سرویس خواب چه جنسی بخریم بهتره؟

بنظر شما در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کدام وسیله بیشترین اهمیت را دارد و تاثیر خیلی زیادی بر روی زیبایی محیط میگذارد؟ مطمئنا میدانید که لوازم اصلی و بزرگ اتاق خواب همگی در یک ست سرویس خواب قرار میگیرند و از طرفی این سرویس خواب در مقایسه با دیگر وسایل اتاق، فضای خیلی بیشتری را پوشش میدهد و نیز بر روی راحتی شما در هنگام خواب و استراحت تاثیر بسزایی دارد. از همین رو در اغلب مواقع خرید و انتخاب این ست با وسواس و دقت خاصی انجام میشود. انتخاب طرح، رنگ، سبک و مهم‌تر از همه جنس یا متریال سرویس خواب ممکن است برای برخی افراد دشوار و کمی گیج کننده باشد و به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به این سوال که سرویس خواب چه جنسی بخریم؟ پاسخ بدهیم. 

البته اگر درباره‌ی رنگ سرویس خواب هم دچار مشکل شده‌اید میتوانید به مقاله‌ی سرویس خواب چه رنگی بخریم؟ مراجعه کنید تا بتوانید بهترین و جدیدترین رنگ سرویس خواب دو نفره  را برای اتاقتان انتخاب کنید.

ست سرویس خواب در تعداد و اجزاء متنوع و مختلفی در بازار قابل خریداری هستند؛ اما سه بخش اصلی که شامل:

  1. تختخواب
  2. میز آرایش
  3. یک پاتختی 

میشود در همه‌ی ست‌ها وجود دارد و مواردی مثل کمد، پاف، فایل یا دراور و … هستند که ممکن از در یک مدل سرویس خواب وجود داشته یا نداشته باشد. البته فراموش نکنید که در سوفامبل این امکان برای شما قرار گرفته تا تعداد اجزاء سرویس خواب خود را بر اساس نیازتان و متراژ اتاق خواب مشخص کرده و مستقیما از تولیدی خریداری کنید.

چوب طبیعی، چوب MDF که یکی از مصنوعات چوبی است و با ملامینه روکش میشود و همچنین فلز، از مواد پر کاربرد و رایج در ساخت سرویس خواب هستند که شما در هنگام خرید این محصول مهم باید به جنس المان‌های دیگر فضا، سبک غالب اتاق، بودجه مورد نظر و همچنین کیفیت آن توجه کنید و بر اساس آن تصمیم نهایی را برای بهترین و مناسب‌ترین جنس یا متریال ست سرویس خواب خود بگیرید.

 

در سوفامبل میتوانید انواع سرویس خوب دو نفره، پاف، آینه کنسول، مبلمان و … را از تولیدکنندگان معتبر به صورت مستقیم خریداری کنید.

قیمت سرویس خواب قیمت آینه کنسول قیمت مبل کلاسیک قیمت میز تلویزیون

 

متریال‌های رایج برای سرویس خواب 

متریال‌های رایج در ساخت سرویس خواب

برای کاور یا روکش تختخواب‌ها ممکن است از چرم یا پارچه‌های مختلفی مثل: مخمل، کنف و … استفاده بشود، اما اگر دقت کرده باشید بدنه اصلی و اجزائی از جمله میز کنسول، پا تختی و … در سرویس خواب معمولا از جنس چوب طبیعی، فلز یا از جنس مصنوعات چوب ساخته میشوند که رایج ترین آنها MDF با روکش ملامینه میباشد.

چوب طبیعی، ام دی اف و فلز هر کدام با ویژگی‌ها، مزایا و معایب مختص خود باعث میشوند تا برای برخی منازل و اتاق‌ها مناسب باشند و با برعکس بدترین انتخاب برای یک اتاق خواب باشند که این را تنها خود شما با توجه به نکاتی که در ادامه توضیح میدهیم میتوانید تشخیص بدهید. به طور مثال از مزایا و معایب هر کدام از این مواد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مزایای سرویس خواب چوب طبیعی
  1. هیچ وقت قدیمی نمیشود
  2. سرشار از حس خوب زندگی، طبیعت و سرزندگی است
  3. دارای طرح و رنگ زیبا و خاصی میباشد
  4. در طی مرور زمان از آن خسته نمی‌شوید
  5. عمر زیاد و کیفیت بسیار بالایی دارد
  6. با انعطاف پذیری و رنگ پذیری عالی که دارد میتوان برش و تزئینات خیلی ظریفی را بر روی آن ایجاد کرد و به راحتی آن را رنگ کرد

همانطور که اشاره کردیم، یک مدل ساخته شده تا چوب طبیعی در هیچ زمانی قدیمی نمیشود یا در واقع همیشه ترند بازار است، چرا که این متریال طبیعی و ارزشمند، از گذشته تا اکنون در دسترس و مورد استفاده‌ی مردم برای ساخت لوازم زندگی، ابزار و … بوده است. همچنین از دیگر علل قدیمی نشدن چوب، طرح خاص و ساده‌ و نیز طیف‌های وسیع و چشم نواز آنهاست! زیرا رنگ قهوه‌ای و تمام تناژ‍‌های آن در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارند و رنگ‌های خنثی همیشه محبوب و ترند هستند.

