دکوراسیون داخلی با مبل طوسی 

بهتر است در ابتدای این مطلب با موضوع «دکوراسیون داخلی با مبل رنگ طوسی» توضیح دهیم که به طور کلی طوسی چه رنگی است و جزء کدام دسته از رنگ‌هاست.

این رنگ که طیف‌های مختلف و بسیار زیبایی مثل: خاکستری، طوسی نقره‌ای، طوسی سربی، طوسی طبیعی، طوسی روشن و … دارد را میتوان در دو دسته‌ی رنگ‌های خنثی و رنگ‌های سرد قرار دهیم؛ زیرا این رنگ از ترکیب 3 رنگ سفید، مشکی و کمی آبی به وجود می‌آید که رنگ سفید و مشکی آن از رنگ‌های خنثی و رنگ آبی آن جزء رنگ‌های سرد میباشد و به همین دلیل است که رنگ طوسی هم جزء رنگ‌های خنثی و هم رنگ‌های سرد است.

رنگ طوسی تنها رنگی است که استفاده خیلی زیاد از آن در دکوراسیون داخلی میتواند حس خفگی و دلمردگی را ایجاد کند و همین امر باعث میشود که این رنگ سرد و خنثی برای دکوراسیون داخلی با سبک مونوکروم گزینه مناسبی نباشد، پس به شما پیشنهاد میکنیم که در کنار مبل طوسی رنگ خود، حتما از رنگ‌های دیگری بجز طیف‌ها و تناژ‌های مختلف طوسی استفاده کنید تا زیبایی و حس شادی و نشاط به فضایی که در اختیار دارید به وجود بیاید. 

همانطور که اطلاع دارید، رنگ‌های خنثی به راحتی با همه رنگ‌های گرم و سرد ست میشوند و در کنار این رنگ‌ها میتوان از هر رنگی که دلخواهتان است را استفاده کرد و همچنین این رنگ‌های خنثی را به راحتی میتوان برای المان‌هایی در محیط که تعویض و تغییر آنها خیلی کم انجام میشود؛ مثل: مبلمان، میز ناهارخوری، آینه کنسول، فرش، پرده‌ها، دیوار‌ها و … استفاده کرد؛ زیرا رنگ‌های خنثی طی مرور زمان قدیمی نمیشوند و همیشه ترند است، پس با انتخاب رنگ طوسی، خیالتان از قدیمی نشدن و تکراری نشدن رنگ‌ آنها طی مرور زمان کاملا راحت است.

پیشنهاد میکنیم که اگر میخواهید بدانید چطور مبل طوسی را در یک محیط قرار دهید، حتما این متن را تا انتها مطالعه کنید زیرا؛ در ادامه این مقاله نکات دکوراسیونی با مبل طوسی رنگ و این سوال که مبل طوسی با چه رنگی ست میشه؟ را به طور کامل به شما عزیزان توضیح میدهیم.

در سوفامبل میتوانید مدل‌های زیادی از مبلمان با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف و دیگر مصنوعات چوبی را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید.

قیمت مبل راحتی قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل کلاسیک قیمت مبل استیل

 

برای چه سبک دکوراسیونی میشود از مبل طوسی استفاده کرد؟

مبل طوسی ساده یا طرحدار

 انتخاب مبل طوسی رنگ برای یک محیط، بخصوص اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی میتواند بهترین گزینه باشد، اما این که این مبل طوسی را با چه سبکی انتخاب کنید کاملا بستگی به شرایط زندگی شما و دیگر عناصر یا المان‌های آن محیط دارد؛ زیرا همانطور که توضیح دادیم رنگ طوسی، جزء رنگ‌های خنثی است و به راحتی با هر رنگی ست میشود و همین امر باعث میشود برای مبلمان در هر سبکی مثل: (مدرن، مینیمال، سلطنتی، استیل و کلاسیک) بسیار کاربردی و محبوب باشد.
مبل طوسی رنگ را میتوانید هر سبکی که دلخواه و مورد نیازتان است در بازار مشاهده و تهیه کنید و همچنین در صورتی که مدل و سبک خاصی از مبل را مدنظر دارید، میتوانید از طریق سوفامبل به تولیدی‌ها سفارش بدهید و با رنگ طوسی دلخواهتان تحویل بگیرید.
  • مبل طوسی در دکوراسیون مدرن و مینیمال

مدل‌های مختلف مبلمان سبک راحتی که برای دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده میشود، در اغلب مواقع با پارچه مبلی ساده هستند؛ اما یکی از راه‌هایی که میتوانید در فضای دکوراسیون داخلی خانه خود با مبل راحتی طوسی تنوع ایجاد کنید، استفاده از رنگ‌های سرد و گرم است که این رنگ‌ها میتوانید برای کوسن مبل‌ها، فرش، پرده‌ها و دیگر اکسسوری‌های ریز و درشت بکار ببرید؛ اما نکته‌ای که درباره رنگ‌ها در کنار مبل طوسی در دکوراسیون مدرن و مینیمال حائز اهمیت است، بکاربردن تنها یک رنگ در کنار مبل طوسی است.

