگ‌های خنثی در طیف‌های مختلف قابل استفاده هستند. 

در پذیرایی دیزاین شده به سبک مینیمال و حتی تمام دکوراسیون داخلی با این سبک، بافت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند زیرا از انجایی که در این نوع چیدمان نمیتوان از طرح‌ها استفاده کرد، با استفاده از بافت به فضا عمق میدهیم. از این بافت‌ها میتوان برای هر قسمت که دلخواهتان است از جمله: پس زمینه، مبلمان، قالیچه و … استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های بافت که در واقع همان الگوی به وجود آورنده اجسام هستند مثل: تار و پود پارچه، رگه‌های نامنظم چوب، نمای آجر و … میباشد میتوان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. مثال: بین رنگ‌های یکسان تضاد ایجاد میکنند، سبب شلوغ نشان دادن فضا نمیشوند، معمولا از دو یا سه طیف رنگی تشکیل میشوند و به محیط جلوه بیشتری میدهند، ظاهری گران قیمت و لاکچری دارند، الهام گرفته از طبیعت هستند و تکراری نمیشوند.

انتخاب رنگ پس زمینه شاید به نظر راحت باشد، زیرا اغلب تصور میکنند که رنگ دیوار باید سفید یا مشکی باشد تا با همه‌ی رنگ‌ها ست شود؛ از طرفی در سبک مینیمال بخاطر رعایت قوانین و اصول این سبک، درصد زیادی از رنگ سفید و مشکی برای دیوار استفاده میکنند در حالی که رنگ‌های خیلی زیادی هستند که میتوانند به پذیرایی مینیمال شما ظاهری شیک‌تر بدهند مثل: کرم، طوسی روشن و تیره، بژ، دودی، کنفی، شکلاتی، صدفی، خاکی و … که همگی جزء رنگ‌های خنثی ولی با طیف رنگی روشن و تیره هستند. اگر علاقمند به کاغذ دیواری طرحدار هستید ولی به دلیل داشتن سبک مینیمال امکان انتخاب آن را تدارید، به شما پیشنهاد میکنیم از کاغذ دیواری بافت‌دار ریز استفاده کنید.

امروزه خرید مبل برای پذیرایی با این سبک مینیمال بسیار راحت است، به این خاطر که مبل مینیمال به عنوان یک سبک مشخص مبل در بازار و سوفامبل قابل مشاهده و خریداری است. مبل مینیمال شباهت زیادی از نظر نوع ساخت و متریال با مبل راحتی دارد و تنها تفاوت آنها در ترکیب رنگی و کاربرد است. در مبل مینیمال شما محدودیت رنگ و طرح را به خوبی متوجه میشوید و همچنین این مبلمان به قدری ساده و بدون تجملات هستند که بیشتر مدل‌ها کاملا یک تکه یعنی بدون پایه و دسته چوبی ساخته میشوند. به طور کلی مبل ال، مبلمان یک تکه یا بدون پایه، مبل فرم U و دیگر مدل‌های مینیمال که همگی بدون تزئینات، با ارتفاع کم، اسفنج نرم زیاد و نیز وزن کم دارند مینیمال محسوب میشوند.

ساده بودن پذیرایی مینیمال به معنی حذف کردن دکوری‌های ریز و درشت مثل میز جلو مبلی عسلی، آینه کنسول، قالیچه، پرده و … نیست، بلکه در این سبک باید به جای استفاده از اکسسوری‌هایی که فقط زیبایی دارند و فضا اشغال میکنند از اکسسوری‌های کاربردی و شیک استفاده کرد. میز جلو مبلی عسلی و آینه کنسول دو وسیله‌ی تزئینی و فوق‌العاده کاربردی در پذیرایی هستند که نبود آنها دکوراسیون خانه را ناقص نشان میدهد؛ پس حتما از این دو المان به صورت صحیح و متناسب با اصول مینیمالیسم در پذیرایی به کار ببرید. از دکوراتیو‌های کاربردی دیگر در پذیرایی مینیمال میتوان به آباژور، آینه قدی، پاف، صندلی گهواره‌ ای و … اشاره کرد که به زیبایی و جذابیت سالن پذیرایی دیزاین شده با این سبک کمک میکنند.

4.2/5 - (12 امتیاز)