ابعاد استاندارد میز تلویزیون

آیا تا به حال در خانه‌ای ناهماهنگی سایز میز تلویزیون نسبت به تلویزیون و فضای اطراف نظرتان را به خود جلب کرده است؟ به نظر شما این ناهماهنگی جلوه زیبایی را در محیط ایجاد میکند؟

مطمئنن کوچک یا بزرگ بودن سایز میز تلویزیون نسبت به تلویزیون و فضای اطراف نه تنها زیبایی خود میز را ازبین میبرد، بلکه متاسفانه جلوه کل آن فضا را ازبین میبرد؛ اما در جواب این سوال که سایز مناسب میز تلویزیون چقدر است؟ ابتدا به طور خلاصه توضیح میدهیم که اگر مدلی از میز را انتخاب کرده‌اید که تلویزیون برروی میز قرار میگیرد، به طور میانگین ابعاد میز تلویزیون باید در هر سمت بین 10 تا 15 سانت بیشتر از تلویزیون باشد.

اما از آنجایی که میز تلویزیون یکی از وسایل مهم و نسبتا گران قیمت در دکوراسیون خانه است و توجه زیادی به آن میشود، انتخاب آن نیازمند دقت بالا میباشد و از طرفی برای این که بهترین ابعاد با توجه به سایز تلویزیون را انتخاب کنید، در کنار موارد گفته شده باید به نکات مهم دیگری هم دقت داشته باشید و با در نظر گرفتن آنها مدل متناسب برای خانه خود را خریداری کنید که در ادامه این متن، ما همه نکاتی که نیاز است قبل از خرید میز تلویزیون بدانید را به شما عزیزان توضیح میدهیم، پس از شما دعوت میکنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای میز تلویزیون خانه خود داشته باشید.

 

در سوفامبل امکان خرید مستقیم میز تلویزیون، میز ناهارخوری، میز و کنسول و دیگر مصنوعات چوبی را از تولیدکنندگان معتبر برای شما مشتریان عزیز قرار گرفته است.

قیمت آینه کنسول قیمت میز تلویزیون قیمت میز جلو مبلی قیمت میز ناهار خوری

 

اولین قدم در انتخاب میز تلویزیون

اول میز تلویزیون بخریم یا تلویزیون؟

در اولین مرحله باید اطلاع داشته باشید که خرید میز تلویزیون قبل از خریداری تلویزیون یک اشتباه بزرگ است! به این دلیل که برای خرید میز باید ابعاد تلویزیون را به طور دقیق اندازه بگیرید و ابعاد میز را محاسبه کنید.

اگر قبل از خرید تلویزیون اقدام به خرید میز کنید، مطمئنن از انتخاب خود پشیمان میشوید و با این که هزینه نسبتا زیادی را پرداخت کرده‌‌اید، مجبور به تعویض یا خرید دوباره میز تلویزیون میشوید؛ در نتیجه اول خرید تلویزیون و بعد اندازه‌گیری آن و سپس خرید میز تلویزیون مناسب بر اساس ابعاد آن!

در مرحله‌ی اندازه‌گیری نیاز به طول، عرض و ارتفاع دقیق تلویزیون دارید که در ادامه روش صحیح آنها را توضیح میدهیم.

طول و عرض استاندارد برای هر میز تلویزیون

طول و عرض استاندارد هر میز تلویزیون

همانطور که در ابتدا گفته شد، ابعاد میز باید از هر طرف حدودا بین 10 تا 15 سانت بیشتر از تلویزیون باشد، اما در جواب سوال سایز مناسب میز تلویزیون چقدر است؟ لازم به ذکر است: به طور کلی میز‌هایی که توسط تولیدی‌ها ساخته و عرضه میشوند با طول 120سانتی متر، 140 سانتی متر، 160 سانتی متر و 180 سانتی متر هستند که برای تلویزیون‌های 45 تا 70 اینچی مناسبند.

برای اندازه‌گیری طول تلویزیون میتوان از لبه سمت چپ تا لبه سمت راست مانیتور تلویزیون را اندازه بگیرید و برای عرض تلویزیون نیاز است که عرض پایه‌های تلویزیون را در نظر بگیرید و بین 20 تا 30 سانتی متر بیشتر از اندازه مشخص شده برای میز تلویزیون شما مناسب است.

البته در صورتی که به هر دلیل قادر به اندازه گرفتن طول و عرض تلویزیون نیستید، میتوانید از دفترچه راهنما، سایت یا فروشگاهی که خریداری کرده‌اید این ابعاد را به دست آورید.

