برای اتاق خواب، تخت خواب بخریم یا مبل تختخواب شو؟

در چند سال اخیر مبل‌های راحتی بسیار کاربردی و متفاوتی جهت راحت‌تر کردن زندگی امروزه و متناسب با نیاز مردم توسط تولیدی‌ها به نام مبل تختخواب شو ساخته شده است. اصلی‌ترین کاربرد مبل راحتی تختخواب شو در مواقعی که فضای یک اتاق خواب کوچک باشد و یا به دلیل اجاره نشینی نیاز به یک جایگزین مناسب برای تختخواب‌های بزرگ هستید است، در این زمان میتوان گفت مبل تختخواب شو خوبه و میتوان آن را در نظر داشته باشید؛ اما برای جواب این سوال مبل تختخواب شو بهتره یا تختخواب؟ به ادامه این متن توجه فرمایید، زیرا در ادامه به تمام مزایا و معایب خرید تختخواب و مبل تختخواب شو اشاره میکنیم.

مبل راحتی تختخواب شو در نگاه اول یک مبل سبک راحتی عادی میباشد و از نظر ظاهری، نشیمن‌های راحت و دیگر ویژگی‌های یک این سبک مبل تفاوتی ندارد؛ اما در اصل در این مبلمان از مکانیزم‌های تاشو مخفی استفاده شده تا قابل استفاده بجای تختخواب در زمان لازم نیز باشد.

همانطور که در مقاله مبل سنگین خوبه یا سبک گفته شد، کلاف همه‌ی مبل‌ها از چوب است ولی تفاوت دیگر مبل تخت شو با مبل عادی دقیقا همین کلاف مبل است به طوری که کلاف مبل تخت شو برخلاف یک مبل معمولی اگر فلزی باشد بهتر است؛ چرا که در این مدل‌ها نیاز به مقاومت بالای فلز داریم و استحکام چوب کافی نیست!

مکانیزم تختخواب شو یا تاشوی مبل، در یکی از قسمت‌های پشتی، دسته‌ها یا کفی کاناپه قرار میگیرد که تولیدکننده برحسب مدل و نوع ساختار مبل این تصمیم را میگیرد. 

 

در سوفامبل میتوانید انواع مدل‌ها و سبک‌های مبلمان، سرویس خواب دو نفره، آینه کنسول و … را از تولیدکنندگان خریداری کنید.

قیمت آینه کنسول قیمت مبل راحتی قیمت سرویس خواب قیمت مبل تختخواب شو

 

مزایای استفاده از مبل تختخواب شو بجای تخت

مزایای مبل تختخواب شو بجای تخت

مبل تخت شو نیز همانند دیگر مبلمان راحتی در ست‌های 9، 8 و 7 نفره، نیم ست‌های 5 یا 6 نفره و تعداد نشیمن 3، 2 و 1 نفره قابل خریداری از فروشگاه‌ها یا تولیدی‌های معرفی شده توسط سوفامبل میباشد که این بر اساس نیاز این مبل تختخواب شو را میتوان در تمام بخش‌های خانه حتی سالن پذیرایی قرار داد.

ولی در نظر داشته باشید با چیدمان این مبل در اتاق خواب میتوان در فضا و هزینه صرفه جویی کرد؛ چرا که با داشتن مبل تختخواب شو نیازی به پرداخت هزینه جدا برای یک کاناپه تک و یک تختخواب ندارید؛ بلکه با کمترین هزینه همزمان تخت و مبل را خریداری میکنید.

جالب این که در برخی مدل‌ها قیمت مبلمان تخت شو نسبت به یک مبل عادی یا تختخواب کمتر است و این مسئله، مبل تخت شو را تبدیل به بهترین انتخاب برای افرادی با بودجه خیلی کم کرده است.

مزیت‌های دیگر این مبل راحتی تختخواب شو به شرح زیر است:

  • امکان جابجایی

به طور کلی مبل‌های سبک راحتی جزء مبلمان سبک وزن هستند که این از مزایای اصلی این سبک نسبت به دیگر مبلمان است؛ زیرا در این مبل‌ها بیشترین حجم کاناپه را اسفنج نرم و بالشتی تشکیل میدهد و تنها بخش کلاف و پایه مبل از چوب یا فلز است و مبل راحتی تختخواب شو نیز از این قائده مستثنی نیست.

اگر به دنبال تختخوابی بسیار سبک برای جابجایی راحت‌تر در زمان تغییر دکوراسیون اتاق یا تغییر خانه هستید به شما پیشنهاد میدهیم از مبل تختخواب شو استفاده کنید نه تختخواب!

