مزایا و معایبی که از مبل تخت خواب شو باید بدانیم!

مدتی است که در مدل‌های مبلمان سبک راحتی، مبل هایی را مشاهده میکنیم به نام مبلمان تخت خواب شو که همانطور که از اسمشان مشخص است، هم به صورت مبل راحتی هستند و هم میتوان آنها را به شکل تخت خواب دراورد.
مبل تختخواب شو به دلیل کاربرد و تنوع زیاد و همینطور طراحی خاصی که دارند طرفداران زیادی پیداکردند، اما هنوز برخی افراد به دلیل نداشتن شناخت کافی از این مبلمان، نمیدانند خرید آن برای منزلشان گزینه مناسبی است یا نه!
در ادامه این مطلب ویژگی‌ها، مزایا و معایب مبل تخت خواب شو را برای شما عزیزان توضیح میدهیم، که تصمیم گیری برای خریدن یا نخریدن آن برایتان راحت‌تر شود.


شما میتوانید مبلمان خود را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید!

مبل راحتی مبل تخت خواب شو مبل راحتی 7 نفره مبل راحتی 8 نفر

 

ویژگی های مبل تخت خواب شو

ویژگی‌های مبل تختخواب شو
همانطور که گفته شد مبل‌های تخت خواب شو یکی از مدل‌های مبل راحتی هستند و مانند دیگر مدل‌های سبک راحتی از مقدار زیادی فوم و اسفنج بسیار نرم و مقدار کمتری چوب ساخته شدند؛ اما لازم به ذکر است که بجز مدل‌های چوبی، مدل های فلزی این مبلمان هم در بازار قابل مشاهده است.

از ویژگی‌های مبلمان تخت خواب شو میتوان به:

. دسته‌های نرم و بالشتی
. نشیمنگاهی فوق العاده راحت
اشاره کرد. اما ویژگی که این مدل را از دیگر مدل‌های مبلمان راحتی متمایز میکند
. قابلیت استفاده آنها هم به صورت مبل و هم به صورت تخت خواب است
این مبلمان در رنگ، جنس پارچه، طرح، ابعاد و مکانیزم تاشو تنوع بسیار زیادی دارند که افراد با توجه به سلیقه و شرایط منزلشان آن را انتخاب میکنند.

مزایای مبل تخت خواب شو

مزایای مبل تختخواب شو
اولین و اصلی ترین مزیت مبل‌های تخت خواب شو این است که در هر قسمتی از خانه (پذیرایی، اتاق میهمان، اتاق خواب، اتاق نشیمن) کاربرد دارد، که افراد با توجه به فضای موجود و شرایط منزل خود درمورد آن تصمیم میگیرند. به طور مثال:

. در پذیرایی هم مبل راحتی دارید و هم تخت خواب برای میهمانان!

برای افرادی که در خانه‌هایی با یک اتاق زندگی میکنند و اتاق میهمان ندارند، انتخاب مبل تخت خواب شو در قسمت پذیرایی گزینه‌ای بسیار عالی است؛ زیرا با استفاده از این مدل مبل هم یک تخت راحت برای استراحت میهمانان دارند و هم یک مبل راحت در پذیرایی خود!

مبل ال بخریم یا راحتی

. در اتاق خواب از شلوغ شدن فضا جلوگیری میکند

امروزه به دلیل کم شدن فضای اکثر اتاق‌ها در منازل، ممکن است امکان قرار دادن تخت خواب‌های یک یا دو نفره در اتاق ممکن نباشد یا به دلیل کم شدن فضا، جلوه‌ی زیبایی را در اتاق خواب ایجاد نکند. با استفاده از مبل‌های تخت خواب شو در اتاق‌های کوچک میشود از شلوغ شدن محیط جلوگیری کرد و همینطور در کنار یک تخت خواب، یک مبل بسیار راحت هم در اتاق خواب خود داشت.
. دومین مزیت این مبل‌های فوق راحت و جذاب، وزن کم آنها نسبت به دیگر مبل‌ها است. در ساخت این مبل‌ها مقداری زیادی اسفنج نرم و پارچه استفاده میشود و مقدار چوبی که در تولید آنها به کار میرود نسبت به سبک‌های دیگر مبلمان کمتر است، که باعث میشود وزن مبل های تخت خواب شو به مقدار قابل قبولی کم شود.
برای افرادی که زیاد اسباب‌کشی میکنند یا عادت به تغییر دکوراسیون دارند، مبل تخت خواب شو به دلیل وزن کم میتواند گزینه مناسبی باشد.

. قیمت کمتر اما کاربرد بیشتر!