رنگ‌های چوب طبیعی

چوب‌ها از نظر جنس و رنگ در طبیعت بسیار زیاد و متنوع هستند؛ اما در صنعت مبلمان و ساخت لوازم خانه از جمله: سرویس خواب، میز ناهار خوری و … تنها برخی چوب‌های درجه یک و مرغوب مثل: راش، گردو، توسکا و بلوط کاربرد دارد که هر کدام در یک طیف رنگی قهوه‌ای هستند.

البته که با همه‌ی این مزایایی که برای یک چوب طبیعی اشاره کردیم، معایبی هم برای این متریال وجود دارد که از اصلی‌ترین آنها به شرح زیر است:

چوب‌های طبیعی دارای وزن و قیمت خیلی زیاد در مقایسه با دیگر متریال است که باعث سنگین وزن شدن و قیمت بالای ست سرویس خواب میشود و به همین خاطر اگر دائما در حال اسبابکشی، جابجایی و تغییر دکوراسیون هستید یا بودجه کمی دارید این جنس سرویس خواب مناسب شما نیست!

از دیگر معایب چوب طبیعی مشکلاتی از جمله جذب موریانه و دیگر حشرات و همچنین تغییراتی که بر اثر رطوبت هوا یا تغییرات آب و هوای بر آن به وجود می‌آید است؛ در نتیجه تمام لوازم ساخته شده با این مواد را باید مرتب چک کنید و به هیچ عنوان در محلی که رطوبت بالا دارد قرار ندهید.

  • مزایای سرویس خواب ام دی اف
  1. وزن کمی دارد و برای جابجایی راحت‌تر است
  2. قیمتی مقرون به صرفه دارد
  3. تنوع رنگی خیلی زیادی دارد
  4. حشرات و موریانه را به خود جذب نمیکند
  5. تغییرات آب و هوایی و رطوبت بر روی آنها تاثیری ندارد

روند ساخت این فراورده چوبی به این شکل است که خرده‌های چوب با مواد شیمیایی مثل چسب ترکیب میشود با استفاده از فشار و حرارت بالا به صورت یک صفحه در قط‌های مختلف تبدیل میشود؛ اما نکته‌ای که در ساخت MDF اهمیت دارد همین مواد شیمیایی است! این مواد علت اصلی دفع حشرات و موریانه و عدم جذب رطوبت هوا میباشد.

روکش ملامینه

این چوب MDF سطح صاف و یکنواختی ندارد به همین خاطر از روکش‌های مختلفی که رایج‌ترین آنها روکش ملامینه است استفاده میشود. روکش ملامینه و پوشاننده‌های دیگر ام دی اف در طرح و رنگ خیلی زیاد و متناسب با هر سلیقه‌ای ساخته میشوند که از مزیت‌های این متریال است؛ اما لازم است اطلاع داشته باشد ام دی اف هم دارای معایبی دارد که ممکن است شما را از انتخاب و خرید بازدارد.

MDFها استحکام خیلی کمتری نسبت به چوب دارند و از همین رو امکان ایجاد طرح و نقوش منبت روی آنها وجود ندارد؛ حتی در برخی مواقع از قسمت اتصالات دچار شکستگی میشوند. 

  • مزایای سرویس خواب فلزی
  1. تحمل وزن و استحکام بسیار زیادی دارد
  2. باعث جلوه بیشتر و درخشندگی دکورسیون اتاق میشود
  3. احتمال شکستگی خیلی کمتر است
  4. نیاز به نگهداری مداوم ندارد
  5. قیمت بسیار مناسبی دارد

امروزه با ساخت ست‌های چوبی متنوع و شیک، از مدل‌های ساخته شده با فلز کمتر استقبال میشود؛ زیرا سرویس خواب فلزی زودتر قدیمی میشود و امکان زنگ زدگی، رنگ پریدگی و خم شدن اسکلت اصلی در انها زیاد است؛ ولی سر و صدای یک تخت فلزی ازار دهنده‌تر از معایب دیگر آن است.

توجه داشته باشید ست‌های فلزی تنها برای اتاق خواب سبک مدرن کاربرد دارد و برای دیگر سبک‌ها قابل استفاده نیست!

