سرویس خواب رنگ سفید بخریم بهتره یا مشکی؟

رنگ سفید و مشکی دو رنگ خنثی و بسیار محبوب در تمام جهان است که تقریبا به یک اندازه طرفدار دارد. این دو رنگ بخاطر هماهنگی عالی که با دیگر رنگ‌ها دارند و همچنین نمای فوق‌العاده لوکسی که دارند برای همه‌ی قسمت‌های خانه بخصوص دکوراسیون اتاق خواب قابل استفاده هستند؛ پس تصمیم داریم در این مطلب به پاسخ سوال سرویس خواب سفید بهتره یا مشکی؟ بپردازیم و این دو رنگ جذاب و محبوب را برای ست سرویس خواب از هر نظر بررسی کنیم.

رنگ‌های بیشماری برای سرویس خواب وجود دارد و در واقع تولیدی‌ها این ست را با هر رنگ و سبکی مطابق سلیقه مشتری تولید میکنند ولی بخاطر مزایای زیاد رنگ سفید و مشکی مثل: ست شدن با همه‌ی رنگ‌ها، خسته کننده نبودن، ترند بودن در هر زمان، تنوع مدل‌ها و … باعث شده تا اغلب این دو رنگ جزء اولین گزینه‌ها قرار بگیرند، اما جالب است بدانید انتخاب بین سرویس خواب سفید و مشکی با مزیت‌های مشترکی که دارند هم بسیار سخت است.

خوب البته که انتخاب رنگ تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما دارد؛ اما این دو رنگ کاربردی برای سرویس خواب میتواند بشدت در حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب و حتی کوچک و بزرگ نشان دادن متراژ اتاق شما تاثیرگذار باشد، پس بهتر است در کنار علاقه شخصی به سرویس خواب سفید یا مشکی، به شرایط اتاق نیز توجه داشته باشید.

 

در سوفامبل میتوانید تنوع رنگی خیلی زیادی از محصولاتی همچون سرویس خواب، مبلمان، میز ناهار خوری، پاف و … را از تولیدی‌های معتبر خریداری کنید.

قیمت آینه کنسول قیمت پاف قیمت سرویس خواب قیمت مبل ال

 

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ برای سرویس خواب

 

مزایای سرویس خواب سفید رنگ

مزایای سرویس خواب سفید

با این که تمام رنگ‌های قرار گرفته در گروه رنگی خنثی قابل ست شدن با دیگر رنگ‌ها هستند، ولی باز هم برای استفاده از یک رنگ باید به زیبایی بیشتر و هماهنگی کامل آن با دکوراسیون داخلی و تک تک اجزاء آن دقت کرد؛ در حالی که برای رنگ سفید این دردسر‌ها وجود ندارد. 

مطمئن باشید رنگ سفید را میتوانید چشم بسته و حتی بدون در نظر گرفتن دیزاین و ترکیب رنگی اتاق، برای سرویس خواب انتخاب کرد و از ست شدن این رنگ در اتاق شک نداشت! سرویس خواب رنگ سفید در عین حالی که میتواند ترکیب رنگی تند و فانتزی اتاق شما را خنثی کند، بر خلاف آن قابلیت بیشتر کردن نمای رنگ‌ها در اتاق را نیز دارد؛ به طوری که اگر تمام المان‌ها حتی رنگ دیوار و کف را با یک رنگ مثل طوسی انتخاب کردید و اتاقتان بشدت بی‌روح و یک دست شده است، ست سرویس خواب سفید رنگ با حفظ اصالت و سبک اتاق و بهم نزدن دیزاین مدنظرتان به محیط رنگ لعاب خوبی اضافه میکند.

رنگ سفید به بهترین شکل ممکن در کنار رنگ یک نواخت اتاق حل شده و در حالی که جلوه آن رنگ را بیشتر میکند در واقع هیچ رنگ اضافی و غیر معمولی را به ترکیب رنگی دلخواه شما اضافه نکرده است.

  • با استفاده از رنگ سفید در سرویس خواب به اتاقتان نور بیشتری اضافه کنید!

مزایای سرویس خواب سفید

احتمالا برای شما سوال شده که رنگ چه ارتباطی به نور اتاق دارد؟ خوب البته که منابع نوری فقط به دو دسته‌ی مصنوعی و طبیعی شامل: نور خورشید، نور لامپ، نور لوستر و … تقسیم بندی میشوند، اما بهتر است از تاثیر رنگ‌ها در کم و زیاد نشان دادن این منابع نوری طبیعی و مصنوعی غافل نشوید.

