مقایسه مبل فرانسوی با مبل ایتالیایی

مبل فرانسوی یک مبل شناخته شده در جهان است و همانطور که از اسم این سبک به وضوح مشخص است، ساخت آن توسط فرانسوی‌ها بودند و پس از آن به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مبل فرانسوی و نیز ظاهری بسیار لوکس آن در تمام جهان گسترش پیدا کرد؛ اما بر خلاف مبل کلاسیک فرانسوی اسم مبل ایتالیایی خیلی کمتر شنیده میشود و کمتر کسی از این سبک مبل شناخت دارد؛ در نتیجه میخواهیم به مقایسه مبل فرانسوی با مبل ایتالیایی بپردازیم و توضیح مختصری از مبل سبک فرانسوی و ایتالیایی به شما عزیزان علاقمند به دکوراسیون داخلی و مبلمان بدهیم.

در مقاله‌ی مبل فرانسوی چیست؟ کاملا میتوانید اطلاع این سبک را مطالعه فرمایید، مبل ایتالیایی نیز همانند مبل فرانسوی و حتی بیشتر، تاریخچه‌ای بسیار پربار و ارزشمند دارد ولی به دلیل ثبت نشدن این تاریخچه به خوبی شناخته نشده است. 

مبل ایتالیایی

مبل ایتالیایی در دسته مبلمان چوبی بسیار لوکس قرار گرفته و نمایی فوق‌العاده لاکچری و مجلل دارد؛ اما اگر بخواهیم نمای واضح‌تری از این مبل ارائه دهیم باید بگوییم کاناپه‌های مبل ایتالیایی از نظر ظاهری بین مبل سبک کلاسیک فرانسوی و یک مبل سلطنتی است؛ یعنی در واقع ترکیبی از ظرافت و برش‌های دقیق مبل فرانسوی را با نقش و نگار‌های مبل سلطنتی اما در مقدار خیلی کمتر مشاهده میکنید.

بین مبل کلاسیک فرانسوی و مبل ایتالیایی شباهت و تفاوت‌های زیادی وجود دارد که میتواند شما را قانع به خرید آن و یا دقیقا برعکس، از خرید منصرف کند. به عنوان نمونه از شباهت‌های آن میتوان به کیفیت عالی هر دو سبک، استفاده از رنگ‌های خنثی و ارتفاع زیاد کاناپه‌ها اشاره کرد.

در ادامه به این شباهت و تفاوت‌ها اشاره میشود؛ پس اگر شما هم به این سبک مبل و مبل فرانسوی علاقمند هستید و از این جهت برای انتخاب بین آنها دودل شده‌اید، پیشنهاد میدهیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

 

در سوفامبل امکان خرید انواع سبک‌ و مدل‌ها مبلمان، میز ناهار خوری، سرویس خواب و … از تولیدی‌های معتبر فراهم شده است.

قیمت مبل کلاسیک قیمت مبل فرانسوی قیمت مبلمان لاکچری قیمت میز ناهار خوری

 

تفاوت ظاهری مبل فرانسوی با مبل ایتالیایی

تفاوت مبل کلاسیک فرانسوی با مبل ایتالیایی

بارزترین تفاوت بین مبل فرانسوی و مبل ایتالیایی همین شکل ظاهری آنهاست؛ به طوری که تشخیص آنها را برای شما راحت میکند. کاناپه‌های مبل فرانسوی از ابتدای ساخت در گذشته تا اکنون، به ظرافت و ظاهر لوکس معروف بوده‌ و هستند به قدری که این مبل را یک اثر هنری بسیار ارزشمند میدانند.

در این سبک مبل نوار باریک و خوش تراشی را مشاهده میکنید که دور تا دور کاناپه‌ها قرار گرفته و همچنین پایه‌ها بسیار ظریف و باریک هستند به قدری که اغلب افراد تصور میکنند این پایه باریک به راحتی میشکند در حالی که مبل کلاسیک فرانسوی با چوب‌های درجه یک و مقاوم ساخته شده و به راحتی دچار شکستگی نمیشود. 