شاید برای شما جالب باشد که با وجود این عیوب گفته شده برای ام دی اف، در بین سرویس خواب‌های چوب طبیعی، ام دی اف و فلزی، مدل‌های ام دی اف فروش بیشتری دارند و علت آن دقیقا همان قیمت ارزان و وزن سبکشان است.

در اتاق شما از لوازم و اکسسوری‌های فلزی استفاده شده یا چوبی؟

سرویس خواب چه جنسی بخریم؟

تا اینجا درباره‌ی انواع متریال برای سرویس خواب و نیز مزایا و معایب آنها توضیح مختصری دادیم؛ ولی اگر شما هم برای انتخاب یکی از آنها سردرگم هستید، بهتر است به ادامه مقاله توجه کنید.

یک اصل مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی هر محیطی «هماهنگی جنس یا متریال» است؛ به طوری که بهتر است از یک جنس برای تمام لوازم اصلی و بزرگ استفاده شود. مثال: اگر میز مطالعه، اکسسوری‌ها و … در اتاق شما چوبی است، قطعا سرویس خواب را هم باید چوبی انتخاب کنید یا در صورتی که بیشتر لوازم و اکسسوری‌ها را فلزی انتخاب کردید باید یک ست سرویس خواب فلزی را خریداری و چیدمان کنید تا دکوراسیون اتاقتان به خوبی بالانس و ست شود.

از بدترین اشتباهاتی که گاهی در اتاق خواب‌ها مشاهده میشود، خرید مجزای هر کدام از وسایل سرویس خواب و ناهماهنگی آنها بخصوص از نظر جنس است! پس تا جایی که برایتان مقدور است لوازم اتاق را همزمان با هم و از یک فروشگاه به شکل ست خریداری کنید. البته پیشنهاد ما خرید ست سرویس خواب در اجزاء مورد نیاز از تولیدی‌های قرار گرفته در فروشگاه سوفامبل با کیفیت عالی و قیمتی کمتر از بازار است.

قبل از تصمیم گیری برای جنس سرویس خواب، سبک آن را مشخص کنید!

مشخص کردن سبک سرویس خواب قبل از انتخاب جنس!

در این بخش از مقاله با موضوع سرویس خواب چه جنسی بخریم؟ یکی دیگر از روش‌های تشخیص بهترین جنس برای سرویس خواب اتاق شما را توضیح میدهیم.

مشخص کردن سبک دکوراسیون اتاق، انتخاب جنس سرویس خواب را خیلی راحت‌تر میکند و میتواند شما را از این سردرگمی بیرون بیاورد؛ زیرا در هر سبک تنها از یک سری مواد خاص استفاده میشود و این امر شما را محدودتر و گزینه‌های پیش روی شما را کمتر میکند. به عنوان نمونه:

  • انتخاب سبک سلطنتی

سرویس خواب سلطنتی

در صورتی که به فضاهای اصیل و تاریخی با نمای مجلل و اعیانی علاقمندید و تمایل به چیدمان اتاق با سبک سلطنتی دارید فقط میتوانید مدل‌های چوب طبیعی را برای اتاقتان خریداری کنید؛ چرا که لوازم تولید شده با این سبک نیازمند چوب‌های منعطف و خیلی مقاوم دارند تا تحمل حجم زیادی طرح و نقش منبت‌کاری، حکاکی و دیگر تزئینات پرکار را داشته باشند. 

  • انتخاب سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک نقوش ظرافت بیشتری دارند، پس ترجیحا چوب درجه یک طبیعی را برای آن خریداری کنید بهتر است؛ اما اگر بودجه کافی ندارید و تمایل به چیدمان اتاق با این سبک دارید میتوانید از ست‌های ام دی اف مرغوب هم استفاده کنید، چرا که در سبک کلاسیک حجم نقوش کمتر و خطوط صاف و تراش خورده بیشتر است.

  • انتخاب سبک مینیمال

انتخاب سبک مینیمال

اگر قصد چیدمان اتاق خواب به سبک ساده و شیک مینیمال دارید، از مدل‌های MDF و چوب طبیعی به دلخواهتان میتوانید در فضا بهره ببرید. در صورتی که کیفیت بالا و عمر زیاد محصول برای شما اولیت دارد و محدودیت بودجه ندارید بهتر است از چوب استفاده کرده و در صورتی که به دنبال یک ست سبک وزن و ارزان هستنید میتوانید از مدل‌های ساخته شده با ام دی اف استفاده کنید.

