دکوراسیون داخلی با مبل رنگ کرم

اگر شما هم برای ست کردن مبل کرم رنگ خود در دکوراسیون منزلتان دچار سردرگمی شده‌اید، به شما پیشنهاد میکنیم که این متن با موضوع دکوراسیون داخلی با مبل کرم را تا انتها مطالعه کنید.

این رنگ از ترکیب 3 رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی با رنگ سفید به دست می‌آید و این ترکیب باعث میشود که رنگ کرمی هم گرمای رنگ زرد و قرمز و هم کمی سردی رنگ آبی را داشته باشد؛ اما از آنجایی که رنگ کرمی به خوبی با همه رنگ‌ها ست میشود و خصوصیات رنگ‌های خنثی را دارد، در دسته رنگ‌های خنثی قرار گرفته است.

 این رنگ پرکاربرد و محبوب در طیف‌ها و تناژ‌های خیلی زیادی وجود دارد که از زیباترین آنها میتوان به: استخوانی، بژ، شیری، نباتی، خاکی، نسکافه‌ای و … اشاره کرد. این طیف‌های کرمی را برای همه سبک‌های دکوراسیون و همه مبلمان (مبل کلاسیک، مبل سلطنتی، مبل استیل، مبل‌ راحتی) میتوانید استفاده کنید.

استفاده از رنگ کرم در فضای دکوراسیون داخلی یک انتخاب کاملا هوشمندانه و عالی است، به این دلیل که با استفاده از این رنگ میتوانید به راحتی یک یا دو رنگ دلخواهتان را آزادانه و بدون هیچ محدودیتی در کنار آن قرار دهید و از طرفی بابت قدیمی شدن و یا خسته شدن از این رنگ هم نگرانی ندارید. 

یکی از ویژگی‌هایی که این رنگ شیک و زیبا دارد «ایجاد فضایی روشن و درخشان» است. رنگ کرمی با روشانی رنگ سفید و گرمای رنگ زرد، میتواند فضای دکوراسیون داخلی را نورانی و درخشان کند و حتی با استفاده از رنگ کرم خیلی روشن برای پس زمینه برای یک فضا با متراژ کم میتوان محیط را بزرگتر از آنچه هست نشان داد. 

شما میتوانید از رنگ کرمی برای همه قسمت‌ها و همه عناصر و المان‌های خانه، محل کار و یا هر فضایی که دلخواهتان است استفاده کنید؛ به عنوان مثال: 

  1. پس زمینه
  2. پاف‌ها
  3. میز جلو مبلی
  4. میز تلویزیون
  5. میز کنسول
  6. فرش و قالیچه
  7. پرده‌ها 
  8. اکسسوری‌های کوچک و…

افرادی که نگهداری از رنگ سفید برایشان دشوار است و نگران کثیف شدن رنگ سفید هستند، بهترین گزینه برایشان رنگ کرم است. این افراد میتوانند از طیف‌هایی از کرمی مثل خاکی و بژ که چرک‌تاب هستند استفاده کنند تا هم لکه‌ها را کمتر نشان دهد و هم روشنی و حس درخشندگی را از محیط نگیرد.

 

در سوفامبل میتوانید مدل‌های مختلف مبلمان، میز تلویزیون، آینه کنسول و … را با رنگ دلخواه خود به تولیدی‌ها سفارش بدهید.

قیمت مبل سلطنتیقیمت مبل استیلقیمت مبل راحتیقیمت مبل کلاسیک

 

بهترین دکوراسیون داخلی با مبل رنگ کرمی

دکوراسیون مونوکروم با مبل کرمی

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین سبک‌های دکوراسیون که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است «سبک مونوکروم» به معنای سبک تک رنگ است؛ البته این سبک بیشتر مناسب افرادی است که تمایلی به استفاده از رنگ‌های زیاد در دکوراسیون داخلی ندارند.

در این سبک، تنها از یک رنگ در طیف‌های مختلف برای همه عناصر و المان‌ها استفاده میشود و از طرفی، رنگ کرمی بهترین گزینه برای این سبک دکوراسیون است؛ زیرا رنگ کرمی طیف‌های زیادی دارد و شما میتوانید از چندین تناژ روشن و تیره‌ی رنگ کرم در فضا استفاده کنید.