استفاده از چندیدن رنگ مختلف در کنار رنگ طوسی میتواند زیبایی را از فضای دکوراسیون مدرن و مینیمال شما بگیرد و نظم دکوراسیون داخلی را بهم بریزد، پس بهتر است از یک رنگ در کنار مبل طوسی خود استفاده کنید. 

احتمالا یکی از سوالات میتواند این باشد که از کدام طیف‌های طوسی برای مبل راحتی در دکوراسیون مدرن و مینیمال میتوان استفاده کرد؟ در جواب باید گفت که انتخاب طیف رنگ طوسی بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد؛ زیرا شما میتوانید به دلخواه خود مبل راحتی طوسی روشن را با یک رنگ روشن یا مبل راحتی طوسی تیره را با رنگ تیره هماهنگ کنید و یا با ایجاد تضاد رنگی با استفاده از قرار دادن مبل طوسی تیره در کنار رنگی ملایم و روشن جلوه‌ای خاص و جذاب به وجود آورید. 

به طور کلی انتخاب رنگ برای ست کردن در کنار مبل طوسی در سبک مدرن و مینیمال بسیار راحت‌تر از دیگر سبک‌ها است، به این دلیل که هیچ رنگی نیست که در این دو سبک دکوراسیون نتوان استفاده کرد؛ اما بهترین و زیبا‌ترین رنگ‌هایی که درکنار مبل راحتی طوسی برای دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال میتوان استفاده کرد، طیف‌های مختلف سبز، زرد، نارنجی، بنفش، صورتی و قهوه‌ای است.

  • مبل طوسی در دکوراسیون سلطنتی

همانطور که در مقاله بهترین رنگ مبل استیل توضیح دادیم، رنگ‌های خنثی بیشترین کاربرد و استفاده را در مبلمان سبک سلطنتی و استیل دارند و نیز رنگ طوسی هم که جزء این دسته رنگ‌ها است، از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین آنها در مبلمان سلطنتی و استیل میباشد.

از تناژ‌های مختلف رنگ طوسی میتوانید برای پارچه مبلی ساده و طرحدار یا بخش‌های چوبی مبل سلطنتی استفاده کنید و یا به دلخواه خود میتوانید همه بخش‌های چوبی و کاور شده با پارچه مبلی را طوسی انتخاب کنید؛ اما در صورتی که در نظر دارید مبل سلطنتی شما به طور کامل با رنگ طوسی باشد (بخش چوبی و پارچه‌ای)، بهتر است از دو طیف طوسی در کنار هم استفاده کنید.

  1. پارچه مبلی طوسی تیره _ چوب و تزئینات با رنگ نقره‌ای براق
  2. پارچه مبلی طوسی روشن _ چوب و تزئینات با رنگ طوسی کمی تیره
  3. پارچه مبلی طرحدار با رنگ طوسی روشن و تیره _ چوب و تزئینات طوسی تیره یا روشن براق

البته مبل‌های سلطنتی و استیل را اغلب موارد با پارچه‌های طوسی رنگ روشن و براق تولید میکنند و تعداد مدل‌هایی با رنگ تیره کم‌تر است؛ اما شما با سفارش مبل مدنظرتان از طریق سوفامبل به تولیدکنندگان میتوانید هر طیفی از رنگ طوسی یا دیگر رنگ‌ها را برای مبل سلطنتی و استیل خود انتخاب کنید.

رایج‌ترین رنگ‌ها در کنار مبل طوسی در دکوراسیون داخلی سبک سلطنتی رنگ‌های زیر است:

  1. رنگ‌های گرم: زرشکی، قرمز، طلایی
  2. رنگ‌های خنثی: قهوه‌ای، نقره‌ای
  3. رنگ‌های سرد: آبی، سبز تیره، بنفش تیره

در این سبک هم مانند سبک مدرن و مینیمال بهتر است از یک رنگ در کنار مبل طوسی استفاده بشود.