  • انتخاب سبک مدرن

سرویس خواب مدرن

در دکوراسیون مدرن انتخاب‌ها بیشتر و محدودیت کمتری دارید، زیرا در این سبک سرویس خواب چوبی، فلزی، ام دی اف و حتی نمونه‌هایی که با ترکیب فلز و چوب تولید شده‌اند هم به سلیقه خود میتوانید به کار ببرید؛ اما پیشنهاد میکنیم که در هنگام خرید از نمونه‌های چوبی و ساده که قدیمی نمیشوند انتخاب کنید. برای اطلاعاتی در خصوص این نوع مدل‌ها میتوانید به مقاله سرویس خواب‌هایی که قدیمی نمیشوند مراجعه کنید. 

«متراژ اتاق» اولین معیار برای مشخص کردن سبک و متریال سرویس خواب است

تاثیر متراژ اتاق در تشخیص سبک و متریال

متراژ اتاق شما تاثیر بسیار زیادی در سبک دکوراسیون و در پی آن جنس سرویس خواب دارد؛ به طوری که اگر اتاق کوچک باشد چیدن ست سلطنتی باعث کوچکتر نشان دادن محیط و ایجاد بهم ریختگی در فضای اتاق میشود؛ پس بهترین گزینه برای اتاقی با متراژ کم، مدل‌های خیلی ساده و بدون تجملات به سبک مینیمال یا سبک کلاسیک که ظریف و جمع و جور هستند میباشد.

اما در اتاق بزرگ برخلاف یک اتاق کوچک بهتر است از ست‌های حجیم‌ و شلوغ‌تر استفاده بشود؛ چرا که اگر سرویس خواب و دیگر وسایل را با سبک مینیمال یا کلاسیک انتخاب کنید ممکن است مقدار زیادی از اتاق خالی بماند و به عبارتی فضای اتاق به خوبی پوشش داده نشود.

در مواردی که اتاق بزرگ است، نکات ریزی مثل: انتخاب آینه بزرگ برای آینه کنسول، خرید تعداد بیشتری پاتختی و پاف میتواند کمکی خوبی برای پر کردن فضای خالی باشد و برخلاف آن در اتاق خواب‌های کوچک، خرید ست‌هایی با حدالامکان اجزاء کمتر و ابعاد کوچک، بسیار کمک کننده است.

سرویس خواب چوب طبیعی قیمت بالا و در عین حال عمر بیشتری دارد!

سرویس خواب چوب طبیعی عمر بیشتری دارد؟

با همه‌ی مزایا و معایبی که برای سرویس خواب ام دی اف گفته شد، اصلی‌ترین علت محبوبیتشان قیمت ارزان و اقتصادی که دارند است؛ اما شما ترجیح میدهید یک سرویس خواب ارزان با عمر کمتر بخرید؟ یا هزینه‌ای بیشتر بپردازید و در عوض سالیان زیادی ست سرویس خوابتان را داشته باشید؟

درست است که مدل‌های تولید شده با چوب طبیعی جزء گرانترین سرویس خواب‌ها هستند؛ ولی باید به این مسئله توجه داشته باشید که برای ساخت آنها از مواد و متریال درجه یک مثل: چوب راش، چوب گردو و … استفاده شده است، در نتیجه اگر هزینه‌ی نسبتا بالایی را برای خرید یک سرویس خواب یا وسیله‌ی دیگر با چوب طبیعی پرداخت میکنید اطمینان داشته باشید سالیان زیادی در خانه شما ماندگار است و نیازی به پرداخت هزینه‌ای مجدد برای خرید آن وسیله نیست.

بالاخره سرویس خواب چه جنسی بخریم؟

در جواب این سوال که سرویس خواب چه جنسی بخریم؟ توضیح دادیم که بدنه اصلی و اجزائی مثل آینه کنسول، پاتختی و … از سرویس خواب از جنس چوب طبیعی، فلز یا mdf روکش شده با ملامینه که یکی از مصنوعات چوب است تولید میشوند. این سه مواد هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند و شما با توجه به شرایط محل زندگی، نیاز خود و فضای اتاق خوابتان باید یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور مثال: 

 

برای مشخص کردن بهترین جنس سرویس خواب بهتر است ابتدا سبک دکوراسیون اتاقتان را بر اساس متراژی که در اختیار دارید مشخص کنید و با توجه به آن بهترین جنس سرویس خواب را خریداری کنید.

  • سرویس خواب چوب طبیعی مناسب دکوراسیون سبک سلطنتی در محیطی بزرگ و سقف بلند است
  • سرویس خواب جنس ام دی اف برای یک اتاق با سبک کلاسیک، مینیمال و مدرن در متراژ کوچک و متوسط و بزرگ است، ولی این سبک‌ها ممکن است فضای اتاق بزرگ را به خوبی پوشش ندهد
  • سرویس خواب فلزی را در هر متراژ اتاق خوابی میتوانید بکار ببرید، اما این متریال تنها قابل استفاده برای دکوراسیون مدرن است
5/5 - (1 امتیاز)