مبل چستر در چه منازلی استفاده میشود؟

مطمئنا در بین مدل‌هایی که از بین مبلمان مشاهده کردید، به مبل‌هایی که در قسمت دسته‌ها، پشتی مبل و حتی در قسمت نشیمن مبل دارای فرورفتگی‌هایی هستند و یا دکمه دوزی شده اند برخوردید. این فرورفتگی‌ها و دکمه دوزی‌هایی که در قسمت‌های مختلف مبل مشاهده کردید را لمسه کاری یا لمسه دوزی می‌نامند که از مشخصه‌های اصلی مبل چستر است.
مبلمان چستر به دلیل راحتی زیاد و مهم تر از همه ظاهر بسیار خاص لوکسی که دارد مورد پسند اکثر افراد می‌باشد؛ اما هنوز هم برخی افراد از این مدل مبل شناخت کافی ندارند و نمی‌دانند استفاده از این مدل مبل‌های زیبا و خاص، مناسب دکوراسیون منزلشان هست یا نه!
در مقاله مبل چستر چیست و برای چه منازلی مناسب است؟ مواردی مثل:
. مبل چستر چیست
. ویژگی های مبل چستر
.تعداد مبل های چستر
. مبل چستر برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است
. چیدمان مبل چستر در منازل
را به طور کامل توضیح دادیم.
پس برای جواب به این سوال که مبل چستر چیست وبرای چه منازلی مناسب است، به ادامه این مطلب توجه کنید.

 

شما در سوفامبل میتوانید انواع مبلمان چستر و کلاسیک را به صورت مستقیم از تولیدکننده (آنلاین – حضوری) خریداری کنید! 

خرید مبل چستر خرید مبل راحتی خرید مبل کلاسیک میز تلویزیون لاکچری

 

 

مبل چستر چیست؟

مبل چستر چیست؟
مبلمان چستر یا چسترفیلد یکی از پرطرفدار‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های مبلمان سبک راحتی است.
مبل‌های چستر دارای مدل‌های زیادی هستند مثل:
. مبل چستر L شکل: مبل‌هایی که به شکل ال هستند و ویژگی‌های مبل چستر را دارند.
. مبل چستر فرانسوی: این مدل مبل‌ها دارای ترکیبی از ویژگی مبلمان فرانسوی و مبلمان چستر است.
. مبل چستر تخت خواب شو: این مدل، مبلمان چستر قابل تغییر به شکل تخت خواب هستند اما ویژگی‌های مبلمان چستر را دارند.

شاید یکی از علت‌هایی که مبلمان چستر طرفداران بشدت زیادی دارد این باشد که؛ در ساخت این مبل‌ها ممکن است به مرور زمان تغییراتی ایجاد شود و یا مدل‌های جدید‌تری تولید شود اما به طور کلی این مدل مبل‌ها هیچوقت قدیمی نمیشوند یا به عبارتی همیشه مد هستند.

 

ویژگی های مبل چستر

مبلمان چستر دارای ویژگی‌های زیادی هستند که آنها را از دیگر مدل‌های مبلمان متمایز میکند. از مهم ترین ویژگی‌ها میشود به موارد زیر اشاره کرد.

ویژگی‌های مبل چستر
. لمسه دوزی‌های ظریف و لوزی شکل در قسمت‌های مختلف مبلمان

اصلی ترین ویژگی مبل‌های چستر که باعث میشود در نگاه اول آنها را تشخیص داد، لمسه دوزی‌هایی است که به مقدار زیادی در تمام قسمت‌های این مبل مشاهده میشود.
لمسه دوزی یا لمسه کاری به برجستگی‌های منظمی که با استفاده از دکمه‌هایی خاص و یا دوخت روی مبلمان انجام میشوند می‌گویند که بسیار پر زحمت، زمان بر و پرهزینه است.

. روکش‌های چرمی و یا پارچه‌های مرغوب

به دلیل لمسه دوزی‌های زیادی که بر روی مبلمان چستر انجام میشود، برای روکش این مبل‌ها باید حتما از چرم و یا پارچه‌های ضخیم و با کیفیت استفاده شود که در هنگام دوخت مقاومت کافی را داشته باشند.
معروف‌ترین و رایج‌ترین روکش برای مبل های چستر، چرم‌های ضخیم براق هستند که به دکوراسیون خانه حس لوکس بودن و ابهت میدهد و همینطور لازم به ذکر است اولین نمونه‌های مبلمان چستر دارای روکش‌های چرمی بودند؛ اما قیمت بالای روکش‌های چرمی و ست نشدن با همه دکوراسیون‌ها باعث شد تولیدی‌ها از پارچه‌های مناسب‌تری مثل (مخمل ضخیم، کتان و …) هم برای این مبلمان استفاده کنند.

. حجم زیاد مبلمان

یکی از ویژگی‌های مبلمان چستر حجم زیاد آن در برابر دیگر مدل‌ها است، که به دلیل استفاده از حجم زیادی اسفنج و فوم برای لمسه دوزی است و همینطور استفاده از چرم ها و پارچه‌های ضخیم است.