  • مبل طوسی در دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون سبک کلاسیک با مبل طوسی میتوانید از 1 یا 2 رنگ دیگر استفاده کنید، ولی در صورتی که قصد دارید از دو رنگ دیگر در کنار رنگ طوسی در سبک کلاسیک بکار ببرید، نیاز است که یکی از رنگ‌ها خنثی و رنگ دیگر جزء رنگ‌های گرم باشد؛ به طور مثال:

  1. طوسی، سفید، طلایی
  2. طوسی، قهوه‌ای، بژ
  3. طوسی روشن، مشکی، قرمز
  4. طوسی تیره، نقره‌ای، زرد
  5. طوسی تیره، نقره‌ای، زرشکی

در مواردی که 1 رنگ را در کنار رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی با مبل رنگ طوسی مدنظر دارید، میتوانید به سلیقه خود از رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، کرم، قهوه‌ای، بژ، طلایی و … که قابل اجرا برای نوار چوبی دور مبل کلاسیک استفاده کنید و از هر کدام از این رنگ‌های که انتخاب کردید را در بخش‌های دیگر فضای دکوراسیون داخلی هم بکار ببرید و یا میتوانید هم پارچه مبلی و هم نوار چوبی دور مبل را طوسی انتخاب کنید و از یک رنگ زیبای دیگر به دلخواه خود برای اکسسوری‌های ریز و درشت در فضا استفاده کنید.

بهترین رنگ‌های پس زمینه برای دکوراسیونی با مبل طوسی

پس زمینه با مبل رنگ طوسی

به طور کلی انتخاب برای رنگ پس زمینه یا دیوار برای محیطی با مبل طوسی رنگ باید به چند نکته دقت کرد. در قدم اول باید دید که رنگ انتخابی را برای چه فضایی و با چه شرایطی میخواهیم؟! سپس انتخاب کنیم که کدام یک از گروه‌های رنگی زیر میتواند انتخاب بهتری باشد.

  1. مبل طوسی با پس زمینه رنگ گرم
  2. مبل طوسی با پس زمینه رنگ سرد
  3. مبل طوسی با پس زمینه رنگ خنثی
  • پذیرایی و اتاق نشیمن

رنگ سفید که یکی از رنگ‌های خنثی است، از رایج‌ترین رنگ‌ها برای دیوار پذیرایی میباشد که با استفاده از آن میتوان انتخاب‌های بیشتر برای دیگر المان‌ها در محیط داشت، اما به روشن‌ترین طیف طوسی هم میتوان به عنوان یکی از از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای دیوار پذیرایی و اتاق نشیمن اشاره کرد.

نکته‌ی قابل توجه در استفاده از رنگ طوسی برای دیوار پذیرایی این است که «رنگ دیوار و مبلمان را دقیقا در یک طیف انتخاب نکنید» و حتما یک یا دو درجه باهم اختلاف داشته باشند؛ زیرا دقیقا یکی بودن رنگ مبل و دیوار میتواند فضا را یکنواخت و کور کند و باعث شود که زیبایی و جلوه مبلمانتان به چشم نیاید. البته در صورتی میتوان از مبل و دیوار یک رنگ و طیف استفاده کرد که تنها یکی از دیوار‌ها یا یک بخش کوچک از دیوار را یک رنگ و طیف با مبل باشد و باقی دیوار‌ها متفاوت باشند.

  • اتاق خواب

اگر در اتاق خوابتان یک مبل طوسی رنگ قرار دادید و برای انتخاب رنگ پس زمینه دچار سردرگمی شده‌اید، باید بگوییم که رنگ‌های گرم مثل: زرد، نارنجی، قرمز، زرشکی و رنگ‌های سرد مثل: آبی، بنفش، سبز و… برای دیوار، در کنار مبل طوسی اتاقتان بهترین گزینه است، اما توجه داشته باشید که همیشه روشن‌ترین طیف از هررنگ، بهترین انتخاب برای دیوار است و رنگ‌های تیره و جیغ، تنها برای یک قسمت کوچک از دیوار و یا یک دیوار کوچک جلوه‌ای شیک و جذاب به اتاقتان میدهد؛ البته در صورتی که این رنگ را برای اکسسوری‌های ریز ی درشت هم بکار ببرید و هماهنگی را در فضا ایجاد کنید.

رنگ اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی با مبل طوسی

در دکوراسیون داخلی، اکسسوری‌ها به دو دسته‌ی اکسسوری‌های بزرگ و اصلی و اکسسوری‌های کوچک تقسیم‌بندی میشوند که اکسسوری‌های اصلی و بزرگ شامل: پرده‌ها، فرش یا قالیچه، پاف‌ها و اتومان‌ها، قفسه کتاب و … هستند و اکسسوری‌های کوچک شامل: گلدا‌ها، ساعت، شمعدان، مجسمه‌ها ، قاب‌ها، بالشتک و کوسن‌های مبل و … میباشند.