مبل تخت شو را به دلخواه خود در هر گوشه اتاق که دوست دارید میتوانید قرار بدهید و هر چند وقت برای تنوع و حس بهتر آن را جابجا کنید و در گوشه‌ای دیگر بگذارید؛ همچنین با این انتخاب دیگر نیاز به نصب و باز کردن تکه‌های تخت در زمان تغییر مکان نیستید!

  • کاربرد بیشتر

مزایای مبل تختخواب شو

کاربرد بیشتر مبل تختخواب شو نسبت به یک مبل عادی و یک تختخواب میتوانید سبب تصمیم قطعی شما برای خرید آن در اتاق خوابتان شود؛ چرا که مبل تخت شو جذاب و نرم، یک نشیمن فوق‌العاده راحت در طول روز و تختخواب در هنگام شب است. البته اگر عادت به دائما لم دادن روی تختخواب دارید با خرید مبل تختخواب شو میتوانید این عادت بد را ترک کنید به طوری که فقط هنگام خواب از حالت تختخواب استفاده کرده و تمام طول روز مبل راحتی عادی را داشته باشید.

کاربرد دیگر این مدل مبل در اتاق خواب زمان میهمان داشتن است. یکی از دلایل فراهم کردن کاناپه تک، صندلی، پاف و … در اتاق خواب، داشتن یک نشیمن کمکی برای زمان میهمان داشتن میباشد که مبل تخت شو این نیاز را به بهترین نحو در اتاق شما برطرف میکند.

  • اشغال فضای خیلی کم

کاناپه‌های مکانیزم دار نه تنها فقط یک گوشه از اتاق را به خود اختصاص میدهند و نیازی به گرفتن بیشتر متراژ اتاق ندارند، بلکه در اکثر مدل‌ها دارای فضای ضخیره سازی نیز هستند که به نظم اتاق نیز کمک میکند.

شاید تختخواب یک نفره در اتاق مقدار کمتری از فضا را اشغال کند ولی متراژ بزرگ تختخواب دو نفره یک معضل بزرگ است؛ در اگر شما هم این مشکل و نگرانی را دارید بهتر است مبل تختخواب شو را جایگذین تختخواب دو نفره کنید.

مزایای تختخواب برای اتاق خواب

مزایای تختخواب

با همه‌ی مزیت‌ها و کاربرد‌های مبل تختخواب شو، جایگاه تختخواب در اتاق خواب هیچ وقت تغییر نمیکند حتی افراد ترجیح میدهند بیشتر فضای اتاق را تخت خوابی بزرگ اشغال کند ولی دکوراسیون اتاق با نبود تخت ناقص به نظر نرسد و به هیچ وقت مبل را جایگزین تختخواب نکنند. 

علل دیگری که مسبب حفظ دکوراسیون داخلی عادی اتاق خواب با تختخواب دو نفره، یک نفره و حتی در مواقعی یک و نیم نفره میشود به شرح زیر است:

  • راحتی بیشتر

تخت خواب از نظر ابعاد، راحتی و تمام زوایای ساخت و ظاهری کاملا متناسب با ساختار بدن انسان و به منظور داشتن خوابی مناسب توسط تولیدی ساخته میشود، حتی این دقت در ساخت به قدری است که یک ابعاد استاندارد برای هر تخت دو نفره، یک نفره و یک و نیم نفره در سنین مختلف مشخص شده است. مثال: 

  • تخت یک نفره کودک: 60 در 140 سانتی متر
  • تخت یک نفره بزرگسال: بین 90 تا 120سانتی متر در 2 متر
  • تختخواب یک و نیم نفره: 140 در 2 متر
  • تختخواب دو نفره: 160 یا 180 سانتی متر در 2 متر

گذشته از ابعاد استاندارد تختخواب برای راحت خوابیدن، انواع تشک‌ها نیز تاثیر بسزایی در راحت بودن یک تختخواب نسبت به مبل تخت شو دارند. شما میتوانید از تشک‌های فنری نرم یا در صورت داشتن مشکلاتی از جمله کمر درد، تشک‌های مدل‌های طبی، طبی فنری یا درمانی را خریداری کنید.

تشک تختخواب بدون هیچ درز و سطح برجسته‌ای که مانع خوابیدن شما بشود ساخته شده و همچنین تختخواب به دلیل داشتن کفی محکم، به این راحتی نمیشکند.

  • هماهنگی بیشتر با دکوراسیون

مزایای تختخواب در اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب هم مثل دیگر بخش‌های خانه نیاز به یک نقطه کانونی دارد تا در بدو ورود نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند و از آنجایی که تخت یک المان اصلی در اتاق محسوب میشود، بهترین انتخاب برای نقطه کانونی است. با قرار دادن تخت در مرکز توجه چه در اتاق کوچک، بزرگ و یا متوسط، ناخداگاه جای اکسسوری‌ها و لوازم دیگر را نیز تعیین کرده‌اید به عنوان مثال: میدانید که پاتختی باید در دو سمت تخت قرار بگیرد و یا اتومان ست با تخت شما می‌بایست در قسمت پایینی تختواب گذاشته شود.