در صورتی که خانه‌ای کوچک با متراژ کم دارید و برای آن یک ست مبلمان زیبای کرمی تهیه کردید، به شما پیشنهاد میکنیم که از سبک مونوکروم با رنگ کرمی استفاده کنید تا محیطی که در اختیار دارید بزرگتر و نورانی‌تر بنظر بیاید.

شما میتوانید از تناژ‌هایی از کرم که روشن‌تر هستند مثل: شیری و صدفی برای پس زمینه، پرده‌ها و فرش استفاده کنید و ست مبلمان خود را با طرحی ساده و با رنگ کرمی کمی تیره‌تر از پس زمینه انتخاب کنید تا بیشتر به چشم بیاید، البته در نظر داشته باشید که حتما از یک طیف تیره‌تر از کرمی مثل: نسکافه‌ای و خاکی تیره برای برخی اکسسوری‌های ریز استفاده شود تا زیبایی و جلوه بیشتری به محیط بدهد.

در دکوراسیونی با مبل کرم رنگ، المان‌های دیگر را چه رنگی انتخاب کنیم؟

دکوراسیون داخلی با مبل کرم

همانطور که گفته شد، رنگ کرمی یک رنگ خنثی است که به خوبی در کنار همه رنگ‌ها قرار میگیرد؛ در نتیجه در دکوراسیون داخلی با مبل کرم میتوانید هر رنگی که دلخواهتان است و به آن حس خوبی دارید استفاده کنید.

البته در ست کردن رنگ کرمی بهتر است به روشن و تیره بودن و در کل طیف آن دقت کنید و سعی کنید در کنار طیف‌های تیره مثل نسکافه‌ای و خاکی تیره از یک رنگ روشن ولی شاد و روح‌بخش (مثل لیمویی، یاسی، صورتی و …) قرار دهید و نیز در کنار کرمی‌های روشن مثل شیری و بژ از رنگ‌های تیره‌تر مثل بنفش تیره، آبی درباری، قرمز، یشمی، سرخابی و … بکار ببرید تا تضاد رنگی در محیط ایجاد شود. 

به طور کلی در کنار ست مبل کرم رنگ خود میتوانید 3 دسته رنگی را به دلخواه بکار ببرید:

  • رنگ‌های ملایم و پاستلی

امروزه ترکیب رنگ‌های پاستلی خیلی روشن و رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون داخلی بسیار ترند شده است که از پرطرفدار‌ترین آنها رنگ کرمی به عنوان رنگ خنثی و روشن‌ترین طیف از هر رنگ مثل آبی، صورتی، سبز، زرد، بنفش یاسی و … است.

این ترکیب رنگی بهترین گزینه برای پذیرایی‌ و اتاق‌های نشیمن با متراژ محدود و نیز اتاق‌ خواب است، همچنین میتوانید از این ترکیب رنگی برای اتاق خواب کودکان هم استفاده کنید. به عنوان مثال:

  1. ترکیب رنگ آبی پاستلی و کرمی با مبل کودک کرم رنگ 
  2. مبل کودک کرمی با ترکیب صورتی روشن پاستلی
  3. ترکیب رنگ لیمویی روشن و کرمی 

از بهترین انتخاب‌ها در بین رنگ‌های پاستلی برای قرار گیری در کنار رنگ کرمی میتوان به رنگ‌های زرد روشن، صورتی، سبز روشن و دیگر رنگ‌های گرم اشاره کرد؛ اما طیف روشن رنگ‌های سرد هم در کنار رنگ کرمی بسیار چشم‌نواز و شیک است.

  • رنگ‌های تیره

در جواب این سوال که مبل کرمی با چه رنگی ست میشه؟ باید بگوییم که رنگ‌های تیره مثل: قهوه‌ای، نوک مدادی، سرمه‌ای و حتی مشکی در کنار طیف‌های مختلف و زیبای رنگ کرم، تضاد رنگی جذاب و خاصی را ایجاد میکنند. 

