مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی

با وجود این که شما میتوانید در سوفامبل انواع سرویس خواب دو نفره تمام چوب و پایه فلزی که از رایج‌ترین جنس‌ها هستند را مشاهده و خریداری کنید، اما قصد داریم در این مطلب تمام مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی را به شما عزیزان بگوییم تا با آگاهی کامل از هر دو متریال، خرید خود را انجام دهید.

برای داشتن خوابی راحت در مرحله اول نیاز به یک تخت خواب خوب از هر جهت یعنی متریال، رنگ، مدل، ابعاد و … داریم ولی مسئله‌ای که بیشتر افراد را سردرگم کرده است انتخاب بین تخت فلزی یا چوبی میباشد و از آنجایی که تخت خواب یکی از اجزاء ست سرویس خواب میباشد باید تمام مزایا و معایب سرویس خواب را در نظر گرفت و سپس انتخاب صحیح را مناسب با نیاز و شرایط اتاق انجام داد.

یکی از مزیت‌های سرویس خواب جنس چوب «کاربرد در تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی» است، زیرا چوب از گذشته تا هم اکنون یک متریال رایج برای مبلمان و دیگر محصولات بوده و چندین سال است که برای ساخت سرویس خواب نیز استفاده میشود. چوب‌ها بخاطر قیمت بالا و نمای زیایی که دارند به مرور زمان قدیمی نمیشوند و انعطاف پذیری عالی چوب سبب شده تا شاهد تزئینات زیاد و منبت‌کاری‌های پیچیده ریز و درشت بر روی آنها باشید؛ در نتیجه شما میتوانید ست سرویس خواب چوبی را با تمام سبک‌های مدرن، کلاسیک، سلطنتی و … خریداری کنید.

سرویس خواب فلزی را به دو صورت میتوان در بازار مشاهده کرد که برخی به صورت تمام فلز و برخی دیگر با کفی تخت چوبی و بدنه فلزی هستند؛ اما در نظر داشته باشید مدل‌هایی با کفی تخت فلزی به دلیل داشتن سطح سرد و نداشتن انعطاف، خیلی کمتر طرفدار دارد و در بازار یافت میشود.

 

در سوفامبل میتوانید جدیدترین مدل های سرویس خواب، مبلمان، میز ناهار خوری و دیگر مصنوعات چوبی را از تولیدکنندگان خریداری کنید.

قیمت آینه کنسول قیمت پاف قیمت سرویس خواب قیمت صندلی راک

 

مزایای سرویس خواب فلزی

مزایای سرویس خواب فلزی

سرویس خواب فلزی اگر از تولیدی یا فروشگاه معتبر خریداری شوند و از کیفیت عالی برخوردار باشند، دارای مزایای زیادی هستند که میتواند شما را متقاعد به انتخاب آن کند. یکی از این مزیت‌ها «نیاز به مراقبت کم و نظافت آسان» است به طوری که این جنس سرویس خواب، تنها با یک پارچه نرم به راحتی تمیز و لکه گیری میشود.

در هنگام گردگیری، لکه گیری و به طور کلی تمیز کردن سطح فلز سرویس خواب لازم است نکاتی را رعایت کنید تا عمر محصول کم نشود و به فلز آسیبی وارد نشود. مثال: از دستمال زبر یا با پلیستر زیاد برای تمیز کردن استفاده نکنید، چرا که این کار سطح فلز را میخراشد و پس از مدتی سرویس خواب پر از خط و خش ریز و درشت میشود.

نکته دیگر در رابطه با جلوگیری از زنگ زدن فلز با دستمال خیس و مرطوب است که برای این مشکل حتما پس از تمیز کردن با دستمال خیس یا مرطوب، با یک تکه پارچه کاملا خشک رطوبت سطح فلز را بگیرید تا موجب زنگ زدن نشود.

مزیت دیگر این مدل‌ها حجم خیلی کم و امکان قرار دادن در کوچک‌ترین اتاق‌ها میباشد و مهم‌تر این که ظرافت فلز در سرویس خواب سبب استحکام کم و شکستن آن نمیشود.

