تاریخچه مبلمان چستر

مبل‌ چستر چیست؟ مبل چستر یا چسترفیلد ریشه‌های بریتانیایی دارند و معروف‌ترین مدل آن‌ از جنس چرم قهوه‌ای اصل و باکیفیت ساخته شده است. مبل چستر قرن‌هاست که در صنعت مبل سازی جهان وجود دارد، اما همچنان هم از نظر سبک و هم از نظر کارکرد، نو و بی مانند هستند. مبل‌های چسترفیلد در چند دهه گذشته چندین بار اصلاح شده و مواردی به آنها اضافه شده است.
اصطلاح «چسترفیلد» برای توصیف یک کاناپه چرمی استفاده میشده است، که قدمت آن به دهه 1800 برمی‌گردد. مورخان بر این باورند که لرد فیلیپ استانهوپ، چهارمین ارل چسترفیلد، اولین صندلی چرمی چسترفیلد را سفارش داد.

این اتفاق متعلق به دوره ای بود که طراحی منحصر به فرد و لمسه دوزی برای اولین بار ظاهر شد. این ویژگی ها با روکش چرمی و پایه کوتاه ترکیب شده و در نهایت مبل چستر خلق شد. هنگامی که لرد فیلیپ صندلی را سفارش داد، به دنبال مبلمانی بود که به او اجازه دهد بدون چروک شدن لباس‌هایش، به راحتی بنشیند. این جا بود که بازوهای رول شده و پشتی های لمسه دوزی شده مبل چسترفیلد طراحی شد. انحناهای ملایم این مبل اولین چیزی بود که راحت بودن آن را تضمین کرد.
با گذشت سالها، این طرح به انتخاب اول باشگاه های خصوصی مردان در لندن تبدیل شد. این صندلی ها توسط مقامات ارتش سلطنتی به مستعمرات بریتانیا صادر، و خیلی زود به نمادی از سبک بریتانیایی و تجمل تبدیل شدند. این سبک از مبلمان به ویژه در دوران ویکتوریا محبوب بودند، در حدی که به نقطه مرکزی اتاق نشیمن تبدیل شدند. این طرح همچنین با روانکاوان مرتبط بوده است، زیرا زیگموند فروید در ابتدا از این مبل در طول جلسات با بیماران استفاده می کرد. در دنیای مدرن، مبل های چسترفیلد در مشاغل، هتل های اداری و خانه های شخصی استفاده می شود.

با مقاله مبل چستر چیست؟ همراه باشید تا با تاریخچه،متریال و انواع این مبل آشنا شویم!

طراحی مبلمان چسترفیلد

طراحی مبلمان چسترفیلد
منظور از مبل چستر، مبلمانی چند منظوره است که به ویژه در فضای داخلی مدرن مورد استقبال قرار می گیرند. این محصولات همیشه پشتی کم ارتفاع دارند و این پشتی با شیبی ملایم به دسته های مبل منتهی می شود و اصیل، راحت و زیبا به نظر می رسد..
مبلمان چستر دارای ویژگی های زیر است:

• پشتی و دسته های کم ارتفاع
• قسمت های چوبی این مبلها از انواع چوب با کیفیت ساخته می شوند.
• اغلب از موی اسب برای پر کردن بالشتکهای این مبل استفاده میشود
• پشتی این مبل اغلب دارای لمسه دوزی یا طرح الماسی است.
• پایه های چوبی آن از چوب سخت و گران قیمت ساخته شده اند.
• منحنی های تاج مبل. پشتی و دسته های آن با الهام از طومارهای رول شده ساخته شده اند.
• روکش مبل نیز از چرم اصل یا چرم مرغوب ساخته شده است.
• پشتی مبل، شیب ملایمی دارد

متریال مبلمان چستر

برای ساخت مبلمان سبک چستر به طور انحصاری از مواد با کیفیت استفاده می شود که به استحکام و دوام مشهورند. جالب است که هر شرکتی مواد اولیه مخصوص به خود را برای تولید این مبلمان لوکس به کار میبرد. به طور کلی برای ساخت این مبل از چندین ماده اولیه استفاده میشود.