در صورتی که محدودیت فضا ندارید، میتوانید دیوار پشت مبل کرمی خود را تیره انتخاب کنید و این دیوار تیره را با اکسسوری‌های کرمی روشن تزئین کنید تا هم ست مبلمانتان بیشتر به چشم بیاید و هم هماهنگی رنگ‌ها در محیط وجود داشته باشد.

این ترکیب رنگی برای افرادی که نگران تکراری شدن رنگ‌ها در دکوراسیون خانه خود و نیز بی روح و سرد شدن محیط هستند بسیار مناسب است، به این خاطر که میتوانند از دو رنگ خنثی ولی با جلوه زیاد مثل: مشکی و کرمی، قهوه‌ای و کرمی در کنار یکدیگر استفاده کنند.

  • رنگ‌های جیغ

استفاده از رنگ‌های جیغ در هر فضایی نیاز به کمی جرئت و ریسک‌پذیری دارد؛ زیرا با استفاده اشتباه از این رنگ‌ها ممکن است خیلی زود از محیط خسته شوید؛ اما در صورتی که به روشی صحیح و به اندازه از رنگ‌های تند و به اصطاح جیغ استفاده کنید، مطمئن باشید که نه تنها تکراری و خسته کننده نمیشود بلکه به آن فضا زیبایی و جذابیت خیلی خوبی میبخشد.

منظور از رنگ‌های جیغ، رنگ‌هایی مثل نارنجی پررنگ، قرمز آتشی، زرد، سبز روشن و … است که چشم‌ها را به سمت خود میکشد.

اولین نکته در استفاده از این ترکیب رنگی این است که رنگ کرمی که برای مبل استفاده شده را در اکسسوری‌های بزرگ هم بکار ببرید و این رنگ‌های خیره‌کننده و تند را برای اکسسوری‌هی کوچک بگذارید تا در مواقعی که ثصد تعویض و تغییر آنها را داشتید دچار مشکل نشوید.

نکته بعدی استفاده نکردن رنگ‌های جیغ برای پس زمینه یا دیوار‌ها است، البته میتوانید به دلخواه خود یکی از دیوار‌های کوچک یا تنها بخشی از یک دیوار را با این رنگ‌ها انتخاب کنید و یا تنها دیوار پشت مبل را با رنگی پررنگ و جیغ مشخص کنید تا زیبایی رنگ کرمی مبلتان بیشتر به چشم بخورد؛ اما همه دیوار‌ها را نه!

با رنگ کردن همه دیوار‌ها با رنگی مثل نارنجی و قرمز یا زرد، مطمئن باشید که خیلی زود از آن رنگ خسته میشوید و تغییر آن هم برایتان مشکل میشود.

برای دکوراسیونی با مبل کرم، المان‌های چوبی بهتره یا فلزی؟

دکوراسیون چوبی برای مبل کرمی

نمیتوان به طور قطع در باره این که در دکوراسیون داخلی با مبل کرم از چه متریالی استفاده کنید توضیحی داد! به این دلیل که انتخاب جنس عناصر و المان‌ها کاملا سلیقه‌ای است و ارتباطی با رنگ مبل و دیگر بخش‌های محیط ندارد، بلکه برای جواب این سوال باید به نکات دیگری مثل جنس مبل دقت کرد. 

البته رنگ‌های طبیعی چوب یکی از زیبا‌ترین رنگ‌هایی هستند که میتوان با طیف‌های کرمی ست کرد و از طرفی دکوراسیون چوبی با ایجاد حس زندگی و سرزندگی در محیط از نظر اکثر افراد اولویت دارد؛ اما متریال‌های دیگر مثل فلز، شیشه، سنگ و … هم زیبایی خاص خود را دارند و مورد پسند خیلی از افراد است.