از طرفی در سبک فرانسوی روی چوب‌ در بخش‌های مختلف از جمله: کفی، دسته، پایه، تاج و … بجای منبت‌کاری شلوغ از برش‌های ریز و پیچیده و حکاکی ظریف به کار میرود و همین دقت و تراش‌های خاص است که مبل فرانسوی را متمایز و ارزشمند کرده است.

تفاوت ظاهری مبل ایتالیایی با مبل فرانسوی

 در مبل ایتالیایی نیز همانند مبل فرانسوی تراش‌ها و برش‌های ریز و دقیق وجود دارد، اما در بخش‌هایی از چوب مبل میتوان منبت‌کاری ریز و درشت را هم مشاهده کرد که این نوع تزئینات سبب شلوغی بیشتر کاناپه‌های مبل ایتالیایی میشود. 

در واقع تفاوت اصلی بین این دو مبل به شکلی است که در کاناپه‌های ایتالیایی حتما ترکیبی از منبت کاری، حکاکی و برش‌هایی با طرح‌های پیچیده  خاص ایجاد میشود ولی در کاناپه‌های فرانسوی اکثرا چوب‌ها ساده و بدون نقش و نگار یا فقط دارای برش‌های ساده هستند.

فرق دیگر بین این سبک، نمای مات و براق چوب است، البته منظور پوشش رنگی متالیک طلایی و نقره‌ای نیست بلکه هدف پوشش براق کننده برای نمای چوب طبیعی میباشد که برای چوب مبل ایتالیایی استفاده میشود. یعنی در کاناپه مبل ایتالیایی قسمت‌های چوبی براقیت خاصی دارند در حالی که در مبل کلاسیک فرانسوی چوب‌های مبل یا کاملا مات و یا با رنگ متالیک طلایی و نقره‌ای ساخته میشوند.

مقایسه کیفیت مبل ایتالیایی و مبل فرانسوی

مقایسه مبل ایتالیایی با مبل فرانسوی

مبل ایتالیایی باشکوه و مجلل و مبل کلاسیک راحتی، هر دو جزء سبک‌های چوبی باکیفیت قرار دارند که در صورت نگهداری صحیح و اصولی میتواند سالیان زیادی در خانه شما ماندگار باشد بدون این که دچار آسیب‌ها بشوند؛ اما اگر بخواهیم به مقایسه‌ی این دو مبل کلاسیک و ایتالیایی از نظر کیفیت در ساخت بپردازیم، باید مبل ایتالیایی را با کیفیت‌تر اعلام کنیم. 

البته منظور از باکیفیت‌تر بودن این مبل، کیفیت پایین مبل فرانسوی و نامرغوب بودن آن نیست! بلکه مبل فرانسوی بخاطر ساخته شدن با چوب راش محکم و پارچه‌های مبلی ساده و طرحدار درجه یک مثل: شانل و همچنین ظرافت بینظیر کیفیت عالی دارد؛ اما در مقایسه با یک مبل ایتالیایی که با چوب ماهون، گیلاس، بلوط و این دسته چوب‌ها تولید میشوند، وزن پایین‌تر و استحکام کمتری دارند.

همانطور که در بخش‌های قبل درباره‌ی مقایسه مبل فرانسوی با مبل ایتالیایی گفته شد، مبل ایتالیایی تزئینات و نقوش ریزتر یا پیچیده‌تر با حجم خیلی بیشتر از مبل فرانسوی دارند و دقیقا همین حجم و نوع تزئینات است که سبب کیفیت مبل میشود؛ به طوری که این نوع حکاکی و منبت کاری ریز و پیچیده نمیتواند بر روی چوبی معمولی با خوب اجرا شود بلکه نیازمند بهترین نوع چوب است تا مقاومت کافی را داشته باشد؛ از همین جهت تمام بخش‌های چوبی مبل سبک ایتالیایی از چوب‌های درجه یک بلوط، ماهون و … میباشد.