1. چرم

مبل چستر چرمی
ظاهر زیبای محصول به اثاثه یا لوازم داخلی بستگی دارد. از مواد مدرن مختلفی برای ساخت این نوع از مبلمان استفاده شده است، اما مبل چرمی چستر نسخه سنتی و اوریجینال آن است. چرم معمولا در هر فضایی عالی به نظر می رسد. پارچه چرم در دکوراسیون کلاسیک معمولا نمادی از طبقه اجتماعی بالا و اصالت است.
مزایای استفاده از چرم اصل عبارتند از:

• استحکام بالا؛
• قدرت کشش بالا؛
• کارکرد طولانی مدت؛
• مقاومت در برابر رطوبت؛
• سادگی و زیبایی
معایب چرم عبارتند از:
• قابلیت اشتعال؛
• مقاومت کم در برابر آسیب مکانیکی؛
• رنگ بندی نه چندان متنوع

2. اکوسکین

مبل چستر اکوسکین
از جمله پارچه های محبوب برای اثاثه یا لوازم داخلی است.، اکوسکین از نظر کیفیت چیزی نسبت به مواد طبیعی کم ندارد. مزیتها:

• مقاومت در برابر رطوبت؛
• طیف گسترده ای از رنگ ها؛
• نرمی و کشش؛
• عدم آسیب به محیط زیست؛
• مقاومت در برابر ساییدگی و فرسایش؛
• سادگی
معایب اکوسکین عبارتند از:
• حساسیت به آسیب مکانیکی؛
• چسبیدن به پوست انسان؛
• اشتعال پذیری

3. وِلوِر

مبل چستر وِلوِر
ولور (نوعی پارچه مخمل کشبافت با بافت حلقوی)، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای آستر مبل است. تار و پود این پارچه از مواد مختلفی از جمله پنبه، پلی استر، ویسکوز تشکیل میشود.
مزایای استفاده از ولور عبارتند از:

• مقاومت در برابر کشش؛
• نرمی و سطح مخملی

معایب عبارتند از:

• دشواری در لکه بری و شستشو؛
• شکنندگی زیاد، زیرا این جنس از پارچه لطیف است به سرعت فرسوده می شود.
• نیاز منظم به پاک کردن

از موهای طبیعی اسب یا مواد مصنوعی مدرن نیز برای پر کردن مبل های چسترفیلد استفاده می شود. اولی از یال و دم حیوان گرفته شده است. مبل به دلیل سفتی موی اسب، وزن بدن انسان را کاملا نگه می دارد و فرم بدن را نیز به خود میگیرد. به این معنا که بعد از مدتی برای بدن شما مناسب و تنظیم خواهد شد.
موی اسب دارای چندین مزیت غیرقابل انکار است:
کاملاً با کیفیت ؛ بادوام، رطوبت را به خوبی جذب می کند؛ مقاوم.
انتخاب های ارزانتری هم برای پر کردن تشکچه های مبل وجود دارند. در ارزان ترینِ آنها از مواد مصنوعی و عمدتاً پلی اورتان استفاده می شود. ماده پرکننده باید چگالی بالایی داشته باشد تا محصول با گذشت زمان تغییر شکل ندهد و فرو نریزد.

در ادامه مقاله مبل چستر چیست از انواع این مبل صحبت کردیم و آنها را به صورت مختصر برای شما توضیح دادیم تا بیشتر با این مبل محبوب آشنا شوید.

انواع مبلمان چستر

انواع مبلمان چستر
حدود نیم قرن است که مبلمان سبک چسترفیلد بین مبلهای پرطرفدار جای میگیرد. از این واقعیت، تفاسیر مختلفی می شود. برخی معتقدند به علت قدرت بریتانیا در طوب تاریخ، هر محصولی که از این کشور سر بر آورده به طور اتوماتیک از بازاریابی و تبلیغات خوبی بهره مند بوده و دلیل معروفیت مبل چستر هم همین است. اما واقعیت این است که این نوع از مبلمان ویژگی های خاصی دارد که آن را از سایر انواع مبلمان متمایز می کند. روکش پارچه ای سنتی یا پارچه مدرن به شما امکان می دهد از این مبل برای هر سبک داخلی استفاده کنید. مبلمان انگلیسی به طور کلی کیفیت بالایی دارند و به راحتی می توانند به یک تخت خواب راحت هم تبدیل شوند.
محبوب ترین مدلها:

• مدل ساده

این مدل بسیار ساده و بدون زرق و برق بوده و برای دفاتر کار و محیطهای رسمی عالی است.

مبل چستر ساده
• مدل تاشو

این سبک ممکن است دو نفره، سه نفره یا چهارنفره باشد و به عرض 3 هم متر برسد. این مدل از مبلمان چستر، تخت خواب شو است و خوابیدن روی آنها راحت است در نتیجه حتی برای اتاقهای دانشجویی یا مجردی که فضای زیادی ندارند گزینه مناسبی است.