رنگ‌ها این قابلیت را دارند که نور محیط را بیشتر یا کمتر از آنچه هست نشان بدهند و درخشش اتاق شما را بیشتر کنند. معمولا رنگ‌های طیف روشن به طور کلی به درخشان‌تر شدن اتاق کمک میکنند ولی برای این ویژگی، رنگ سفید در درجه اول قرار دارد و خیلی بیشتر از رنگ‌های روشن دیگر این قابلیت را دارد.

البته که برای این کار باید رنگ سفید را به جز در ست سرویس خواب، در المان‌های دیگر مثل روتختی، پس زمینه و … نیز به کار برد ولی رنگ سرویس خواب بیشترین تاثیر را دارد؛ زیرا ست سرویس خواب شما بخش عظیمی از فضای اتاق را پوشش میدهد و شامل تمام وسایل بزرگ و اصلی اتاق از جمله: تختخواب، کمد، آینه کنسول، پاتختی، فایل یا دراور و … میشود.

  • رنگ سفید برای هر سبک سرویس خوابی که مدنظر دارید کاربرد دارد

مزایای سرویس خواب سفید

اگر شناخت زیادی از قوانین و قواعد هر سبک در دکوراسیون داخلی ندارید و نگران انتخاب اشتباه رنگ در اتاق هستید، باز هم رنگ سفید را به شما پیشنهاد میدهیم؛ چرا که در تمام سبک‌های مدرن، مینیمال، سلطنتی، کلاسیک، روستیک و خیلی از سبک‌های دیگر رایج در جهان استفاده از این رنگ سفید مجاز است و حتی در برخی به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد میشود ولی چرا؟

اصلی‌ترین دلیل استفاده از این رنگ برای بخش‌های مختلف دیزاین دکوراسیون در سبک‌های مختلف جهانی «انرژی و حس‌های خوبی است که رنگ سفید القا میکند»، رنگ سفید سرشار از حس‌ و انرژی‌های خوب از جمله: تمیزی، آرامش، حس سرزندگی، لوکس بودن و … است و این حس تمیزی و پاکیزگی به قدری در رنگ سفید بارز است که ناخداگاه با دیدن آن روی هر وسیله‌ای در ذهن‌ها فضایی تمیز و یکدست نقش میبندد.

مزایای ست سرویس خواب رنگ مشکی

مزایای سرویس خواب مشکی

رنگ مشکی درست مثل رنگ سفید در دسته رنگ‌های خنثی قرار گرفته و نقاط مشترک زیادی با آن دارد اما از طرفی رنگ مشکی کاملا مقابل رنگ سفید و در تضاد کامل است به طوری که از این دو رنگ برای ایجاد تضاد رنگی استفاده میشود.

از مزیت‌های رنگ مشکی که مشابه با رنگ سفید است میتوان به نمای بسیار لاکچری و لوکس و همچنین سازگاری با همه‌ی سلیقه‌ها اشاره کرد.

طرفداران رنگ مشکی برای سرویس خواب و وسایل دیگر اگر بیشتر از رنگ سفید نباشد قطعا کمتر هم نیست؛ چرا که از گذشته تا اکنون رنگ مشکی پر کاربرد‌ترین رنگ بین دنیای گسترده رنگ‌های گرم، سرد و خنثی بوده است و اغلب در کنار همه‌ی رنگ‌های دیگر به چشم میخورده، حتی همانند رنگ سفید از مشکی نیز برای به چشم آمدن بیشتر رنگ‌های روشن به واسطه وجود تضاد رنگی بین آنها استفاده میشود.

  • سرویس خواب مشکی ابهت و وقار بخصوصی به اتاق میدهد!

رنگ مشکی رنگی اصیل و مجلل است که سنگینی و وقار خاصی را دارد که نظیر آن را در کمتر رنگی میتوان مشاهده کرد. این طیف تیره و جذاب اگر برای سرویس خواب انتخاب شود و به درستی در اتاق به کار برود میتواند فضایی متوازن و بشدت لاکچری برای شما به وجود آورد.

برخلاف تصور‌ها سرویس خواب مشکی با وجود طیف خیلی تیره‌ای که دارد بسیار آرامش بخش است و از همین رو کاملا متناسب با فضای اتاق خواب میباشد.

رنگ مشکی برای سرویس خواب این امکان را میدهد تا ترکیب رنگی دیگر بخش‌های اتاق را هر وقت که حس یکنواختی کردید تغییر بدهید و نگران هماهنگ نشدن با سرویس خواب نباشید، این قابلیت سبب میشود نه تنها از سرویس خواب مشکی شیک و بسیار لاکچری خود خسته نشوید، بلکه با خیال آسوده اکسسوری و لوازم جدید در رنگ‌های دیگر به دکور اتاقتان بیفزایید.