نبود تختخواب بدون شک ست سرویس خواب شما را ناقص کرده و هماهنگی بین پاتختی، آینه کنسول، کمد و دیگر اجزاء سرویس خواب را بهم میریزد؛ چرا که زیبایی دیزاین اتاق خواب زمانی صحیح و بالانس است که تمام وسایل اصلی مرتبط باهم ست باشند.

  • عمر بیشتر تختخواب

اگر تختخواب خود را از فروشگاه معتبر خریداری کنید و از کیفیت درجه یک متریال و روش ساخت آن مطمئن باشید، قطعا این تخت عمر خیلی زیادی هم دارد که پیشنهاد ما برای خرید سرویس خواب کامل و حتی مبل تختخواب شو با کیفیت عالی و قیمت مناسب‌تر از بازار، سوفامبل است.

به طور کلی تختواب بخاطر وزن سنگین و سختی نصب زیاد جابجا نمیشوند و زمان زیادی در یک گوشه اتاق ثابت هستند و این علت اصلی دیر‌تر خراب شدن تخت در مقایسه با مبل تختخواب شو است.

یک تختخواب خوب دارای کفی چوبی از چوب‌های مرغوب و محکم مثل: راش، روس، گردو و …، ابعاد استاندارد گفته شده در متن بالا، اتصالات محکم، تشک مرغوب که به مرور زمان تغییر شکل ندهد و یا فرورفته نشود است. حتی اگر کفی تختخواب شما از فلز باشد همچنان عمر بیشتری از یک مبل تخت شو دارد، اما درعوض امکان صدای ناهنجار فلز تخت به احتمال خیلی زیاد شما را آزار بدهد.

چرا برای اتاق تختخواب نخریم؟

معایب تختخواب در اتاق

خرید تختخواب به صورت ست در سرویس خواب قطعا گزینه‌ی بهتری برای اتاق خواب است، ولی اگر محیط اتاق به اندازه کافی جا داشته باشد و همچنین نیازی به جابجایی مداوم تختخواب نداشته باشید!

البته که زیبایی اتاق خواب با داشتن سرویس خواب کامل و تختخوابی بزرگ و مجلل بیشتر است اما بدون شک اگر تختخواب کل اتاق را اشغال کند به طوری که جای رفت و آمد و جلوه‌ی تمام لوازم دیگر را کور کند، دقیقا برعکس عمل کرده و بدترین دیزاین دکوراسیون اتاق را به شما میدهد.

تختخواب‌های دو نفره و ابعاد بزرگی که دارند یکی از معضلات شایع در خانه‌هایی با اتاق کوچک هستند و حتی اگر متراژ اتاق متوسط هم باشد همچنان اشغال شدن حداقل بیشتر از نصف اتاق خواب مشکل ساز است؛ پس بهتر است برای این مشکل راه حلی بیابید که بدون شک خرید مبل تختخواب شو بهترین کار است.

معایب استفاده از مبل تختخواب شو در اتاق

معایب مبل تختخواب شو

مبل‌های تختخواب شو که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند ولی بهتر است توجه شما را به معایب این مبل برای اتاق خواب و به عنوان جایگزین تختخواب جلب کنیم:

  • این مبل‌ها مناسب استفاده‌ی مداوم و زیاد نیستند، زیرا استهلاک این مبل‌ها در زمان تغییر حالت از مبل به تخت و برعکس زیاد است و امکان خراب شدن و آسیبی مثل: باز و بسته شدن سخت و یا صدای کلاف فلزی در آنها بالاست! مبل تختخواب شو را میتوانید در اتاق میهمان بگذارید و به عنوان تختخواب میهمان هر چند وقت یک بار استفاده کنید ولی این که هر روز بخواهید از شکل تخت و مبل بهره ببرید، باید امکان آسیب در مکانیزم تاشو را نیز در نظر بگیرید. 
  • حتی اگر بهترین مبل تختخواب شو را خریدای کنید و به راحت بودن کفی آن مطمئن باشید، همچنان باید اشاره کنیم که به راحتی یک تختخوب عادی نمیرسد و فقط مناسب استفاده در مواقع لزوم است. بخصوص قسمت‌هایی که محل تا شدن یا باز و بسته شدن مکانیزم تختخواب شو هستند به مرور زمان حالت فرو رفته‌ای گرفته یا به طور کلی تغییر شکل میدهند و این درز بین کفی مبل میتواند باعث آسیب به کمر و خواب مشکل شما شود.
  • مبل‌های تخت شو در مدل‌های مختلفی ساخته میشوند و از نظر کلاف نیز به دو دسته فلزی و چوبی تقسیم بندی میشوند که در هر کدام از آنها میتوان مشکلی را پیدا کرد، به عنوان مثال: استحکام مبل تختخواب شو چوبی خیلی کم است و قطعا تحمل وزن بالا را نداشته و به راحتی میشکنند، ولی مدل‌های کلاف فلزی دارای استحکام و مقاومت بالاتری در برابر وزن‌های مختلف هستند اما پایه‌های مبل میتواند برای شما مشکل ساز بشود. 