مبل چستر تاشو
• چیدمان هلالی یا نیم دایره

چنین گزینه هایی خاص و غیر معمول به نظر می رسند. این مدل باید در یک اتاق بزرگ قرار بگیرد و هدف از ساخت آن ایجاد راحتی بیشتر است. چیدمان نیم دایره حس آرامش و امنیت را به مخاطب القا میکند. این مدل میتواند برای اتاق های مخصوص مشاوره، لابی هتل ها، لابی مجموعه های اسپا یا یوگا و مواردی از این دست مناسب باشد.

مبل چستر هلالی
• مبل ال چستر

مبل هایی مناسب برای چیدمان زاویه دار یا ال مانند، که در اندازه های بزرگ تولید می شود و برای اتاق های جادار مناسب است.

مبل چستر ال
• ست مبلمان چسترفیلد با کاناپه

ست شدن این سبک مبل با انواع پاف یا کاناپه میتواند بسیار کاربردی باشد. از آن کاناپه میتوان بعنوان جایی برای نشستن و تعویض کفشها، میز قهوه و …استفاده کرد.

مبل چستر با کاناپه
• مدل لوکس

این مدل از مواد با کیفیت خاص ساخته شده و البته تهیه آن نیز هزینه بالایی دارد. به خاطر فریمهای چوبی و مستحکمی که دارد ظاهری قابل اعتاد به فضا میدهد. این مبل ها با یراق آلات باکیفیت و تودوزی شیک ساخته شده اند.

مبل چستر لوکس
• مدل سبک

پشتی این مدل ها ارتفاع کمی دارد که به حفظ وضعیت مناسب بدن کمک می کند. طرح الماس مانندی که مشخصه اصلی مبلمان چسترفیلد است در این سبک به خوبی دیده میشود. حجم زیاد بالشتک قسمت نشیمن مبل نیز از خصوصیات اصلی این استایل است.

مبل چستر سبک

نکات چیدمان و رنگ بندی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در انتخاب ترکیب رنگ باید در نظر گرفت، سبک کلی اتاق است. اتاق شما سنتی است یا مدرن؟ آیا رنگ بندی خنثی دارد یا پررنگ و رنگارنگ است؟ رنگ مبل باید مکمل سبک و طرح رنگ اتاق باشد. برای یک اتاق سنتی، یک رنگ کلاسیک مانند قهوه ای یا سیاه به خوبی کار می کند، در حالی که یک اتاق مدرن ممکن است با رنگ روشن تر و زنده تر تکمیل شود.اگر بدانیم که مبل چستر چیست و چه کاربرد‌هایی میتواند داشته باشد به راحتی چیدمان و رنگ بندی آن را با دکوراسیون فضا میتوانیم هماهنگ کنیم.

 رنگ و چیدمان مبل چستر

رنگ خنثی

رنگهای خنثی مانند بژ، خاکستری و سفید انتخاب های محبوب مبل های چسترفیلد هستند زیرا همه کاره هستند و به راحتی می توان آنها را با رنگ های دیگر ست کرد. به عنوان مثال، مبل بژ در اتاقی با رنگ های خاکی مانند قهوه ای، سبز و آبی عالی به نظر می رسد. رنگ بژ خنثی در عین حال که ظرافت خاصی را به فضا می بخشد، به رنگ های دیگر اتاق اجازه می دهد تا خودنمایی کنند.
مبل خاکستری در اتاقی با طرح رنگ های سرد مانند آبی، خاکستری و سفید به خوبی ست میشود. این رنگ اثر آرام بخش در اتاق ایجاد می کند و در عین حال کمی پیچیدگی و جذابیت مختص مبلمان چسترفیلد را به فضا میفزاید. مبل سفید، حسی از ظرافت و معصومیت را به فضاهایی که رنگهای سفید، کرم و خاکستری در آنها کار شده، اضافه می کند. این فضا برای ایجاد یک محیط آرام عالی است.

رنگ گرم

رنگ های تند مانند قرمز، و حتی سبز و آبی نیز می توانند به خوبی به این سبک از مبلمان بنشینند. برای مثال یک مبل قرمز به اتاقی با رنگ خنثی، نور و هیجان اضافه می کند. رنگ قرمز در اتاقی با کف چوبی تیره و دیوارهای سفید بسیار عالی به نظر می رسد و یک اثر نمایشی دراماتیک و جسورانه ایجاد می کند. یک مبل سبز زیتونی ( که تناژی گرم از رنگ سبز است)، جذابیت خاصی به فضاهایی با رنگبندی خنثی می بخشد. به طور مثال این رنگ در اتاقی با دیوارهای خاکستری روشن و فرشی با رنگ خنثی به خوبی به چشم می آید و تعادلی آرام و ملایم ایجاد می کند.