  • اگر لکه گیری مداوم سرویس خواب برای شما سخت است، سرویس خواب مشکی بخرید

البته که نظافت و گردگیری سرویس خواب با هر رنگی همیشه لازم است ولی بعضی از رنگ‌ها بخصوص طیف‌های روشن نیاز به مراقبت و تمیز کردن خیلی بیشتری دارند؛ زیرا لکه‌ها و گرد و خاک را با وضوح بیشتری نشان میدهد، حال اگر فکر میکنید زمان و حوصله کافی برای مراقبت و نظافت سرویس خواب را ندارید به شما خرید ست سرویس خواب رنگ مشکی را پیشنهاد میدهیم؛ چرا که این رنگ لکه‌ها را کم‌تر از رنگ‌های دیگر نشان میدهد.

معایب سرویس خواب سفید و مشکی

معایب سرویس خواب مشکی

در کنار همه‌ی مزایا و ویژگی‌های عالی سرویس خواب رنگ سفید و مشکی برای جواب سوال سرویس خواب سفید بهتره یا مشکی؟ باید معایب آنها را نیز در نظر داشت و با اطلاع کامل از مزایا و معایب تصمیم مناسب را گرفت.

  • در استفاده از رنگ مشکی محتاط باشید!

اگر در کنار سرویس خواب، بخش‌های دیگر اتاق یا حتی رو تختی را هم مشکی انتخاب کنید نه تنها حس آرامش و جذابیت را به اتاق شما القا نمیکند، بلکه حس‌ خفگی، دلمردگی و غم بسیاری را به وجود آورده و فضایی دلگیر به جای میگذارد، در نتیجه اگر قصد خرید ست مشکی رنگ را دارید حتما از رنگ‌های شاد و آرامش بخش دیگری همچون سفید، سبز، کرم، آبی و … در کنار آن برای برخی المان‌ها همچون پاف، اتومان، کاناپه تک و … به کار ببرید تا توازن کافی در ترکیب بندی اتاق برقرار شود. 

  • با سرویس خواب مشکی به منابع نوری بیشتری نیاز پیدا میکنید

بدترین خصوصیت سرویس خواب مشکی این است که نور اتاق را تاریک کرده و به همین دلیل مجبور به استفاده از منابع نوری بیشتری مثل لامپ، لوستر، آباژور و … میشوید، اما بهتر است در صورت داشتن دریچه یا پنجره بزرگ نورگیر در اتاق رنگ مشکی را برای سرویس خواب و ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

  • سرویس خواب سفید رنگ، کمترین مقدار لک و گرد و خاک را نشان میدهد

بدترین عیب داشتن یک سرویس خواب سفید دقیقا همین حساسیت به لکه‌ها میباشد به طوری که اگر دائما آن را لکه گیری و تمیز نکنید نمایی کثیف و کهنه به خود میگیرد؛ حتی به مرور زمان رنگ سفید و زیبای آن متمایل به زرد میشود، پس برخلاف سرویس خواب رنگ مشکی اگر زمان و حوصله‌ی کافی برای نظفت مداوم و هرروز اجزاء سرویس خواب را دارید ست سفید را تهیه کنید.

سرویس خواب رنگ مشکی برای اتاق کوچک و بزرگ

تاثیر رنگ بر متراژ اتاق خواب

گذشته از تمام مزایا، معایب و خصوصیات رنگ مشکی و سفید برای سرویس خواب، متراژ اتاق خواب است که باید تاثیر بیشتری در تصمیم شما بین این دو رنگ بگذارد زیرا تیره و روشن بودن رنگ غالب دکوراسیون اتاق در کوچک یا بزرگ نشان دادن محیط تاثیرگذار است.

در اتاق‌هایی که متراژ زیادی دارند و نگران محدود بودن محیط اتاق و به دنبال راهی برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن نیستند، در انتخاب بین این دو رنگ میتوانند بر اساس سلیقه شخصی و نکات اشاره شده در بالا عمل کنند ولی قطعا رنگ مشکی برای اتاق خیلی بزرگ انتخاب بهتری است تا وسایل بیشتر جلب توجه کرده و به خوبی محیط را پوشش بدهند اما در اتاق کوچک و متوسط دقیقا برعکس اتاق بزرگ است.

بهترین انتخاب در خانه‌های آپارتمانی که اتاق خواب متراژ کم و نقلی دارند سرویس خواب سفید و ترکیب رنگی روشن برای اجزاء دیگر اتاق است. 

همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، رنگ سفید اتاق شما را درخشان‌تر و پر نور تر میکند و حس بزرگتر به نظر رسیدن فضا را به بیننده القا میکند در خالی که سرویس خواب مشکی با جلب توجه زیاد و طیف تاریکی که دارد، اتاق خواب را دلگیر و گرفته نشان میدهد.