. پشتی‌های کوتاه و دسته‌های استوانه‌ای و بلند

در طراحی مبل‌های چستر، معمولا دسته‌ها بلند و استوانه‌ای هستند و همینطور پشتی مبل‌ها کوتاه و متمایل به عقب است که باعث میشود قسمت پشتی مبل و دسته‌ها در اندازه‌ای یکسان باشند؛ به طوری که پشتی مبل بلند تر از دسته‌ها نیست و هردو قسمت در یک خط هستند.

. قیمت بالا

در ساخت مبل‌های چستر اغلب از چوب‌هایی با استحکام زیاد و گران قیمت و همینطور چرم و پارچه‌های ضخیم و باکیفیت استفاده میشود و همینطور لمسه دوزی‌های زیاد و پرکاری که روی این مدل مبل‌ها انجام میشود قیمت مبل را بالا میبرد.

 

ست های مبلمان چستر

ست مبلمان چستر
مبل‌های چستر در ست‌های 7 نفره و 9 نفره و نیم ست‌های 5 نفره و 6 نفره تولید میشوند
مبل‌های چستر در کاناپه‌های 3نفره، 2 نفره و 1 نفره تولید می‌شوند که ست‌های آن شامل:
ست 9 نفره: ست‌های 9 نفره از (1 کاناپه 3 نفره، 1 کاناپه 2 نفره و 4 عدد کاناپه 1 نفره) تشکیل میشوند.
ست 7 نفره: این ست‌ها از ( 1 کاناپه 3 نفره، 1 کاناپه 2 نفره و 2 عدد کاناپه 1 نفره تشکیل شدند.
نیم ست 6 نفره: این نیم ست‌ها اغلب به شکل L هستند که از از 6 کاناپه به هم چسبیده تشکیل شده‌اند، اما نمونه‌های دیگر آن هم در بازار مشاهده میشود که به صورت (1 کاناپه 3 نفره، 1 کاناپه 2 نفره و 2 عدد کاناپه 1 نفره) است.
نیم ست 5 نفره: نیم ست‌های 5 نفره هم بیشتر به شکل مبلL هستند، اما به صورت (1 کاناپه 3 نفره و 2 عدد کاناپه 1 نفره) هم تولید می‌شوند.

 

 

مبل چستر برای چه سبک منازلی مناسب است؟

مبل چستر چیست و برای چه منازلی مناسب است؟
برخلاف دیگر مدل‌های مبلمان راحتی که به دلیل شکلشان مناسب میهمانی های رسمی نیستند و فقط برای فضاهای خانوادگی و دوستانه مناسبند؛ اما از مبلمان چستر با این که نشیمنی پهن و راحت دارند میشود در همه نوع فضایی و با هر سبکی استفاده کرد.
این مبلمان لمسه دوزی شده زیبا، به دلیل حجم زیادی که دارند بیشتر مناسب محیط‌های بزرگ هستند.
. مبل چستر برای هر سبک دکوراسیونی که بخواهید قابل استفاده است!
مبل‌های چستر را با همه‌ی سبک‌های دکوراسیون میشود ست کرد، که این مورد یکی از تفاوت‌های مبل‌های چستر با دیگر مدل‌های مبلمان راحتی است. زیرا همه مدل‌های مبلمان سبک راحتی فقط قابل استفاده در منازلی با سبک مدرن و مینیمال هستند؛ اما مبل‌های چستر را در منازلی با سبک کلاسیک و سلطنتی هم میشود به خوبی استفاده کرد.
البته لازم به ذکر است که ست کردن مبل‌های چستر با سبک‌های مختلف دکوراسیون مقدار زیادی بستگی به پارچه‌های مبلی استفاده شده در آنها دارد. به طور مثال:

مبل چستر چرم:

مبل‌های چستری که با چرم‌های براق و ضخیم روکش شده اند معمولا برای سبک‌های کلاسیک مناسبند. همینطور این شکل مبل ها، به دلیل ظاهر رسمی که دارند نه تنها در خانه ها بلکه برای استفاده در محیط های کاری مثل شرکت ها و ادارات هم گزینه بسیار عالی هستند. استفاده از مبل چستر با چرم مشکی یا قهوه‌ای تیره از رایج ترین نمونه مبل‌ها در محیط‌های کاری است.

مبل چستر مخمل:

مبل‌های چستری که با پارچه مخمل روکش شده‌اند را به دلیل براقیت و حس سنتی بودن، اغلب در فضاهایی با سبک سنتی و سلطنتی استفاده میکنند.

مبل چستر کتان:

بیشتر مبلمان راحتی را با پارچه کتان یا کنف روکش میکنند؛ زیرا به دلیل مات بودن و درصد نخ بیشتر، حس راحتی بیشتری به مبل‌ها میدهد. مبل‌های چستری که با پارچه کتان روکش شده‌اند را میتوان برای سبک‌های مدرن و مینیمال استفاده کرد.