کیفیت جنس پارچه‌ها در این دو سبک تفاوتی ندارد در حالی که برای انتخاب طرح و رنگ آنها میتوان تفاوت کمی را مشاهده کرد. 

برای مبل ایتالیایی اغلب پارچه‌های طرحدار شلوغ استفاده میشود ولی رنگ پارچه‌ها را روشن و ملایم انتخاب میکنند تا حس اشرافی و مجلل بودن در کاناپه‌ها به وضوح مشخص باشد؛ در صورتی که مبل کلاسیک فرانسوی دقیقا برعکس است، یعنی پارچه مبلی ساده یا با طرح‌های خیلی کم را با پارچه رنگ تیره و زنده‌تر مشاهده میکنید؛ ولی نقطه تشابه این دو در رنگ‌های خنثی میباشد، چرا که در هر دو سبک فقط از دسته رنگ‌های خنثی برای تمام قسمت‌های مبل به کار برده میشود.

مقایسه وزن و قیمت مبل سبک فرانسوی و کلاسیک

مقایسه وزن و قیمت مبل فرانسوی و ایتالیایی

قیمت یک کاناپه برحسب مقدار مقدار متریال گران قیمت استفاده شده، حجم و نوع تزئینات مشخص میشود و همچنین وزن یک کاناپه کاملا به مقدار چوب مصرفی مرتبط است که برای مقایسه مبل ایتالیایی و مبل فرانسوی از نظر وزن و قیمت، قطعا قیمت و وزن یک مبل ایتالیایی بیشتر است؛ زیرا در این سبک از مقدار بیشتری منبت‌کاری ریز و درشت و پیچیده استفاده میشود و از طرفی نوع چوب‌های به کار رفته در مبل ایتالیایی اغلب بسیار سنگین هستند. 

مبل کلاسیک فرانسوی هم یک مبل گران قیمت، لوکس و سنگین در بین سبک‌های دیگر محسوب میشود و نیز فوق‌العاده ارزشمند است ولی در مقایسه با مبل ایتالیایی کمی سبک‌تر و ارزان‌تر میباشد؛ اما همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، این وزن و قیمت پایین‌تر به معنای کیفیت کم نیست بلکه تنها بخاطر چوب‌های سنگین و حجم زیادتر نقش و نگار کاناپه‌ها است.

نکته‌ای که درباره‌ی قیمت مبل ایتالیایی و مبل فرانسوی باید در نظر داشته باشید این است که وزن و قیمت کاملا حدودی و برحسب میانگین است و بستگی به تولیدکننده دارد. ممکن است در مواقعی تولیدکننده از متریالی با کیفیت خیلی پایین در روند ساخت مبل ایتالیایی استفاده کند و برخلاف آن در مبل فرانسوی بهترین نوع مواد را به کار ببرد که در این حالت قطعا قیمت مبل فرانسوی بیشتر از مبل ایتالیای میشود. 

در نتیجه حتما برای خرید به فروشگاه‌ها یا تولیدی‌های معتبر مثل تولیدکننده معرفی شده در سوفامبل برای خرید مراجعه کنید تا محصولی درجه یک با بهترین نوع متریال را تحویل بگیرید.

مبل ایتالیایی و فرانسوی مناسب چه افرادی است؟

مقایسه مبل ایتالیایی با مبل فرانسوی

مبل ایتالیایی به دلیل داشتن برخی ویژگی‌های نزدیک به مبل سلطنتی، مناسب خانه‌های متوسط و بزرگ است. چیدمان مبل ایتالیایی در اتاق‌های کوچک امکان اشغال فضای زیاد و شلوغی بیش از حد دکوراسیون خانه را دارد؛ در نتیجه سعی کنید اگر خانه‌ای بزرگ دارید از این سبک مبل خریداری کنید. 

