بهترین رنگ برای مبل استیل چه رنگیه؟

احتمالا شما هم وقتی اسم مبلمان استیل را میشنوید، مبل‌های اشرافی و باشکوهی که با منبت‌کاری‌های زیاد طلایی رنگ هستند را تجسم میکنید که این تصور کاملا صحیح است؛ زیرا این منبت‌کاری‌های زیاد از مشخصه اصلی این سبک است.

بهتر است در ابتدای این مقاله بهترین رنگ مبل استیل، توضیح دهیم که به طور کلی مبل‌های استیل چگونه هستند و سپس در ادامه مطلب به بهترین رنگ هایی که برای مبل استیل استفاده میکنیم بپردازیم.

مبل استیل، یکی از سبک‌های محبوب مبلمان است که طرفداران خاص خود را در بین خانواده‌های ایرانی دارد. این مبلمان، به دلیل قیمت نسبتا بالا و ظاهر باشکوهی که دارند جزء مبلمان لوکس و لاکچری محسوب میشوند و تنها قابل استفاده برای دکوراسیون‌هایی با سبک سلطنتی، استیل و سنتی میباشند.

مبل استیل با داشتن ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی که در ادامه گفته میشود، قابل استفاده برای دکوراسیون‌های سبک مدرن و مینیمال نیست و همچنین بیشترین کاربرد آن در خانه‌ها و فضاهای بزرگ و با سقف‌های بلند است؛ زیرا

  1. مبل استیل ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مبلمان دارد و سقف خانه را کوتاهتر نشان میدهد
  2. این مبل‌ها دارای حجم خیلی زیادی منبت‌کاری، حکاکی و به طور کلی تزئینات هستند که باعث شلوغ شدن و کوچکتر نشان دادن فضا میشود
  3. چیدمان مبل استیل کمی سخت‌تر از مبلمان مدرن میباشد
  4. این سبک مبل بیشتر حالت رسمی دارد تا راحتی

البته با وجود همه مواردی که گفته شد، اگر شما فضای کوچک یا متوسطی با سبک سلطنتی دارید و این سبک مبل مدنظرتان است، میتوانید از نیم‌ست‌های 5 نفره یا 6 نفره با رنگ روشن و تزئینات کمتر استفاده کنید.

ست‌های این مبلمان به صورت 9 نفره، 8 نفره، 7 نفره و نیم ست‌های 6 نفره و 5 نفره میباشد که از تعدادی کاناپه 3 و 1 نفره تشکیل میشوند.

 

شما در سوفامبل میتوانید انواع مبل استیل و صنایع چوبی را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید! 

 

قیمت مبل سلطنتی قیمت مبل کلاسیک قیمت مبل سلطنتی قیمت میز تلویزیون

 

 

مبل استیل چه رنگی بخریم بهتره؟

رنگ مبل استیل

در ظاهر مبل‌های استیل، 2 بخش اصلی چوبی و پارچه‌ قابل مشاهده است که بخش چوبی را پایه‌ها، دسته‌ها، تاج مبل و دیگر تزئینات به دور کاناپه‌ها و بخش پارچه‌ای را قسمت‌های اسفنجی مثل نشیمن و پشتی تشکیل میدهد.

برای انتخاب رنگ مبل استیل باید رنگ بخش چوبی و بخش پارچه‌ای را به طور مجزا انتخاب کنیم به طوری که در کنار هم هماهنگی و جلوه زیبایی داشته باشند. رنگ چوب و پارچه مبلی را میتوان به شکل‌های مختلف انتخاب کرد، به طور مثال:

  • چوب رنگ روشن و پارچه مبلی با رنگ تیره 

رنگ مبل استیل

این ترکیب رنگ برای خانه‌ها و فضاهایی که با محدودیت رو به رو هستند و یا محدودیت متراژ خانه دارند، انتخاب خیلی مناسبی نمیتواند باشد چرا که میتواند فضای منزل شما کوچکتر نشان دهد. اما اگر محدودیت زیادی در متراژ فضا ندارید، انتخاب چوب رنگ روشن با پارچه مبلی رنگ تیره یا پر رنگ میتواند حس زیبایی و فضای لاکچری را به فضای شما بدهد.

اگر این ترکیب را انتخاب میکنید بهتر است یکی از اکسسوری‌های بزرگ مثل: (فرش و پرده‌ها) را هم رنگ پارچه مبلی با رنگ تیره انتخاب کنید تا فضای دکوراسیون شما زیباتر به نظر برسد.