چه رنگ‌هایی جلوه دکوراسیون داخلی با مبل کرمی را بیشتر میکند؟

از رنگ‌های جیغ برای مبل کرمی استفاده کنید

همانطور که توضیح دادیم ایجاد تضاد در بین رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های تند و جیغ در برخی قسمت‌های دکوراسیون داخلی میتواند جلوه‌ی مبل کرمی شما را بیشتر کند که از بهترین این رنگ‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زرد

از آنجایی که برای ساخت یک رنگ کرمی از رنگ زرد هم استفاده میشود، میتوان از این رنگ به عنوان مکمل کرمی استفاده کرد و یک محیط صمیمی و گرم و بانشاط را به وجود آورد. تفاوتی ندارد که رنگ زردی که برای قرار گرفتن در کنار مبل کرمی خود انتخاب میکنید کمرنگ باشد یا پررنگ، بلکه همه طیف‌های زرد بخصوص طلایی، به خوبی با این رنگ خنثی و جذاب ست میشود.

بهتر است در صورتی که رنگ طلایی یا زرد پررنگ را انتخاب کرده‌اید، از کرمی به عنوان رنگ اصلی برای پس زمینه و اکسسوری‌های بزرگ استفاده کنید و رنگ زرد را برای وسایل کوچک تزئینی و الگو‌های رنگی بگذارید و در صورت انتخاب رنگ زرد پاستلی خیلی کمرنگ میتوانید به مقدار بیشتری از آن در محیط بکار ببرید.

  • قرمز

رنگ قرمز با انرژی و نشاطی که دارد در کنار رنگ کرمی میتواند فوق‌العاده زیبا و متفاوت باشد. همانطور که میدانید رنگ قرمز بیشتر از کرمی جلب توجه میکند و ممکن است قرار دادن این دو رنگ در کنار هم باعث شود که بخش‌های کرم رنگ به چشم نیایند؛ در نتیجه راه حلی که به شما پیشنهاد میکنیم «استفاده از دو طیف کرم روشن و کرم تیره در کنار قرمز» است. 

بکار بردن از رنگ‌های کرمی کمی تیره در کنار این رنگ به خوبی میتواند تعادل و هماهنگی را در بین رنگ‌ها ایجاد کند. در متن زیر به چند نمونه از ترکیب رنگ کرم و قرمز را در دکوراسیون داخلی اشاره میکنیم:

  1. مبل کرم روشن _ دیوار کرمی تیره _ قاب‌های قرمز _ کلدان‌های قرمز
  2. مبل کرم تیره _ پرده کرم روشن _ فرش یا قالیچه طرحدار قرمز کرمی
  3. مبل کرم روشن _ کوسن‌های طرحدار کرم قرمز _ پاف‌های قرمز _ پرده و فرش کرمی تیره
  • نارنجی

رنگ نارجی یک رنگ پرانرژی و گرم است، به این خاطر که از ترکیب دو رنگ جذاب زرد و قرمز ایجاد میشود پس طبیعی است که هم گرمای رنگ زرد و هم انرژی و نشاط رنگ قرمز را داشته باشد.

در مقدار استفاده کردن از این رنگ خیره کننده و هیجان‌آور باید خیلی احتیاط کرد تا بتوان حس آرامش را در فضا حفظ کرد؛ البته به طور کلی رنگ نارنجی را بیشتر برای اتاق‌ خواب‌ها و اتاق نشیمن بکار میبرند و افراد کمی هستند که این رنگ را برای پذیرایی خانه خود انتخاب کنند؛ هرچند که این رنگ جیغ و زیبا در کنار رنگ کرمی مبل و باقی اجزا قرار میگیرد ، اما از آنجایی که افراد بیشتر اوقات خود را در اتاق نشیمن و پذیرایی میگذرانند و ممکن است خیلی زود از دیدن این رنگ دل‌زده بشوند.

  • سرخابی

اگر به رنگ سرخابی علاقه دارید، ترکیب سرخابی، صورتی و کرمی که از جذاب‌ترین و شیک‌ترین ترکیب‌هایی است که میتوان برای همه بخش‌های خانه خود (بخصوص اتاق کودک و اتاق نشیمن) استفاده کرد.