پایه‌های مبل تخت شو در بیشتر مدل‌ها با استفاده از اتصالات مختلف به بدنه اصلی وصل میشوند که جنس این پایه‌ها میتواند فلزی یا چوبی همانند کفی باشند، این اتصالات اگر محکم به بدنه اصلی متصل نشوند و یا از جنس چوب و فلز درجه یک نباشند خیلی زود میشکنند یا از بدنه اصلی جدا میشوند. 

تمام معایبی که در این بخش برای مبل تختخواب شو اشاره شد، برای یک محصول کیفیت متوسط و نامناسب است و لازم به ذکر است میتوانید در سوفامبل مبل تختخواب شو و ست سرویس خواب دو نفره را با کیفیت عالی و مرغوب و قیمت اقتصادی خریداری کنید.

بالاخره مبل تختخواب شو بخریم یا تختخواب؟

چند وقتی است که مبل‌های بسیار کاربردی به نام مبل‌های تختخواب شو به بازار آمده که گفته میشود مناسب استفاده در تمام قسمت‌های خانه بخصوص اتاق خواب به عنوان جایگزین تختخواب هستند. البته که ای امکان برای شما وجود دارد که بخواهید به دلیل مشکلاتی از جمله: کمبود فضا، نیاز به جابجایی راحت و … این تصمیم را بگیرید اما بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای خرید مبل تختخواب شو بجای تختخواب در اتاق خود به مزایا و معایب هردو دقت کنید.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو در اتاق خواب: این محصول در اتاق خواب نیاز شما را از داشتن کاناپه تک و تختخواب برطرف میکند به طوری که میتوان هنگام خواب از تخت و در طول روز از حالت مبل برای نشستن و لم دادن استفاده کنید. مبل تخت شو طبق روال دیگر مبل‌های راحتی وزن خیلی کمی دارد و به راحتی قابل جابجایی به هر گوشه‌ای که میخواهید است، همچنین این محصول مانند تختخواب نیازی به نصب نداشته و با قیمت‌های ارزان‌تر از تختخواب در بازار و سوفامبل قابل خریداری است؛ ولی این تخت معایبی مثل: عمر کوتاه‌تر، امکان شکستگی و آسیب‌ها در استفاده زیاد، استحکام خیلی کمتر از تخت، راحتی کم محصول در حالت تخت بخصوص پس از گذشت چند مدت نیز میباشند.

مزایا و معایب تخت خواب در اتاق خواب: جایگاه تختواب در اتاق خواب همیشه ثابت است و قطعا میدانید که نبود تختخواب در دکوراسیون اتاق میتواند دیزاین اتاقتان را ناقص نشان بدهد، حتی عدم وجود تخت خواب چیدمان لوازم دیگر و هماهنگی بین المان‌های بزرگ و اصلی را نیز به هم ریخته و کار را برای چیدمان وسایل اتاق سخت میکند؛ زیرا تختخواب یکی از اجزاء اصلی ست سرویس خواب است و همیشه به صورت همزمان با آیه کنسول، پاتختی، کمد و … خریداری میشوند. تختخواب‌ها از نظر راحتی متناسب با ساختار بدن انسان و کاملا محکم و استاندارد توسط تولیدی‌ها طراحی و ساخته میشوند که در قسمت کف تخت، تشک‌های معتلف معمولی و درمانی بسته به شرایط فرد قرار میگیرد.

از طرفی تختخواب‌ها بخصوص نمونه‌های دو نفره اگر در اتاقی کوچک و متوسط قرار بگیرند به طوری که نصف بیشتر اتاق را به خود اشغال کرده و بدتر از آن مانع رفت و آمد و به چشم آمدن زیبایی لوازم دیگر بشود میتواند کاملا برعکس عمل کرده و بدترین شکل دیزاین اتاق خواب را ایجاد کند.

 

مقاله پیشنهادی: سرویس خواب چه جنسی بخریم؟

 

4.8/5 - (9 امتیاز)