  • پارچه مبلی رنگ روشن و چوب رنگ تیره 

رنگ مبل استیل

ترکیب پارچه مبلی رنگ روشن و چوب رنگ تیره یکی از ترکیب‌های پرفروش و پرطرفدار در بین ایرانیان است. حتما شما هم در منزل اقوام و دوستان و یا حتی در منزل خود این ترکیب را مشاهده کرده‌اید. از آنجایی که رنگ پارچه که بیشتر مبلمان را پوشش میدهد روشن است باعث میشود که دکوراسیون فضای خانه بزرگتر دیده شود و فضای بیشتری را نشان دهد.

  • چوب و پارچه مبلی همرنگ

رنگ چوب مبل استیل

کاربردی‌ترین مدل‌های مبل استیل، همین مدل‌های یک رنگ هستند که بهترین گزینه برای افرادی میباشند که دکوراسیون مونوکروم مورد پسندشان است و از ترکیب چندین رنگ در فضا پرهیز میکنند.

این مبل‌ها که با پارچه مبلی و چوب یک رنگ ساخته میشود را برای اکثر دکوراسیون‌ها میتوان استفاده کرد؛ اما بهتر است به تم رنگی و تیره و روشن بودن مبل دقت کنید و آن را متناسب با متراژ و رنگ دکور منزلتان انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم در مبل‌هایی با این ترکیب رنگ مبل، حتما پارچه طرحدار بکار ببرید تا جلوه مبل استیل شما در فضای منزلتان بیشتر شود و بتوانید بهترین رنگ مبل استیل را در اختیار داشته باشید.

انتخاب‌ هرکدام از این روش‌ها برای این سبک مبل، کاملا به سلیقه افراد و نوع دکوراسیون بستگی دارد و هرکدام جلوه و زیبایی خاص خود را در فضا ایجاد میکنند.

شما در سوفامبل میتوانید انواع مدل‌های مبل استیل و دیگر سبک‌های مبلمان، سرویس‌خواب، میز ناهارخوری و … را با رنگ دلخواه خود به طور مستقیم به تولیدکننده سفارش بدهید و با کیفیت درجه یک و قیمتی مناسب‌تر از فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها تحویل بگیرید.

 

مشاهده مبل استیل

بهترین و جدیدترین رنگ چوب مبل استیل

رنگ چوب مبل استیل

برای چوب‌های این سبک مبل میتوانید از رنگ‌های براق و متالیک و رنگ‌های مات استفاده کنید که بیشترین مدل‌ها با رنگ‌های براق مثل طلایی و نقره‌ای ساخته میشوند؛ اما نکته‌ی حائز اهمیت درباره انتخاب رنگ مبل استیل این است که تنها میتوان از رنگ‌های خنثی برای این بخش از مبل استفاده کرد.

منظور از رنگ خنثی، رنگ‌هایی است که با همه طیف‌های رنگی به خوبی ست میشوند و کاملا هماهنگ هستند، به عنوان مثال از رنگ خنثی میتوان به:

  • سفید و مشکی
  • طیف‌های مختلف قهوه‌ای
  • کرمی
  • سفید، شیری و صدفی
  • طیف‌های مختلف طوسی و …

اشاره کرد. استفاده از رنگ‌های خنثی باعث میشود که بتوانید از طیف‌های دیگر رنگی هم برای پارچه مبل و هم در فضا استفاده کنید و نگران ناهماهنگی رنگ‌ها و شلوغ شدن نباشید، از طرفی تنها رنگ‌هایی که طی مرور زمان قدیمی نمیشوند و هیچ وقت از دیدن آنها خسته نمیشوید همین رنگ‌های خنثی هستند.

بهترین رنگ پارچه مبلی برای مبل استیل

رنگ پارچه مبل استیل

برای پارچه مبل‌های استیل میتوانید از رنگ‌های تیره و رنگ‌های روشن استفاده کنید که رنگ‌های روشن، معمولا جزء دسته رنگ خنثی مثل: سفید، کرمی، بژ، آبی پاستلی، طوسی روشن و … انتخاب میشود و برای رنگ تیره، از رنگ‌هایی استفاده میشود که جلوه زیادی دارند و حس گران قیمت بودن و لوکس بودن را القا میکنند که از رایج‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • زرشکی 

رنگ زرشکی برای مبل استیل

اگر فضای خانه شما که با سبک سلطنتی چیدمان شده است نیاز به یک رنگ شاد و سرزنده و گیرا دارد، حتما رنگ زرشکی را در نظر داشته باشید.