اما بر خلاف سبک ایتالیایی، مبل کلاسیک فرانسوی بخاطر ظرافت و سادگی که دارد قابل استفاده در همه‌ی منازل حتی با کوچک‌ترین متراژ نیز هست.

به طور کلی این دو مبل ایتالیایی و فرانسوی مورد پسند درصد زیادی از مردم است؛ اما سادگی مبل فرانسوی طرفدار بیشتری دارد، زیرا این مبل به مرور زمان شما را خسته نمیکند ولی پیشنهاد میدهیم اگر علاقمند به مبلمان پر زرق و برق و تجملاتی هستید و اطمینان دارید پس از گذشت مدتی از این شلوغی مبل خسته نمیشوید از مبل ایتالیایی استفاده کنید.

نکته دیگر «هماهنگی این دو مبل با محیط اطراف» است، یعنی شما هر کدام این این دو مبل را که انتخاب میکنید باید المان‌های دیگر خانه را هم متناسب با سبک و رنگ کاناپه‌های چیدمان کرده باشید.

 

مقاله پیشنهادی: انواع مبل فرانسوی

 

بالاخره مبل کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی چه تفاوتی دارند؟

مبل فرانسوی و مبل ایتالیایی هر دو جزء مبلمان چوبی بسیار پرطرفدار هستند که شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند؛ اما بارز ترین تفاوت بین این دو سبک مبل در ظاهر آنهاست به طوری که در مبل فرانسوی، هیچ تزئین منبت کاری برجسته و درشتی مشاهده نمیشود و تمام تزئینات مبل شامل برش‌ها و حکاکی‌های خیلی ظریف و پیچیده میشود؛ در صورتی که نقش و نگار مبل ایتالیایی همانند مبل سلطنتی ولی با حجم کمتر است. از طرفی نمای چوب در مبل ایتالیایی براق است، زیرا با یک لایه براق کننده پوشش داده میشود ولی در مبل فرانسوی یا چوب‌ها را مات و یا متالیک طلایی و نقره‌ای مشاهده میکنید.

پارچه این دو سبک مبل فرانسوی و ایتالیایی هر دو از دسته رنگ‌های خنثی انتخاب میشود ولی در سبک ایتالیایی طیف‌های روشن‌تر رنگ خنثی بر روی پارچه مبلی طرحدار شلوغ استفاده میشود و در مبل فرانسوی برخلاف آن، طیف‌های تیره‌تر از رنگ خنثی بر روی پارچه‌ای ساده یا با طرح خیلی کم استفاده میشود.

کیفیت کاناپه‌های مبل کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی بسیار بالاست ولی اگر بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم قطعا مبل ایتالیایی با وجود چوب‌های ماهون، گیلاس، بلوط و … که در آن به کار رفته است را باکیفیت‌تر اعلام میکنیم ولی در نظر داشته باشید که قیمت کاملا بستگی به تولیدکننده و متریال استفاده شده دارد.

از آنجایی که وزن و قیمت کاملا مرتبط با مقدار و نوع چوب استفاده شده در کاناپه دارد، با توضیحات بالا به وضوح مشخص است که مبل ایتالیایی از نظر قیمت و وزن نیز بالاتر از مبل فرانسوی میباشد؛ البته این به معنی کیفیت پایین مبل فرانسوی نیست و تنها در مقایسه با مبل ایتالیایی درجه پایین‌تری دارد.

به طور کلی مبل کلاسیک فرانسوی یک سبک همه پسند و ساده است که ظرافت زیاد آن سبب میشود تا بسیار کاربردی یا قابل استفاده در همه‌ی خانه‌ها باشد در حالی که به شما پیشنهاد میدهیم تنها در صورتی مبل ایتالیایی را خریداری کنید که علاقمند به زرق و برق بیشتر و کاناپه‌های پر از تزئینات هستید و همچنین خانه‌ای با متراژ زیاد داشته باشید تا نقوش منبت کاری مبل باعث شلوغی منزلتان نشود.