 

چیدمان مبل چستر در منازل

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی‌های مبل‌های چستر، حجم زیاد آن است که باعث میشود بیشتر در محیط‌هایی با فضای زیاد استفاده شوند؛ اما برای فضاهای کوچک هم میشود از نیم ست‌های 5 یا 6 نفره که معمولا به شکل مبل‌های L هستند استفاده کرد.
مبل‌های چستر را با توجه به سلیقه و فضایی که در اختیار دارید میتوانید به شکل‌های مختلف مثل ( مربع، دایره، مستطیل، متقارن و…) در منزل یا محیط کار بچینید، اما بهتر است دو نکته را درباره چیدمان مبل‌های چستر و دیگر مبلمانی که به صورت کاناپه‌های جدا از هم هستند رعایت کنید.

چیدمان مبل چستر
. دو کاناپه بزرگ را در کنار هم قرار ندهید!

قرار دادن کاناپه‌ی 3 نفره و 2 نفره در کنار هم و در یک ردیف جلوه قشنگی به محیط نمیدهد. همینطور در محیط‌ها و میهمانی‌های دوستانه و رسمی، افراد ترجیح میدهند برای صحبت کردن روبروی هم بنشینند و باهم ارتباط چشمی داشته باشند، پس قرار دادن این دو کاناپه روبروی هم و صندلی های 1 نفره در اطراف آن بهترین حالت چیدمان است.

بزرگترین کاناپه در نقطه کانونی

مطمئنا در بین ست مبلمان، بزرگترین کاناپه جلوه‌ی زیبا تری نسبت به کاناپه‌های دیگر دارد، پس قرار دادن کاناپه 3 نفره در نقطه کانونی باعث میشود به محض ورود به محیط و در نگاه اول، زیبایی مبلمان به چشم بیاید.
. مبل چستر را در هر قسمتی از خانه میتوانید استفاده کنید. به طور مثال:

پذیرایی:

فضای پذیرایی بهترین جای خانه برای قرار دادن این مبلمان است؛ معمولا قست پذیرایی فضای بیشتری دارد و بیشتر در معرض رفت و آمد است. در قسمت پذیرایی میتوانید از ست‌هایی که متناسب با متراژ مترلتان است و رنگ‌ها و طرح‌ها و جنس‌هایی که به دکوراسیون منزلتان بیاید استفاده کنید.

اتاق نشیمن:

استفاده از مبلمانL چستر به دلیل فضای کمتری که اشغال میکند، یکی از بهترین نمونه‌ها برای اتاق نشیمن هستند؛ زیرا معمولا اتاق‌ها متراژ کمتری نسبت به فضای حال و پذیرایی دارند و ممکن است یک ست 7 یا 9 نفره مبل در یک اتاق نشیمن جا نشود و یا محیط را خیلی شلوغ کند. البته میتوانید از نیم ست‌های 5 و 6 نفره ای که به صورت کاناپه‌های مجزا هستند هم برای اتاق نشیمن استفاده کنید.

اتاق خواب:

با توجه به متراژ اتاق خواب خود میتوانید از مدل‌های مختلف مبل چستر استفاده کنید. به طور مثال برای اتاق خوابی که فضای نسبتا زیادی دارد، قرار دادن یک کاناپه 3 نفره یا 2 نفره میتواند گزینه مناسبی باشد و برای اتاق خواب‌هایی که فضای کمی دارند میتوانند از مدل‌های تخت خواب شو مبل چستر استفاده کنند که فضای اتاق را شلوغ نکند.

 

مبل چستر بخریم یا نخریم؟

خرید مبل چستر
با توجه به آنچه در مقاله مبل چستر چیست و برای چه منازلی مناسب است؟ خواندید مبلمان چستر، یکی از مدل‌های مبلمان سبک راحتی هستند که طراحی خاص و زیبایی دارند. این مبلمان در مدل‌های مختلفی مثل (چستر ال، چستر فرانسوی، چستر تخت خواب شو و…)هستند که با هر سبک دکوراسیونی ست میشوند.
چستر‌ها در ست‌های 7 و 9 نفره و نیم ست‌های 5 و 6 نفره که معمولا به صورت ال هستند تولید میشوند.
مبل‌های چستر دارای: حجم زیاد، دسته‌هایی بلند و استوانه ای، پشتی‌های کوتاه و متمایل به عقب، لمسه دوزی‌های پر کار و با هزینه بالا و روکش چرم و پارچه‌های ضخیم و با کیفیت هستند.
این مبلمان را در هر قسمتی از خانه مثل (پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و …) میتوانید قرار دهید، اما بهتر است به نکاتی مثل قرار ندادن 2 کاناپه بزرگ در کنار هم و قرار دادن بزرگترین کاناپه در نقطه کانونی دقت کنید.

در سوفامبل میتوانید بهترین مدل های مبل راحتی جدید و مبل سلطنتی و بیش از 20 نوع محصولات چوبی را بدون واسطه از تولیدکنندگان به صورت آنلاین یا حضوری خرید کند!

4.7/5 - (7 امتیاز)