رنگ زرشکی برای مبل استیل میتواند حس اشرافیت، شور و نشاط و زیبایی خاصی را به وجود بیاورد؛ اما برای استفاده از مبل زرشکی نیاز است که حتما از این رنگ در اکسسوری‌های اطراف مبل مثل: فرش، پرده و … استفاده شده باشد.

از رنگ‌هایی که برای چوب مبل استیل زرشکی بسیار پرطرفدار است میتوان به: بژ، طلایی، مسی و نقره‌ای اشاره کرد.

  • سبز یشمی و زمردی

رنگ سبز برای مبل استیل

مبل استیل با پارچه مبلی سبز تیره که در دوره قاجار بسیار کاربرد داشته است، میتواند به فضای دکوراسیون خانه روح و جلوه‌ای خاص ببخشد. از طرفی در مبل‌های استیل معمولا از پارچه‌هایی با براقیت خاص، مثل: مخمل و چرم استفاده میشود که ترکیب رنگ‌ سبز تیره با این براقیت و درخشش چرم و مخمل، جذابیت مبل شما را دوچندان میکند.

همانطور که گفته شد تنها از رنگ‌های خنثی میتوان برای چوب مبل استیل و مبل سلطنتی استفاده کرد؛ پس در صورتی که پارچه مبل خود را سبز انتخاب کردید میتوانید از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای براق، رنگ سفید، شیری یا صدفی برای چوب آن استفاده کنید تا به خوبی با هم هماهنگ بشوند.

بهتر است برای به چشم آمدن بیشتر مبل سبز خوش رنگتان در محیط پذیرایی یا نشیمن، عناصر دیگر اطراف مبل را با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید و تنها به مقدار کمی از این رنگ سبز در المان‌های اطراف استفاده کنید تا جلوه مبلمان از بین نرود.

  • آبی درباری و سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای برای مبل استیل

رنگ سرمه‌ای و آبی درباری تیره، یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی خانه میباشند، به این دلیل که ست کردن آن با رنگ‌های دیگر راحت‌ است و در عین حال بسیار شیک و چشم نواز هستند.

مطمئنن رنگ‌های تیره مثل: مشکی، طوسی تیره، قهوه‌ای و … برای بخش چوبی مبل در کنار رنگ سرمه‌ای یا آبی درباری پارچه مبلی نمیتواند جذاب و زیبا باشد و چشم‌ها را به سمت خود بکشاند؛ پس رنگ چوب یک مبلی که با این دو رنگ پوشیده شده است، بهتر است کمی روشن و ترجیحا براق باشد تا نگاه‌ها را بیشتر به سمت مبل جذب کند.

به عنوان مثال: جلوه‌ی مبل سرمه‌ای رنگ با تزئین منبت‌کاری نقره‌ای و یا مبل آبی درباری خوش رنگی با چوب‌های براق طلایی رنگ را تصور کنید که چقدر میتواند باشکوه و چشم نواز باشد و چشم همه را در دکوراسیون خانه به خود جلب کند.

  •  مشکی

در استفاده از مبل‌ رنگ مشکی که طرفدران خاص خود را دارد باید کمی احتیاط کرد؛ به این دلیل که بکار بردن رنگ مشکی در فضا به مقدار زیاد میتواند حس مردگی و خفگی را ایجاد کند و برعکس آن، استفاده اصولی این رنگ میتوان بسیار شیک و جذاب باشد.

برای رنگ بخش چوبی مبلی که با پارچه مشکی پوشیده شده است هم، رنگ‌های روشن و براق را پیشنهاد میکنیم تا ست مبلمان شما بیشتر به چشم بیاید و به زیبایی در فضای خانه شما بدرخشد.؛ البته که انتخاب رنگ، بستگی به سلیقه افراد دارد.

برای مبل استیل از رنگ‌های کمرنگ استفاده کنیم یا پررنگ؟

رنگ مبل استیل

انتخاب این که مبل با رنگ تیره باشد یا رنگ روشن، درصد زیادی بستگی به سلیقه شما دارد؛ اما برای جواب این سوال، نکات دیگری مثل متراژ خانه و رنگ دیگر عناصر اطراف مبل مثل اکسسوری‌های بزرگ هم تاثیر دارد.