در یک دکوراسیون داخلی با مبل رنگ طوسی اگر همه این وسایل تزئینی بزرگ و کوچک را همرنگ با مبل انتخاب کنیم، مطمئن حس دلمردگی و سردی در فضا غالب میشود و طی مرور زمان آن محیط خسته کننده و غیر قابل تحمل میشود. در نتیجه به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از این دو دسته را با تناژهای مختلف طوسی و همرنگ با مبل انتخاب کنید و برای دسته دیگر از یک رنگ شاد و روح‌بخش مثل: زرد، سبز، زرشکی، نارنجی، بنفش و … استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر در فضایی با مبلمان طوسی، استفاده از یک الگو با ترکیب رنگی طوسی و یک رنگ دیگر به سلیقه خود برای یکی از اکسسوری‌های بزرگ و یا برای اکسسوری‌های کوچک است که یکی از اکسسوری‌هایی مثل: فرش، کوسن‌ها، پاف، پرده، قاب‌ها، میتوانند گزینه مناسبی باشد.

در نتیجه رنگ اکسسوری‌ها را در یک محیطی که دارای مبل طوسی است به 3 روش زیر میتوان انتخاب کرد:

  1. اکسسوری‌های بزرگ با رنگ طوسی یا برعکس
  2. اکسسوری‌های کوچک با رنگ‌های دلخواه
  3. اکسسوری‌های طرحدار و رنگی برای یکی از اکسسوری‌های بزرگ یا اکسسوری‌های کوچک

در دکوراسیونی با مبل طوسی، پارچه مبلی را ساده انتخاب کنیم یا طرحدار؟

مبل طوسی ساده یا طرحدار

ساده یا طرحدار بودن پارچه مبلی هیچ ارطباطی به رنگ آن مبل ندارد و برخلاف آن مواردی مثل: مقدار حجم و متراژ محیط و سبک مبل، بر این انتخاب تاثیر مستقیم دارد.

  • حجم و متراژ محیط

در مواردی که فضای کم و یا متوسطی را برای مبلمان در اختیار دارید و با انتخاب پارچه طرحدار ممکن است باعث کوچکتر نشان دادن و ایجاد حس شلوغی در محیط بشود، بهتر است از پارچه‌های ساده برای مبل طوسی خود استفاده کنید و تنها کوسن‌ها را با پارچه طرحدار انتخاب کنید؛ اما در صورتی که متراژ محیط زیاد است و مبل طوسی طرحدار شما باعث بهم ریختگی و شلوغی نمیشود، هیچ محدودیتی برای انتخاب مبل ساده یا طرحدار ندارید.

  • سبک مبل طوسی

برای مبل‌ سبک راحتی، بهترین گزینه پارچه‌های ساده میباشد تا حس راحتی بیشتری را القا کند و برای مبل استیل و مبل سلطنتی، پارچه‌های طرحدار و یا ترکیب طرحدار و بخش‌های کمی با پارچه ساده رایج است و نیز مبل کلاسیک را میتوانید بر اساس متراژ و سلیقه خود به هر سه روش ساده، طرحدار و یا ترکیبی انتخاب کنید.

البته همانطور که توضیح داده شد: در دکوراسیون داخلی سبک مدرن و مینیمال، مبلمان راحتی را با کوسن‌های طرحدار هم میتوانید داشته باشید.

بالاخره مبل طوسی با چه رنگی ست میشود؟

رنگ طوسی که از ترکیب 3 رنگ سفید، مشکی و مقدار خیلی کمی آبی تشکیل میشود، در دسته رنگ‌های خنثی و رنگ‌های سرد قرار میگیرد. این رنگ که طیف‌ها و تناژ‌های بسیار زیادی دارد، به راحتی با دیگر‌ رنگ‌های سرد، گرم، جیغ و برخی از رنگ‌های خنثی ست میشود و میتوان اطمینان داشت که با استفاده از رنگ طوسی برای مبل و دیگر المان‌ها به مرور زمان، فضای پذیرایی و اتاق نشیمن خانه شما قدیمی و خسته کننده نمیشود.

انتخاب رنگ مناسب برای اکسسوری‌ها و پس زمینه در کنار مبل طوسی خود، بستگی به عوامل زیادی دارد؛ اما به طور کلی از بهترین رنگ‌ها برای اکسسوری‌های بزرگ و کوچک در کنار مبل طوسی میتوان به سبز، آبی، نارنجی، طلایی و نقره‌ای براق، بژ، زرشکی، کرمی و … نام برد و برای رنگ پس زمینه (دیوار‌ها) در دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب‌، اتاق نشیمن و … میتوان به رنگ سفید و روشن‌ترین طیف از هر رنگی که مدنظر دارید اشاره کرد.

5/5 - (2 امتیاز)