مبل استیل ایتالیایی مانلی

مبل ایتالیایی مانلی

مبل ایتالیایی مانلی

در ادامه‌ی این متن با موضوع مقایسه مبل فرانسوی با مبل ایتالیایی به شما مبل استیل ایتالیایی مانلی که از مدل‌های رسمی و نیمه رسمی میباشد را معرفی میکنیم؛ اگر به دنبال یک مبل لوکس و اصیل هستید ولی به مبل سلطنتی اعیانی و پرزرق و برق علاقمند نیستید، مبل استیل مانلی مناسب شماست.

جنس چوب این محصول از گردوی درجه یک، پارچه آن از جنس درجه یک گرید +A و نوع اسفنج 35 کیلویی ویژه با گارانتی است که این متریال مرغوب باعث عمر بالای مبل ایتالیایی مانلی میباشد.

ست 7 نفره این مبل ظریف و خوش تراش ایتالیایی از 1 کاناپه بزرگتر 3 نفره و 4 کاناپه تک زیبا تشکیل شده و با قیمت 27.500.000 تومان در 1402/12/19 به فروش میرسد؛ اما شما میتوانید مبل ایتالیایی درجه یک و محبوب خود را با تغییرات مدنظر از جمله: رنگ و طرح پارچه، رنگ چوب، تعداد کاناپه‌ها و نوع دوخت خریداری و پس از 15 روز کاری تحویل بگیرید.

مشخصات مبل ایتالیایی مانلی

  • حداکثر زمان تحویل: 15 روز کاری
  • کلاف: چوب گردو
  • پارچه: پارچه درجه یک گرید +A
  • محل تولیدی: تهران – یافت آباد  
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر
  • اسفنج: 35 کیلویی ویژه با ضمانت

مشاهده مبل ایتالیایی مانلی

 

مبل کلاسیک فرانسوی رایان

مبل کلاسیک فرانسوی رایان مبل کلاسیک فرانسوی رایان

اگر به دنبال مبلی شیک و ظریف برای محیطی کوچک هستید و به این سبک علاقمندید، مبل کلاسیک فرانسوی رایان انتخاب خوبی برای شماست؛ زیرا اولویت این تولیدی برای ساخت مبل کلاسیک رایان، ظرافت و راحتی بوده و به همین دلیل این محصول با ظرافت تمام و همچنین اسفنج‌های 30 کیلویی ویژه نرم تولید شده است.

قیمت 28.000.000 تومان ذکر شده برای این محصول در 1402/12/19 به صورت 7 نفره با 1 کاناپه 3 نفره و 4 کاناپه 3 نفره محاسبه شده است؛ اما تولیدکننده این امکان را برای شما قرار داده تا مبل خود را با هر تعداد و ترکیبی که مدنظر دارید خریداری کنید و نیز تغییرات دیگری برای مبل خود لحاظ کنید.

رنگ چوب روس و راش بکار رفته برای قسمت‌های چوبی، رنگ پارچه مبلی، نوع دوخت و تعداد نشیمن مبل همگی در مبل کلاسیک رایان متغییر است و حتی میتوانید همزمان با این ست کلاسیک، میز جلو مبلی عسلی  و میز ناهار خوری ست رایان را به فاکتور اضافه و در 20 روز کاری با 48 ماه گارانتی تحویل بگیرید.

مشخصات مبل کلاسیک فرانسوی رایان

  • حداکثر زمان تحویل: 20 روز کاری
  • پارچه: قیمت با پارچه ایرانی محاسبه شده است
  • محل تولیدی: چهاردانگه  
  • رنگ چوب و پارچه: قابل تغییر و دلخواه مشتری
  • تعداد نفرات نشیمن: 7 نفره + قابلیت تغییر 
  • چوب کلاف: چوب توسکا + راش
  • اسفنج: 30 کیلویی ویژه
  • ضمانت: 48 ماه گارانتی کیفیت

مشاهده مبل کلاسیک فرانسوی رایان

 

5/5 - (1 امتیاز)