ارتفاع مناسب برای میز تلویزیون

برای ارتفاع میز تلویزیون اندازه‌ی دقیق و مشخصی وجود ندارد؛ اما به طور کلی ارتفاع آن باید به قدری باشد که برای تماشای تلویزیون نیازی به خم کردن گردن به سمت بالا یا پایین نباشد و تلویزیون مستقیما روبروی بیننده قرار گرفته باشد و از طرفی هماهنگ بودن ارتفاع خود تلویزیون با میز هم به ظاهر زیباتر کمک میکند، در نتیجه ارتفاع میز تلویزیون مناسب برای شما به دو عامل مهم دارد که شامل:

  • ارتفاع صندلی یا کاناپه 

این که چه مبل یا صندلی را برای قرار دادن جلوی تلویزیون درنظر دارید هم میتواند اهمیت داشته باشد؛ زیرا کاناپه‌های برخی مبلمان مثل: مبل کلاسیک، مبل استیل و مبل سلطنتی ارتفاع بیشتری نسبت به مبل‌های سبک راحتی دارند که مطمئنن برای این مبل‌ها نیاز به میز تلویزیونی با ارتفاع بیشتر دارید، مگر این که تلویزیون را به دیوار نصب کنید!

  • ارتفاع پایه تلویزیون

اکثرا در زمان مشخص کردن ارتفاع مناسب میز، پایه‌های تلویزیون را به کلی فراموش میکنند در صورتی که این پایه‌ها تا حد زیادی میتواند محاسبات شما را برای ارتفاع میز تلویزیون به هم بریزد.

نکات انتخاب میز تلویزیون بر اساس دکوارسیون

نکات انتخاب میز تلویزیون

در کنار نکات گفته شده درخصوص سایز مناسب میز تلویزیون در مطالب بالا، توجه شما عزیزان را به نکته بسیار مهم درباره هماهنگی میز تلویزیون با فضای تی وی روم خانه جلب میکنیم:

  • هماهنگی متریال میز تلویزیون و المان‌های دیگر

این نکته را تنها با یک مثال به شما توضیح میدهیم. مثال: بدترین انتخاب برای افرادی که مبل کلاسیک چوبی را برای جلوی تلویزیون در نظر دارند، یک میز تلویزیون فلزی است و متقابلا بهترین گزینه برای آنها میز تلویزیون چوبی با سبک کلاسیک میباشد و یا برای مبلمان و اکسسوری‌های فلزی میتوان از یک میز تلویزیون فلزی مدرن استفاده کرد؛ درنتیجه هماهنگ بودن جنس میز با دیگر المان‌های دیگر خانه “بخصوص مبلمان” تاثیر مستقیمی بر زیبایی محیط دارد.

  • هماهنگی سبک میز تلویزیون با محیط

همه عناصر و وسایل دکوراسیون داخلی با سبک‌های مختلف (مدرن، مینیمال، کلاسیک، سلطنتی) تولید میشود تا همه افراد بتوانند از آنها استفاده کند و میز تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست. شما میتوانید میز تلویزیون خود را هماهنگ با سبک مبل و اکسسوری‌های بزرگ و کوچک فضای تی وی روم و پذیرایی خود خریداری کنید. 

بالاخره میز تلویزیون با چه ابعادی بخریم؟

به طور کلی میز تلویزیون‌ها با ابعاد 120 سانتی متر، 140 سانتی متر، 160 سانتی متر و 180 سانتی متر ساخته میشوند؛ اما نیاز است که قبل از خرید میز تلویزیون، طول، عرض و ارتفاع تلویزیون خود را دقیقا اندازه‌گیری کنید و بین 10 تا 15 سانت بیشتر از ابعاد تلویزیون را برای میز در نظر بگیرید. ارتفاع میز تلویزیون اندازه دقیق و مشخصی ندارد و باید به طوری انتخاب شود که در هنگام تماشای تلویزیون نیاز به خم کردن گردن به سمت بالا یا پایین نباشد.

البته نکته‌ای که درباره ارتفاع میز نباید فراموش کرد «ارتفاع پایه تلویزیون» است که اکثرا آن را اندازه نمیگیرند.هماهنگی سبک و متریال میز تلویزیون با مبلمان و اکسسوری‌های بزرگ و کوچک اطراف هم تاثیر مستقیمی بر زیبایی و جلوه‌ی بیشتر دکوراسیون خانه شما دارد.

در سوفامبل میتوانید میز تلویزیون خود را با سبک، رنگ و ابعاد مورد نیازتان خریداری کنید.

مشاهده میز تلویزیون

4/5 - (168 امتیاز)