نحوه چیدمان سرویس خواب

برخلاف سایر قسمت‌های خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و …که دید عمومی‌تری داشته و زیبایی لوازم و چیدمان دکوراسیون در درجه اول پیش از راحتی در نظر گرفته می‌شود، اتاق خواب بخشی کاملا خصوصی بوده و مهم‌ترین نکته در چیدمان آن، در نظر گرفتن آرامش و آسایش است. البته که انتخاب المان‌های زیبا، برای چیدمان سرویس خواب و چیدمان اتاق خواب به بالا رفتن روحیه و ایجاد آرامش در هنگام استراحت کمک می‌کند اما اولین شرط دکوراسیون و چیدمان سرویس خواب ایجاد فضایی با استفاده از وسایل کاربردی برای استراحت کامل است.

چیدمان صحیح اتاق خواب دارای نکاتی است که دانستن آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون کمک گرفتن از افراد متخصص با انتخاب درست سرویس خواب محیطی زیبا و در عین حال آرامش بخش در خانه ایجاد نمایید.

همانطور که می‌دانید سرویس خواب بزرگترین و اصلی‌ترین المان در دکوراسیون اتاق خواب است که کیفیت آرامش و استراحت شما را تعیین می‌کند. از این رو قصد داریم در این متن به بررسی نحوه چیدمان سرویس خواب بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات داشتن یک اتاق خواب زیبا و آرامش بخش را بررسی نماییم.

چیدمان سرویس خواب دو نفره

چیدمان سرویس خواب دو نفره

برای چیدمان سرویس خواب دو نفره در اتاق خواب لازم است تا مناسب‌ترین جهت برای استفاده بهینه در فضا انتخاب شود. البته که نقطه قرار گیری باید به نحوی باشد تا اختلالی در حفظ آرامش ایجاد نکند به عنوان مثال در محلی نباشد که نور مستقیم مانع از داشتن خواب با کیفیت شود.

اگر متراژ اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ باشد بهتر است سرویس خواب را به گونه‌ایی قرار دهید که از هر دو طرف امکان رفت و آمد وجود داشته باشد و بتوانید دو پا تختی در کنار تخت قرار دهید. اینگونه قرار دادن چیدمان باعث میشود تا سرویس خواب به عنوان نقطه کانونی اتاق شما دیده شود و باید باقی لوازم مانند میز توالت و کمد به نحوی قرار داده شوند که ضمن تکمیل اتاق زیبایی و آسایش را مختل نکند.

قرار دادن سرویس خواب زیر پنجره کار درستی نیست زیرا علاوه بر خطرات موجود بیشترین میزان نور در آن بخش از اتاق وجود دارد. از سوی دیگر در صورتی که سرویس خواب شما تاج بزرگی داشته باشد، چهره اتاق را خراب کرده و مانع از ورود نور می‌شود. بهتر است تخت را به گونه‌ایی قرار دهید که به موازات پنجره قرار گرفته باشد.

اما اگر متراژ اتاق شما به حد کافی بزرگ نباشد بهتر است برای صرفه جویی در فضا تخت را با فاصله کمی در کنار دیوار قرار دهید. تخت‌های ساده‌تر با تاج کوچک برای اتاق خواب‌هایی با اندازه کوچک انتخاب مناسب‌تری هستند.

هنگام انتخاب اکسسوری‌های دکوراسیون برای اتاق خواب، در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان تابلو یا شلف را در بالای تخت قرار ندهید. همچنین محل قرار گیری آینه در اتاق به نحوی باشد که انعکاس اتاق را به بیرون نشان ندهد و همچنین بازتاب نور در آینه مشکل ساز نشود.

چیدمان سرویس خواب پسرانه

چیدمان سرویس خواب پسرانه

معمولا نوجوان‌ها به دکوراسیون‌های اسپرت علاقه زیادی دارند. بسیاری از آنها تمایل زیادی به ایجاد دکوراسیونی با سلیقه شخصی خود دارند تا حدی که دست به تغییراتی شخصی مانند تغییر دادن رنگ دیوارها می‌زنند. انتخاب سرویس خواب برای پسران نوجوان باید به گونه‌ایی باشد که فضای مناسبی برای استراحت ایجاد نماید. به دلیل اینکه اکثر آنها به دنبال داشتن فضایی شخصی هستند با انتخاب سرویس خواب مناسب می‌توانید این فضای راحت را در اختیارشان قرار دهید.

تخت‌های یک نفره فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و می‌توانید به سادگی آنها را در گوشه‌ایی از اتاق قرار دهید. نکته مهم در هنگام چیدمان اتاق به وسیله تخت یک نفره این است که باید سرویس خواب به گونه‌ایی قرار داده شود که مستقیم روبه‌روی در قرار نداشته باشد. از جایی که داشتن فضای کافی برای استفاده‌هایی مانند درس خواندن و بازی بسیار حائز اهمیت است بهتر است سرویس خوابی ساده انتخاب نمایید.