  • متراژ خانه

برای خانه‌هایی با متراژ زیاد، برای انتخاب رنگ مبل استیل خود هیچ محدودیتی ندارند و میتواننند از رنگ‌های تیره و روشن به سلیقه خود استفاده کنند؛ اما در صورتی که فضای پذیرایی یا اتاق نشیمن خانه شما کوچک یا متوسط است، استفاده از رنگ‌های روشن و بخصوص رنگ سفید باعث میشود که فضا بزرگتر و روشن‌تر بنظر بیاید و همچنین از شلوغ شدن جلوگیری شود. از طرفی میتوانید برای قسمت چوبی مبل خود از رنگ‌های براق طلایی و نقره‌ای استفاده کنید و یا رنگ‌هایی با یک یا دو درجه تیره‌تر از پارچه مبلی را بکار ببرید.

چند مورد از بهترین گزینه‌ها برای مبل استیل خانه‌های کوچک مدل‌های زیر است:

  1. مبل سفید با تزئینات طلایی
  2. مبل کرمی روشن با تزئینات بژ
  3. مبل صدفی با تزئینات کرمی خیلی روشن
  • رنگ عناصر دیگر

همانطور که اطلاع دارید، رنگ‌ها و  ایجاد هماهنگی و هارمونی آنها دکوراسیون داخلی هر فضایی اهمیت خیلی زیادی دارد و از طرفی بهتر است از بکاربردن چندین رنگ ناهماهنگ در یک فضا جلوگیری شود؛ همچنین بهترین تعداد رنگ در یک محیط میتواند بین1 تا 3 رنگ از ترکیب رنگ‌های خنثی، گرم و سرد باشد.

برای انتخاب بهترین رنگ مبل استیل و مشخص کردن تیره یا روشن بودن آن، باید به فضایی که برای مبل در نظر دارید دقت کنید.

  1. اولین نکته این است که اگر از پارچه تیره و یا رنگ‌هایی با جلوه زیاد مثل: زرشکی و سبز میخواهید استفاده کنید، حتما از این رنگ‌ها در بخش‌های دیگر هم بکار ببرید تا به مبل به خوبی با فضای اطراف هماهنگ بشود.
  2. در صورتی که پیش زمینه (دیوار، کف، فرش و …) دکوراسیون شما رنگی گرم یا سرد با طیف تیره دارد، بهتر است مبل را با رنگ روشن و خنثی انتخاب کنید تا از ایجاد حس خفگی و دل‌مردگی در فضا جلوگیری شود.
  3. مبل‌هایی با رنگ‌های تند و یا رنگ‌های تیره که جلوه زیادی دارند، بهترین گزینه برای خانه‌هایی هستند که پیش‌زمینه روشن و خنثی دارند.

بالاخره مبل استیل چه رنگی بخریم؟

مبل استیل که جزء کالاهای لوکس و گران قیمت خانه محسوب میشود، به مبل‌هایی گفته میشود که دارای منبت‌کاری‌ها و تزئینات زیاد میباشند و نسبت به دیگر سبک‌های مبلمان حالت رسمی‌تری دارند. در این سبک، کاناپه‌ها با ارتفاع زیاد، دسته‌ها و پایه‌های تمام چوب و دارای تاج مبل هستند و همچنین در روند تولید آنها از مقدار زیادی چوب و متریال مرغوب و درجه یک استفاده میشود.

برای انتخاب بهترین رنگ مبل استیل باید به فضایی که برای مبلمان در نظر گرفتیم توجه کنید و براساس متراژ و رنگ دیگر المان‌ها تصمیم بگیریم؛ اما به طور کلی میتوان رنگ بخش چوبی و بخش پارچه‌ای مبل را با به طور همرنگ و یا متفاوت با هم مشخص کنیم.

بهترین رنگ‌های مبل استیل برای بخش‌چوبی این سبک، رنگهای خنثی با تناژ تیره و روشن به صورت مات یا براق هستند که طلایی، نقره‌ای، بژ، صدفی، کرمی، قهوه‌ای از رایج‌ترین‌ها میباشند و برای بخش پارچه‌ای مبل هم رنگ‌هایی یا جلوه زیاد مثل: زرشکی، آبی درباری، سبز زمردی و رنگ‌های خنثی بهترین گزینه میباشند.

 

 

شما در سوفامبل میتوانید به صورت مستقیم میز تلویزیون، مبل کلاسیک، آینه کنسول و پاف مورد نظر خود را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید.

 

4.4/5 - (8 امتیاز)