  • سرویس خواب فلزی معمولا قیمت نسبتا کمی دارد

ست فلزی سرویس خواب بهترین گزینه برای افرادی میباشد که بودجه خیلی زیادی برای خرید سرویس خواب ندارند. فلزات نیز همانند چوب‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام با قیمت متفاوتی به فروش میرسند که اغلب محصولات این چنینی مثل: سرویس خواب، مبلمان، صندلی، میز ناهار خوری و … اگر کیفیت خوبی داشته باشند با فلز استیل تولید میشوند.

از خصوصیات فلز استیل که در سرویس خواب به کار میرود میتوان موارد زیر اشاره کرد:

  1. ثابت بودن رنگ
  2. خطر زنگ زدگی خیلی کمتر
  3. براقیت و درخشش بسیار زیاد
  4. تنوع رنگی
  5. وزن نسبتا سبک
  6. انعطاف پذیری عالی

تمام این خصوصیات سبب شده تا استیل یک فلز محبوب و پرطرفدار باشد و محصول تولید شده با آن سبک و ارزان قیمت؛ اما باکیفیت باشد.

  • سرویس خواب فلزی را خیلی راحت در اتاق جابجا کنید بدون این که دچار شکستگی بشوند

همانطور که در بالا گفته شد یکی از ویژگی‌های فلز استیل، وزن نسبتا سبک آن است و این امکان را به شما میدهد تا محصولات ساخته شده با آن را راحت‌تر جابجا کنید و برای تغییر دکوراسیون نیازی به کمک چندین نفره نداشته باشید. 

اگر مستاجر هستید و یکی از نگرانی‌هایتان اسبابکشی و جابجا کردن وسایل بخصوص وسایل بزرگ مثل سرویس خواب است، پیشنهاد میکنیم حتما سرویس خواب فلزی بخرید؛ چرا که ست‌های استیل در هنگام اسبابکشی دچار آسیب کمتری شده و وزن سبک آنها انتقال به منزل جدید را راحت‌تر میکند.

این ست‌های سرویس خواب فلزی بسیار محکم هستند و تحمل وزن خیلی بالا و ضربه را به خوبی دارند حتی اگر مدل مدنظرتان بسیار ظریف باشد.

  • طرح و فرم سرویس خواب فلزی در مقایسه با متریال‌های دیگر متنوع‌تر است

البته که تمام مدل‌های حکاکی شده و منبت‌کاری برجسته از چوب ساخته میشوند، اما فرم کلی محصول همیشه ساده در نظر گرفته میشود؛ چرا که چوب به حد کافی منعطف نیست، در عوض فلزات با انعطاف پذیری عالی قابل ساخت با فرم‌های خیلی متنوعی هستند که سرویس خواب شما را بسیار مدرن و جدید نشان میدهد.

 

مقاله پیشنهادی: جدید ترین مدل های سرویس خواب

 

مزایای سرویس خواب چوبی

مزایای سرویس خواب چوبی

در این بخش از مقاله مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی لازم به ذکر است، سرویس خواب با هر متریالی از چند بخش اصلی تشکیل میشود که شامل موارد زیر است:

  1. آینه کنسول (میز کنسول به همراه آینه و صندلی ست)
  2. تخت خواب
  3. پاتختی

اما مطمئن به همه ثابت شده که دکوراسیون داخلی چوبی با لوازم از جنس چوب طبیعی و حتی مصنوعات چوب، نسبت به دیگر دکوراسیون‌ها حس آرامش و شادابی بیشتری دارد، زیرا چوب در اتاق شما نشانگر طبیعت و سرشار از احساس زندگی، طراوت، نشاط و … است.

در صورتی که به دنبال یک سرویس خواب هستید که مورد پسند همه باشد و همچنین با هر روز دیدن آن خسته نشوید، به سراغ ست‌های چوبی ساده با رگه‌های طبیعی چوب بروید؛ این مدل‌ها بدون شک جزء محبوب‌ترین سرویس خواب‌ها هستند که در هر دوره‌ای طرفداران خود را داشته و به روز میباشند.