سومین و بهترین بحث مقاله‌ی مزایا و معایب مبل تختخواب شو، قیمت کمتر آنها در مقایسه با دیگر سبک های مبلمان و همینطور دیگر مدل‌های مبلمان راحتی است درحالی که کاربرد بیشتری دارد؛ درواقع شما با خرید مبل تخت خواب شو با یک تیر دو نشان زدید! زیرا با خرید این مبل‌ها شما هم مبل دارید و هم تخت خواب، در حالی که قیمتی کمتر از یک دست مبل عادی را پرداخت کردید.
چهارمین مزیت مبل‌های تخت خواب شو، وجود یک محفظه در زیر این مبل‌ها است که برای قرار دادن وسایل اضافی، کوسن ها، اسباب بازی کودکان و … مناسب است.
زمانی که این مبلمان را به حالت تخت درمی‌آوریم در زیر آنها یک محفظه خالی ایجاد میشود، اما این مزیت را تنها بعضی از نمونه های مبل تخت خواب شو دارند.

. اخرین مزیت این مبلمان فضای زیاد آنها برای خوابیدن است. این مبلمان در تعداد زیر قابل تولید است:

1 نفره مبل و 1 نفره تخت خواب: در حالت مبل و در حالت تخت خواب تنها یک نفر میتواند از آن استفاده کند.
2 نفره مبل/1 نفره تخت خواب: در این حالت یک کاناپه 2 نفره است ولی 1 نفر از حالت تخت خواب استفاده کند.
2 نفره مبل/2 نفره تخت خواب: در این شکل مبل، یک کاناپه 2 نفره و همینطور تخت خواب 2 نفره است.
3 نفره مبل/2 نفره تخت خواب: در این مدل، مبل 3 نفره است ولی 2 نفر از حالت تخت خواب میتوانند استفاده کنند.
3 نفره مبل/3 نفره تخت خواب: در این حالت، هم از مبل و هم از تخت خواب 3 نفر میتوانند استفاده کنند.

چرا مبل تخت خواب شو نخریم؟

معایب مبل تختخواب شو
مبل‌های تخت خواب شو در کنار مزایای زیادی که دارند، معایبی هم دارند که ممکن است باعث شود برای منزل شما مناسب نباشد.

 

. ممکن است به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد

یکی از معایب مبل‌ تخت خواب شو، کم شدن کیفیت آنها به مرور زمان است.
اگر در تولید تشک این مبل‌ها از فوم‌های با کیفیت بالا استفاده نشود ممکن است به مرور زمان دچار فرو رفتگی شود، که این امر باعث میشود از شکل زیبا و همینطور راحت بودن آن کاسته شود، علاوه بر فوم و اسفنج اگر از متریال مناسبی در بخش بدنه و فلز آن استفاده نشود در طولانی مدت میتواند دچار مشکل شود و نمیتوان به راحتی از حالت تخت شوی آن استفاده کرد.

. مبل‌های تخت خواب شو بهتر است در مواقع ضروری استفاده شوند

این مدل مبل‌ها را نباید زیاد باز و بسته کرد؛ زیرا ممکن است با تغییر حالت آن به طور مداوم خیلی زود خراب شوند.

مبل از کجا بخریم

. راحتی کمتری نسبت به تخت معمولی دارند

مطمئنا یک تخت معمولی با تشک یک تکه طبی یا فنری راحت تر از مبل‌های تخت خواب شو برای استفاده مداوم هستند، زیرا مبل‌های تخت خواب شو در قیمت تاشدن یک فرورفتی دارند که ممکن است باعث کمردرد شود.

. ممکن است تحمل وزن زیاد را نداشته باشند

در ساخت این مبل‌ها اگر از چوب هایی با استحکام بسیار بالا و کیفیت عالی استفاده نکنند، ممکن است، برای استفاده افرادی با وزن زیاد قابل استفاده نباشد و دچار شکستگی شود. همینطور درباره مبل‌های تخت خواب شویی که فلزی هستند هم این مسئله صدق میکند؛ زیرا با کیفیت نبودن فلزات بکار رفته و محکم نبودن پیچ و مهره‌ها میتواند مبل‌ها را در تحمل وزن بالا دچار مشکل کند.

بالاخره مبل تخت خواب شو بخریم یا نخریم؟

خرید مبل تختخواب شو
مبل‌های تخت خواب شو یکی از مدل‌های مبلمان سبک راحتی است که دارای نشیمن و دسته‌های نرم و بالشتی هستند و امکان استفاده به صورت مبل و تخت خواب را دارند. این مبلمان ممکن است چوبی یا فلزی باشند، اما بیشترین متریال استفاده شده در آنها اسفنج و فوم نرم و پارچه است.

1- این مبلمان برای استفاده در هر قسمت از خانه مناسب است، مثل (پذیرایی، اتاق خواب، اتاق میهمان و …)

2- وزن سبک تری نسبت به دیگر مبلمان را دارد، پس برای افرادی که دائم در حال جابجایی هستند مناسب است

3- در حال که کاربرد بیشتری دارند اما به مقدار قابل توجهی قیمت کمتری نسبت به دیگر مبلمان را دارند

4-اگر در تولید این مبل‌ها از متریال با کیفیت بالا استفاده نکنند، ممکن است به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد

 

4.9/5 - (30 امتیاز)