رنگ سرد

بنفش رنگی مجلل و سلطنتی است که حسی از ظرافت را به هر اتاقی اضافه می کند. مبل بنفش رنگ را می توان در یک اتاق شخصی مانند اتاق خواب یا کتابخانه خانگی برای ایجاد فضایی دنج و صمیمی استفاده کرد. همچنین می توان از آن در دفتر یا اتاق انتظار استفاده کرد تا ظرافت و سبکی را به آن فضا اضافه کند. آبی رنگی آرامبخش است که برای اتاق نشیمن و اتاق های خانوادگی مناسب است. یک مبل با سایه روشن آبی می تواند برای ایجاد فضایی آرام و راحت که برای آرامش و استراحت عالی است استفاده شود. همچنین می‌توان آن را با رنگهای غلیظ تر و روشن تر، مانند زرد روشن یا نارنجی، ترکیب کرد تا رنگ و فضایی پر جنب و جوش و پویا ایجاد کند.

سبز، رنگی با طراوت و انرژی است که در آشپزخانه ها و اتاق های غذاخوری به خوبی کار می کند. مبل سبز می تواند برای ایجاد فضایی شاداب و جذاب که برای پذیرایی از مهمانان عالی است استفاده شود. همچنین می توان آن را با وسیله هایی از چوب طبیعی مانند میز ناهار خوری چوبی یا جزیره آشپزخانه ست کرد تا فضایی گرم و دلنشین ایجاد کند. به طور کلی، ست مبلمان چسترفیلد با رنگ های سرد مانند بنفش، آبی و سبز می تواند در انواع دکوراسیون طراحی داخلی، از اتاق های شخصی گرفته تا دفاتر و لابی ها استفاده شود. آنها ظرافت و ظرافت را به هر فضایی اضافه می کنند و فضایی راحت و دلپذیر ایجاد می کنند که برای استراحت، کار یا پذیرایی از مهمانان عالی است.

تاثیر متریال مبل چستر در چیدمان

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب ترکیب رنگ باید در نظر گرفت، موادی است که مبل از آن ساخته شده است.منظور از مبل چستر و متریال مورد استفاده آن درواقع دو متریالی است که بسیار پر استفاده و کاربردی محسوب میشود.

متریال مبل چستر
چرم

مبل های چرمی چسترفیلد محبوب ترین انتخاب هستند و در رنگ های مختلفی مانند مشکی، قهوه ای و خرمایی عرضه می شوند. مبل مشکی رنگی از پیچیدگی را به اتاقی با طرح رنگ خنثی می بخشد. در اتاقی با دیوارهای سفید و کف چوبی تیره، عالی به نظر می رسد و یک قطعه نمایشی دراماتیک و شیک ایجاد می کند. مبل قهوه ای به اتاقی با طرح رنگ خنثی گرما می بخشد. در اتاقی با دیوارهای بژ و فرشی با رنگ خنثی به خوبی کار می کند و فضایی دنج و دلپذیر ایجاد می کند. مبل چرم برنزه، ظرافتی را به اتاقی با طرح رنگ خنثی می بخشد. در اتاقی با دیوارهای خاکستری روشن و تزئینات سفید عالی به نظر می رسد و حسی مدرن و پیچیده ایجاد می کند.