  • سرویس خواب چوبی به خواب راحت‌تر کمک میکند

طبق تحقیقات نشان داده شده که چوب با رطوبت و گرمایی که در درون خود دارد بخصوص در فصول سرد سال، به خواب راحت‌تر افراد کمک کرده و نیز قابلیت انعطاف پذیری این متریال در کفی تخت، سازگاری بسیار بیشتری با بدن انسان دارد؛ این حالت انعطاف پذیری در چوب طی مرور زمان منجر به کمر نشده و حتی خطر آسیب‌های استخانی را کمتر میکند.

  • سرویس خواب جنس چوب را در دنیایی از تنوع رنگ میتوانید مشاهده کنید

علت عمده‌ی رواج خیلی زیاد محصولات چوبی در تمام جهان «رنگ پذیری عالی» چوب‌ها است با وجودی که هر نوع چوب، طرح و رنگ خاص خود را دارد و این طرح و رنگ طبیعی فوق‌العاده شیک، دلنشین و زیباست؛ ولی اگر رنگی فانتزی را برای سرویس خواب چوبی خود میخواهید، قابلیت رنگ پذیری چوب باعث میشود این محصولات را با هر رنگی که دلخواه مشتری باشد بتوان ساخت، حتی امروزه در بعضی مدل‌ها از طرح مشابه طرح اصلی چوب که به صورت رگه‌های رنگی در زمینه‌ی کرم و قهوه‌ای است را میتوان مشاهده کرد. 

شما میتوانید ست سرویس خواب خود براساس نیاز و شرایطی که دارید با چوب‌های متنوع حتی با چوب ام دی اف که یکی از مصنوعات چوبی است خریداری کنید ولی در نظر داشته باشید اگر اولویت شما کیفیت و عمر بیشتر محصول است، حتما ست چوب طبیعی بخرید ولی در حالی که نیاز به مدلی سبک وزن و ارزان قیمت هستید میتوانید سرویس خواب ام دی اف را انتخاب کنید.

  • سرویس خواب چوبی خود را با خیال راحت سالیان زیاد استفاده کنید

عمر بالای سرویس خواب چوبی کاملا به شما بستگی دارد، چرا که این شما هستید که با خرید از فروشگاه یا تولیدی معتبر مثل تولیدکنندگان معرفی شده در سوفامبل و انتخاب سرویس خوابی با چوب مناسب با محل زندگی میتوانید تایین کننده عمر کم یا زیاد محصول باشید؛ مثال: 

سرویس خواب چوب روس مناسب مناطقی با رطوبت خیلی کم است، چرا که این نوع چوب با قرار گرفتن در جای مرطوب خطر قارچ‌ها و موریانه را دارد؛ در حالی که سرویس خواب ام دی اف انتخابی عالی برای این شرایط است؛ زیرا MDF یکی از مصنوعات چوبی میباشد و از ترکیب خرده‌های چوب طبیعی به همراه چسب و دیگر ترکیباب شیمیایی ساخته میشود و این مواد شیمیایی به عنوان عایقی در برابر رطوبت و حشرات عمل میکنند.

ولی به طور کلی اگر انتخابی صحیح برای چوب سرویس خواب خود داشته باشید و مراقبت کافی را از محصول انجام دهید، قطعا با خیال آسوده از عمر بالای آن میتوانید مدل مدنظرتان را خریداری کنید.

معایب سرویس خواب چوبی

معایب سرویس خواب چوبی

با تمام سوالاتی که برای اشخاص در زمان خرید سرویس خواب پیش می‌آید مثل: کفی تخت چوبی بهتره با فلزی؟ و سوالات این چنینی، همچنان متریال‌های زیادی برای ساخت سرویس خواب می‌آید و پس از مدتی از مد میرود، ولی سرویس خواب چوبی با معایبی که در این بخش اشاره میشود همیشه در بازار پابرجاست؛ چرا که مزیت‌های آن از معایبش پیشی میگیرد.