به جرئت میتوان گفت که چشم برداشتن از یک مبل کرمی با کوسن‌های طرحدار از رنگ‌های سرخابی و صورتی و کرمی بسیار سخت است، همچنین شما در فضایی با این ترکیب‌بندی میتوانید دیوار‌ها را کرمی و صورتی روشن، اکسسوری‌های کوچک مثل قاب، ساعت دیواری، گلدان و … را با رنگ سرخابی، قالیچه یا فرش را صورتی روشن و پرده‌ها را با رنگ کرم انتخاب کنید.

  • مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ‌های کاربردی و پرطرفدار است که میتوانید با چندین طیف کرمی ترکیب کنید و همچنین در کنار این ترکیب بندی، قرار دادن مقدار کمی رنگ سفید هم به زیبایی و روشن‌تر شدن محیط کمک میکند. 

میزان استفاده از رنگ مشکی برای محیط‌های بزرگ که نگرانی بابت کوچک نشان دادن فضا ندارند گزینه خیلی خوبی است؛ اما در صورتی که فضایی که در اختیار دارید محدود است، ترجیحا از رنگ مشکی در محیط استفاده نکنید! البته در اگر رنگ مشکی را برای قرار دادن در کنار مبل کرمی خود مدنظر دارید میتوانید کرمی را رنگ اصلی قرار دهید و به مقدار خیلی کم برای اکسسوری‌های کوچک از مشکی استفاده کنید.

چند نکته درباره دکوراسیونی با مبل کرمی

نکات دکوراسیون با مبل کرمی

با این که توضیح دادیم انتخاب یک رنگ برای قرار گیری دکوراسیون هر محیط با مبل کرمی بستگی به سلیقه و نظر افراد دارد و به دلیل خنثی بودن رنگ کرمی میتوانید از همه رنگ‌ها استفاده کنید؛ اما برای جلوه بهتر و زیباتر شدن رنگبندی در محیطی که مدنظر دارید بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  1. در یک محیط از طیف‌های مختلف رنگ کرم استفاده کنید
  2. از یک الگوی با رنگ کرمی و رنگ دلخواه برای چند اکسسوری کوچک یا یک اکسسوری بزرگ خانه استفاده کنید
  3. دیوار‌ها را با قاب‌های رنگی زیبا تزئین کنید
  4. رنگ دیوار و مبل را در یک طیف انتخاب نکنید
  5. از چندید رنگ ناهماهنگ در کنار رنگ کرمی استفاده نکنید

بالاخره مبل کرمی با چه رنگی ست میشه؟

رنگ کرمی که از ترکیب 3 رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد با رنگ سفید ایجاد میشود، در دسته رنگ‌های خنثی قرار گرفته است. این رنگ که هم گرمای رنگ زرد و هم انرژی و نشاط رنگ قرمز را در خود دارد را میتوان با همه رنگ‌های گرم، سرد و خنثی به خوبی ست کرد. با این که از رنگ کرمی برای همه سبک‌ها و مدل‌های مبلمان و دیگر عناصر و المان‌های محیط میتوان استفاده کرد و انتخاب بهترین رنگ در کنار آن بستگی به سلیقه هر فرد دارد؛ اما باید به برخی نکات مثل: متراژ آن محیط هم توجه کرد.

به طور کلی در جواب این سوال که مبل کرمی با چه رنگی ست میشود باید گفت که شما میتوانید در کنار ست مبل رنگ کرمی خود میتوانید از رنگ‌های خنثی (سفید، قهوه‌ای، طوسی)، رنگ‌های پاستلی (روشن‌ترین طیف هر رنگ)، رنگ‌های پررنگ (مشکی، سرمه‌ای، بادمجانی) و نیز رنگ‌های جیغ (سرخابی، قرمز، نارنجی، زرد) استفاده کنید؛ اما بهتر است رنگ‌های تیره و جیغ را به مقدار کمتر یا برای اکسسوری‌های کوچک و قابل تغییر بکار ببرید تا در صورت دلخواه بتوانید آنها را تغییر بدهید.

 

در سوفامبل میتوانید انواع مدل‌های میز تلویزیون و سرویس خواب 2 نفره را مشاهده و بررسی کنید و مستقیما از تولیدکنندگان خریداری کنید.

4.4/5 - (34 امتیاز)