مخمل

مبل چستر مخمل کم کم دارد محبوبیت بیشتری پیدا می کند و در رنگ های مختلفی مانند آبی، سبز و صورتی عرضه می شود. یک مبل مخملی آبی رنگ لوکس را به اتاقی با طرح رنگ خنثی اضافه می کند. در اتاقی با دیوارهای سفید و یک فرش آبی روشن، عالی به نظر می رسد و یک اثر شیک و ظریف ایجاد می کند. یک مبل مخملی سبز رنگی از پیچیدگی را به اتاقی با طرح رنگ خنثی می بخشد. در اتاقی با دیوارهای خاکستری روشن و فرشی با رنگ خنثی به خوبی کار می کند و فضایی آرام ایجاد می کند. یک مبل صورتی مخملی رنگی به اتاقی با طرح رنگ خنثی می بخشد. در اتاقی با دیوارهای سفید و کف‌های چوبی روشن بسیار عالی به نظر می‌رسد و یک اثر نمایشی پر هیجان و شیک ایجاد می‌کند.
هنگام انتخاب ترکیب رنگ برای مبل ، مهم است که سایر مبلمان اتاق را نیز در نظر بگیرید. رنگ سایر قطعات باید مکمل رنگ مبل باشد. به عنوان مثال، اگر اتاق مبل بژ دارد، سایر مبلمان اتاق می توانند قهوه ای یا سبز باشند تا رنگ بژ را تکمیل کنند. اگر اتاق مبل مخملی آبی دارد، سایر مبلمان می توانند سفید یا خاکستری روشن باشند تا ظاهری تمیز و مدرن ایجاد کنند. در کل مبل چسترفیلد را میتوان یک مبل کلاسیک دانست که می تواند ظرافت را به هر اتاق اضافه کند. هنگام انتخاب ترکیب رنگ برای مبل، مهم است که سبک کلی اتاق، طرح رنگ و جنس مبل را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در مقاله مبل چستر چیست خواندیم باید گفت: مبلمان چسترفیلد نمادی است از راحتی، اعتماد و کاربرد که امتحان خود را پس داده است. مبل چستر با تودوزی چرمی متمایز، بازوهای رول شده و پشتی لمسه کوبی شده، مترادف است با ظرافت، تجمل و راحتی. طراحی جاودانه آن برای مطابقت با سلیقه ها و دنیای مدرن، اختراع و بهینه سازی شده است و آن را به یک مبلمان همه کاره و ماندگار تبدیل کرده است. یکی از دلایل ماندگاری این مبلمان، طرح ها دست ساز و استثنایی آن است. بهترین مبل‌های چستر توسط صنعتگران ماهر و با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و برای سال‌های متمادی دوام خواهند داشت. علاوه بر این ها، طراحی کلاسیک آن به این معنی است که می توان آن را مجدداً روکش کرد یا بازسازی کرد. این ویژگی مبلمان چستر آن را به یک انتخاب داِئمی برای کسانی تبدیل می کند که طرفدار محیط زیست هستند و از مصرف گرایی بی مورد گریزانند.

شما در سوفامبل میتوانید خرید خود را به صورت مستقیم از تولیدی مبل انجام دهید و بدون واسطه (آنلاین یا حضوری) از تولیدکنندگان خرید کنید.

منابع:

Varieties of Chester sofas, their features, advantages

Types of Chesterfield Chairs

 

 

1. مبل چستر برای چه دوره‌ای است؟

اصطلاح «چسترفیلد» برای توصیف یک کاناپه چرمی استفاده میشده است، که قدمت آن به دهه 1800 برمی‌گردد. مورخان بر این باورند که لرد فیلیپ استانهوپ، چهارمین ارل چسترفیلد، اولین صندلی چرمی چسترفیلد را سفارش داد.

2. مبل چستر از چه متریالی ساخته میشود؟

 به طور کلی برای ساخت این مبل از چندین ماده اولیه استفاده میشوداما چرم، اکوستین و ولور از مهمترین جنس‌ها هستند.

3. مدل‌های مختلف مبل چستر چیست؟

  • مدل ساده
  • مدل تاشو
  • مدل هلالی و نیم دایره
  • مدل چستر با کاناپه
  • مدل لوکس
  • مدل سبک

4. چطور باید رنگ مبل چستر را انتخاب کرد؟

هنگام انتخاب ترکیب رنگ برای مبل ، باید که رنگ دیگر موارد دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید. رنگ وسایل دیگر باید مکمل رنگ مبل باشد. به عنوان مثال، اگر اتاق مبل بژ دارد، سایر مبلمان اتاق می توانند قهوه ای یا سبز باشند تا رنگ بژ را تکمیل کنند. اگر اتاق مبل مخملی آبی دارد، سایر مبلمان می توانند سفید یا خاکستری روشن باشند تا ظاهری تمیز و مدرن ایجاد کنند.

5. ویژگی‌های بارز مبلمان چسترفیلد چیست؟

 ویژگی مهم این مبل لمسه کاری‌های روی پشتی، نشیمن و گاها دسته‌ها است، بازو‌های رول شده و ارتفاع کم تکیه گاه آن معمولا نشانه‌ای است که میتوان از دیگر سبک‌ها آن را شناسایی کرد.

5/5 - (1 امتیاز)