  • سرویس خواب جنس جوب همانند دیگر محصولات چوبی نیاز به مراقبت زیاد دارد

ممکن است تصور کنید این سرویس خواب‌های چوبی را هم مانند ست‌های فلزی خریداری میکنید و هر چند وقت یک بار آن را گردگیری میکنید و تمام! در حالی باید به اطلاع شما برسانیم که مراقبت از ست سرویس خواب چوب تنها به گردگیری منتهی نمیشود، بلکه شما باید در کنار گردگیری و لکه گیری هر هفته آن کار‌های دیگری همچون

  • تنظیم دمای یکسان اتاق در فصل زمستان و تابستان
  • یکسان نگه داشتن رطوبت اتاق
  • چک کردن سطح چوب 
  • تعمیر سریع شکستگی و ترک خوردگی 
  • و …

هدف از چک کردن سطح چوب که در بالا گفتیم، متوجه شدن هر چه سریع‌تر آسیب‌هایی مثل: موریانه، قارچ، شکستگی، ترک خودن، بادکردن و پس از آن تعمیر هر چه سریعتر آنهاست؛ زیرا اگر به سرعت همان بخش از سرویس خواب را تعمیر نکنید قطعا طی گذشت زمان آسیب بیشتر شده و سرویس خواب شما را کهنه و غیر قابل استفاده میکند.

  • سرویس خواب چوبی شما به رطوبت حساس است

رطوبت هوا دشمن اصلی وسایل چوب طبیعی است، البته این حساسیت در بعضی نمونه‌های چوب بیشتر و در بعضی کمتر است؛ اما چوب ام دی اف که در بخش قبل درباره آن توضیح دادیم برای مناطق مرطوب کشور انتخاب عالی میباشد. 

میتوانید از چوب‌های کاج، توت، بلوط سفید و … که مقاوت بیشتری در برابر رطوبت دارند را برای سرویس خواب خریداری کنید و مشکل را با تنظیم نگه داشتن دما و رطوبت اتاق خوابتان حل کنید؛ اما در نظر داشته باشید که محصولات ساخته شده با این چوب‌های طبیعی بسیار گران هستند و همه بودجه کافی برای خرید آن را ندارند، ولی قطعا این قیمت بالا نسبت به کیفیتشان منطقی است.

  • محصولات چوب طبیعی سنگین وزن هستند

هر نوع چوبی که برای سرویس خواب شما به کار میرود ممکن است یک وزن متفاوت با چوب دیگر داشته باشد ولی به طور معمول تمام محصولات ساخته شده با چوب وزن بیشتری در مقایسه با محصولات ساخته شده با فلزات دارند. جالب است بدانید با این که وزن بالای سرویس خواب چوبی شما یک عیب به حساب می‌آید و جابجایی آن را برای شما سخت میکند، اما این وزن بالا نشانه‌ی کیفیت عالی محصول است؛ یعنی در واقع وزن چوب‌ها نسبت به تراکم و استحکام بیشتری که دارند بیشتر میشود.

البته فراموش نکنید که این مسئله برای دو ست سرویس خواب با سبک و مدل یکسان است، چرا که مقدار تزئینات، سبک سرویس خواب و به طور کلی مقدار چوب استفاده شده در هر ست نیز در این وزن تاثیر گذار است مثال: وزن یک ست سلطنتی با حجم خیلی زیاد منبت کاری بدون شک بیشتر از یک ست مینیمال چوبی بدون هیچ تزئین و در نهایت سادگی است.

معایب سرویس خواب فلزی

معایب سرویس خواب فلزی

تخت خواب فلزی یا به صورت کلی ست سرویس خواب فلزی کاربرد کمتری در مقایسه با سرویس خواب چوبی دارد، یعنی شما تنها زمانی میتوانید متریال فلز را برای اتاقتان انتخاب کنید که دیزاین اتاق خوابتان را با سبک مدرن انجام بدهید؛ چرا که فلزات یک متریال جدیدتر هستند و چندین سال اخیر برای ساخت وسایل خانه به کار گرفته شده‌اند.