اگر متراژ اتاق کم باشد می‌توانید از تخت خواب‌هایی که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند و یا مبلمان تخت خواب شو نیز استفاده نمایید. بهترین المان‌های تکمیل کننده اتاق پسرانه میزکار، آینه قدی و کمد دیواری است.

چیدمان سرویس خواب دخترانه

 

چیدمان سرویس خواب دخترانه

برخلاف پسران نوجوان که کمتر به جزئیات دکوراسیون علاقه نشان می‌دهند، دختران علاقه زیادی به ایجاد هماهنگی بین المان‌های فضای شخصی خود دارند. برای چیدمان اتاق خواب دخترانه گزینه‌های زیادی برای انتخاب سرویس خواب وجود دارد.

به عنوان مثال تخت‌هایی تاج دار، یا ستون‌دار یکی از مدل‌های محبوب دختران است. همچنین سرویس خواب‌هایی که امکان نصب توری پشه بند را نیز دارند بسیار محبوب است. جزئیاتی مانند یک میزتوالت کامل و مناسب، کمدهایی با اندازه کافی، آینه قدی و… از جمله المان‌های مناسب برای تکمیل یک سرویس خواب دخترانه است.

چیدمان سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد

هنگام چیدمان سرویس خواب نوزادان نیاز است تا به نکات ایمنی زیادی توجه کنید تا سلامت کودک به هیچ عنوان در خطر نباشد. به عنوان اولین نکته در نظر داشته باشید که داشتن سرویس خوابی با لبه‌های تیز یک خطر جدی محسوب می‌شود.بهتر است از لوازمی استفاده نمایید که لبه‌هایی گرد داشته و تا حد امکان نرم باشند.

نکته دوم اینکه باید سن کودک را در هنگام انتخاب سرویس خواب در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای نوزادان سرویس خواب نیازمند داشتن حفاظ‌های مناسب است و یا برای کودکان خردسال باید اندازه تخت به گونه‌ایی باشد که به سادگی از روی آن پایین بیایند و دست به کارهای خطرناکی نزنند.

همچنین برای چیدمان اتاق کودک باید در نظر داشته باشید که بهتر است تمامی وسایل سنگین مانند سرویس خواب و کمد به دیوار بسته شود تا از تکان خوردن بیجا جلوگیری شود و همچنین از آویختن وسایل سنگین مانند تابلوهای بزرگ بر روی دیوار به خصوص در کنار سرویس خواب خود داری نمایید.

سرویس خواب کودکان باید به گونه‌ایی قرار داده شود که گردش هوای مناسب و دمای مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که کنترل نور برای رشد کودکان بسیار مهم است.

اگر فضای اتاق به اندازه کافی برای قرار دادن دو تخت مناسب نیست می‌توانید از تخت‌های دو طبقه نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که سن کودک شما مناسب استفاده از آن باشد.

نتیجه گیری

در انتها توجه داشته باشید که انتخاب نقطه مناسب برای قرار دادن سرویس خواب در اتاق می تواند به شما برای تکمیل کردن سایر قسمت‌های چیدمان کمک کند تا فضای شخصی خود را برای استراحت کردن داشته باشید.

شما در سوفا مبل می‌توانید سرویس خواب خود را به صورت مستقیم از تولیدی سرویس خواب، خریداری کنید. همچنین میتوانید انواع مبلمان، مبل کلاسیک، مبل چستر و … را نیز از تولیدکنندگان به صورت آنلاین و یا حضوری خرید کنید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیفات صفحه اینستاگرام سوفا مبل را دنبال کنید.

 

1. در چیدمان سرویس خواب چه نکاتی باید رعایت شود؟

نحوه چیدمان سرویس خواب بسیار بستگی به نوع سرویس خواب دارد که از کدام نوع سرویس خواب دو نفره، اسپرت، نوزاد، کلاسیک و … دارد اما نکات زیر از مهمترین مواردی است که باید رعایت شود:

  • بستگی به نوع سرویس خواب از اکسسوری‌های هم رنگ و یا رنگ‌های مکمل استفاده کنید
  • سرویس خواب خود را با توجه متراژ اتقاق انتخاب کنید، سرویس خواب‌های چوبی و کلاسیک تاج دار برای اتاق با متراژ های کوچک خیلی مناسب نیست و بهتر است از سرویس خواب‌های اسپرت استفاده کنید.
  • برای سرویس خواب نوزاد سعی کنید اولین نکته‌ای که رعایت کنید امنیت نوزاد باشد و باتوجه به سن کودک میتوانید از محافظ استفاده کنید
  • در سرویس خواب دخترانه سعی کنید سرویس خواب دارای کنسول، میز آرایش، آینه و … کاملی باشد.

2. سرویس خواب از کجا بخریم؟

شما در سوفا مبل میتوانید انواع سرویس خواب را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!