البته خرید سرویس خواب سفید رنگ و نکات اشاره شده به معنی این نیست که شما یک دیزاین یکدست یا مونوکروم را در اتاق کوچکتان اجرا کنید و فضای بی‌روح و سرد داشته باشید؛ در کنار رنگ سفید سرویس خواب باید از دیگر رنگ‌های گرم، سرد و خنثی در طیف روشن مثل: طوسی روشن، سبز روشن، یاسی، صورتی روشن، کرم و … متناسب با قواعد و قوانین سبک مدنظرتان استفاده کنید.

احتمالا میگویید که ست سرویس خواب تنها یک بخش از اتاق را میگیرد و چرا تیره و روشن بودن آن اهمیت دارد؟ ولی باید یادآور شویم ست سرویس خواب شامل: تختخواب، آینه کنسول، کمد، دراور، پاتختی، پاف و … میشود که همه‌ی این ها وسایل اصلی دکوراسیون هستند و پس از ورود به اتاق در مرکز توجه قرار دارند؛ پس بیشترین قسمت محیط با سرویس خواب گرفته میشود یا در واقع بیشترین تاثیر را در دکوراسیون داخلی میگدارند.

 

مقاله پیشنهادی: سرویس خواب چه جنسی بخریم؟

 

بالاخره ست سرویس خواب مشکی بخریم یا سفید؟

رنگ سفید و مشکی دو رنگ خنثی هستند که در بین دیگر رنگ‌ها بیشترین طرفدار و کاربرد را در جهان دارند. انتخاب بین رنگ سفید و مشکی برای ست سرویس خواب اتاق تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی هر فرد دارد، ولی بهتر است قبل از تصمیم گیری به مزایا و معایب و تاثیرات این دو رنگ سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب توجه کنید.

سرویس خواب رنگ سفید و مشکی در بازار به وفور قابل مشاهده و خریداری است و حتی تولیدی‌های معرفی شده در سوفامبل محصولات سرویس خواب فراوانی را با این رنگ ساخته و ارائه میدهند، اما قطعا برای برخی انتخاب بین این دو رنگ لوکس و جذاب بسیار سخت است.

مزایا و معایب سرویس خواب سفید: این رنگ به خوبی با اجزاء دیگر اتاق، پس زمینه، کف و حتی روتختی دلخواهتان ست میشود و نگرانی بابت ست نشدن برای شما ایجاد نمیکند. سرویس خواب سفید در اتاقی با رنگ‌های تند و پررنگ میتواند کمی به خنثی شدن ترکیب رنگی کمک کرده و برعکس آن در اتاقی بی‌روح و سرد، رنگ و لعاب تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

رنگ سفید قابلیت این را دارد که به کمک منابع نوری طبیعی و مصنوعی به درخشش و نورانی شدن اتاق کمک کند و فضایی سرزنده و سرشار از آرامش به جا بگذارد. از آنجایی که هر سبک ترکیب رنگی بخصوص خود را دارد و دارای محدودیت‌هایی است باید به شما این مژده را بدهیم که رنگ سفید قابل استفاده در هر سبک و دیزاینی که دلخواهتان است میباشد، تفاوتی ندارد سبک اتاق خواب سلطنتی، مینیمال، مدرن، روستیک یا … باشد شما میتوانید از رنگ سفید برای ست سرویس خوابتان استفاده کنید.

اما اطلاع داشته باشید که سرویس خواب سفید نیازمند نظافت و گردگیری مداوم حتی هرروزه است؛ زیرا این رنگ کم ترین لکه‌ها را به وضوح نشان میدهد و در صورت نگهداری غلط به مرور زمان رنگی متمایل به زرد میگیرد.

مزایا و معایب سرویس خواب مشکی: ست سرویس خواب رنگ مشکی مزایای مشترک زیادی با رنگ سفید دارد به طوری که این رنگ هم به خوبی با تمام رنگ‌های دیگر اتاق هماهنگ میشود و مورد پسند همه‌ی افراد است؛ اما مشکی با سنگینی و متانت خاصی که  دارد به دکوراسیون اتاق خواب شما حس ابهت، لاکچری بودن، گران قیمت و جذابیت بیشتری میدهد. از طرفی طیف تیره‌ی سرویس خواب مشکی لکه‌ها را پنهان کرده و زمان کمتری برای نظافت و گرد گیری میخواهد؛ اما توجه کنید که در استفاده از مشکی باید محتاط بود تا منجر به تارک شدن اتاث و به وجود آمدن حس خفگی، دلمردگی، افسردگی و … نشوید؛ حتما در کنار سرویس خواب مشکی از رنگ‌های شاد و روشن به کار ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)