گذشته از محدودیت کاربرد سرویس خواب ساخته شده با فلزات، به معایب دیگر آن یعنی رنگبندی محدود و امکان از مد رفتن یا همان قدیمی شدنشان میپردازیم. برخلاف چوب که تنوع بیشماری در رنگ و طرح دارد، فلزات را تنها در رنگ‌های کمی مثل طلایی و نقره‌ای متالیک یا براق و سفید و مشکی مات میتوان یافت که این از عیوب بزرگ در سرویس خواب‌ها و دیگر محصولات فلزی به شمار میرود. 

رنگبندی کم سرویس خواب فلزی امکان ست کردن راحت و هماهنگی با منازل زیادی را از افراد میگیرد و حتی بعضی افراد به همین دلیل از خرید آن منصرف میشوند.

  • سطح سرویس خواب فلزی خنک و سفت است

این سردی فلز سرویس خواب و سفت بودن کفی تخت میتواند تاثیر زیادی در خواب آشفته و راحت نبودن شما داشته باشد؛ زیرا فلزات میتوانند گرمای بدن انسان را جذب و دفع کنند که این باعث میشود در هوای سرد نتوانید از ست فلزی سرویس خواب استفاده کنید؛ از طرفی برخلاف متریال چوب، سفتی و منعطف نبودن سرویس خواب فلزی شما منجر به کمردرد و درد مفاصل میشود. 

  • سرویس خواب ساخته شده با فلز زودتر از متریال چوب خراب میشود

همه‌‌ی چوب‌ها با هر نوعی اگر به خوبی نگهداری شوند سالیان زیادی برای شما ماندگار هستند، اما در فلزات این امکان وجود ندارد. خطر زنگ زدن در مدل‌های فلزی و حتی استیل بسیار بالاست که البته در نمونه‌های کیفیت پایین آنها بسیار بیشتر است؛ همچنین پیشنهاد میکنیم که به هیچ وجه از ست‌هایی با کفی تخت فلزی برای اتاق خوابتان استفاده نکنید که این مدل‌ها بدون شک پس از گذشت مدتی صدای ناهنجار یا همان صدای جیر جیر در زمان زنگ زدن فلزات را ایجاد میکنند. 

در نتیجه اگر قصد خرید ست فلزی را با اطلاع از تمام مزایا و معایب آن دارید، بهتر است نمونه‌هایی با کفی تخت چوبی و بدنه فلزی را انتخاب کنید تا عمر بیشتری داشته باشد.

سرویس خواب فلزی و چوبی مناسب چه منازلی است؟

کاربرد سرویس خواب چوبی و فلزی

در مطالب بالا تمام ویژگی‌ها، مزایا و معایب سرویس خواب چوبی و فلزی را توضیح دادیم ولی این که با اطلاع کامل از این توضیحات، کدام را برای اتاق خوابتان انتخاب کنید بسته به شرایط، نیاز و سلیقه شماست! در این بخش مثال‌هایی را برای راهنمایی بیشتر ارائه میدهیم.

  • در حالی که دکور اتاق خوابتان را با اکسسوری‌های چوبی مثل: صندلی راک، آباژور و … در رنگ‌های خنثی کرم، قهوه‌ای، نسکافه‌ای و … دیزاین کرده‌اید، خرید سرویس خواب چوبی یا ام ی اف صحیح است
  • اگر قصد پرداخت هزینه بالا برای خرید سرویس خواب را ندارید یا مستاجر هستید و برای اسبابکشی وسایل سنگین مشکل دارید، مدل‌های ساخته شده با چوب ام دی اف و مدل‌های فلزی با وزن کم و قیمت مناسب انتخابی عالی برای شماست
  • در صورتی که قصد ایجاد یک دکوراسیون کاملا مدرن و شیک را در اتاق خوابتان دارید، یک سرویس خواب استیل با رنگ براق به شما کمک شایانی میکند
  • اولویت بعضی از افراد از خرید سرویس خواب فقط داشتن خوابی راحت و ایجاد احساس خوب در دکور اتاق است که در این حالت باید به سراغ ست چوب طبیعی که بسیار راحت است و نیز سرشار از حس زندگی، طراوت، شادابی میباشد بروید.

مواقعی که در یک فضا و دکوراسیون داخلی از اکسسوری‌های ریز یا درشت فلزی به کار برده شود، بدون شک باید دیگر اجزاء اصلی را نیز با همین سبک انتخاب کرد، در واقع ست سرویس خواب استیل دقیقا مناسب این نوع چیدمان است ولی برخلاف آن، در صورتی که تمام دکوراتیوهای اصلی و ریز اتاق خواب را با متریال چوب، مصنوعات چوبی و حتی با رنگ و طرح مشابه چوب خریداری کردید، تفاوتی ندارد سبک اتاق چیست! بهترین گزینه برای این نوع چیدمان یک سرویس خواب از جنس چوب است.

بالاخره سرویس خواب چوبی و فلزی چه مزایا و معایبی دارند؟

هدف از توضیح مزایا و معایب سرویس خواب جنس چوب و فلز در این متن، داشتن انتخاب صحیح برای یک خواب راحت و بعد زیبایی دکور فضای اتاق خواب است ولی در نهایب این شما هستید که باید با اطلاع کامل از تمام خوبی و بدی‌های هر دو تصمیم بگیرید که کدام متناسب با شرایط، نیاز و سلیقه شماست.

از مزایای یک سرویس خواب ساخته شده با چوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ست چوبی را میتوان در هر اتاقی با سبک دلخواه به کار برد و اتاق را سرشار از حس آرامش، طراوت، نشاط و زندگی کرد؛ زیرا متریال چوب در اتاق خواب شما یادآور طبیعت بکر است. از طرفی در کنار همه‌ی این احساس خوبی که سرویس خواب چوبی قرار دارد، باید به تنوع رنگی بیشمار زیاد مدل‌های چوبی نیز اشاره کنیم. چوب با قابلیت حفظ گرما در خود و انعطاف پذیری که دارد، به خوبی با بدن انشان هماهنگ شده و منجر به آسیب‌هایی همچون درد ستون فقرات نمیشود و حتی وجود گرما در بافت چوب سرویس خواب به خواب راحت‌تر کمک میکند. اگر ست سرویس خواب چوبی خود را از فروشگاه یا تولیدی معتبر خریداری کرده باشید و به خوبی از آن مراقبت کنید مطمئنن عمر محصول بسیار زیاد میشود.

با همه‌ی این اوصاف نباید معایب سرویس خواب‌های چوبی را فراموش کرد، این عیوب شامل: حساس بودن در برابر رطوبت هوا، قیمت زیاد، جابجایی سخت بخاطر وزن زیاد، داشتن خطر آسیب‌هایی همچون قارج و هجوم موریانه و همچنین نیاز به مراقبت خیلی زیاد میشوند ولی تصور نکنید که تنها ست چوبی معایب دارد، بلکه در سرویس خواب فلزی نیز معایب زیادی را میتوان مشاهده کرد مثل: در ست فلزی خطر زنگ زدگی وجود دارد، کفی تخت فلزی پی از مدتی صدای جیر جیر ناهنجاری میدهد، تنوع رنگی خیلی محدود دارد، سطح خنک و سفت فلز سرویس خواب میتواند خواب راحت را از شما بگیرد.

شاید معایب سرویس خواب فلزی که اشاره کردیم شما را از خرید منصرف کند ولی این ست فلزی مزایایی نیز دارد که بهتر است آنها را هم مدنظر داشته باشید:

سرویس خواب فلزی وزن بسیار کمی دارد و به راحتی جابجا میشود که آن را تبدیل به انتخابی عالی برای اجاره نشین‌ها میکند، دارای طرح‌های مدرن بسیار متنوع و خاصی هستند که در ست‌های چوبی نمیتوان نظیر آن را یافت، مقاومت سرویس خواب فلزی بخصوص در قسمت تخت خواب بسیار زیاد است به طوری که به راحتی نمیشکند و مهم‌تر از همه نظافت آنهاست که به راحتی با یک تکه پارچه نرم انجام میشود.

 

مقاله پیشنهادی: اجزاء ضروری در دکوراسیون اتاق خواب

5/5 - (1 امتیاز)